سبک زندگیسلامت و زیبایی

۱۰ روش که می‌تواند سیاهی دور چشم را از بین ببرد

گرچه سیاهی دور چشم خطرناک نیست اما بسیاری افراد به دنبال این هستند که حلقه های تیره در اطراف چشم‌هایشان را از بین ببرند. اما در واقع از بین بردن کل این تیرگی شدنی نیست.

برخی افراد تصور می‌کنند که سیاهی دور چشم باعث خسته و مسن‌تر نشان دادنشان می‌شود. بنابراین سعی در رفع آن دارند یا میزان آن را به حداقل برسانند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای اینکه متوجه شوید چطور این حلقه‌ها را ناپدید یا کمرنگ‌تر کنید به خواندن این مقاله در مجله اینترنتی اکالا ادامه بدهید.

    چطور سیاهی دور چشم را از بین ببریم؟

    افراد می‌توانند با داشتن خواب بیشتر و رفع کم خوابی ها این تیرگی‌ها را محو کنند.

    زمانی که شخصی در می‌یابد که تیرگی دور چشم هایش در حال گسترش است، می‌تواند از روش های مختلفی برای رفع آن اقدام کند. برخی افراد عادت‌های سبک زندگی خود را تغییر می‌دهند. اما برخی دیگر سراغ داروهای زیبایی  را می‌گیرند. گرچه این روش‌ها مناسب به نظر می‌رسند اما در واقع بسیاری از آن‌ها بی اثرند. رفع تمامی مشکلات چشم را می‌توانید در مقاله درمان مشکلات چشممطالعه کنید.

    نمی‌توان سیاهی دور چشم ها را کامل از بین برد؛ اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توان شدت آن را کم کرد.

    برای روشن شدن پوست خود این مقاله را بخوانید.

    ۱- داشتن خواب کافی

    داشتن خواب کافی برای جلوگیری از سیاهی دور چشم

    برخی افراد متوجه می شوند که با داشتن خواب بی کیفیت و نامرتب و نا کافی حلقه های دور چشم شان افزایش می‌یابد. کم خوابی می‌تواند باعث شدت سیاهی دور چشم شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که خواب کافی و سلامتی باعث کاهش این سیاهی می‌شود.

    برای درمان خانگی سردرد اینجا کلیک کنید.

    ۲- بالاتر نگه داشتن سر موقع خواب

    گذاشتن بالشت برای بالا بدن سر جهت جلوگیری از سیاهی دور چشم

    ممکن است افراد وقتی صبح بیدار می شوند سیاهی دور چشم شان افزایش داشته باشد ولی در طول روز از شدت آن کاسته شود. این به دلیل وجود رگ های خونی در اطراف چشم است. سیاهی دور چشم می تواند ناشی از ورم کردن زیر چشم‌ها باشد.

    با بالاتر قرار دادن سر در موقع خوابیدن خون کمتر از سر و صورت عبور می‌کند و باعث کاهش ورم زیر چشم و در نتیجه کاهش سیاهی دور چشم شود.

    ۳- از کمپرس آب یخ استفاده کنید

    کمپرس یخ برای از بین بردن سیاهی دور چشم

    افرادی که از سیاهی دور چشم رنج می‌برند، می‌توانند از کمپرس آب یخ استفاده کنند. کمپرس آب سرد باعث انقباض رگ‌های خونی شده و سیاهی دور چشم را محو می‌کند. کمپرس آب سرد همچنین می‌تواند باعث کاهش ورم دور چشم و نتیجتا کاهش تیرگی دور چشم‌ها شود.

    ۴- کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرید

    سیاهی دور چشم- آفتاب

    می‌توانید با استفاده از عینک‌های مخصوص و کلاه کمتر در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گرفت که این مسئله باعث کاهش تیرگی دور چشم ها می‌شود. استفاده از مرطوب کننده ها و عینک آفتابی و ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه خورشید حفاظت کرده و مانع از افزایش تیرگی دور چشم می شود.

    ۵- استفاده از خیار و چای کیسه ای

    استفاده از خیار برای سیاهی دور چشم یا چای کیسه‌ای

    گاهی می توان از برش های خیار در نواحی دور چشم استفاده کرد. این کار می تواند باعث روشن تر شدن پوست زیر چشم شود. مکانیسم عملکرد این روش معلوم نیست اما امکان دارد خنکی برش‌های خیار باعث کاهش تورم چشم‌ها شود و در نتیجه تیرگی این نواحی را محو کند.

