آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب‌زمینی؛ غذای خوشمزه فرانسوی

گراتن یک غذای بین المللی از لحاظ ساختار شبیه به لازانیا است. این غذا در کل دنیا طرفداران زیادی دارد. گراتن در واقع غذای خوشمزه و سالمی است که به سادگی می‌توانید در منزل درست کنید. این غذا به علت سبکی و آمادگی سریع، برای شام انتخاب مناسبی است.

در ادامه مواد لازم و طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی را به همراه فیلم آموزشی و توضیحات متنی خدمت شما عزیزان ارائه می‌دهیم. این طرز تهیه از ۲ بخش آماده سازی و مزه دار کردن بادمجان‌ها و تهیه سس سفید مخصوص این غذا تشکیل شده است.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای تهیه گراتن بادمجان روش‌های مختلفی وجود دارد که در توضیحات متنی از محبوب ترین و آسان ترین روش‌های پخت گراتن اشاره کرده‌ایم. در این قسمت با ما همراه باشید تا با طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی از سرویس متنوع آشپزی در اکالابلاگ آشنا شوید.

    مواد لازم برای آماده سازی بادمجان‌ها:
    بادمجان دلمه‌ای۴ عدد متوسط
    پیاز۱ عدد متوسط
    سیب‌زمینی۴ عدد متوسط
    گوشت چرخ شده۴۰۰ گرم
    پنیر پیتزابه میزان لازم
    رب گوجه‌فرنگیبه میزان لازم
    فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان لازم
    آویشنبه میزان لازم
    مواد لازم و طرز تهیه سس سفید گراتن بادمجان و سیب‌زمینی:
    آرددو قاشق سوپ‌خوری
    کره۲۰ گرم
    شیر۲ لیوان
    نمک و فلفلبه میزان لازم

     گراتن بادمجان با سیب زمینی و سس سفید مخصوص

    مراحل طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی

    با ما همراه باشید تا طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی را به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم.

    مطالب مرتبط : انواع غذا با بادمجان

    مرحله اول : آماده کردن بادمجان ها

    بادمجان‌ها را با پوست یا بدون پوست، حلقه‌حلقه کنید. سپس روی آن‌ها نمک بریزید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بادمجان‌ها را بشویید و خشکشان کنید. با این کار بادمجان روغن کمتری به خود جذب می‌کنند. همچنین با این روش نمک به خوبی به خورد بادمجان می‌رود.

    مرحله دوم : سرخ کردن بادمجان‌ها

    سپس بادمجان‌های آماده شده را در روغن سرخ‌ کنید. دقت کنید که هر ۲ طرف بادمجان‌ها به اندازه کافی سرخ شوند.

    مرحله سوم : خرد کردن پیازها

    بعد از سرخ کردن بادمجان، پیازها را نگینی خرد کنید و در یک ماهیتابه بریزید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ‌ کرده

    مرحله چهارم : اضافه کردن و تفت دادن گوشت

    در این مرحله از طرز تهیه گراتن بادمجان و سیب زمینی، گوشت چرخ‌ کرده را به پیازها اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت عوض‌ شده و سرخ شوند.

    مرحله پنجم : افزودن ادویه به مواد گراتن بادمجان

    در این مرحله ادویه‌ها شامل نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن را به گوشت اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه گراتن پاستا 

    مرحله ششم : تفت دادن رب گوجه فرنگی

    رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید و تفت دهید. تفت دادن را تا زمان سرخ شدن رب ادامه دهید. به این ترتیب رب به خوبی به خورد گوشت خواهد رفت.

    مرحله هفتم : آماده کردن سس سفید

    کره را به ظرفی گود اضافه کنید. سپس نوبت به آرد می‌رسد. مرتباً آرد را به هم بزنید تا نسوزد. شیر و نمک و فلفل را به محتویات ظرف اضافه کنید و با حرارت شعله کم به هم بزنید. در این مرحله مواد باید به‌خوبی ترکیب و یک دست شوند. سس سفید آماده است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک بادمجان خوشمزه؛ به روش فرانسوی

    مرحله هشتم : چیدن بادمجان‌ها و سس سفید روی آن به صورت لایه لایه

    در این مرحله پخت گراتن بادمجان و سیب زمینی، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. در یک ظرف نسوز یک لایه از بادمجان‌های سرخ شده قرار دهید. سپس روی آن‌ها را به یک لایه از سس سفید، آغشته کنید.

