دانستنی

۱۵ فایدهٔ مهم پنیر برای سلامتی

می‌دانیم که پنیر بیش از ۸۰۰۰ سال است که در فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان تولید می‌شود. در طول تاریخ، بسیاری از حیوانات برای شیر آن‌ها مورد توجه انسان‌ها بوده‌اند مانند شترها، گاو میش‌ها و بزها. امروزه بیشتر تولید لبنیات از شیر گاو انجام می‌شود که طی ۴۰ سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است. در حالی که درصد مصرف شیر به شکل مایع کاهش یافته است، استفاده از پنیر روز به روز بیشتر شده است، به طوری آمارها نشان می‌دهد که هر فرد در سال ۲۰۱۲ میلادی به طور متوسط حدود ۱۷ کیلو گرم پنیر در سال مصرف می‌کند.
با این حال، همه پنیرها به طور یکسان تولید نمی‌شوند. ما در مورد بیشتر پنیرها اشتباه فکر می‌کنیم. ما درمورد اینکه پنیرها ناسالم هستند و تا حدودی باعث چاقی در ناحیهٔ شکم افراد می‌شوند مطالب زیادی می‌شنویم. در حالی که از تمام پنیرها بهتر است به اندازهٔ مناسب استفاده شوند، بعضی از انواع پنیرها بهتر است که به لیست خرید شما اضافه شوند، مانند پنیرهای سوییسی، پنیر فتا، پنیر موزارلا و پارمسان.
این‌ها منبع بسیار خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند و می‌توانند به شما در جلوگیری از گرفتار شدن به بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات رایج و متداول سلامتی کمک کنند.

پنیر می‌تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند

والدین ما در دوران کودکی همیشه ما را مجبور می‌کردند که شیر بخوریم و به ما می‌گفتند که شیر مقدار زیادی کلسیم و ویتامین D دارد که این‌ها به ما در ساختن استخوان‌های قوی کمک می‌کند. حقیقت این است که توده استخوانی ما در طول دوران کودکی و بزرگسالی به رشد خود ادامه می‌دهد و در حدود ۳۰ سالگی به اوج خود می‌رسد. از این نقطه، روند پیری و افزایش سن شروع به ضعیف کردن استخوان‌های ما می‌کند. به راحتی می‌توان فهمید که در این مرحله هر چه تودهٔ استخوان‌های شما قوی‌تر باشد، اثر افزایش سن و پیری بر روی یکپارچگی اسکلت شما کمتر خواهد بود.
متأسفانه، ضعف سیستم استخوانی می‌تواند در بوجود آوردن بیماری پوکی استخوان در بدن شما نقش داشته باشد. پوکی استخوان بیماری است که باعث بوجود آمدن استخوان‌های شکننده و متخلخل در بدن افراد می‌شود و بیش از ۱۰ میلیون نفر در ایالات متحده را مبتلا کرده است و جالب است بدانید که ۸۰ ٪ از آن‌ها زن هستند. تخمین زده می‌شود که این قضیه، عامل اصلی شکستگی استخوان‌های ۱.۵ میلیون نفر در هر سال است (به خصوص در ناحیهٔ مچ‌ها، مفصل ران یا مهره‌های کمر و گردن). علت این قضیه را می‌توان مصرف کم یا جذب ضعیف کلسیم دانست که باعث می‌شود استخوان‌ها به آرامی ضعیف شوند.
تغذیه متعادل و مناسب می‌تواند تا حدودی در جلوگیری از بوجود آمدن پوکی استخوان به شما کمک کند. شما باید مطمئن شوید که به مقدار کافی پروتئین، کلسیم و ویتامین D را دریافت می‌کنید. سازمان بهداشت جهانی (WHO) حداقل مصرف روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم کلسیم در روز را برای افراد بالای ۵۰ سال که بیشتر در معرض خطر شکستگی استخوان‌ها هستند توصیه می‌کند. محصولات لبنی، به ویژه پنیر غنی شده با ویتامین D، می‌تواند راهی عالی برای مصرف متعادل و مناسب ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.
خلاصه: افزایش مقدار مصرف کلسیم و پروتئین با پنیر می‌تواند استخوان‌های شما را محکم نگه دارد و به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    انواع پنیر

