سبک زندگیسلامت و زیبایی

“درمان فوری جای جوش” با روش‌های ارزان خانگی!

جای جوش از جمله بدترین اتفاقی است که امکان دارد برای پوست و به خصوص پوست صورت بیفتد. در این مقاله سعی شده است که ۱۰ درمان خانگی و سریع برای از بین بردن جای جوش و لکه‌های سیاه بر روی پوست ارائه گردد، پس با ما همراه باشید. برای رفع انواع جوش می‌توانید مقاله درمان جوش را مطالعه کنید.

۱- آلوئه ورا:

اگر از مواد مرطوب کننده و صاف‌کننده استفاده کنید، خواهید دید که جای جوش و زخم بهبود می‌یابد. آلوورا از جمله مواد طبیعی است که دارای هردو خاصیت نامبرده می‌باشد. آنتی‌اکسیدان موجود در آلوورا با از بین بردن روغن اضافی و سلول‌های مُرده، تورم و قرمزی را التیام می‌بخشد.
آلوورا همچنین برای آفتاب سوختگی بسیار عالی عمل می‌کند. علاوه بر این، می‌توان آلوورا را به صورت خوراکی مصرف کرد؛ اما حتما باید به مقدار مناسب رقیق شود.
مزیت آلوئه ورا در این است که برای مصرف، نیازی به اندازه‌گیری ندارد. کافی است مایع ژل مانند را از برگ آن جدا کرده و به قسمتی که جای جوش و زخم ایجاد شده، بزنید و آن را با پلاستیک بپوشانید. بعد از مالیدن آلوورا، ممکن است احساس چسبندگی کنید که طبیعی است.

۱۴ ماسک مو با ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا برای جای جوش

۲- روغن نارگیل:

هر روغنی که سرشار از اسیدهای چرب اُمگا باشد، بعد از نفوذ درون پوست، آن را مرطوب کرده و باعث درخشندگی پوست خواهد شد. روغن نارگیل برای این منظور گزینه‌ی بسیار مناسبی است و حتی مصرف کنندگان زیادی آن را برای استفاده در روتین پوستی توصیه می‌‌کنند.

نکته: روغن نارگیل را فقط به ناحیه‌ای از پوست بمالید که می‌خواهید درمان شود. استفاده بیش از حد آن موجب حساسیت و عوارض دیگری خواهد شد. همچنین استفاده از این روغن برای افرادی که پوست چرب دارند، توصیه نمی‌شود.

۲۵ ماسک مو با روغن نارگیل

روغن نارگیل برای جای جوش

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- جوش شیرین:

    جوش شیرین چگونه می‌تواند باعث بهبودی جای جوش شود؟ جوش شیرین pH پوست را متعادل کرده و همانند یک لایه‌‌بردار عمل می‌کند. به این شکل که سلول‌های مُرده پوست را از بین برده و باعث بازسازی پوست در اطراف جای جوش می‌شود.
    آب و جوش شیرین را به نسبت ۲ به ۱ مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را بر روی جای جوش بمالید و بعد از یک دقیقه آن را کاملا بشویید.

    آیا ترفندهای شگفت انگیز استفاده از جوش شیرین را می‌دانید ؟

    جوش شیرین برای درمان جای جوش

    ۴- سرکه سیب:

    سرکه سیب برای مصارف گوناگون، از محلول‌های پاک‌کننده طبیعی گرفته تا محصولات مراقبت پوستی استفاده می‌شود. وقتی می‌خواهید از سرکه سیب برای جای جوش و زخم استفاده کنید، آن را با عسل مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه آن را بر روی ناحیه مورد نظر بگذارید. این روند را تا سه بار در روز انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

    انواع مقالات جدید و متنوع در “مجله اینترنتی اُکالا”

    هنگامیکه جوش در حال ظاهر شدن است می‌توانید از یک پنبه‌ی خیس شده با سرکه‌ی سیب و آب استفاده کنید و آن را بر روی جوش بگذارید (توجه کنید که ممکن است برای مدت کوتاهی احساس سوزش داشته باشید). این ترکیب، قرمزی جوش را کم می‌کند و از تشکیل قسمت سفید رنگ بر روی جوش جلوگیری می‌کند.

    ۵- عصاره پیاز:

    اگر سوزش کم، شما را اذیت نمی‌کند عصاره‌ی پیاز می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای شما باشد. البته این احساس سوزش سریعا از بین می‌رود.

    درمان فوری جوش صورت با ۵ ماسک خانگی!

    در اثر استفاده‌ی روزانه از عصاره‌ی پیاز، به دلیل دارا بودن بیوفلاوونوئیدها، جای جوش بر روی پوست بعد از چند هفته از بین می‌رود. عصاره پیاز همچنین برای مقابله با آکنه و جوش بسیار عالی عمل می‌کند. این ترکیب دارای خواصی است که باعث کاهش التهاب، قرمزی و درد نیز می‌شود.

    عصاره پیاز برای جای جوش

    ۶- عسل:

    دلیل خاصی دارد که در این لیست چند بار نام عسل آورده می‌شود و آن هم خاصیت مرطوب کنندگی طبیعی و احیاکنندگی بافت آن است. در نتیجه، عسل یک ماده‌ی محبوبی است که می‌تواند در ترکیبات مراقبت پوستی بکار برده شود.
    عسل انواع گوناگونی دارد و نوع خام آن خواص دارویی زیادی دارد و در عین حال نسبت به سایر عسل‌ها، تیره‌تر است.
    مخلوط کردن عسل با دارچین یک درمان تجدید کننده عالی برای پوست است که می تواند به صافی و شفافیت هرچه بیشتر پوست کمک کند.

