دانستنی

۱۲ پیشنهاد صبحانه متفاوت برای افراد دیابتی

اغلب به صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز می‌گویند. این ممکن است حتی برای افراد مبتلا به دیابت بیشتر صادق باشد. یک وعده غذایی صبح به حفظ قند خون شما در طول روز کمک می‌کند. مطالعات نشان دادند که حذف آن باعث افزایش بیشتر قند خون بعد از ناهار و شام می‌شود. اما همه صبحانه‌ها یکسان درست نمی‌شوند. برای شروع درست روز، صبحانه شما باید حاوی فیبر، پروتئین بدون چربی و چربی‌های سالم باشد.

در این مقاله از قسمت آشپزی درمجله اینترنتی اکالا بلاگ همراه ما باشید تا با ۱۲ صبحانه مفید برای دیابتی‌ها آشنا شوید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    صبحانه مناسب برای افراد دیابتی

    اجازه ندهید دیابت شما را با دیگران متفاوت جلوه دهد! با این ایده‌های صبحانه دیابتی که همه چیزهای خوب از جمله کره بادام زمینی، بلغور جو دوسر دلچسب و دستور العمل‌های کلاسیک تخم‌مرغ را در اختیارتان می‌گذارد، احساس نمی‌کنید که چیزی را از دست داده باشید.

    ۱- بلغور جو دوسر

    بلغور جو دوسر سرشار از فیبر می‌تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند. آنها را با میوه بجای شیرینی و آجیل برای دوز اضافی پروتئین پر کنید. آیا برای پختن جو دو سر ،صبح‌ها وقت ندارید؟ جو یک شبه را امتحان کنید. یک قسمت بلغور جو دوسر را با دو قسمت آب یا شیر کم چرب مخلوط کنید. صبح آن را در یخچال بگذارید تا یک کاسه خامه ای شود.

    مطالب مرتبط : طرز تهیه اوتمیل؛ صبحانه رژیمی و مقوی با جو دو سر

    ۲- کره آجیل و میوه

    کره بادام زمینی، بادام یا سایر آجیل‌های بدون شکر را روی نان تست غلات کامل بمالید. به دنبال نان با حداقل ۳ گرم فیبر در هر برش باشید. میوه‌های تازه مانند تکه‌های توت فرنگی یا تمشک را روی آن قرار دهید. همچنین می‌توانید نان را با وافل یا پنکیک سبوس دار تعویض کنید.

    ۳- ساندویچ تخم مرغ

    تخم‌مرغ‌های همزده، عسلی یا آب‌پز حاوی پروتئین هستند . در یک تخم‌مرغ بزرگ ۶ گرم پروتئین وجود دارد. هضم پروتئین بیشتر طول می‌کشد، که ممکن است به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک کند. برای یک وعده غذایی ، یک ساندویچ با تخم مرغ همزده، پنیر کم‌چرب و تکه گوجه فرنگی روی یک کلوچه انگلیسی سبوس دار درست کنید.

    برای پروتئین بیشتر می‌توانید یک تکه گوشت بدون چربی مانند ژامبون کم سدیم یا بوقلمون اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: چند راهکار طلایی برای خواب نماندن در سحر

    صبحانه برای دیابتی ها

    ۴- ماست یونانی خامه‌‌ای

    ماست یونانی خامه‌ای شکر کمتر و کربوهیدرات کمتری نسبت به نوع معمولی دارد. همچنین سرشار از پروتئین است، با ۲۳ گرم در هر فنجان.

    ماست ساده بدون چربی یا کم‌چرب را با انواع توت‌ها و مغزهای غنی از فیبر مانند گردو و بادام بپوشانید. آجیل ترد و چربی‌های سالم را اضافه کنید. خوردن آجیل به طور منظم می‌تواند شانس ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد .بیماری قلبی شما را بیشتر در معرض خطر دیابت و تشدید آن قرار می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انگور و سیب

    ۵- سوسیس مرغ و سیب زمینی شیرین

    سوسیس بیکن و گوشت گاو سرشار از چربی اشباع شده و نمک هستند. برای یک صبحانه سالم‌تر، سوسیس مرغ یا بوقلمون را انتخاب کنید.

    قارچ، پیاز و فلفل دلمه‌ای را تفت دهید تا نرم شوند. ادویه‌ها، سوسیس مرغ و مقداری آب اضافه کنید. چند دقیقه دیگر بپزید و سپس سیب زمینی شیرین پخته شده را برای فیبر اضافی و ویتامین C درون آن بریزید.