    مصرف پنیر تأثیر مثبتی بر سلامت دندان شما می‌گذارد

    مطالعه انجام شده توسط متخصصان دندانپزشکی نشان داد که خوردن پنیر ممکن است به جلوگیری از پوسیدگی‌های دندان کمک کند. می‌دانیم که pH پایین‌تر از ۵.۵ می‌تواند دندان‌های شما را در معرض پوسیدگی و آسیب‌های بوجود آمده به دلیل اسیدهای ایجاد شده در دهان قرار دهد. نتایج به دست آمده از یک مطالعه‌ای که در همین زمینه بر روی چهار گروه آزمایشی که هرکدام یکی از چهار مادهٔ خوراکی شیر، ماست بدون شکر، پارافین خوراکی و پنیر مصرف کردند، نشان داد بعد از این که مقدار تعادل pH در مناطق مختلف دهان آن‌ها قبل و بعد از مصرف اندازه گیری شد، در حالی که گروه‌هایی که شیر می‌نوشیدند و پارافین و ماست فاقد شکر می‌خورند هیچ تغییر معنی داری در pH دهانشان بوجود نیامد، گروهی که پنیر می‌خوردند افزایش pH را تجربه کردند.
    این نتایج ممکن است نتیجه افزایش تولید بزاق به دلیل فعالیت جویدن در دهان افراد باشد، که از سلامت دندان‌ها تا حدودی محافظت می‌کند. همچنین می‌تواند به دلیل این باشد که بعضی از اجزای پنیر به دندان‌ها می‌چسبند، دندان‌ها را از بوجود آمدن حالت اسیدی در دهان محافظت کند. در هر صورت، دندان‌های شما از همان مواد استخوانی تشکیل شده است. همانگونه که پنیر برای سلامتی استخوان‌های شما مفید است، می‌تواند بر سلامت دندان شما نیز اثرات مثبتی داشته باشد.
    خلاصه: مصرف پنیر می‌تواند دندان‌های شما را محکم و سالم نگه دارد و از پوسیدگی دندان‌های شما که نیاز به مراجعه به دندانپزشکی و صرف هزینه‌های زیادی دارد، جلوگیری می‌کند.

    مصرف پنیر به شما در افزایش وزن به روشی سالم کمک می‌کند

    برای اکثر مردم، قضیهٔ افزایش وزن چیزی نیست که مورد پسند آن‌ها قرار گیرد. اما از نظر بعضی دیگر از افراد، افزایش وزن به دلایل مختلف یک ضرورت است. به گفته یک پزشک متخصص اطفال، ممکن است بازیگران و ورزشکاران برای بازی کردن در یک نقش یا به صورت کلی نیاز به افزایش وزن داشته باشند یا ممکن است کودکان نسبت به سن خود دچار کمبود وزن باشند.
    برای کسانی که به دنبال افزایش وزن هستند، یک روش درست و یک روش نادرست برای انجام این کار وجود دارد. مسلماً شما نمی‌خواهید که با انتخاب رژیم غذایی نادرست و نامناسب سلامت خود را در معرض خطر قرار دهید. پنیر به دلیل داشتن چربی و پروتئین، به علاوه ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف موجود در آن، گزینه مناسبی برای افزایش وزن به روش سالم است.
    لازم است که با این که چه مقدار پنیر مصرف می‌کنید توجه داشته باشید، چرا که می‌تواند باعث افزایش وزن بیش از اندازهٔ مورد نیاز در شما شود. این ماده غذایی بسیار پر انرژی و دارای کالری زیادی در هر گرم است. پنیرهای معمولی مانند پنیر گوت، پنیر گودا و پنیر پارمسان دارای بیش از ۱۰۰ کالری در هر گرم است. مصرف رژیم غذایی عمدتاً از غذاهای پر انرژی می‌تواند باعث بوجود آمدن چاقی در افراد شود. سعی کنید مصرف پنیر خود را با مصرف غذاهای مفید و مناسب و کم کالری مانند میوه و سبزیجات متعادل کنید.
    خلاصه: اگر پزشک گفته است که شما یا فرزندتان نیاز به افزایش وزن دارید، پنیر می‌تواند یک روش سالم برای رسیدن به این هدف باشد.

