اخبار اقتصادی

کدام اصول برای تغذیه مناسب دانش آموزان پیش گرفته شود؟!

صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی تحصیلی است و باعث می‌شود که انرژی مورد نیاز مغز برای یادگیری به موقع فراهم شود.
وعده‌های غذایی به پنج گروه تقسیم می‌شوند؛ سه وعده آن، وعده غذایی اصلی یعنی صبحانه، ناهار و شام است و دو وعده دیگر بین این وعده‌های اصلی قرار دارند.

اگر دوست دارید فرزندتان علاوه بر تغذیه سالم، از نظر وزنی نیز شرایط مناسبی داشته باشد، باید برنامه غذایی او را به درستی تنظیم کنیم آنچه باید کودکان به شکل روزانه دریافت کنند، با واحد «بشقاب» تعریف شده و مقدار خوراکی‌های موجود در این بشقاب نمونه با عنوان «واحد» بیان می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    صرف صبحانه به عنوان اصلی ترین وعده غذایی تحصیلی است، صبحانه باعث می‌شود که انرژی مورد نیاز مغز برای یادگیری به موقع فراهم شود و بدن برای نیازهای خود به منابع ذخیره شده‌ای که باید صرف رشد جسم شود مراجعه نکند.
    بخش اعظم انرژی‌ها توسط کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود، بنابراین استفاده از نان در صبحانه یا میان وعده‌ها به همراه عسل، پنیر، کره یا تخم مرغ توصیه می‌شود.

    ضمنا استفاده از مواد خوراکی هایی مانند آجیل، کشمش، خرما و برگه زرد آلود بسیار بیش از مواد غیر مغذی مانند پفک و چیپس و … مفید است.

    عادت، موضوع بسیار مهمی در امر تغذیه است مثلا اگر فردی خودش را به خوردن صبحانه و شام عادت دهد و ناهار نخورد بعد از مدتی به ناهار نخوردن عادت می‌کند یا عکس این هم می‌تواند صادق باشد.

    نباید فراموش کرد مهم‌ترین وعده خوراکی صبحانه است؛ اگر صبحانه در زمان، مقدار و شرایط مناسب مصرف شود به نوعی تنظیم کننده حالت‌های گرسنگی و اشتها طی روز خواهد بود، اما نمی‌توان این موضوع را به شکل دستوری درآورد به طوری که بگوییم همه بچه‌ها باید صبحانه بخورند.

    [aparat id=”da8EL”]
    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.