    ۱۱ روش برای تشخیص عسل طبیعی از غیرطبیعی

    عسل برای جای جوش

    ۷- لیمو:

    • اگر می‌خواهید جای جوش و زخم شما روشن شود، بدون شک استفاده از لیمو برای شما بسیار مناسب است. لیمو دارای آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) است؛ به این معنی که خاصیت درمانی برای پوست شما دارد. این اسید‌های سفید کننده در رشد سلول‌های جدید کمک می‌کند و خاصیت ارتجاعی به پوست شما می‌بخشد.
    • برای استفاده از خواص لیمو، یک عدد لیموی تازه را بریده و نصف آن را بر روی جای جوش بگذارید و اجازه دهید تا حدود ۱۵ دقیقه، جای جوش با لیمو خیس بخورد سپس با آب سرد پوست خود را بشویید.
    • از آنجا که لیمو می‌تواند باعث ایجاد حساسیت نسبت به نور خورشید شود، هر روز قبل از بیرون رفتن از خانه حتما از مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

    ۶ خاصیت لیمو برای سلامتی ?

    لیمو برای جای جوش

    ۸- روغن‎‌های گیاهی برای پوست:

    شما باید با توجه به جای جوش، روغن گیاهی مناسب برای پوست خود را از میان روغن‌های بسیاری از جمله روغن اسطوخودوس، درخت چای، روغن بذر هویج و غیره انتخاب کنید. البته مخلوط کردن این روغن‌ها نیز می‌تواند کمک کننده باشد.
    روغن زردآلو را با روغن بهارنارنج، گل سرخ و اسطوخودوس (هرکدام ۱ الی ۲ قطره) مخلوط کنید و از این مرطوب کننده‌ی خوشبو، روزانه استفاده کنید تا جای جوش شما بهبود یابد.
    فراموش نکنید که روغن‌های غلیظ گیاهی را حتما با یک روغن حامل مخلوط کرده و به صورت موضعی استفاده کنید.

    فواید روغن های گیاهی و سلامتی

    روغن گیاهی برای جای جوش

    ۹- شی باتر:

    شی باتر به زنان در حذف و کاهش ترک‌های پوستی کمک می‌کند؛ پس با این وجود چرا از آن برای جای جوش و زخم استفاده نکنیم؟
    روزانه از ترکیب‌های حاوی شی باتر برای مرطوب‌کردن و روشن کردن پوست خود استفاده کنید. اگر می‌توانید از شی باتر خام به جای نوع تصیفه‌ی شده آن استفاده کنید؛ چراکه تصیفه کردن شی باتر خیلی از مواد مغذی آن را از بین می‌برد.
    محصولات بهداشتی حاوی شی باتر به دلیل وجود مواد معطر و افزودنی‌ها ممکن است باعث تحریک و سوزش پوست شود.

    شی باتر برای جای جوش

    ۱۰- زردچوبه:

    زردچوبه برای جای جوش بسیار موثر عمل می‌کند؛ چرا که حاوی کورکومین که یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است، می‌باشد. در مواردی پوست، ملامین اضافی تولید کرده که باعث تیره‌تر شدن جای جوش می‌شود، اما خوشبختانه زردچوبه از آن جلوگیری می‌کند.

    ۲۱ خاصیت باورنکردنی”زردچوبه”؛ ادویه طلایی  

    استفاده از زردچوبه علاوه بر موارد گفته شده، باعث شفافیت پوست می‌شود. این ترکیب همچنین دارای خاصیت ضدعفونی نیز می‌باشد؛ در نتیجه بدون ایجاد حساسیت به سلامت پوست شما کمک می‌کند.
    زردچوبه را با مقدار مساوی از عسل (هر کدام یک قاشق غذاخوری) ترکیب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه آن را بر روی پوست بگذارید تا سلول‌های مرده را کاملا از بین ببرد سپس آن را با آب سرد بشورید. رازهای زیبایی و سلامت را می‌توانید در بخش “سلامت و زیبایی مجله اینترنتی اُکالا” مطالعه کنید.

    زردچوبه برای جای جوش

    ماسک خانگی برای پوست صورت:

    در ادامه دستور یک ماسک خانگی که برای آمریکای جنوبی است، ارائه می‌گردد.
    مواد مورد نیاز: روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای.
    مرحله اول: سه قاشق از روغن نارگیل را با یک قاشق شکر قهوه‌ای مخلوط کنید. شما می‌توانید شی باتر، آلوورا یا آووکادو را نیز به دلخواه به این ترکیب اضافه کنید.

    آموزش ۱۶ ماسک صورت برای زیبایی پوست و مو با زعفران

    مرحله دوم: آنقدر به هم زدن ادامه دهید تا ترکیب قوام خامه‌‎ای پیدا کند و کاملا یکنواخت شود. آن را با تمرکز روی مناطق آسیب دیده به شکل دوار بر روی صورت خود بمالید و ماساژ دهید. دانه‌های شکر به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند، اما خیلی با فشار بر روی پوست ماساژ ندهید؛ چرا که ممکن است باعث خراشیدگی شود.
    مرحله سوم: بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماسک را با آب ولرم بشویید. این روند را هفته‌ای یکبار تکرار کنید.
    این ماسک به آبرسانی پوست کمک کرده و روند بهبود طبیعی پوست را تسریع می‌بخشد.

    در این مقاله با ترفند‌های خانگی برای رفع جای جوش آشنا شدیم. نظر شما راجع به سایر مواردی که می‌تواند برای رفع جای جوش موثر باشد، چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    منبع: livenobs

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.