سبک زندگیسلامت و زیبایی

با ۸ روش خانگی و سریع “جوش سرسیاه” را درمان کن!

مهم نیست چقدر از پوست خود مراقبت می‌کنید، بعضی اوقات جوش‌های سرسیاه بر روی پوست شما نمایان می‌شوند. اگر می‌خواهید که از این جوش‌ها خلاص شوید، راهکارهای خانگی می‌توانند به شما کمک کنند.

این نکته را فراموش نکنید که جوش‌های مختلف ممکن است با روش‌های ساده و خانگی درمان نشوند؛ اما جوش‌هایی که در ابتدا به شکل سرسیاه ظاهر می‌شوند را می‌توان با راهکارهای آسان درمان کرده و منافذ پوست را کاهش داد.

در این مقاله، داروهای خانگی که می‌توانند به کاهش جوش‌های سرسیاه کمک کنند، از ماسک‌های طبیعی صورت گرفته تا راهکارهایی برای خلاص شدن از شر جوش‌های سرسیاه بینی، ارائه می‌گردد پس با ما همراه باشید. برای رفع انواع جوش می‌توانید مقاله درمان جوش را مطالعه کنید.

از بین بردن سریع و ساده جوش سرسیاه با ۸ روش خانگی:

پس از اینکه توضیحی راجع به جوش‌های سرسیاه داده شد، در این بخش قصد داریم به درمان خانگی این جوش‌ها بپردازیم اما این موارد کدامند؟

۱- استفاده از ترکیب جوش شیرین و آب:

  • جوش شیرین از جمله موادی است که در آشپرخانه وجود دارد و کمتر کسی است که بداند می‌توان با استفاده از آن، جوش‌های سرسیاه را از بین برد. جوش شیرین علاوه بر تنظیم PH پوست، همانند یک لایه بردار عمل کرده و پوست مرده، آلودگی و چربی را از پوست جدا می‌کند.

جوش زیر پوستی”؛علل و روش‌های درمان خانگی آن

  • برای استفاده از این ترکیب، ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا به حالت خمیری درآید. این خمیر را بر روی پوست صورت بمالید و ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب گرم بشورید و بعد از آن حتما از مرطوب کننده استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که این ترکیب پوست را خشک می‌کند و نباید بیشتر از ۲ یا ۳ مرتبه در هفته از آن استفاده کرد.

نکات و ترفندهای استفاده از “جوش شیرین

رفع جوش سرسیاه مجله اینترنتی اُکالا

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- لایه بردار خانگی درست کنید:

    • ترکیب شکر قهوه‌ای، عسل و آبلیمو طبیعی را می‌توان به عنوان یک لایه بردار قوی تلقی کرد و از آن برای از بین بردن جوش سرسیاه که بر روی چانه و بینی ایجاد می‌شود، استفاده کرد.

    “شکر قهوه ای” بخوریم یا شکر سفید؟

    • یک قاشق غذا خوری شکر قهوه‌ای، ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه و یک قاشق غذاخوری عسل خام را با یکدیگر مخلوط کنید. وقتی کاملا مخلوط شد، آن را با به شکل دایره‌وار به روی صورت بمالید و به مدت ۵ دقیقه ماساژ بدهید سپس صورت خود را بشورید و مرطوب کننده بزنید.

    شکر قهوه‌ای برای از بین بردن جوش سرسیاه

    ۳- از روغن درخت چای استفاده کنید:

    • متخصصین پوست می‌گویند که استفاده موضعی از روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد باکتریایی می‌تواند در درمان جوش سرسیاه موثر عمل کند. بسیاری از محصولات پوستی و شوینده‌ها مانند انواع کرم‌ها و صابون‌ها، حاوی روغن درخت چای هستند که می‌توانید با چک کردن مواد تشکیل‌دهنده‌ی محصول به وجود این ترکیب پی ببرید. اما روغن درخت چای به صورت مجزا نیز به فروش می‌رود و می‌توانید از آن استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که قبل از استفاده باید آن را با روغن‌های حامل مثل روغن زیتون و یا روغن نارگیل، رقیق کنید.

    درمان خانگی و سریع تمامی “مشکلات مو

    روغن درخت چای برای درمان جوش سرسیاه

    ۴- استفاده از زردچوبه برای رفع جوش سرسیاه:

    • از زردچوبه می‌توان به دلیل خاصیت ضدباکتریایی، ضدقارچی و ضدالتهابی آن برای رفع جوش‌های سرسیاه استفاده کرد. یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری آب یا روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک خمیر تشکیل شود و سپس بر روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را بشورید.
    • می‌توانید از دستمال کاغذی برای کاهش رنگ‌دهی زردچوبه به پوست استفاده کنید. به این شکل که قبل از مالیدن خمیر یک لایه نازک دستمال کاغذی بر روی پوست قرار دهید.