    پنیر بهترین منبع غذایی برای کلسیم است

    فراوان‌ترین ماده معدنی موجود در بدن کلسیم است که وجود مقدار مناسب آن برای ادامهٔ حیات ضروری است. این مادهٔ معدنی بسیار مهم باعث بهبود عملکرد رگ‌ها، انتقال پیام‌های عصبی در بدن، بهتر شدن عملکرد عضلات می‌شود و می‌تواند ترشح هورمون‌ها را در بدن تنظیم کند. در حالی که فقط ۱ ٪ کلسیم موجود در بدن برای این کارها لازم است، ۹۹ ٪ دیگر در استخوان‌ها ذخیره می‌شوند.
    استخوان‌های شما در طول زندگی به صورت مداوم بازسازی می‌شوند. تعادل بین تجزیه شدن و تولید شدن با گذشت زمان تغییر می‌کند، در دوران کودکی تعادل میان این دو به این صورت است که استخوان‌ها بیشتر در حال تولید هستند و کمتر تجزیه می‌شوند، در حالی که در بزرگسالی و با افزایش سن این تعادل برعکس می‌شود، و باعث می‌شود استخوان‌ها بیشتر در حال تجزیه شدن باشند و کمتر تولید شوند.
    بدن ما نمی‌تواند کلسیم را در داخل خود تولید کند و ما هر روز کلسیم را از طریق سلول‌های مرده پوست، ناخن‌ها و موها، عرق کردن و عمل دفع از دست می‌دهیم. دریافت مقدار روزانه توصیه شده کلسیم برای بدن شما بسیار مهم است (تقریباً ۱۰۰۰ میلی گرم برای افراد بزرگسال متوسط)، زیرا اگر مقدار کافی کلسیم را از طریق غذای خود دریافت نکنیم، بدن مقدار مورد نیاز کلسیم خود را از استخوان‌های ما می‌گیرد و این قضیه باعث ضعیف شدن استخوان‌ها می‌شود که آن‌ها را در معرض شکست و آسیب پذیری قرار می‌دهد.
    خلاصه: مصرف پنیر بهترین روش، بدون استفاده از مکمل‌ها، برای دریافت روزانه توصیه شده کلسیم است.

    پنیر ها

    پنیر منبع عالی پروتئین است

    می دانیم که پروتئین مسئول تشکیل، تنظیم، ترمیم و محافظت از بدن، و یکی از ضروریات در رژیم‌های غذایی انسان است، به شما در داشتن یک سیستم ایمنی قوی، موهای سالم و تعادل مناسب مایعات در بدن کمک می‌کند. بدون مصرف مقدار مناسب پروتئین، شما در معرض بیماری احتباس مایعات و کوچک شدن بافت ماهیچه‌های بدن خود قرار می‌گیرید.
    بدن شما پروتئین ذخیره نمی‌کند. به همین دلیل، رژیم غذایی روزانه شما باید دارای مقادیر کافی پروتئین باشد. حدود ۲-۳ وعده غذای سرشار از پروتئین (مانند گوشت و لبنیات) در روز برای بیشتر بزرگسالان برای تأمین نیازهای بدن کافی است.
    در حالی که بیشتر پنیرها منبع عالی پروتئین هستند، اما پنیرهای با رطوبت کم بهترین انتخاب شما هستند. اگر به دنبال بهترین منبع پروتئین پنیر هستید، پنیر پارمسان انتخاب اصلی شما است. این نوع پنیر دارای بیشترین مقدار پروتئین در بین انواع پنیرها است و دارای ۱۰ گرم پروتیئن در هر اونس (۲۸ گرم) است. اگر به دنبال محتوای پروتئین هستید، از پنیرهای به اصطلاح “مرطوب” مانند کاتیج، ریکوتا و سایر پنیرها خودداری کنید. این پروتئین‌ها بسیار کم پروتئین هستند و همچنین دارای چربی بسیار زیادی هستند.
    خلاصه: پنیر می‌تواند به شما در دریافت مقدار توصیه شدهٔ روزانه برای پروتئین کمک کند، به شما در داشتن بافت ماهیچه‌ای و پوست و موی سالم‌تر بسیار کمک می‌کند.

