نکات خانه داری

روش‌های خانگی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب سینک

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه بوی سینک آشپزخانه خود را از بین ببرید؟ خوشبختانه، از بین بردن بوی بد سینک  به سادگی امکان‌پذیر است. در این مقاله بررسی می‌کنیم که چرا سینک آشپزخانه بوی بدی می‌گیرد و برای جلوگیری از آن چه راهکارهایی وجود دارد. همچنین به شما خواهیم گفت که چه زمانی باید با متخصص تماس بگیرید تا برای این کار به شما کمک کند. با ما در بخش دانستنی‌های مجله اینترنتی اکالا بلاگ همراه ما باشید تا با روش‌های خانگی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب سینک آشنا شوید.

چرا سینک ظرفشویی بو می‌دهد؟

گاهی اوقات پاسخ ساده است. تازه از تعطیلات برگشتید؟ اگر سینک به طور مرتب استفاده نشده باشد، ممکن است آب محبوس شده در شترگلو تبخیر شود و بوی بدی بگیرد. برای درک این موضوع، کافی است که  یک دقیقه مداوم در سینک آب بریزید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و ببینید که آیا بو از بین رفته است یا خیر. اگر بو از بین رفت که مشکل حل شده است و اگر همچنان بوی فاضلاب سینک ظرفشویی شما را آزار می‌داد به بررسی عوامل دیگر بپردازید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    سه دلیل اصلی برای ایجاد بو در سینک آشپزخانه شما وجود دارد:

    ۱- باقیمانده مواد غذایی در سینک

    گاهی اوقات امکان دارد که باقیمانده مواد غذایی در سینک گیر کنند. دراین وضعیت، ممکن است گازهای فاضلاب به لوله‌ها برسند و موجب بروز بوی بد شوند.

    باقیمانده غذا می‌تواند به سیفون بچسبد یا تخلیه شود و بوی بدی ایجاد کند. همچنین تخمیر باقی مانده بعضی از مواد غذایی، بوی ترش می‌گیرد و بسیار ناخوشایند است. باید بدانید که بعضی از غذاها در صورت گیر افتادن در سینک، بوی بدی خواهند گرفت: برنج، چربی، تفاله قهوه، استخوان ها و پوست سیب زمینی می‌توانند لوله‌های شما را مسدود کنند.

    ۲- شتر گلو خالی و بدون آب

    همانطور که اشاره کردیم، گاهی ممکن است بوی بد سینک یا روشویی، ناشی از خالی بودن شترگلو باشد. شترگلو یا s-trap زیر سینک مقدار کمی آب را در قسمت پایین لوله به شکل u ذخیره می کند. آب به عنوان یک مانع بین فاضلاب و سینک شما عمل می کند. اگر شترگلو خالی شود، دیگر چیزی وجود ندارد که مانع رسیدن بو به سینک شود.

    چرا سینک ظرفشویی بو می‌دهد؟

    ۳- نشت گاز سپتیک یا همان گاز فاضلاب

    زمانی که فاضلاب‌ وارد چاه می‌شود، پس گذشت مدتی، میکروارگانیسهای بی‌هوازی موجود در چاه تجزیه می‌شود. درنتیجه این فرآیند، گازهایی مانند آمونیاک، متان و هیدروژن سولفوره که به گازهای سپتیک معروف هستند، تولید می‌شوند. این گازها با بالا آمدن از لوله‌ها، در منزل شما پخش می‌شوند.