    فواید و خواص زردچوبه

    زردچوبه برای رفع جوش سرسیاه

    ۵- استفاده از اسکراب طبیعی روغن نارگیل و شکر:

    • اگر چه جوش‌های سرسیاه بیشتر بر روی پوست صورت و در نواحی اطراف چانه و دهان ایجاد می‌شود، اما در مواردی ممکن است این جوش‌ها بر روی بدن نیز ظاهر شوند. برای این مورد، باید از لایه بردار و اسکراب استفاده کنید.
    • برای تهیه‌ی لایه بردار و اسکراب طبیعی، ۱/۲ پیمانه روغن نارگیل و ۱/۴ پیمانه شکر دانه درشت را مخلوط کنید. اگر می‌خواهید خاصیت لایه برداری ترکیب را افزایش دهید می‌توانید تا ۱/۲ پیمانه شکر اضافه کنید. از این ترکیب به عنوان اسکراب بدن می‌توانید استفاده کنید.

    ۲۵ ماسک مو با روغن نارگیل

    روغن نارگیل برای رفع جوش سرسیاه

    ۶- از بین بردن منافذ پوست با روش‌های خانگی:

    • از بین بردن منافذ پوست یکی از روش‌های رایج برای درمان جوش سرسیاه می‌باشد. شما می‌توانید با ترکیب شیر و عسل این کار را در خانه به راحتی انجام دهید.
    • شیر حاوی لاکتیک اسید است که پوست مرده و چربی را از بین می‌برد. عسل نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد در نتیجه ترکیب این دو می‌تواند برای رهایی از شر جوش‌های سرسیاه موثر باشد.

    رفع فوری “جای جوش” با روش های ارزان خانگی!

    • یک قاشق غذاخوری شیر کامل را با یک قاشق غذاخوری عسل خام و ارگانیک مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت ۱۰ ثانیه داخل ماکروویو قرار دهید. بعد از خنک شدن، آن را به مناطقی از صورت خود بزنید که دارای جوش‌های سر سیاه است و سپس پنبه یا پارچه‌ی تمیز بر روی آن قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه، صورت خود را بشورید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

    تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی

    از بین بردن منافذ پوست با روش‌های خانگی

    ۷- چای سبز را امتحان کنید:

    • برای درمان جوش سرسیاه، لازم نیست چای سبز بنوشید، بلکه باید آن را بر روی پوست صورت خود قرار دهید. چای سبز به کاهش چربی پوست کمک کرده و یک آنتی اکسیدان قوی است؛ در نتیجه می‌تواند برای از بین بردن جوش سرسیاه مورد استفاده قرار گیرد.
    • یک قاشق غذاخوری برگ چای سبز را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و به نواحی آسیب دیده بمالید. بعد از ۳ دقیقه، آن را از روی صورت خود پاک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید. می‌توانید در هفته ۲ الی ۳ مرتبه از این روش استفاده کنید.

    خواص مهم و دارویی چای سبز

    چای سبز برای رفع جوش سرسیاه

    ۸- از ماسک تخم مرغ برای رفع جوش سرسیاه کمک بگیرید:

    • استفاده از ماسک‌های طبیعی و مناسب، یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای درمان جوش سرسیاه می‌باشد. یکی از این ماسک‌ها، ماسک تخم مرغ است. جدیدترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می‌توانید در بخش سبک زندگی مجله اینترنتی اُکالا” مطالعه کنید.
    • یک عدد سفیده‌ی تخم مرغ را هم بزنید و به پوست شسته شده‌ی خود بمالید. سپس یک لایه دستمال کاغذی تمیز بر روی آن بگذارید و دوباره یک لایه سفیده‌ی تخم مرغ بمالید. حواستان باشد که این ماسک را بر روی دهان و چشم قرار ندهید. بعد از ۲۰ دقیقه، هنگامی که ماسک خشک شد، آن را از روی صورت خود بردارید. این ماسک یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی برای پوست‌های مستعد جوش می‌باشد.

    انواع مقالات جدید و متنوع در “مجله اینترنتی اُکالا”

    تخم مرغ برای رفع جوش سرسیاه

    در این مقاله با ۸ روش خانگی و ساده برای رفع جوش سرسیاه آشنا شدیم. شما از چه روش‌های دیگری برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    منبع: thehealthy

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.