    پنیر سرشار از ویتامین B12 است

    ویتامین B-12 که همچنین به عنوان کوبالامین نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین ویتامین است که تا به امروز کشف شده است. این ماده به تولید گلبول‌های قرمز، پروتئین‌ها و DNA در بدن کمک می‌کند، همچنین بسیاری از کارکردهای مربوط به روان را بهبود می‌دهد. کم خونی ویتامین B-12، یا کم خونی خطرناک، نتیجه کمبود این ویتامین مهم در بدن است که می‌تواند منجر به بی حالی، ضعف عضلات و در مواردی که این کمبود به صورت طولانی مدت و شدید در بدن افراد ادامه داشته باشد می‌تواند حتی باعث آسیب عصبی شود.
    این ویتامین ضروری فقط به طور طبیعی در محصولات حیوانی یا به صورت مصنوعی در مکمل‌ها یافت می‌شود. این دارو را می‌توان در دوزهای زیاد و بدون عوارض جانبی مصرف کرد. این مقدار اضافی صرفاً در بدن ذخیره می‌شود تا در صورت لزوم، و تا یک سال قابل نگهداری باشد.
    بسیاری از پنیرها منبع عالی ویتامین طبیعی B-12 برای بدن هستند. در بین تمام پنیرها، پنیرسوئیسی بالاترین محتوای B-12 را نشان می‌دهد که دارای ۰.۹۵ میکروگرم از این ویتامین در هر اونس است. این نوع پنیر در حدود ۳۹ ٪ از میزان توصیه شده روزانه برای مصرف این ویتامین در بدن شما را تأمین می‌کند. حتی پنیرهای با کمترین مقدار ویتامین B-12 مانند چدار و مونتری، هنوز در هر اونس (یا ۲۸ گرم) پنیر در حدود مقدار ۱۰ درصد از مقدار توصیه شدهٔ مصرف روزانهٔ این ویتامین را در بدن شما تأمین می‌کنند.
    خلاصه: انتخاب پنیرهایی مانند پنیر سوئیسی می‌تواند به علت داشتن مقدار قابل توجهی ویتامین B-12 به سلامتی بدن شما و سیستم عصبی شما تا حدود زیادی کمک کند.

    پنیر می‌تواند باعث کاهش فشار خون بشود

    مطالعه‌ها و تحقیق‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که بین مصرف رژیم غذایی دارای لبنیات و فشار خون پایین تا حدود زیادی ارتباط وجود دارد. اعتقاد بر این است که افزایش کلسیم همان چیزی است که در نهایت باعث این کاهش فشار خون در افراد می‌شود. یک مطالعه انجام شده است که در آن دو گروه، یکی که فقط میوه و سبزیجات می‌خوردند و گروه دیگر دارای رژیم غذایی شامل لبنیات کم چرب بودند، مورد آزمایش قرار گرفتند. مشخص شد که در گروهی که رژیم غذاییشان شامل لبنیات است نسبت به گروهی که رژیم غذایی سبزیجات داشتند، تا حدودی فشار خون کاهش پیدا کرد.
    افراد مبتلا به فشار خون بالا ممکن است با وارد کردن برخی پنیرها در رژیم غذایی خود، حد بالایی فشار خون (فشار خون سیستولیک) آن‌ها را ۲-۴ میلی متر جیوه کاهش دهند. با این حال، شما هنوز هم باید از مقدار مصرف سدیم (نمک) خود، آگاه باشید که بیش از ۱۵۰۰ میلی گرم در روز نباشد. پنیرهای کم سدیم (کم نمک) را با بررسی برچسب‌های اطلاعات روی محصولی که خریداری می‌کنید، انتخاب کنید. متعادل کردن رژیم غذایی با غذاهای پر پتاسیم می‌تواند به کاهش مقدار سدیم شما هم کمک کند. پس چرا سیب زمینی را با مقداری پنیر چدار مصرف نکنیم؟
    خلاصه: مصرف همزمان پنیرهای کم سدیم با غذاهای سرشار از پتاسیم می‌تواند فشار خون شما را تا حدودی پایین بیاورد.

