آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه کرم کارامل؛ دسر خوشمزه مخصوص پذیرایی از مهمان

اگر دنبال دسری راحت و خوشمزه می­‌گردید که هم سریع حاضر شود و هم ظاهر زیبایی داشته باشد، من به شما کرم کارامل را پیشنهاد می­‌کنم. کرم کارامل دسری است که آماده شدن آن زمان زیادی نمی‌­برد. فقط باید یک شب در یخچال بماند تا خودش را خوب بگیرد. کرم کارامل انتخاب خوبی برای پذیرایی از مهمان­‌هایتان است.از آنجایی که کرم کارامل از شیر و تخم مرغ تهیه می‌شود بسیار خاصیت دارد و یک دسر مقوی به حساب میآید همچنین حالت ژله ای و لرزان آن برای بچه ها جالب است و آن ها را برای خوردن این دسر خوشمزه و مقوی ترغیب میکند.

در ادامه شما را با طرز تهیه‌­ی کرم کارامل آشنا می­‌کنیم پس در قسمت  آشپزی در مجله اینترنتی اکالا بلاگ همراه ما باشید.

پخت این دسر ۴۰ دقیقه طول می­‌کشد و مواد اولیه­‌ی آن در دسترس هست و شما راحت می­‌توانید این دسر خوشمزه را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه‌­ی کرم کارامل:

  • شکر: ۳.۴ پیمانه
  • آب: ۱.۴ پیمانه
  • لیمو ترش: ۱ عدد

مواد اولیه­‌ی کرم:

  • تخم­‌مرغ: ۶ عدد
  • شکر: ۱.۳ پیمانه
  • شیر: ۱ و ۳.۴ پیمانه
  • خامه­‌ی صبحانه: ۳۰۰ گرم
  • وانیل: ۱.۴ ق چ خوری

مراحل طرز تهیه­‌ی کرم کارامل

ابتدا به سراغ درست کردن کارامل رفته و در ادامه طرز تهیه­‌ی کرم را می­‌گویم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    طرز تهیه دسر کرم کارامل

    مرحله اول : آماده کردن ظرف برای درست کردن کرم کارامل

    ابتدا به یک ظرف که کف ضخیمی دارد، احتیاج دارید. از این ظرف­‌ها برای پخت انواع کرم‌­ها و سس­‌ها استفاده می­‌شود. لیمو را از وسط نصف کرده و جداره­‌ی ظرف را به لیمو آغشته کنید. این کار باعث می­‌شود که کارامل در حین درست شدن شکرک نزند.

    مطالب مرتبط : ۱۳ نوع طرز تهیه پودینگ؛ دسر خوشمزه

    مرحله دوم : ترکیب آب و شکر و گذاشتن روی حرارت

    ۳.۴ پیمانه شکر را همراه با آب در ظرف ریخته و روی حرارت گذاشته تا تبدیل به کارامل شده و قهوه­‌ای طلایی شود.شکر را مدام هم بزنید تا نسوزد در این صورت کارامل شما تلخ می‌شود.

    مرحله سوم : ریختن کارامل در قالب مورد نظر

    حالا شکر تبدیل به کارامل شده را کف قالبی به قطر ۲۰ سانتی­‌متر ریخته. میزان طلایی شدن کارامل به سلیقه­‌ی شما بستگی دارد. هر چقدر که می­‌خواهید می‌­توانید کارامل را تیره‌­تر یا روشن­‌تر کنید. ظرف را چرخانده تا کارامل در همه جای قالب به طور یک­‌دست پخش شود. قالب را در جایی قرار داده تا کارامل داخل قالب سفت شود و بعد از اینکه کرم را درست کردید روی کارامل سفت شده بریزید.

    مرحله چهارم : هم زدن تخم مرغ و وانیل برای تهیه کرم

    حالا به سراغ تهیه­‌ی کرم می­‌رویم.

    در ظرفی ۶ عدد تخم­‌مرغ را شکسته و بعد شکر و وانیل را به آن اضافه کنید. سپس کمی این مخلوط را با همزن، هم­‌بزنید. برای درست کردن کرم کارامل نیازی به همزن برقی نیست. تا آن جایی هم­زده که تخم­‌مرغ­‌ها از حالت لختگی خارج شوند.

    مرحله پنجم : مخلوط کردن شیر و خامه و گرم کردن آن با حرارت

    سپس باید شیر و خامه را گرم کنید. خامه را در ظرف مناسبی ریخته و شیر را به آن اضافه کرده و حالا مخلوط را روی حرارت گذاشته تا کمی گرم شود.

    مرحله ششم : اضافه کردن مخلوط شیر و خامه به تخم مرغ

    نیازی به جوشیدن شیر و خامه نیست. فقط کمی گرم شود تا بعد آن را به مخلوط تخم­‌مرغ­‌ها اضافه کنید. مخلوط شیر و خامه را کم­‌کم به تخم­‌مرغ و شکر اضافه کرده و در همان حال با همزن خوب و آرام هم­‌بزنید.

