سبک زندگیسلامت و زیبایی

مواد قندی و مغز، تاثیرات مواد قندی بر روی مغز خوب است یا بد؟!

کارشناسان در یک بررسی به چگونگی تاثیرگذاری رژیم غذایی بر سلامت مغز و مواد قندی و مغز در طولانی مدت پرداختند. محققان توصیه می‌کنند مصرف مواد قندی باید کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه باشد. محققان در مطالعات خود مشاهده کردند مصرف مواد قندی در اوایل عمر موجب اختلال در بخش حافظه و یادگیری هیپوکامپ مغز می‌شود.رژیم غذایی مناسب برای حفظ سلامتی حائز اهمیت است و کارشناسان به شواهد متعددی دست پیدا کرده‌اند که تایید کننده این تاثیرگذاری است. در ادامه در دسته سبک‌زندگی از مجله اینترنتی اکالا به تاثیرات مواد قندی می‌پردازیم.

چه خوراکی‌هایی از کوچک شدن مغز جلوگیری می‌کند؟

با بالا رفتن سن، مغز تحلیل می‌رود و به طور دقیق‌تر می‌توان گفت پس از یک سنی طی هر دهه به میزان پنج درصد مغز کوچک می‌شود. هر چه میزان تحلیل رفتن مغز بیشتر باشد تاثیر آن بر توانایی‌های شناختی فرد هم قابل‌ توجه‌تر می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    هرچند، روش‌های مختفی برای حفظ سلامت مغز و جلوگیری از تحلیل رفتن آن حتی با افزایش سن وجود دارد. به طور مثال، توجه به عادات غذایی روزانه یکی از آن‌هاست.

    به گفته کارشناسان، هر چه حجم مغز بزرگ‌تر باشد، فرد از توانایی شناختی بهتری نیز برخوردار است. بنابراین، اقداماتی که به بهبود کیفیت رژیم غذایی کمک کند، می‌تواند راهکار خوبی برای حفظ مهارت‌های فکری در افراد مسن باشد.

    بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تغذیه مناسب برای کودکان و دانش آموزان

    مواد قندی و مغز

    گروهی از محققان هلندی به مطالعه روی گروهی از افراد پرداختند تا بررسی کنند آیا بین تمایل غذایی افراد و سایز مغز و وجود هرگونه نارسایی شناختی، ارتباطی وجود دارد. یافته‌های آنان حاکی از آن است که رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات در جلوگیری از تحلیل رفتن مغز موثر است.

    محققان به مطالعه روی افرادی پرداختند که پیش از این علائمی از زوال عقلی در آنان مشاهده نشده بود. همچنین از این افراد درخواست شده تا به پرسشنامه‌ای که برای ارزیابی نوع خوراکی مصرفی آنان در طول یک ماه طراحی شده بود، پاسخ دهند.

    ارزیابی محققان حاکی از آن است که بهترین رژیم غذایی برای سلامتی سرشار از سبزیجات، میوه، غلات، لبنیات و ماهی است و میزان بسیار پایینی از نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی در آن گنجانده شده است.

    بیشتر بخوانید: چاقی کودکان؛ دلایل، نحوه تشخیص و روش‌های خانگی برای درمان آن

     

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

      1. بله کاملاً درست میفرمایید
        مواد قندی به عنوان سوخت مغز مطرح است . سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات ها و مواد قندی تامین می شود .
        نوشیدن یک لیوان نوشیدنی شیرین باعث افزایش حافظه کوتاه مدت می شود .
        اما با این وجود باید توجه داشت که مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین می تواند باعث اختلال در حافظه شود .

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.