سبک زندگیسلامت و زیبایی

۹ روش خانگی شگفت انگیز برای روشن کردن پوست صورت

لکه های روی پوست می تواند بر اثر نور خورشید، آلودگی های محیطی، اثرات هورمونی، مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی شیمیایی یا مشکلات ژنتیکی بوجود بیاید.

چندین روش خانگی وجود دارد که به صورت کاملا طبیعی می‌توان پوست را روشن‌تر کرد. رژیم غذایی و سبک زندگی هم می‌توانند روی روشنی یا تیره بودن پوست اثر بگذارند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    با انواع ماسک زعفران برای داشتن پوستی شاداب آشنا شوید.

    سفید کننده پوست چیست؟

    سفید کننده پوست نوعی ماده آرایشی است که با استفاده از آن پوست روشن تر به نظر می رسد. این سفید کننده ها با کنترل ملاتونین داخل پوست روشنی پوست را افزایش می‌دهند.

    تیرگی غیر معمول پوست می‌تواند ناشی از اختلالاتی باشد که باعث تیره شدن پوست می‌شود. لکه های سیاه روی پوست ممکن است ناشی از سن بالا باشد. افراد برای از بین بردن این لکه های تیره از سفید کننده استفاده می‌کنند. 

    نکاتی برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های تیره بر روی پوست

    نکاتی برای از بین بردن لکه های تیره روی پوست

    با انجام مراحل ذیل می توانید از ایجاد لکه های سیاه روی پوست جلوگیری کنید.

    • از قرار گرفتن طولانی مدت در تابش آفتاب خود داری کنید. اگر در فای بیرون از خانه هستید سعی کنید در سایه قرار بگیرید یا با کلاه های مخصوص جلوی تابش مستقیم خورشید به پوستتان را بگیرید.
    • هر روز از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید SPF 30 یا بیشتر برای جلوگیری از نور آفتاب مناسب است هر دو ساعت از این کرم ها استفاده کنید. با پوشیدن لباس های استین بلند استفاده از عینک های آفتابی و کلاه های لبه دار نگذارید نور خورشید مستقیم به پوست شما بتابد.
    • بهداشت پوست را رعایت کنید.
    • به صورت مرتب پوست خود را بشویید و از مالش شدید پوست هنگام شستشو خودداری کنید.
    • سیگار و نوشیدنی های الکلی استفاده نکنید.
    • روش های خانگی برای روشن کردن پوست

    با راه‌های مراقبت از پوست آشنا شوید.

    از روش های ذیل می‌توانید برای روشن کردن پوست در خانه استفاده کنید.

    ۱- ماسک ماست و آرد نخود:

    استفاده از ماست در منزل روشی برای جوانسازی پوست است. هم استاده خارجی هم مصرف ماست به صورت خوراکی در لطافت و سلامت پوست تاثیر بسزایی دارد.

    از انجا که ماست از شیر تهیه می شود سرشار از مواد مغذی ای است که برای پوستت مفیدند. اسید لاکتیک موجود در ماست باعث سفید شدن پوست می شود. آرد نخود هم با تامین بسیاری از مواد مورد نیاز پوست به سلامت ان کمک می کند. آرد نخود همراه با ماست ماسک خوبی برای روشن کردن پوست بشمار می آید.

    ترکیب آرد نخود و ماست می تواند چربی های اضافه را از بین برده و ایجاد رطوبت در پوست کند.

    1. ماست و ارد نخود را با هم مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید
    2. حدود ۳۰ دقیقه صبر کن تا خشک شود.
    3. پوست خود را ماساژ دهید و بعد با آب بشویید.
    4. برای رفع افتاب سوختگی این روش را دو تا سه هفته تکرار کنید.

    ۲- ماسک انبه

    ماشک انبه برای روشن کردن پوست

    انبه نیز حاوی مواد بسیار مغذی برای پوست است و از دیربار برای سلامت پوستت مورد استفاده قرار می گرفته است. انبه باعث سلامت پوست می شود و سفید کننده طبیعی پوست است.

    1. یک عدد موز و یک عدد انبه را با هم مخلوط کنید و به آن عسل بیفزایید.
    2. خوب مخلوط کنید و مخلوط بدست آمده را روی پوست خود بمالید.
    3. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند بعد ان را با اب گرم بشوئید و پوست خود را خشک کنید.

    ۳- آب مرکبات

    مرکبات برای روشن شدن پوست صورت

    مرکبات دارای میزان بالای ویتامین C هستند و برای پپوست مفید هستند همچنین آب مرکبات می تواند به صورت سفید کننده ای طبیعی عمل کند.

    استفاده روزانه از آب میوه تازه می تواند پوست را بشاش کند و آن را لطیف و ملایم کند. برای استفاده از آبمیوه می‌توانید صورت خود را با آن بشوئید و یا در رژیم غذایی روزانه از آن استفاده کنید.

    ۴- عسل

    عسل برای روشن شدن پوست

    لکه های تیره روی پوست ممکن است در اثر خشکی پوست باشند عسل می‌تواند به آب رسانی به پوست کمک کند. عسل ماده ای انتی باکتریال است. عسل مانع از ایجاد آکنه می شود و در رفع جای جوش ها و آکنه نیز مفید است. برای استفاده از عسل می‌توانید مستقیماً آن را روی لکه های تیره بمالید.

