سبک زندگیسلامت و زیبایی

درمان سریع “تاول پا” با چند راهکار و ترفند خانگی!

  • تاول یک عارضه کوچک حاوی ترشحات مایعی است که بر روی ناحیه‌های از بدن شکل می‌گیرد. تاول‌ها در اندازه‌های مختلف ایجاد و همچنین به دلایل متفاوتی نیز ایجاد می‌شوند. در واقع تاول‌ها برای جلوگیری از تحریک پوست در برابر ساییدگی مداوم و یا فشار ایجاد می‌‎شوند و نقش محافظتی دارند. در نظر داشته باشید که از باز شدن تاول باید جلوگیری کرد چرا که در غیر این صورت پوست میکروب‌ها را جذب کرده و سبب ایجاد عفونت می‌شود.
  • تاول‌ها به علت‌های متفاوتی ایجاد می‌شوند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به سوختگی پوست، عفونت با قارچ یا باکتری‌ها، نیش حشرات و غیره اشاره کرد. تاول‌ها ممکن است به صورت طبیعی و در زمان طولانی، خود به خود بهبود یابند اما می‌توان با محصولات طبیعی روند بهبود آن‌ها را تسریع بخشید. تاول‌ها غالبا بر روی پاها ایجاد می‌شوند که اگر به سرعت رفع نشوند سبب ایجاد درد‌های غیر قابل تحمل و شدید می‌شوند.

درمان خانگی تاول پا در مجله اینترنتی اُکالا

  • تاول‌‌های پا بر اثر اصطکاک حاصل از راه رفتن ایجاد می‌شوند. پوشیدن کفش‌های نامناسب که سبب افزایش اصطکاک می‌شوند منجر به ایجاد تاول‌هایی در قسمت داخلی انگشتان پا می‌شود.

۱۸ روش خانگی آسان و سریع برای از بین بردن بوی بد پا و کفش

  • علاوه بر موارد ذکر شده، پیاده روی طولانی یا ایستادن بیش از انداره موجب ایجاد فشار بر انگشتان پا شده و احتمال ایجاد تاول را افزایش می‌دهد. البته قابل ذکر است اثر راه رفتن و یا ایستادن طولانی را می‌توان با پوشیدن کفش مناسب خنثی کرد. همچنین عوامل دیگری نیز سبب ایجاد تاول روی پا‌ها می‌شوند اما این موارد کدامند؟

مهمترین عوامل ایجاد تاول پا:

۱- سرمازدگی
۲- آلرژی
۳- قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی (مواد آرایشی و شوینده)
۴- عفونت‌های قارچی
۵- آبله مرغان
۶- عفونت باکتریایی
۷- تبخال
۸- اگزما (چندین راز بین اگزما و زنبور عسل)

درمان خانگی تاول پا با ۱۱ روش ساده و در دسترس:

پس از اینکه با تاول پا و همچنین عوامل مهم در بوجود آمدن این عارضه آشنا شدیم، حال وقت آن است که به روش‌های درمان خانگی آن بپردازیم.

۱- آلوئه ورا:

  • آلوئه ورا حاوی ماده‌ای ژل مانند است که خاصیت درمانی فوق العاده‌ای دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته آلوئه ورا دارای ترکیباتی است که باعث کاهش التهاب، افزایش کلاژن سازی و بازسازی سلولی می‌شود که می‌تواند بهبود زخم‌ها را تسریع بخشد.
  • از آلوئه ورا به دلیل خاصیت درمانی موثری که دارد در بهبودی افرادی که تحت عمل پیوند پوست برای زخم‌های سوختگی قرار داشته‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته قابل ذکر است که آلوورا فقط سبب بهبودی زخم می‌شود و تاثیر در تسکین درد ندارد.
  • برای استفاده از آلوئه ورا لازم نیست که آن را حتما به طور مستقیم بر پوست خود استفاده کرد بلکه می‌توان از پماد‌ها و محصولات پوستی حاوی آلوورا نیز استفاده کرد. البته دلیل علمی برای تاثیر آلوئه ورا بر روی تاول پیدا نشده است ولی به دلیل نداشتن عوارض جانبی می‌توان با خیالی آسوده از آن استفاده کرد.