    سوسیس مرغ و سیب زمینی شیرین

    بیشتر بخوانید : طرز تهیه املت گوجه با سبزیجات

    ۶- املت سبزیجات

    سبزیجات غیر نشاسته‌ای مانند کلم بروکلی، اسفناج، کلم پیچ ، فلفل و گوجه فرنگی را بخورید و در غذا استفاده کنید. آن‌ها کربوهیدرات کم و فیبر و مواد مغذی بالایی دارند. آنها همچنین منابع خوبی از ویتامین C هستند، و تحقیقات نشان می‌دهد که دریافت مقدار کافی از این ویتامین می‌تواند به بدن شما در مدیریت قند خون کمک کند.

    سبزیجات پخته شده و پنیر کم چرب را به تخم مرغ اضافه کنید. املت را با یک تکه نان تست سبوس دار و کمی پنیر چدار یا سالسا سرو و میل کنید.

    ۷- سبزیجات و مرغ پخته شده

    بلغور دوسر صبحگاهی نباید شیرین باشد. می‌توانید روی آن‌ها سبزیجات و پروتئین بدون چربی را برای غذایتان اضافه کنید. می‌توانید از باقی‌مانده‌های شام مانند مرغ سوخاری، گوجه فرنگی و اسفناج با کمی آب لیمو و روغن زیتون استفاده کنید. یا کلم پیچ و قارچ تفت داده شده و یک تخم مرغ پخته را اضافه کنید. با کمی سس سویا کم سدیم و دانه‌های کنجد آن را کامل کنید.

    ۸- تاکوهای صبحانه

    صبح‌ها هم می‌توانید تاکو بخورید. تخم مرغ را با اسفناج هم بزنید. لوبیا سیاه را با ۸ گرم فیبر و ۸ گرم پروتئین مخلوط کنید. در ترتیلای سبوس‌دار، ذرت یا گندم کامل سرو کنید. برای طعم بیشتر، سس سالسا و سس فلفل قرمز را اضافه کنید.

    فلفل‌های تند ممکن است به دیابت کمک کنند: یک مطالعه نشان داد که خوردن آن‌ها ممکن است افزایش انسولین، هورمونی که قند خون را کنترل می‌کند، بعد از غذا کاهش دهد.

    بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای خوردن صبحانه چه ساعتی است؟

    ۹- نان تست آووکادو

    این میوه سبز خامه‌ای سرشار از مواد مغذی و چربی‌های مفید برای قلب است و هر نیمی از آن ۷ گرم فیبر دارد. این ترکیب به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید، که باعث کاهش وزن می‌شود و همچنین برای دیابت مفید است.

    نصف آووکادو را روی یک تکه نان سبوس دار له کنید.کمی آب لیمو، نمک و فلفل اضافه کنید. روی آن یک تخم مرغ سرخ شده یا آب‌پز بریزید.

    نان تست آووکادو برای دیابت

    مطالب مرتبط : طرز تهیه فرنچ تست (تست فرانسوی)

    ۱۰- نان تست فرانسوی سبوس‌دار

    نان تست فرانسوی می‌تواند یک وعده صبحانه باشد. اما برش‌های ضخیم که در شربت ریخته می‌شوند، کربوهیدرات بالایی دارند. برای ترکیب سالم‌تر، نان سبوس‌دار را در مخلوطی از تخم مرغ، شیر بدون چربی، وانیل و دارچین آغشته کنید.

    شربت شکر را حذف کنید و روی آن‌ها را با کمی کره بادام زمینی و میوه پر کنید. یا با مخلوط کردن دانه‌های چیا پر فیبر و میوه‌های له شده مربای خود را درست کنید. بگذارید بماند تا غلیظ شود.

    ۱۱- اسموتی بلوبری-اسفناج

    اسموتی‌ها روشی خوشمزه برای استفاده بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات در روز هستند. برای نسخه بلوبری اسفناج، نصف فنجان زغال اخته، نصف فنجان اسفناج و نصف یک موز را در مخلوط کن بریزید. در نصف فنجان شیر کم چرب بریزید. مخلوط کنید تا یکدست شود.

    برای تغذیه سالم، یک قاشق بذر کتان آسیاب شده اضافه کنید. بذر کتان سرشار از فیبر و چربی های امگا ۳ ممکن است به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

    ۱۲- شیک میوه (توت فرنگی ، موز)

    یک فنجان ماست کم‌چرب را با یک فنجان میوه (توت فرتگی، موز، بلوبری و …) مخلوط کنید.یک قاشق چایخوری جوانه گندم و یک قاشق چایخوری انواع مغزها را به همراه چند تکه یخ میکس کرده و میل کنید.

    بیشتر بخوانید : طرز تهیه میلک شیک موز و انبه

    نکته : به طور کلی از انواع چربی‌های مضر در رژیم غذایی خود بپرهیزید. از غلات بدون سبوس، شکر، انواع نوشیدنی‌های گازدار دارای قند و قهوه‌های همراه شکر در وعده‌های غذایی خود استفاده نکنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.