    پنیر دارای مقدار مناسبی چربی ضروری CLA است

    اسید لینولئیک یا CLA یک ترکیب پیچیده است که معمولاً به اندازهٔ کافی به آن توجه نمی‌شود. با روند رژیم‌های غذایی کم چربی و بدون چربی، مقدار مصرف CLA در بین بیشتر آمریکایی‌ها بسیار کم شده است. این یک چربی “سالم” و ضروری است که معمولاً در لبنیات و گوشت وجود دارد، در درجه اول از محصولات لبنی گاوها، گوسفندها و بزهایی که در دشت‌ها پرورش داده می‌شوند و به صورت طبیعی تغذیه می‌شوند، به دست می‌آید.
    با کمک CLA بدن می‌تواند چربی را تجربه کرده و ماهیچه کم چربی تولید کند. همچنین نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود التهاب‌های مضر، تقویت تودهٔ استخوانی، تنظیم مقدار قند خون و کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی دارد.
    پنیر ساخته شده از شیر گاوهایی که در محیط‌های طبیعی تغذیه می‌شوند دارای مقدار مناسبی از CLA هستند. مقدار CLA در این پنیرها با مقدار علوفهٔ تازه خورده شده افزایش می‌یابد. بنابراین، هنگامی که گاوها در طول سال به علوفهٔ تازه دسترسی دارند، می‌توانند به مقدار ۳۰ میلی گرم CLA در هر اونس (مقدار ۲۸ گرم) پنیر تولید شده داشته باشند.
    خلاصه: پنیرهای به دست آمده از حیواناتی که در محیط‌های طبیعی پرورش داده می شوندد سرشار از CLA هستند. این ماده می‌تواند قند خون شما را تنظیم کند و خطر مبتلا شدن به نارسایی قلبی را در افراد کم‌تر کند.

    مصرف پنیر به جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان‌های رایج کمک می‌کند

    در این مورد شکی نیست که مبتلا شدن به بیماری سرطان در کل جمعیت جهان بسیار زیاد شده است. سرطان روده بزرگ از جمله رایج‌ترین و متداول ترنین نوع سرطان‌ها در جهان است که روده بزرگ و دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بسیاری از عوارض منفی همراه با سرطان روده بزرگ بوجود می‌آیند از جمله دردهای ناحیهٔ شکم، تهوع و استفراغ، خونریزی روده و در صورت عدم تشخیص به موقع، در طولانی مدت می‌تواند باعث مرگ شود.
    در حالی که بسیاری از مطالعه‌ها و آزمایش‌ها نتایج متفاوتی را در مورد مصرف لبنیات و خطر سرطان نشان داده‌اند، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شیر و پنیر می‌تواند از مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌های رایج مانند سرطان روده بزرگ و سرطان مثانه جلوگیری کند. عامل‌های زیادی در مورد رژیم غذایی و پیشگیری از سرطان باید در نظر گرفته شود. وقتی صحبت از پنیر و سایر لبنیات می‌شود، اعتقاد بر این است که کلسیم، ویتامین D و اسید لاکتیک به طور موثری می‌توانند باعث کم شدن خطر مبتلا شدن به این نوع سرطان‌ها در شما بشوند.
    خلاصه: مقدار کلسیم موجود در پنیر به طور موثری می‌تواند به جلوگیری از سرطان‌های رایج و متداول، مانند سرطان روده بزرگ و همچنین سرطان مثانه در افراد کمک کند.

    پنیر در چربی‌های سالم فراوان است

    به ما گفته شده است که چربی‌ها مضر هستند و باعث چاق شدن ما می‌شود و رگ‌های بدن را مسدود می‌کنند. بنابراین رژیم‌های غذایی کم چربی و بدون چربی شروع به از بین رفتن کردند و در نتیجه این قضیه باعث بوجود آمدن اضافه وزن و بیماری در افراد شده است.
    اکنون می دانیم که چربی‌ها برای یک رژیم غذایی سالم ضروری هستند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا احساس سیری بکنید، بنابراین کمتر غذا می‌خورید، و همچنین وجود چربی‌ها برای کمک به بدن شما در جذب ویتامین‌های خاصی لازم است. هنوز هم فقط توصیه می‌شود که مقدار ۱۰ ٪ یا کمتر از کالری مصرفی روزانه خود را از چربی دریافت کنید، و باید انتخاب کنید که این چربی‌ها را از چه مواد غذایی دریافت کنید و چه نوع چربی‌هایی را انتخاب می‌کنید.
    چربی‌های غیر اشباع برای شما بهترین نوع چربی هستند. این‌ها معمولاً در آجیل‌ها و ماهی یافت می‌شوند. چربی‌های اشباع شده نیز می‌توانند خوب باشند، اما در حد اعتدال باید مصرف شوند. این مواد معمولاً در دمای اتاق جامد هستند و در محصولات حیوانی مانند گوشت، کره و پنیر و روغن‌های خاصی مانند روغن نارگیل هم وجود دارند. از چربی‌های ترانس باید به طور کلی اجتناب شود، بدون شک بدترین چربی برای قلب شما هستند و در غذاهای سرخ شده و در خوراکی‌های بسته بندی شده وجود دارند.
    پنیر در حد اعتدال می‌تواند به شما کمک کند این چربی‌های لازم را وارد رژیم غذایی خود کنید. پنیرهایی مانند پنیر پارمسان را امتحان کنید و آن را به عنوان چاشنی اضافه شده به سالاد استفاده کنید. چربی‌های موجود در پنیر به شما کمک می‌کند تا حس سیری داشته باشید و به بدن کمک کند ویتامین‌های موجود در سبزیجات را جذب کنید.
    خلاصه: ما اکنون می دانیم که وجود مقدار مناسب چربی‌ها در رژیم‌های غذایی ما ضروری هستند و پنیر منبع خوبی از چربی‌های رژیمی سالم است.

