سبک زندگیسلامت و زیبایی

با ۷ روش خانگی، “جوش‌ چرکی” را از بین ببر!

جوش‌های چرکی، ملتهب و قرمز هستند و اغلب آزاردهنده بوده و تا زمانی که تخلیه نشوند، به مرور بزرگ می‌شوند. این جوش‌ها توسط باکتری‌ها ایجاد شده و می‌توانند تا اندازه‌ی یک توپ بیسبال رشد کنند.
هرگز جوش چرکی را فشار ندهید؛ چرا که اگر چرک آن با روش‌های مناسب تخیله نشود، می‌تواند نواحی اطراف را تحت تاثیر قرار داده و یا به سطوح عمیق پوست نفوذ کرده و جوش‌های بیشتری ایجاد کند.
جوش‌های چرکی بیشتر بر روی صورت، گردن، شانه‌ها، زیر بغل و باسن ایجاد می‌شود. در موارد حاد، پزشک برش کوچکی بر روی جوش ایجاد کرده و از گاز استریل برای جذب و برداشتن چرک استفاده می‌کند. این کار حتما باید زیر نظر پزشک و در محیط استریل انجام شود.
بسیاری از جوش‌های چرکی را می‌توان در خانه با روش‌های ساده درمان کرد. در این مقاله ۷ روش آسان برای درمان جوش چرکی آموزش داده می‌شود پس با ما همراه باشید. برای رفع انواع جوش می‌توانید مقاله درمان جوش را مطالعه کنید.

درمان جوش‌های چرکی با ۷ روش خانگی:

پس از اینکه توضیحاتی راجع به جوش چرکی داده شد، حال در این بخش می‌خواهیم به درمان خانگی جوش‌های چرکی با ۷ روش ساده و خانگی بپردازیم پس مطالعه این بخش را از دست ندهید.

درمان جوش چرکی در مجله اینترنتی اُکالا

۱- از گرما کمک بگیرید:

  • حرارت به افزایش گردش خون در زیر پوست کمک کرده و در نتیجه گلبول‌‎های سفید و پادتن‌های بیشتری به ناحیه‌ی آسیب دیده می‌رسند و با عفونت مقابله می‌کنند. با این اوصاف، گرم کردن یکی از روش‌های ساده برای رهایی از جوش‌های چرکی می‌باشد.
  • کمپرس آب داغ را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی جوش بگذارید. سه یا چهار بار در روز این کار را تکرار کنید تا جوش از بین برود.

رفع فوری جای جوش” با روش های ارزان خانگی!

کمپرس گرم برای درمان جوش چرکی

۲- از روغن درخت چای استفاده کنید:

  • روغن درخت چای دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضدعفونی کنندگی می‌باشد که می‌تواند عفونت و چرک جوش را از بین ببرد و به درمان آن کمک کند. روغن درخت چای را نباید مستقیما استفاده کرد؛ چرا که می‌تواند باعث ایجاد سوزش و حساسیت شود.
  • برای استفاده از این روغن، ۵ قطره از آن را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید سپس پنبه را به این مواد آغشته کنید و روزی ۲ الی ۳ مرتبه آن را به نواحی آسیب دیده بزنید. این مراحل را تا هنگامی که جوش کاملا از بین برود، تکرار کنید.

روغن درخت چای برای درمان جوش چرکی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- زردچوبه برای درمان جوش چرکی:

    • زردچوبه خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد که هر دو به بهبود جوش و خلاص شدن سریع از آن کمک می‌کنند. سالیان سال از زردچوبه به عنوان یک تصفیه کننده‌ی طبیعی خون در طب شرقی استفاده می‌کردند. برای بهره‌مندی از خواص فوق العاده‌ی زردچوبه، می‌توانید هم آن را بخورید و هم به صورت موضعی از آن استفاده کنید.
    • برای مصرف خوراکی، یک قاشق چایخوری زردچوبه را در آب یا شیر بجوشانید و هنگامی که سرد شد، آن را بخورید. می‌توانید روزی سه مرتبه از این معجون استفاده کنید.
    • برای مصرف موضعی، زردچوبه را با آب و یا زنجبیل مخلوط کنید تا خمیری شکل شود و حداقل روزی دو بار آن را به ناحیه‌ی جوش زده بمالید.

    ۲۱ خاصیت باورنکردنی”زردچوبه”؛ ادویه طلایی  

    زردچوبه برای درمان جوش چرکی

    ۴- نمک فرنگی برای جوش‌های چرکی:

    • نمک فرنگی یا اصل، خاصیت لایه برداری دارد و علاوه بر آن خواص دیگری، از جمله توانایی درمان جوش‌های چرکی را نیز دارد. این نمک در واقع می‌تواند به خشک شدن جوش کمک کرده و چرک را تخلیه کند.
    • مقداری نمک فرنگی در آب گرم حل کنید و یک دستمال یا پنبه را در آن خیس کنید و سپس به مدت ۲۰ دقیقه بر روی نواحی جوش زده، قرار دهید. حداقل روزی ۳ مرتبه این مراحل را انجام دهید تا جوش از بین برود.