    مرحله هفتم : اضافه کردن کرم به کارامل داخل قالب

    حالا کارامل کاملاً سفت شده و می­‌توانید کرم را به آن اضافه کنید. کرم را با استفاده از یک صافی روی کارامل داخل قالب ربریزید.

    مرحله هشتم : پختن کرم کارامل به روش بن ماری

    برای پخت کرم کارامل از روش بن ماری استفاده می­‌شود. قالب را داخل قالب بزرگتری گذاشته و داخل قالب بزرگتر را تا نیمه­‌ی قالبی که داخلش کرم کارامل است را با آب جوش پر کنید. حالا باید داخل فر با دمای ۱۶۰ درجه­‌ی سانتی‌گراد به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید.

    مرحله نهم : درآوردن کرم کارامل از داخل فر

    بعد از اینکه کرم کارامل پخت و آن را از فر بیرون آوردید، یک فویل روی آن بکشید و صبر کنید تا کرم کارامل کاملا خنک شود.

    بیشتر بخوانید : ۶ طرز تهیه کاچی؛ دسر سالم و مقوی

    مرحله آخر : قرار دادن کرم کارامل در یخچال و سرو آن

    بعد از خنک شدن به مدت یک شب داخل یخچال قرار داده. بعد از یک شب آن را بیرون آورده. حالا نوبت به سرو آن است. اطرافش را به کمک یه پالت جدا کنید. سپس ظرفی را روی قالب گذاشته و آن را برگردانید. کرم کارامل آماده است.

    نکات مهم در طرز تهیه کرم کارامل

    نکات مهم در طرز تهیه کرم کارامل

    • کرم کارامل را می توانید به صورت داغ و یا سرد سرو کنید. اگر دوست دارید کرم کارامل را به صورت سرد بخورید بهتر است آن را به مدت ۲۴ ساعت در درون یخچال قرار دهید تا خودش را به خوبی بگیرد.
    • اضافه کردن وانیل طعم بهتری به کرم می­‌دهد.
    • منظور از پیمانه، پیمانه­‌های استاندارد شیرینی‌­پزی است. از آن­‌ها استفاده می­‌شود تا نتیجه­‌ی کار رضایت­‌بخش و مطلوب باشد.

      اگر موقع گرم کردن شیر و خامه احیانا شیر جوشید، حرارت رو خاموش کنید و اجازه بدید شیر سرد بشه و دوباره شیر را روی حرارت بگذارید تا کناره های ظرف شیر حباب بزنه و سریعاً خاموش کنید.

    امیدوارم مطالب این پست برای شما مفید بوده باشد.

    سوالات متداول در طرز تهیه کرم کارامل

    در این قسمت با جواب سوالات طرز تهیه کرم کارامل همراه ما باشید شاید این سوال شما نیز باشد.

     چگونه متوجه شویم که کرم کارامل پخته است؟

    یک خلال چوبی را داخل کرم برده. اگر کرم به خلال نچسبد پس کاملا پخته. لحظه‌­ا‌ی که کرم کارامل را از داخل فر در می­‌آورید، کرم کارامل باید شل به نظر برسد.

    چرا کرم کارامل بوی تخم مرغ میده؟

    دسرهای کاستاردی مث کرم کارامل وقتی مزه ی تخم مرغ میدن که به مدت طولانی بپزن. احتمالا زیادی تو فر مونده.کرم کارمل رو چند ساعت که تو یخچال بزارید طعم تخم مرغش کمتر حس میشه.در ضمن شیر رو کم کم به تخم مرغ ها اضافه کنید و همزمان سریع هم بزنید تا کرم کارامل مزه تخم مرغ به خود نگیره.اضافه کردن مقداری دارچین ، هل ، نمک و پوست لیمو ،هم باعث از بین بردن بوی زهم تخم مرغ ها میشه.

    چرا کرم کارامل تلخ میشه؟

    اگر موقع درست کردن کارامل شکر بسوزه کرم کارامل شما تلخ میشه و همچنین استفاده زیاد از وانیل هم باعث تلخ شدن کرم کارامل میشه.

    چرا کرم کارامل شل میشه؟ چرا کرم کارامل نمیبنده؟

    کرم کارامل رو وقتی از فر درمیارید شاید بنظر شل بیاد اما اگر داخل یخچال به مدت ۲۴ ساعت بمونه کامل خودشو میبنده.در صورتی که کرم کارامل تون بازم شل بود از ورق ژلاتین استفاده کنید تا کرم کارامل تون لعاب بندازه و سفت بشه.

     

    ۴.۶/۵ (۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۵ دیدگاه ها

    1. من این دستور را درست کردم،اب کارامل خیلی کم بود و مثل سنگ شد و وقتی قهوه ای شد شبیه شکلات سنگی شد. بنظر من تخم مرغها باید بدون سفیده استفاده شود چون مزه ی کرم کارامل را شبیه نیمرو یا بهتر بگم خاگینه میکند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.