    پنیر انتخاب خوبی برای خانم‌های باردار است

    بر اساس گزارش‌های سازمان‌های بهداشتی، بیماری به نام پره اکلامپسی ۵ تا ۸ درصد از زنان باردار در ایالات متحده را مبتلا می‌کند. این بیماری است که در آن یک زن در دوران بارداری دچار فشار خون بالا می‌شود و می‌تواند تأثیر جدی بر فرزند متولد نشده در شکم مادر بگذارد از جمله این که حتی می‌تواند باعث مرگ جنین در رحم مادر شود. نتایج به دست آمده از مطالعه‌ها و تحقیق‌های انجام شدهٔ فراوان، نشان داده است که مصرف مکمل کلسیم با دریافتی بین ۱.۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم در روز، در دوران بارداری می‌تواند خطر مبتلا شدن به بیماری پره اکلامپسی را در خانوم ها را تا حدود زیادی کاهش دهد.
    پنیر به خاطر داشتن مقدار کلسیم مناسب برای رژیم غذایی خانوم های باردار گزینه مناسبی است. نه تنها سرشار از کلسیم است، بلکه می‌تواند بسیاری از مواد غذایی مفید و اساسی دیگر را هم برای بارداری مانند پروتئین و ویتامین‌های گروه B را تأمین کند. با این حال، در مورد مصرف پنیر در دوران بارداری، نظرات مختلف زیادی وجود دارد، و این موارد باید مورد توجه قرار گیرد.
    بعضی از پنیرهای نرم به دلیل وجود رطوبت آن‌ها می‌توانند محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها باشند. یکی از این باکتری‌ها به نام لیستریا، به ویژه برای زنان باردار و جنین آن‌ها خطرناک است. لیستریا می‌تواند علائمی مشابه با مسمومیت غذایی در افراد ایجاد کند، همچنین عفونت باکتریایی حتی می‌تواند باعث مرگ جنین شود.
    اگر تصمیم به خوردن پنیرهای نرم دارید، حتماً آن را در غذای پخته شده استفاده کنید. گرما به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود خوردن آن‌ها برای زنان باردار ایمن‌تر باشد. اگر واقعاً مایل به خوردن پنیر هستید، اما از خطر مبتلا شدن به بیماری‌های لیستیروز (عفونت باکتریایی) نگران هستید، به جای آن پنیرهای سفت مانند گودا، چدار و پارمسان را انتخاب کنید. این‌ها معمولاً با شیر پاستوریزه تهیه می‌شوند و در دمای بالا پخته می‌شوند و باعث از بین رفتن هر نوع باکتری موجود در پنیرمی شوند.
    خلاصه: با انتخاب و آماده سازی مناسب، پنیر می‌تواند انتخاب خوبی برای زنان باردار برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای رشد سالم جنین باشد.