۱۴ ماسک مو با ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا برای درمان تاول پا

۲- وازلین:

  • وازلین نام تجاری ژله پترولیوم می‌باشد که یک فرآورده پتروشیمیایی سودمند از نفت خام است. این ژل نفتی به دلیل ترکیبات موجود در آن، در بین متخصصین پوست برای درمان زخم‌ها به ویژه تاول مورد توجه قرار گرفته است.
  • وازلین مانند پوششی محافظتی بر روی زخم عمل کرده و علاوه بر جلوگیری از ورود میکروب‌ها، به بهبود زخم نیز کمک ویژه‌ای می‌نماید. البته تاول خود، به عنوان پوششی برای زخم عمل می‌کند ولی می‌توان در صورت باز شدن تاول، ناحیه مورد نظر را با وازلین و گاز استریل پوشاند.

هر آنچه که از مشکلات مو و راهکارهای درمانی آن باید بدانیم!

وازلین برای درمان تاول پا

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- گل همیشه بهار:

    • گل همیشه بهار از گیاهان حاوی گل‌های دریایی تهیه می‌شود. گل همیشه بهار حاوی ترکیبات زیادی از جمله آنتی اکسیدان است که می‌تواند به کاهش التهاب و تسریع بهبودی کمک فراوانی کند.
    • اگر چه گل همیشه بهار برای استفاده خارجی بی خطر است ولی ممکن است بعضی از افراد نسبت به آن حساسیت داشته باشند به همین علت افرادی که می‌خواهند برای اولین بار از آن استفاده کنند باید قبل از استفاده مقدار کمی از آن را بر روی پوست خود آزمایش کرده و تاثیر آن را مشاهده کنند و در صورت نداشتن حساسیت، از آن برای نواحی حساس پوست مثل تاول استفاده کنند.

    گل همیشه بهار برای درمان تاول پا

    ۴- روغن نارگیل:

    • روغن نارگیل از جمله مواردی است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد گسترده‌ای دارد. روغن نارگیل حاوی اسیدلوریک (نوعی اسید چرب) است که می‌تواند علاوه بر آبرسانی به پوست، التهابات را نیز کاهش دهد و در درمان تاول بسیار موثر عمل می‌کند.
    • روغن نارگیل دارای خاصیت ترمیم کنندگی نیز بوده و در نتیجه با ترمیم بافت‌های آسیب دیده همچون تاول بهبود زخم را تسریع می‌بخشد. برای استفاد کافی است یک قطعه پنبه را آغشته به روغن نارگیل ذوب شده کرده و به آرامی روی تاول استعمال کرد.

    ۲۵ ماسک مو با روغن نارگیل

    روغن نارگیل برای درمان تاول پا

    ۵- مرهم لیمو:

    • ترکیبات داخل لیمو که به مرهم لیمو شناخته می‌شود؛ دارای اثر ضد ویروسی است. مرهم لیمو، HSV (نوعی ویروس) را در مراحل اولیه عفونت سرکوب می‌کند و با این روش بهبودی زخم را تسریع می‌بخشد.
    • مرهم لیمو به کاهش التهاب و درد ناشی از زخم‌ها به ویژه تاول کمک می‌کند. برای استفاده از مرهم لیمو کافی است مرهم را با مقداری آب رقیق کرده و با یک قطعه پنبه بر روی زخم استعمال کرد.

    ۶ خاصیت لیمو برای سلامتی ?

    مرهم لیمو برای درمان تاول پا

    ۶- سرکه سیب:

    سرکه سیب به دلیل اسیدی بودن دارای خواص ضد باکتریایی است در نتیجه به محض ایجاد شدن تاول بسیار کمک کننده است. سرکه سیب ممکن است باعث سوزش در ناحیه تاول شود در نتیجه آن را نمی‌توان به طور مستقیم بر روی زخم استفاده کرد بلکه باید پنبه آغشته به سرکه سیب را به آرامی دور زخم استعمال کرد.

    سرکه سیب برای درمان تاول پا

    ۷- دئودورانت:

    ضد عرق‌ها علاوه بر ایجاد بوی خوب خاصیت ضد رطوبتی نیز دارند. اکثر تاول‌های پا در اثر رطوبت و اصطکاک ایجاد می‌شوند در نتیجه در جلوگیری از ایجاد تاول پا نقش موثری ایفا می‌کنند. برای استفاده کافی است قبل از پوشیدن کفش ابتدا مقداری دئودورانت بر روی پا زده و سپس کفش را پوشید.