    نمک خوب است یا بد؟

    نمک فرنگی برای درمان جوش چرکی

    ۵- از پمادهای آنتی بیوتیک استفاده کنید:

    • شما می‌توانید از پمادهای آنتی بیوتیک و ضدالتهاب برای تسریع درمان جوش چرکی استفاده کنید. بهترین پمادهایی که برای خارج کردن چرک و برطرف کردن جوش استفاده می‌شوند، حاوی بنزوئیل پراکسید هستند. این ترکیب باکتری‌های ایجاد کننده‌ی جوش را از بین می‌برند.
    • پمادهای حاوی رزورسینول، سالیسیلیک اسید، گوگرد و رتینوئیک اسید نیز می‌توانند در درمان جوش موثر باشند. در خصوص پماد باید با پزشک داروخانه مشورت کنید. حداقل روزی دو مرتبه از پماد ضدجوش استفاده کنید تا جوش‌های چرکی را از بین برود.

    پماد آنتی بیوتیک برای درمان جوش چرکی

    ۶- از روغن کرچک استفاده کنید:

    • روغن کرچک حاوی ترکیبی به نام ریسینولئیک اسید است که یک نوع ضد التهاب طبیعی و قوی می‌باشد. علاوه بر این، روغن کرچک خاصیت ضدباکتریایی نیز دارد که همین خواص، روغن کرچک را به یک ترکیب فوق العاده برای درمان جوش چرکی تبدیل کرده است.
    • مقدار کمی از روغن کرچک را روزی حداقل ۳ بار مستقیم به روی جوش بمالید. استفاده از این روغن را تا هنگامی که جوش از بین برود، ادامه دهید.

    درمان خانگی و سریع تمامی “مشکلات مو

    درمان جای جوش با روغن کرچک

    ۷- روغن زیتون تلخ، درمان کننده جوش‌های چرکی:

    • این روغن خواص ضد عفونی کنندگی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد که به درمان سریع عفونت‌های پوستی، از جمله جوش‌های چرکی کمک می‌کند.
    • برای درمان جوش با این روغن، مقداری از آن را به جوش بزنید. این کار را ۳ الی ۴ بار در طول روز انجام بدهید. فراموش نکنید که قبل و بعد از استفاده از این روغن، دستان خود را به خوبی بشورید. جدیدترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می‌توانید در بخش سبک زندگی مجله اینترنتی اُکالا” مطالعه کنید.

    روغن زیتون تلخ برای درمان جوش‌های چرکی

    چه زمانی باید برای درمان جوش چرکی باید به پزشک مراجعه کرد؟

    گاهی اوقات روش‌های خانگی برای درمان جوش‌های چرکی کافی نیستند و شما باید در شرایط زیر به پزشک پوست مراجعه کنید:

    • با وجود استفاده از روش‌های خانگی، جوش‌ها بزرگتر شوند.
    • بعد از یک هفته که درمان‌های خانگی را امتحان کردید، جوش از بین نرفته و کم نشده باشد.
    • جوش چرکی به اندازه‌ی یک توپ پینگ پنگ بزرگ شده باشد.
    • پوست اطراف جوش به رنگ قرمز روشن درآمده باشد و یا دارای رگه‌های قرمز باشد.
    • جوش چرکی خیلی دردآور شده باشد.
    • ورم‌های پوستی در اطراف جوش به وجود آمده باشد.
    • در طی چند ماه، به طور مکرر دچار جوش‌های چرکی شده باشید.
    • دیابت داشته باشید.

    انواع مقالات جدید و متنوع در “مجله اینترنتی اُکالا”

    روش‌های خانگی ذکر شده می‌توانند برای درمان بسیاری از جوش‌های چرکی موثر باشند. اما در موارد خاص، این روش‌ها جوابگو نیستند. اگر بعد از ۵ الی ۷ روز از این روش‌ها نتیجه مطلوب را نگرفتید، و یا جوش بزرگتر، دردناک‌تر و عفونی‌تر شد، حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشکان می‌توانند با روش‌ها و داروهای مناسب به رفع جوش و تخلیه‌ی چرک آن کمک کنند.

    در این مقاله با راهکارهای درمان خانگی جوش‌های چرکی آشنا شدیم. شما برای درمان این نوع جوش‌ها، چه روشی را پیشنهاد می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    منبع: healthline

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.