    پنیر به شما در ساخت عضله کمک می‌کند

    همه ما می دانیم کم کردن وزن چقدر کار سختی است، اما برای بعضی از افراد اضافه کردن وزن و ساخت عضلات به همان اندازه سخت است. با این وجود، اضافه کردن بعضی خوراکی‌های خاص به رژیم غذایی شما می‌تواند به شما در افزایش وزن و ساخت عضلات کمک کند. پنیر به دلیل داشتن چربی و پروتئین، می‌تواند در ساخت ماهیچه به شما کمک کند.
    پنیر کاتیج به راحتی ارزان‌ترین ماده غذایی محسوب می‌شود که می‌تواند در ساخت ماهیچه‌ها به شما کمک کند. در هر وعده (حدود ۴ اونس یا ۱۰۰ گرم)، شما ۱۳ گرم پروتئین، ۵ گرم چربی (در پنیر معمولی، کم چرب یا بدون چربی) و ۴ گرم کربوهیدرات دریافت می‌کنید. این یک انتخاب محبوب در بین بسیاری از ورزشکاران و بدن سازان است، زیرا پروتئین‌های وی و کازئین باعث می‌شود ماهیچه‌هایشان به صورت خالص و بدون چربی رشد کنند و همچنین در بازسازی عضلات بعد از تمرین ورزشی کمک فراوان می‌کنند.
    خلاصه: با مصرف پنیر به علت داشتن پروتئین، چربی و کربوهیدرات موجود در پنیر می‌توانید وزن خود را افزایش داده و با آسانی بیشتری عضله بسازید.

    پنیر از سیستم ایمنی بدن سود می‌برد

    Immunoesenescene نوعی بیماری است که افراد مسن را مبتلا می‌کند و به سیستم ایمنی بدن آن‌ها حمله می‌کند و باعث ضعف سیستم ایمنی بدن آن‌ها می‌شود. این قضیه مبارزه با سلول‌های سرطانی و پاسخ دادن به واکسیناسیون را برای بدن آن‌ها سخت‌تر می‌کند و خطر دچار شدن این افراد به سرطان‌ها و بیماری‌های عفونی را بسیار بالا می‌برد.
    با این حال نتایج به دست آمده از مطالعه‌ها و تحقیق‌های انجام شده در همین زمینه نشان داده‌اند که پنیر، سرشار از باکتری‌های پروبیوتیک، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از این بیماری در افراد کمک کند. پروبیوتیک ها مشابه باکتری‌هایی است که در روده انسان یافت می‌شود، جایی که بخش بزرگی از سیستم ایمنی بدن در آن قرار دارد. بنابراین دانشمندان تصمیم گرفتند این منطقه را برای تحقیق‌ها و بررسی‌های خود هدف قرار دهند.
    گروهی از داوطلبان در یک خانه سالمندان، در سنین ۷۲ تا ۱۰۳ سال، طی یک دوره چهار هفته مورد بررسی قرار گرفتند. به یک گروه یک پنیر دارونما داده شد و به گروه دیگر پنیر گودا سرشار از پروبیوتیک داده شد. در پایان دوره، واضح بود که ایمنی طبیعی و اکتسابی در گروهی که گودا غنی شده با پروبیوتیک را خوردند بهبود پیدا کرد.
    خلاصه: پنیر، به ویژه گودا، با معرفی پروبیوتیک های سالم به روده به بدن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

    پنیر دارای مقدار زیادی ویتامین K2 است

    ویتامین K به دلیل نقشی که در کمک به لخته شدن خون شما دارد مشهور است، اما چند نوع ویتامین K وجود دارد. به ویتامین K2 به اندازه  (K1 که همان ویتامین K است که عامل انعقاد خون است)، توجه نمی‌شود (به آن ویتامین انعقاد خون هم گفته می‌شود برای درک بهتر). اعتقاد بر این است که ویتامین K2 می‌تواند به پیشگیری از بعضی از بیماری‌های متداول در بدن انسان کمک کند. این ویتامین به صورت موثری با ویتامین‌ها و مواد مفید دیگر مانند کلسیم و ویتامین D کار می‌کند و از طریق انتقال و ذخیره کردن این ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری در نقاط مختلف بدن، از سلامت استخوان، پوست و دندان شما تا حدود زیادی محافظت می‌کند. با کمک کردن به عملکرد سالم مغز می‌تواند به جلوگیری از بیماری زوال عقل در سالمندان هم تا حدودی کمک کند. حتی می‌تواند از سرطان‌هایی مانند سرطان خون جلوگیری کرده و تا حدودی به درمان آن‌ها نیز کمک کند.
    اعتقاد بر این است که بسیاری از آمریکایی‌ها (حدود ۸۰ ٪) و دیگر جمعیت‌های غربی از این ویتامین جادویی به اندازه کافی مصرف نمی‌کنند. هنوز مقدار دقیقی برای مصرف روزانهٔ این ویتامین توصیه نشده است، اما اعتقاد بر این است که مصرف ۱۸۰ تا ۲۰۰ میکروگرم از این ویتامین در روز برای افزایش عملکرد پروتئین‌های انتقال دهندهٔ ویتامین کافی خواهد بود. بعضی پنیرهای، مقدار کافی ویتامین K2 دارند، و در بین این‌ها، پنیر گودا با داشتن حدود ۷۵ میکروگرم در هر ۳۰ گرم بیشترین مقدار این ویتامین مهم را در بین انواع پنیرها دارند.
    خلاصه: ویتامین K2 یک ویتامین معجزه آسا است، اعتقاد بر این است که به جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های رایج کمک می‌کند و پنیر گودا منبع خوبی برای این ویتامین است.