    همچنین برخی از افراد از چای کیسه‌ای استفاده می کنند. بگذارید تا کیسه چای در فریزر کاملا سرد شود و پس از آن روی چشم های خود قرار دهید. این روش نیز مانند روش کمپرس آب یخ و استفاده از برش های خیار ممکن است از همان مکانیسم روش کمپرس آب سرد بهره ببرد. برخی فکر می کنند استفاده از چای کیسه ای کافئین دار می تواند باعث انقباض رگ ها شده و ظاهر پوست را روشن تر کند.

    استفاده از چای کیسه‌ای برای رفع سیاهی دور چشم

    کافئین می‌تواند باعث افزایش جریان خون در رگ ها شده و زیر چشم را شاداب تر و جوان تر نشان دهد.

    دانشمندان هنوز استفاده از برش های خیار یا استفاده از چای کیسه ای خنک شده برای جلوگیری یا بهبود تیرگی چشم ها را مورد تحقیق قرار نداده اند.

    ۶- ویتامین C

    استفاده از ویتامین C برای از بین بردن سیاهی دور چشم

    ویتامین C ساخت کلاژن در بدن را افزایش می‌دهد. افزایش کلاژن در زیر چشم ها باعث حرکت و تازه شدن خون می‌شود. ساکن ماندن خون در رگ‌های زیر چشم باعث افزایش سیاهی دور چشم ها می‌شود.

    افراد وقتی از داروهای زیبایی حاوی ویتامین C  استفاده می کنند بهبود بزرگی را در سیاهی دور چشمان شان مشاهده می کنند

    ۷- کرم های مخصوص رتیونید

    استفاده از کرم دور چشم- کرم های مخصوص رتیونید برای از بین بردن سیاهی دور چشم

    کرم های رتیونید در همه فروشگاه های لوازم آرایشی یافت می‌شوند که می‌توانند باعث افزایش کلاژن در رگ‌های خونی دور چشم شوند این امر باعث بهبود تیرگی دور چشم‌ها می شود. کرم های حاوی ویتامین A محتوی ملانین پوست زیر چشم را کاهش داده و باعث روشن تر شدن این نواحی می‌شود.

    این کرم ها برای همه مناسب نیستتند. افراد برای مصرف این نوع کرم ها بایستی حتما با پزشک مشورت کنند.

    ۸- کرم‌های اسید کوجیک و کرم های آربوتین

    استفاده از کرم های دور چشم برای جلوگیری از سیاهی دور چشم

    این کرم‌ها تولید ملانین در پوست را مختل می‌کنند. بر طبق یک تحقیق معتبر کمبود این مواد می تواند موثر باشد. بسیاری از افراد در کشور های مختلف بخاطر اثرات جانبی این کرم ها آن را در اختیار ندارند.

    اربوتین و اسید کوجیک به صورت طبیعی در بدن وجود دارند و تولید می شوند. اربوتین باعث بهبود تیرگی نواحی دور چشم ها شده اما افزایش بیش از حد آن می تواند ایجاد بیماری هایی کند.

    برای استفاده از این پمادها باید قبلا با پزشک و متخصص مربوطه مشورت نمایید.

    ۹- ویتامین K

    ویتامین کا برای از بین بردن سیاهی دور چشم

    در یک مطالعه دانشمندان اثر ضد چروک و پد های سیاهی دور چشم که دارای ۳ درصد کافئین و ۱ درصد ویتامین  E بودند را مورد بررسی قرار دادند. افراد شرکت کننده در این آزمایش پد چشم را بمدت چهار هفته هر شب یک ساعت روی چشم قرار دادند. نتیجه آزمایش این بود که تایید می کرد این پد ها باعث کاهش تیرگی دور چشم می شوند.

    آزمایش و تحقیقات بیشتری نیاز است تا تاثیر این پدها بر روی تیرگی دور چشم تایید کند.

    ۱۰- آرایش کردن

    برخی افراد برای پنهان کردن تیرگی دور چشم از لوازم ارایشی استفاده می کنند. لوازم آرایش که از مواد معدنی به دست می‌آیند برای این کار مناسب‌اند.

    براق کننده های پوست از مواردی هستند که اگر برای چشم استفاده شوند، می‌توانند اثرات خوبی داشته باشند ولی کلا روش آرایش کردن روش مناسبی برای درمان یا کنترل پیشرفت تیرگی دور چشم ها نیست.

    امیدوارم این مطلب برای شما مفیده بوده باشد. برای مشاهده درمان‌های خانگی به سبک زندگی سری بزنید.

    منابع:  littlethings/medicalnewstoday

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.