دانستنی

معرفی ۷ میوه معجزه‌آسا در درمان بیماری‌های شما

شاید برای شما هم پیش‌آمده و شنیده باشید خیلی از بیماران با خوردن میوه و بدون استفاده از داروهای شیمیایی سلامت خود را به دست آورده‌اند. یا بعضی افراد جامعه هرگز مریض نمی‌شوند و با خوردن میوه از ابتلا به خیلی از بیماری‌ها مصون مانده‌اند. ما می‌خواهیم در دسته دانستنی از مجله اینترنتی اکالا شما را با میوه‌هایی آشنا کنیم که با خوردن آن‌ها از مبتلا شدن به خیلی از بیماری‌های همه‌گیر در جامعه امروزی در امان نگه می‌دارد و کمک بسزایی در سلامت شما دارند.

اگر از کودکی به فرزندان خود خوردن این میوه‌ها تأکید کنید و در برنامه‌ی غذایی آن‌ها قرار دهید، مطمئن باشید هرگز دچار بیماری نخواهند شد. میوه را همه دوست دارند و کمتر کسی است که از خوردن میوه فراری باشد و چه‌بهتر که با خوردن این میوه‌های خوشمزه و رنگارنگ خودتان را در سلامت جسمانی بیمه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی سه رنگ میوه‌ای

    درمان با میوه

    برای درمان دیابت سیب بخورید:

    اگر شما مبتلابه دیابت هستید سیب یک میوه بسیار عالی در رژیم غذایی شما است. سیب حاوی مواد معدنی، فیبرهای محلول و آنتی‌اکسیدان و ویتامین c است. در کنترل قند خونتان سیب بخورید. خوردن سیب تأثیر بسزایی دارد. سیب سرشار از پکتین است که کلسترول خون را پایین می‌آورد. سیب‌های شیرین و آب‌دار برای دیابت مفید هستند. سیب شامل پکتین است که این ماده به سم‌زدایی بدن و حذف مواد مضر کمک می‌کند و نیازهای بدن به انسولین را هم تا ۳۵ درصد کاهش می‌دهد. با خوردن یک سیب در روز نیاز به پزشک ندارید.

    درمان با سیب

    اگر عصبی هستید گیلاس بخورید:

    میوه گیلاس مسکن اعصاب افراد است. چربی اشباع‌شده در گیلاس بسیار کم است و همچنین مانند سایر گیاهان کلسترول و سدیم ندارد و از طرف دیگر دارای فیبر خوراکی بالا و ویتامین C است. مطالعات نشان می‌دهد که رنگ‌دانه موجود در گیلاس به رفع مشکلات و دردهای عروقی کمک می‌کند. این رنگ‌دانه‌ها محتوی آنتوسیانین هستند. آنتوسیانین موجود در گیلاس‌های ترش ۱۰ برابر خاصیت ضدالتهاب آسپرین عمل می‌کنند. البته این ماده مثل آسپرین، معده را تحریک نمی‌کند. گیلاس خاصیت سم‌زدایی نیز دارد. ازآنجاکه میوه گیلاس دارای چربی و نشاسته کم و فیبر زیاد است مصرف آن در حد مناسب به مبتلایان دیابت و ورم مفاصل توصیه می‌شود.

    اگر به هنگام خوابیدن دچار مشکل هستید و خوابتان نمی‌برد گیلاس بهترین میوه است و آرامش شمارا تضمین می‌کند. گیلاس از پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند.

    درمان با گیلاس

    اگر گلودرد دارید و احساس سرماخوردگی می‌کنید، آناناس بخورید:

    آناناس حاوی آنزیم بروملین و ویتامین‌های A و C، منیزیم، منگنز و پتاسیم است که با تقویت سیستم دفاعی بدن، مقابله با عفونت‌ها را برای بدن آسان‌تر می‌کند.بروملین موجود در آناناس قادر است که ترشحات بینی، سینوزیت یا برونشیت را روان‌کرده و باعث دفع آن‌ها شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که به مدت ۶ روز بروملین دریافت کرده‌اند ۸۳ درصد راحت‌تر توانسته‌اند از شر التهاب‌های مجاری تنفسی خلاص شوند. دانشمندان هندی در سال ۲۰۱۰ تأثیر شربت تهیه‌شده با مخلوطی از آب آناناس، نمک، فلفل سیاه و عسل را روی بیماران آزمایش کردند. نتایج نشان داد که این نوشیدنی نسبت به شربت سرفه در آرام کردن سرفه و رفع ناراحتی گلو مؤثرتر است. پس اگر گلویتان درد می‌کند همین امروز آناناس بخورید.