    مصرف پنیر برای سلامتی تیرویید شما مفید است

    تیروئید شما، یک غده کوچک و پروانه‌ای شکل در گردن شما است، احتمالاً تیروئید چیزی نیست که اغلب در مورد آن فکر کنید، اما باید توجه ویژه‌ای را در مورد سلامتی آن داشته باشید. هورمون‌های تولید شده از غدهٔ تیروئید تقریباً تمام عملکرد سوخت و ساز بدن شما را تنظیم می‌کنند. تولید بیش از حد (پرکاری تیروئید) یا خیلی کم (کم کاری تیروئید) از این هورمون‌ها می‌تواند بدن شما را از تعادل خارج کند.
    اختلال در سلامت غده تیروئید می‌تواند تعداد زیادی از علائم منفی را به همراه داشته باشد. این موارد می‌تواند شامل افزایش وزن، خستگی و مشکل نا باروری با کم کاری تیروئید و اضطراب، بی خوابی و کاهش سریع وزن بدن بر اثر پرکاری تیروئید است. هر دوی این‌ها باعث نگرانی هستند و می‌توانند در آینده باعث بوجود آمدن مشکلات جدی‌تری در افراد شوند.
    بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی از بیماری تیروئید رنج می‌برند و بیش از نیمی از آن‌ها خودشان از این بیماری بی خبر هستند. اگر زن باشید، احتمال وجود بیماری‌های غدهٔ تیروئید در خانوم ها حتی بیشتر است. در خانوم ها مشکلات مربوط به غدهٔ تیروئید تا حدود ۳۰ ٪ بیشتر از مردها است.
    موارد زیادی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از بوجود آمدن اختلال و بیماری‌های غدهٔ تیروئید انجام دهید، مانند تغذیه صحیح. سلنیوم یک ماده معدنی ضروری است، زیرا فواید زیادی وجود دارد که می‌توانید با مصرف روزانه مقدار مناسب از این ماده به دست آورید. شما می‌توانید با دریافت مقدار مناسب از این ماده سیستم ایمنی بدن خود را تا حدود زیادی تقویت کنید، و به این وسیله از مبتلا شدن به بیماری‌های ویروسی تا حدود زیادی جلوگیری کنید، و همچنین با کمک به تولید هورمون‌های تیروئید عملکرد تیروئید را تنظیم می‌کند.
    تغییر رژیم غذایی شما می‌تواند اولین قدم مؤثر و مفید برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات مربوط به غدهٔ تیروئید باشد. اضافه کردن پنیر به رژیم غذایی شما می‌تواند به این قضیه کمک کند. پنیرهای سخت، مانند چدار، می‌توانند منبع عالی سلنیوم باشند. در یک وعده ۱۰۰ گرمی، می‌توانید بیش از ۵۰٪ از مقدار توصیه شدهٔ مصرف روزانهٔ این مادهٔ مهم را برای بدن خود دریافت کنید.
    خلاصه: اضافه کردن پنیر چدار و انواع دیگر پنیرها به رژیم غذایی شما می‌تواند با حفظ تعادل هورمون‌ها، خطر مبتلا شدن به مشکلات تیروئید را کم‌تر کند.
    منبع

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.