    ۵- لیمو

    لیمو برای روشن شدن پوست- رفع تیرگی پوست

    از آنجایی که لیمو دارای اسید سیتریک است مانند پرتقال می‌تواند سفید کننده خوبی برای پوست به شمار آید. ویتامین موجود در آب لیمو باعث بهبود سلول های پوست شده و تولید سلول های پوستی جدید را تقویت می‌کند. لیمو سرشار از انتی اکسیدان است و باعث رفع بیماری های پوست می‌شود. برای استفاده از این روش می توانید آب لیمو را با آب مخلوط کرده روی پوست بمالید و بعد از ده دقیقه آن را بشوئید.

    آبلیمو اسید زیادی دارد و بنابراین قبل از استفاده میزان حساسیت پوست خود با اسید آن را بسنجید و هرگز روی زخم‌هایی که باز هستند از این مخلوط استفاده نکنید.

    ۶- ژل آلوئه ورا

    آلوئه ورا برای روشن کردن پوست

    آلوئه ورا به دلیل داشتن خواص خنک کنندگی و ضد التهابی برای سفید کردن پوست مناسب است. استفاده از آلوئه ورا تقسیم سلولی را سرعت می‌بخشد و باعث بهبود سریع تر جراحت های روی پوست می‌شود. این گیاه در درمان برخی بیماری های پوستی نیز مفید است. همچنین آلوئه ورا دارای موادی خاصی است که باعث سفید شدن پوست می‌شود.

    ژل آلوئه ورا را روی پوستت خود بمالید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

    با ۱۴ ماسک مو با ژل آلوئه ورا آشنا شوید.

    ۷- زرد چوبه

    ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست

    زرد چوبه از تولید ملانین در پوست جلوگیری می‌کند. ملانین عامل تیرگی پوست است. زرد چوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و انتی سپتیک است که به سلامت پوستت کمک می‌کند.

    کورکومین ماده اصلی موجود در زردچوبه است. یک تحقیق که در سال ۲۰۱۶ انجام شده نشان داد که استفاده از زردچوبه یا موادی که دارای کورکومین هستند برای سلامت پوست مفیدند. برای استفاده از زردچوبه مقداری زردچوبه را درون ماست ریخته و روی صورت بگذارید

    برخی از انواع زرد چوبه باعث ایجاد لکه زرد روش پوست می‌شوند که با شستن کاملاً برطرف می شود.

    ۸- خیار

    ماسک خیار برای روشن شدن پوست

    موادی که از خیار بدست می ایند برای پوت بسیار مفیدند. خیار منبع خوبی برای آنتی اکسیدان و ویتامین A  و C  است. آب خیار می‌تواند باعث اب رسانی مناسب به پوستت شود. خیار باعث برطرف شدن قرمزی ها و التهابات پوستی می‌شود. در ضمن خیار مانع از تشکیل ملاتونین در پوست شده و عاملی برای سفیدی پوست است.

    خیار خواصی دارد که باعث ساخته شدن کلاژن در بدن می شود و جالب است بدانیم برای همه نوع پوستی خیار مناسب است. برای استفاده آب خیار را گرفته و و صورت خود را با آن بشویید.

    ۹- آرد جو

    ماسک آرد جو برای روشن شدن پوست

    جو برای انواع مختلفی از بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده برای رفع دانه های ریز روی پوست مناسب است. این ماده برای رفع خشکی و اگزما نیز مفید است. آرد جو دارای موادی است که جلوی تاثیراتت منفی تابش خورشید را می‌گیرند. سازمان غذا و داروی آمریکا از این ماده به صورت معمول در درمان بیماری های پوستی استفاده می‌کند.

    مقداری جو را بجوشانید و بعد از خنک کردن روی پوست بمالید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ان را با آب بشویید.

    نتیجه گیری:

    روشهایی که به آنها اشاره شد، در طول زمان می‌توانند موثر باشند. یک درمان کلی که برای همه قابل انجام باشد و در یک مرحله مشکل را حل کند وجود ندارد. بهترین راه این است که به متخصص پوست مراجعه کنید تا دلیل اصلی لکه های سیاه روی پوست خود را بدانید. بعد از اینکه دلیل اصلی لکه‌ها را فهمیدید باید به درمان‌های خانگی یا پزشکی بپردازید.

    آیا رژیم غذایی می تواند ارتباطی با سفیدی پوست داشته باشد؟

    سلامتی کلی پوست به مواد مغذی ای که بدن دریافت می‌کند وابسته است. برای داشتن پوستی سالم و زیبا بایستی از رژیم غذایی متعادلی استفاده کنیم. برای تاثیر بهتر می‌توانیم به همراه رژیم غذایی مناسب از مکمل های غذایی نیز استفاده کنیم.

    آیا انجام یوگا به صورت مرتب می تواند اثری در سلامتی و روشن شدن پوست داشته باشد؟

    یوگا باعث ایجاد تعادل میان بدن و روان و سلامتی ذهنی داشته باشد. انجام روزانه یوگا می تواند باعث بهبود سلامت پوست و اندام های خارجی شود. دلیل این امر بهبود عملکرد سیستم هاضمه و گردش خود در بدن است.

    یوگا همچنین برای دفع سموم بدن مفید است. بسیاری از حرکات یوگا باعث مقاوم شدن پوست می‌شود که مانع از چروک زود هنگام می‌شود.

    برای مشاهده‌ی درما‌ن‌های خانگی دیگر در اکالا بلاگ به سبک زندگی مراجعه کنید.

    منابع: emedihealth/wikihow

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.