سبک زندگیسلامت و زیبایی

تنگی نفس (آسم)؛ علائم و راهکارهای درمان خانگی

بیماری آسم یا تنگی نفس مشکلی است که باعث التهاب و باریک شدن لوله‌های برونشیت در ریه‌ها می‌شود و این منجر به علائمی مانند مشکل در تنفس، خس خس سینه و سفتی در قفسه سینه می‌شود.

آسم بسیار شایع است و به مرور زمان شایع‌تر می‌شود. بیش از ۲۵ میلیون آمریکایی مبتلا به آسم هستند که به ترتیب حدود ۸ درصد از کل بزرگسالان و کودکان را شامل می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در مبتلایان به آسم، مجاری هوایی باریک می‌شود و مخاط زیادی ایجاد می‌کند. عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند خطر ابتلا به آسم را افزایش دهد، برخی از عوامل خطرساز شامل سیگار کشیدن و اضافه وزن است. برای بعضی از افراد، آسم مشکلات زیادی ایجاد نمی‌کند با این حال، برخی دیگر نیز هستند که از حملات آسم رنج می‌برند. اگر می‌خواهید با انواع مشکلات تنگی نفس و راهکارهای درمان خانگی هر یک آشنا شوید، مقاله درمان تنگی نفس را دنبال کنید.

    علائم حمله آسم:

    حمله آسم ممکن است جزئی باشد اما خیلی سریع خطرناک می‌شود که از مهمترین علائم آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • سرفه‌ای که متوقف نمی‌شود.
    • هنگام نفس کشیدن، خس خس احساس کنید.
    • تنگی نفس
    • تنفس خیلی سریع
    • تعرق و پریدن رنگ پوست

    نشان دادن این علائم ممکن است به جلوگیری از حمله آسم کمک کند پس این موارد را در ذهن داشته باشید.

     “درمان تنگی نفس عصبی و استرسی” با ۱۰ روش خانگی

    درمان خانگی آسم در مجله اینترنتی اُکالا

    کارهایی که در زمان حمله آسم باید داد:

    ۱- تمام تلاش خود را بکنید تا آرام باشید.
    ۲- بایستید و یا صاف بنشینید. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۳، ایستادن می‌تواند به افزایش جریان هوا در مقایسه با نشستن یا دراز کشیدن کمک کند.
    ۳- جریان سنج، میزان جریان هوا از ریه‌های شما را اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند در تعیین بهتر بودن علائم شما کمک کند.
    ۴- نفس‌های طولانی و عمیق بکشید. این کار تنفس شما را آرام می‌کند و تنگی نفس را بهبود می‌بخشد. از طریق بینی نفس بکشید و از طریق دهان هوا را بیرون دهید.
    ۵- یک نوشیدنی کافئین‌دار گرم میل کنید. نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه می‌تواند به باز کردن راه‌های هوایی کمی کمک کند و تنگی نفس را مهار کند.
    ۶- به دنبال کمک پزشکی فوری باشید. اگر خس خس سینه، سرفه و مشکل تنفس بعد از یک دوره استراحت فروکش نکرد، به دنبال فوریت‌های پزشکی باشید.

    در حالی که درمانی برای آسم وجود ندارد، اما با پیشگیری و درمان مناسب می‌توان آن را مدیریت کرد.

    درمان انواع “مشکلات چشم

    درمان خانگی آسم

    درمان سریع و خانگی تنگی نفس (آسم) با ۱۰ روش خانگی و در دسترس:

    پس از اینکه با علائم آسم و همچنین راهکارهایی که باید در مواجه با آن باید انجام داده شود آشنا شدیم، در این بخش قصد داریم به ۱۰ روش خانگی برای درمان سریع بیماری آسم اشاره کنیم پس مطالعه این بخش را از دست ندهید.

    ۱- چای یا قهوه کافئین‌دار:

    کافئین در چای سیاه یا سبز و قهوه به درمان آسم کمک می‌کند و راه‌های هوایی را باز کرده و تنگی نفس را مهار می‌کند. یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۰، نشان داد که کافئین ممکن است عملکرد تنفس را در افراد مبتلا به آسم تا ۴ ساعت بهبود بخشد.

    هر آنچه که درباره “چای” باید بدانیم

    چای برای درمان آسم

    ۲- روغن اکالیپتوس:

    • طبق بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۱۳، روغن اکالیپتوس دارای خاصیت ضد التهابی است که به درمان آسم کمک می‌کند. یک منبع معتبر در سال ۲۰۱۶ نشان داد که عنصر اصلی روغن اوکالیپتوس، باعث کاهش التهاب راه‌های هوایی در موش‌ها می‌شود. به نظر می‌رسد استنشاق بخارات حاصل از اسانس اکالیپتوس ممکن است به مبتلایان آسم نیز کمک کند.
    • توجه به این نکته حائز اهمیت است که تحقیقات نشان داده که روغن‌های اساسی از جمله اکالیپتوس، مواد شیمیایی بالقوه خطرناک را آزاد می‌کنند به همین دلیل از برندهای معتبر استفاده کنید.