    درمان با آناناس

    اگر از بیماری آسم رنج می‌برید موز بخورید:

    یک بررسی منتشرشده در مجله تنفسی اروپا نشان داد که موز ممکن است خس‌خس کردن کودکان مبتلابه آسم را کاهش دهد. این ممکن است به دلیل محتوای آنتی‌اکسیدان‌ها و پتاسیم بالایش باشد که می‌تواند عملکرد شش را بهبود بخشد.

    بیشتر بخوانید: راهکارهای فوق‌العاده برای افزایش اشتها پس از بیماری

    درمان با موز

    برای جلوگیری از سکته مغزی و قلبی توت‌فرنگی بخورید:

    متخصصان تغذیه معتقدند توت‌فرنگی به علت داشتن مقادیر زیادی فیبر ، پتاسیم ، آنتی‌اکسیدان و انواع ویتامین‌ها  باعث کاهش  لخته‌های خون در سر شده و سکته مغزی را کاهش می‌دهد . این میوه چربی خون را افزایش و فشارخون را کاهش می‌دهد و در کاهش ابتلا به سرطان مؤثر است .

    مصرف منظم آنتوسیانین نوعی فلاونوئید که در خانواده توت‌ها است، خطر حمله قلبی را تا ۳۲ درصد در زنان جوان و میان‌سال کاهش می‌دهد.  پتاسیم و فیبر موجود در توت‌فرنگی هم برای قلب مفید است ، تحقیقات نشان می‌دهد توت‌فرنگی باعث کاهش نوعی آمینواسید که به لایه داخلی رگ‌ها آسیب می‌رساند، می‌شود.

    درمان با توت فرنگی

    بیشتر بخوانید: همه نکاتی که باید درباره آبمیوه‌ها بدانید!

    برای مقابله با سنگ کلیه پرتقال بخورید:

    آب‌پرتقال بهتر از سایر آب‌میوه مرکبات از تشکیل مجدد سنگ‌های کلیه جلوگیری می‌کند. سنگ کلیه زمانی تشکیل می‌شود که املاح معدنی و سایر مواد موجود در ادرار به‌ هم ‌پیوسته و به‌ صورت رسوب درآید. این بیماری بسیار دردناک و ناراحت‌کننده است و عود می‌کند. با تغییرات غذایی می‌توان تا حدی از تشکیل مجدد این سنگ‌ها جلوگیری کرد همان‌طور که سیترات پتاسیم عمل می‌کند اما بسیاری از افراد تحمل سیترات پتاسیم را ندارند چرا که اثرات جانبی گوارشی در پی دارد. این افراد بیشتر سیترات را از منابع غذایی‌شان به دست می‌آورند و یکی از منابع مهم آن آب‌میوه‌هایی مثل آب‌لیمو، گریپ‌فروت و آب‌پرتقال است. در میان این آب‌میوه‌ها، آب‌پرتقال بیش از همه سطوح سیترات را در ادرار بالا می‌برد. این به معنی کاهش کریستالیزه شدن اوریک‌اسید و اگزالات کلسیم و باعث کاهش تشکیل سنگ است.

    درمان با پرتقال

    هندوانه میوه ای برای درمان پروستات:

    هندوانه میوه‌ای پرآب است و حاوی ویتامین‌های A، B6 و C و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها و آمینواسیدهاست. این میوه تابستانی همچنین فاقد چربی است و در هر پیمانه فقط ۴۰ کالری دارد. از دیگر خواص هندوانه می‌توان به مقادیر بالای پتاسیم و لیکوپِن اشاره کرد.این ماده مغذی علاوه‌بر حفظ سلامت قلب و استخوان‌ها در پیشگیری از سرطان پروستات نیز مؤثر است. هرچه هندوانه رسیده‌تر و قرمزتر باشد، لیکوپِن بیشتری خواهد داشت.

    بیشتر بخوانید: علائم آنفولانزا در زمستان و روش‌های درمان آن

    درمان با هندوانه

    برای درمان بیماری‌ها و پیشگیری از آن‌ها با خرید میوه‌های ذکرشده سلامت خود را تضمین کنید و از خوردن این میوه‌های خوشمزه لذت ببرید.

     

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.