    راههای رفع بوی بد فاضلاب سینک

    فاضلاب سینک در ظرف‌شویی معمولاً به ‌مرور زمان و با ورود پسماند مواد غذایی هنگام شستشوی ظروف، بوی بدی خواهد گرفت. در ادامه با راهکاری رفع بوی بد فاضلا سینک آشنا خواهید شد:

    ۱- رفع بد فاضلاب با استفاده از محلول آبلیمو و جوش شیرین

    • ۴/۱ پیمانه آب‌لیمو
    • ۴/۱ پیمانه جوش‌شیرین
    • آب سرد

    فاضلاب در اکثر آشپزخانه‌ها منبع بوی ناخوشایند است. استفاده از ترکیب آب لیمو و جوش شیرین، یکی از راه‌حل‌های آسان و غیر سمی برای رفع بوی سینک است. این راهکار مخصوصا در زمان اضطراری و شرایط عدم دسترسی به شوینده‌های صنعتی، عالی خواهد بود. برای این کار کافی است که مقداری آب‌لیمو و جوش‌شیرین را باهم مخلوط‌کنید تا یک مایع خمیری به دست آید.

    مایع گازدار را درون سیستم فاضلاب بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. یک دقیقه آب سرد را بر روی آن باز بگذارید.

    مطالب مرتبط : کاربرد جوش شیرین

    ۲- رفع بد فاضلاب با استفاده از سرکه و لیمو ترش یخی

    یکی دیگر از راه‌های جالب برای دفع بوی بد سیستم فاضلاب سینک و حفظ بوی خوش در آن، قالب‌های مکعبی یخ با مقدار کمی سرکه و لیمو ترکیب کنید. با این کار سینک شما هم تمیز و خوشبو می‌ماند و هم از گرفتگی زهکش آن جلوگیری می‌شود.

    یک لیمو را ببرید و تکه‌ای از آن را در هر قالب یخ قرار دهید. قالب‌های یخ را با سرکه پر کنید. بگذارید کاملاً یخ بزنند و آن‌ها در یک کیسه در فریزر نگهداری کنید. هرچند روز یک‌بار چند عدد از آن‌ها را در سیستم فاضلاب بریزید و آب سرد را روی آن‌ها باز بگذارید تا خرد شوند.

    از بین بردن بوی بد فاضلاب و گازهای سپتیک

    و در نهایت زیر سینک ظرفشویی را بررسی و لوله ها را از نظر نشتی یا شکستگی چک کنید. اگر متوجه مشکلی شدید و با راه حل‌های خانگی مشکل حل نشد، بهتر است با لوله کش با تجربه تماس بگیرید.

    راهکارهای رفع بوی بد خانه

    با استفاده از روش‌های خانگی و آسان می‌توانید بوی بد ناشی از فاضلاب در خانه را از بین ببرید. برای این کار کافی است که از چوب دارچین و پوست مرکبات و آب محلولی تهیه کنید.

    مطالب مرتبط : ساده‌ترین راه رفع بوی دود و سوختگی از خانه

    مقداری آب و چند عدد چوب دارچین و پوست مرکبات که روی اجاق‌گاز می‌جوشد، ترکیبی عالی برای بهبود بوی خانه است. این راهکار می‌تواند بوی بد آشپزخانه و بوی سوختگی را از بین ببرد. اجازه دهید که مخلوط آرام آرام بجوشد. بوی این ترکیب، کل فضای خانه را دربر خواهد گرفت. در مدت‌زمان اندکی رایحه‌ای خوش در فضای خانه می‌پیچد. این رایحه کاملا دلنشین و خوشبو کننده است. همچنین جوشاندن یک ظرف آب به همراه چند برش لیموترش نیز همین خاصیت را دارد.

    سوالات متداول

    در ادامه پاسخ چند سوال پرتکرار در زمینه بوی بد فاضلاب سینک را با هم مرور خواهیم کرد:

    علت بوی بد فاضلاب سینک چیست؟

    باقی مانده مواد در لوله، نشتی، خرابی شتر گلو، لوله‌کشی معیوب و تخمیر مواد غذایی می‌تواند موجب بوی بد فاضلاب سینک شود.

    بهترین محلول از بین برنده بوی بد فاضلاب سینک چیست؟

    ترکیب سرکه و جوش شیرین بهترین از بین برنده بوی بد سینک است؛ این محلول می‌تواند به باز شدن لوله زیر سینک هم کمک کند.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.