دانستنیسبک زندگی

پرهیز از وعده‌های چرب و شور در سفر!

سید علی کشاورز متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با لزوم رعایت توصیه‌های غذایی در ایام تابستان برای مسافران گفت: باتوجه به دور سوم سفرهای تابستانی مسافران باید در طول سفر خود نکات غذایی و بهداشتی را رعایت کنند تا دچار بیماری‌ها و مسمومیت‌هایی غذایی نشوند.

کشاورز با تاکید بر توجه به معتبر بودن رستوران‌ها اظهار کرد: مسافران باید توجه داشته باشند که در طول مسیر و در شهرها از هر رستورانی غذا تهیه نکنند و تا حد ممکن از رستوران‌های شناخته شده و معتبر استفاده کنند.

وی توضیح داد: متاسفانه در بسیاری از رستوران‌ها نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود و همین عامل باعث بیماری مسافران می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه در سفر از خوردن غذاهای چرب و شور پرهیز شود، عنوان کرد: الگوی غذایی بسیاری از رستوران‌ها غذاهای چرب و شور است، مسافران نیز باید توجه کنند تا از مصرف زیاد اینگونه غذاها پرهیز کنند.

کشاورز ادامه داد: استفاده از غذاهای چرب و شور چه در سفر و چه در ایام عادی بیماری‌هایی همچون مرض قند، چاقی، مشکلات قلبی و عروقی و ابتلا به کبد چرب را به‌دنبال خواهد داشت.

وی همچنین باتوجه به گرمای هوا به مصرف میوه نیز تاکید و آن را ضروری دانست.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    این متخصص تغذیه با بیان اینکه در طول سفر از مصرف زیاد میان وعده‌هایی همچون چیپس، پفک، کاکائو، بیسکوییت، کیک و غیره باید پرهیز شود، اظهار کرد: به‌ویژه والدین باید در ایام سفر از استفاده بیش‌از حد این موارد توسط کودکان جلوگیری کنند.

    کشاورز توضیح داد: چراکه مصرف این نوع خوراکی‌ها برای کودکان و افراد مسن خطرناک بوده و خطر ابتلا به کبد چرب و چاقی را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

    وی تصریح کرد: مسافران سعی کنند تا به‌جای مصرف این دسته از خوراکی‌ها از تخمه، آجیل، پسته و گردو استفاده کنند. روغن این مواد برای بدن ضرر زیادی نداشته و برای سلامتی نیز مفید است.

    این متخصص تغذیه با اشاره به راه‌های پیش‌گیری از مسمومیت‌ و اسهال‌های مسافرتی نیز تصریح کرد: حمل غذا از خانه و استفاده آن در طول سفر به‌دلیل گرمای هوا و احتمال فاسد شدن غذا، احتمال ابتلا به مسمومیت‌ در سفر را افزایش می‌دهد.

    کشاورز عنوان کرد: مسافران سعی کنند غذایی با خود حمل نکنند و از وعده‌هایی همچون نان و پنیر در سفر خود استفاده کنند.

    وی تاکید کرد: به‌علاوه مسافران تابستانی از رستوران‌هایی که در شست‌وشوی مواد غذایی و سبزیجات بهداشت را رعایت می‌کنند، استفاده کنند.

    منبع: مهرنیوز

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    1. از غذاهای آماده هم میشه استفاده کرد، بنظرم اینطوری خیلی هم از غذایی که خودمون درست می کنیم و ممکنه در مسیر خراب بشه
      یا اینکه از غذاهایی که داخل رستوران ها هستند قابل اعتمادتره شما غذاهای آماده هم میفرشید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.