    روغن اکالیپتوس برای تنگی نفس

    ۳- اسانس اسطوخودوس:

    اسطوخودوس روغن اساسی دیگری است که در بهبود تنگی نفس ناشی از آسم بسیار موثر است. یک منبع معتبر در سال ۲۰۱۴ نشان داد که استنشاق اسانس اسطوخودوس پراکنده ممکن است التهاب ناشی از آلرژی را کاهش دهد و به آسم کمک کند. مانند سایر درمان‌های جایگزین، روغن اسطوخودوس نباید در مواقع اضطراری استفاده شود.

    با خواص شگفت انگیز “اسطوخودوس” آشنا شوید

    روغن اسطوخودوس برای درمان تنگی نفس

    ۴- تمرینات تنفس:

    یک بررسی پژوهشی در سال ۲۰۱۴ نشان داد که آموزش منظم تنفس ممکن است علائم آسم و بهزیستی روانی را بهبود بخشد و حتی میزان استفاده از داروهای شیمیایی را کاهش می‌دهد.

    این تمرینات با هدف کاهش فشار خون بالا است، که شامل موارد زیر می‌باشد:

    • تنفس از طریق بینی
    • تنفس آرام
    • کنترل تنفس

    درمان انواع جوش و آکنه” با روش‌های خانگی

    تمرین تنفس برای درمان آسم

    ۵- تغییر در رژیم غذایی:

    • رژیم خاصی برای بیماران آسم وجود ندارد اما محرومیت و گنجاندن چند عنصر در رژیم غذایی شما می‌تواند تغییر قابل توجهی ایجاد کند. اضافه وزن می‌تواند علائم آسم را تحت تأثیر قرار دهد. میوه و سبزیجات زیادی را در رژیم خود بگنجانید.

    انواع رژیم لاغری برای کاهش وزن

    • برای کاهش التهاب در مجاری هوایی، منابع غنی از ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن را در نظر بگیرید. امگا ۳ موجود در ماهی سالمون نیز برای کاهش تنگی نفس و التهاب بسیار موثر است. اگر غذای خاصی علائم شما را بدتر می‌کند، یادداشت بردارید و از مصرف آن خودداری کنید.

    رژیم غذایی برای درمان آسم

    ۶- عسل:

    از عسل می‌توان در طول زمستان به عنوان درمان سرماخوردگی استفاده کرد. می‌توان از آن برای تسکین گلو درد و جلوگیری از سرفه استفاده کرد. سرفه می‌تواند علائم آسم مانند تنگی نفس را بدتر کند. عسل را با چای داغ مخلوط کرده و آن را بنوشید.

    تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی

    عسل برای درمان تنگی نفس

    ۷- سیر:

    سیر خاصیت ضد التهابی خوبی دارد. در آسم، نواحی اطراف راه‌های تنفسی متورم می‌شود. سیر می‌تواند در کاهش التهاب از این طریق، علائم آسم را کاهش دهد. سیر را در رژیم غذای خود قرار دهید زیرا راه‌های هوایی را تسکین می‌دهد و به باز شدن آن‌ها کمک می‌کند.

    هر آنچه که از “خواص سیر” باید بدانیم

    سیر برای درمان تنگی نفس

    ۸- زنجبیل:

    درست مانند سیر، زنجبیل نیز دارای خواص ضد التهابی است. استفاده روزانه از مقداری زنجبیل می‌تواند به تنگی نفس شما کمک کند. در طول زمستان زنجبیل را در چای خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید هنگام پختن غذای خود در آن زنجبیل اضافه کنید و از مزایای آن استفاده کنید.

    با “خواص زنجیل” بیشتر آشنا شوید

    زنجبیل برای درمان تنگی نفس

    ۹- یوگا:

    • اگر می‌خواهید از علائم آسم خود خلاص شوید، حتماً هر روز یوگا انجام دهید. یوگا شامل تمرینات تنفسی و کششی است. این امر به افزایش انعطاف‌پذیری شما و همچنین تقویت تناسب اندام شما کمک می‌کند.
    • برخی از نکات یوگا که می‌تواند به باز کردن گلو و قفسه سینه شما کمک کند عبارتند از: زاویه محدود، خم شدن، خم شدن روی پل و سایر موارد مهم می‌‎باشد. هر روز مراقبت کنید و تمرکز را بر ذهن و بدن خود بیشتر کنید. تمرکز روی تنفس و کنترل استرس از طریق یوگا و مراقبه به شما کمک می‌کند تا به راحتی در تنفس کنید.

    یوگا برای درمان آسم

    ۱۰- زردچوبه:

    زردچوبه دارای خواص ضد آلرژی قوی است. زردچوبه علائم آسم را تسکین داده و در پیشگیری از حملات آسم به شما کمک کند. هر روز غذای خود را با زردچوبه بپزید. جدیدترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می‌توانید در بخش سبک زندگی مجله اینترنتی اُکالا” مطالعه کنید.

    با “خواص زردچوبه” بیشتر آشنا شوید

    زردچوبه برای درمان آسم

    انواع مقالات جدید و متنوع در “مجله اینترنتی اُکالا”

    در این مقاله با علائم و روش‌های درمانی خانگی و سریع تنگی نفس (آسم) آشنا شدیم. شما از چه راهکارهای دیگری برای درمان این بیماری استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    منابع: healthline / webmd / pharmeasy / goodrx

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.