    مرحله نهم : ریختن پنیر پیتزا روی مواد گراتن

    روی سس، یک لایه از پنیر پیتزا و سیب زمینی های ورقه شده قرار دهید. درنهایت یک لایه گوشت روی مواد بریزید و با پنیر پیتزا کاملاً روی مواد را بپوشانید. این مراحل را تا تمام شدن مواد ادامه دهید. کمی از پنیر پیتزا را نگه دارید و هنگامی که اخرین لایه را با گوشت پر کردید، روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید. به همین ترتیب ظرف را تا بالا پر کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع غذاها با گوشت چرخ کرده و برنج

    مرحله آخر : قرار دادن ظرف در فر و زمان دادن برای پخت

    در آخرین مرحله، کلیه مواد را با سس سفید بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه مواد را داخل فر قرار دهید تا به‌خوبی پخته‌شده و پنیر پیتزا روی مواد آب شود.

    گراتن بادمجان با سیب‌زمینی شما آماده است. امیدواریم که از میل کردن آن در کنار اطرافیانتان برای شام لذت ببرید.میتوانید از انواع دورچین مانند سیب زمینی سرخ کرده و گوجه و کلم بروکلی برای تزئین گراتن بادمجان استفاده کنید.

    مراحل طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت سیب‌ زمینی خوشمزه

    نکات مهم در طرز تهیه گراتن بادمجان 

    در طرز تهیه گراتن بادمجان، نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید:

    1. برای طلایی شدن پنیر پیتزا روی گراتن از گریل استفاده کنید: برای ایجاد لایه‌ی طلایی و خوشمزه روی گراتن بادمجان، می‌توانید پنیر پیتزا را با استفاده از گریل یا فر به مدت کوتاهی بپزید. این کار باعث می‌شود که پنیر به طلایی برسد و طعم و بافت خاصی به گراتن بدهد.

    2. می‌توانید از گوجه در ترکیبات گراتن بادمجان استفاده کنید: اگر دوست دارید طعم و رنگ روشنی به گراتن بدهید، می‌توانید به ترکیبات گراتن گوجه خرد شده اضافه کنید. این گوجه‌ها به طعم و تازگی غذا افزوده و ترکیبات گراتن را تنوع بیشتری می‌دهند.

    3. برای تزئین روی گراتن از سبزی نعنا و ریحون استفاده کنید: پس از پخت و طلایی کردن پنیر پیتزا روی گراتن، می‌توانید برای تزئین از سبزی‌های تازه نعنا و ریحون استفاده کنید. این سبزی‌ها به طعم و رنگ غذا زیبایی اضافه می‌کنند و از نظر طعمی بسیار خوشایند هستند.

    4. سعی کنید قبل از برش گراتن بادمجان زمان دهید تا گراتن خنک شود: برای اینکه گراتن بادمجان به خوبی برش خورده و از هم نپاشد، باید پس از پخت آن، زمانی صبر کنید تا کمی خنک شود. سپس با برش دادن آن، به راحتی می‌توانید برش‌های زیبا و منظمی از گراتن داشته باشید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

    سوالات متداول در طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی

    در این قسمت با جواب سوالات طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی همراه ما باشید شاید این سوال شما نیز باشد.

    آیا می‌توانیم از قارچ هم در مواد گراتن بادمجان استفاده کنیم؟

    بله، می‌توانید به تنوع مواد گراتن اضافه کرد و از قارچ به عنوان یکی از اجزای آن استفاده کنید. قارچ به طعم و تنوع غذا افزوده و می‌تواند یک انتخاب خوب برای ترکیبات گراتن باشد. شما می‌توانید قارچ‌ها را برش داده و به مواد دیگر گراتن اضافه کنید.

    چرا گراتن بادمجان به کف ظرف میچسبد و حالت خشک دارد؟

    دلیلی که گراتن به کف ظرف می‌چسبد ممکن است از آنجا آمده باشد که کف ظرف شما کافی چرب نشده است. برای جلوگیری از چسبیدن، می‌توانید از روغن یا روغن پختن در کف ظرف استفاده کنید. همچنین، حالت خشک گراتن ممکن است به دلیل کمبود سس در مواد آن باشد. در طرز تهیه گراتن، مطمئن شوید که مقدار کافی از سس یا پوره گوجه را به مواد اضافه کرده‌اید تا گراتن به درستی طراحی شود و خشک نشود.

    ۳.۳/۵ (۱۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۱۹ دیدگاه ها

    1. دستورتون واقعا افتضاح بود، من نمیدونم وقتی بلد نیستید چرا الکی کپی میکنید دستور پخت رو،، هم حرارت رو اشتباه گفته بودید، هم دستور سس، هم زمان رو کم گفتید، واقعا متاسفم براتون،، بیشتر روی سایتتون کار کنید.

    2. من هنوز درست نکردم ولی انقد خوشگل و خوشمزه به نظر میاد که هر وقت غذایی درست می کنم نگاه این گراتن خوشمزه می کنم و غذا رو می خورم ;-) الانم دارم این غذا رو درست می کنم،اووووووومممم چی داره میشه.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.