    ۲۵ راه خانگی برای از بین بردن بوی بد عرق بدن

    دئودورانت برای درمان تاول پا

    ۸- کرم ضد خارش:

    کرم‌های ضد خارش انواع متفاوت و با ترکیبات متفاوتی در بازار موجود هستند. نوعی از کرم ضد خارش که حاوی اکسید روی است در بهبودی تاول‌های پا نقش موثری ایفا می‌کند.

    ۹- چای:

    • چای سیاه دارای خاصیت ضد التهابی بوده و بهبودی زخم‌های پوستی از جمله تاول پا را تسریع می‌بخشد. چای سبز خواص بیشتری نسبت به چای سیاه دارد، بنابراین استفاده از چای سبز برای بهبودی و تسکین تاول بیشتر توصیه می‌شود.
    • برای استفاده کافی است مقداری از چای دم کرده و سرد شده را به صورت مستقیم بر روی زخم بریزید.

    چای با کیفیت را چگونه تشخیص دهیم؟

    چای برای درمان تاول پا

    ۱۰- خمیر دندان:

    • خمیر دندان علاوه بر شستشوی دندان‌ها، کاربردهای فراوان و گوناگون دیگری نیز دارد. از خمیردندان‌ها برای خشک کردن و بهبودی جوش‌ها و زخم‌های پوستی به ویژه تاول استفاده می‌شود.
    • خمیردندان علاوه بر بهبودی تاول سبب تسکین درد ناشی از آن نیز می‌شود. برای استفاده کافی است مقداری از خمیردندان را بر روی ناحیه مورد نظر پخش کرده و صبر کنید تا خشک شود. البته در نظر داشته باشید که برای این کار از خمیر دندان‌هایی استفاده نکنید که با داشتن اسانس‌های مختلف باعث تحریک ناحیه آسیب دیده شوند. جدیدترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می‌توانید در بخش سبک زندگی مجله اینترنتی اُکالا” مطالعه کنید.

    ۱۵ کاربرد جادویی خمیر دندان!

    خمیر دندان برای درمان تاول پا

    ۱۱- تخم مرغ:

    کافی است تخم مرغ خام را بر روی سطح تاول استعمال کنید. البته دلیل علمی برای این درمان پیدا نشده است.

    ۱۰ فایده‌ی خوردن تخم مرغ?

    ترفند‌ها و نکاتی که در درمان تاول پا موثرند:

    ۱- از کندن و از بین بردن پوشش تاول جلوگیری کنید چرا که در غیر این صورت علاوه بر ایجاد تاخیر در ترمیم پوست خود، باعث ایجاد عفونت نیز می‌شوید.
    ۲- اگر پوست روی تاول از بین رفت با بستن آن به وسیله‌ی گاز استریل، از پوست خود محافظت کنید.
    ۳- اگر از تاول پای خود محافظت کنید و هیچ دارویی استفاده نکنید، تاول خود به خود سفت و خشک شده و بهبود می‌یابد. البته محافظت از حباب تاول کمی دشوار و دردناک است و ممکن است شما را به شدت آزار دهد.
    ۴- پاهای خود را با آب گرم و صابون ضد باکتری بشویید.
    ۵- با استفاده از پنبه آغشته به الکل، زخم خود را ضدعفونی کنید.
    ۶- با یک سوزن استریل یک سوراخ کوچک بر روی زخم ایجاد کنید ولی از کندن پوست آن اجتناب کنید.
    ۷- مایعات تاول را کاملا خارج کنید.
    ۸- از پماد و یا کرم ضد باکتری بر روی تاول استفاده کنید.
    ۹- پماد روی زخم را به صورت روزانه و تا زمان بهبودی کامل تاول استفاده کنید.
    ۱۰- پوشیدن کفش مناسب.
    ۱۱- پای خود را مرطوب نگه ندارید و آن را خشک کنید.
    ۱۲- از جوراب‌های کاهش دهنده تعریق یا از پودرهای کاهش تعریق پا استفاده کنید.

    انواع مقالات جدید و متنوع در “مجله اینترنتی اُکالا”

    درمان سریع تاول پا

    در این مقاله به راه‌های پیشگیری از تاول پا و همچنین درمان خانگی و سریع به همراه ترفندهای کلیدی این عارضه پرداخته شد. نظر شما راجع به سایر روش‌هایی که می‌تواند در بهبودی تاول پا موثر باشد، چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    منابع: medicalnews / everydayhealth / healthline

    نوشته های مشابه

    ‫۳ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.