دانستنی

۱۰ فایدهٔ شگفت انگیز گوگرد برای سلامتی شما

احتمالاً هر کسی با گوگرد به عنوان یک عنصر طبیعی تا حدودی آشنایی دارد، اما آیا می دانید گوگرد ارگانیک (که به آن MSM یا متیل سولفونیل متان هم گفته می‌شود) برای حفظ سلامتی بدن شما بسیار حیاتی است؟ گوگرد یکی از اجزای اصلی ساختمان سلامتی بدن انسان است و برای حفظ و نگه داری تقریباً همهٔ موارد مربوط به سلامتی بدن از حفظ و نگه داری پوست و مفاصل گرفته تا سلامت سیستم گوارشی ضروری است.

۱۰ خاصیت بسیار مهم گوگرد که می‌تواند بر سلامتی بدن شما تأثیر بسیار مثبتی بگذارد

۱. گوگرد سومین ماده معدنی فراوان در بدن است، که حدود نیمی از مقدار موجود آن در بدن در قسمت‌هایی مانند ماهیچه‌ها، پوست و استخوان‌ها وجود دارد و برای حفظ حیات بدن و زنده ماندن شما تا حدود زیادی ضروری است. گوگرد اسیدهای آمینه حیاتی را ایجاد می‌کند که برای ایجاد پروتئین برای سلول‌ها، بافت ها، هورمون‌ها، آنزیم‌ها و آنتی بادی‌ها استفاده می‌شود. بدن روزانه از محل ذخیرهٔ خود استفاده می‌کند، بنابراین برای سلامتی و تغذیه مطلوب باید به طور مداوم این ذخایر دوباره پر شود.
۲. گوگرد برای تولید انسولین در بدن شما تا حدود زیادی مورد نیاز است، انسولین متابولیسم یا همان سوخت و ساز کربوهیدرات را در بدن شما کنترل می‌کند، اما کمبود مقدار گوگرد در بدن شما تا حدودی باعث می‌شود تولید مقدار کافی انسولین در لوزالمعده کمی سخت‌تر شود و باعث می‌شود سلول‌ها با داشتن مشکلات قند خون، کمتر قادر به جذب مواد لازم از خون باشند.
۳. گوگرد می‌تواند سلول‌های بدن را تا حدودی سم زدایی کند و درد را تسکین ‌دهد. سلول‌های سالم می‌توانند ضمن آزاد کردن سموم و مواد زائد، مواد غذایی مفید را به مقدار کافی جذب کنند و گوگرد می‌تواند به این قضیه کمک کند به این صورت که گوگرد به بدن شما در ساختن دیوارهٔ بسیار قوی و مناسب برای سلول‌ها کمک می‌کند که می‌توانند فشار داخل سلول را تا حدود زیادی متعادل کنند. داشتن گوگرد کافی به بدن شما کمک می‌کند تا مواد سمی که سلول‌ها را خفه می‌کند یا آن‌ها را متورم می‌کند و باعث ایجاد سفتی، حساسیت و درد عضلات در افراد می‌شوند را از بین ببرد.
۴. گوگرد به ساخت سلول‌های قابل انعطاف در سرخرگ‌ها و دیگر رگ‌ها در بدن کمک می‌کند و این قضیه در واقع باعث جلوگیری از “سخت شدن رگ‌ها و شریان‌های خونی” می‌شود. وقتی بافت های دیواره‌های رگ‌های خونی شما تا حدودی الاستیک یا نرم و همچنین “قابل تنفس” باشند می‌توانند تا حدود زیادی به عبور دادن اکسیژن و مواد مفید از دیواره‌های خود کمک کنند تا بقیه سلول‌ها و اعضای بدن را تغذیه کند و جریان خون بدن را بدون هیچ مشکلی کنترل کنند.
۵. گوگرد به عنوان “ماده معدنی مربوط به زیبایی ظاهری” هم شناخته شده است زیرا چهره شما را شفاف و جوان و موهای شما را تا حدودی براق و صاف نگه می‌دارد. تولید کلاژن در بدن شما به گوگرد بستگی دارد تا پوست سالم ایجاد کند و جای زخم‌های سطح پوست را به صورت کامل بهبود می‌دهد. وقتی گوگرد کافی در بدن دارید، پوست و موهای شما انعطاف پذیر، نرم‌تر و لطیف‌تر می‌شوند.
۶. گوگرد طبیعی و ارگانیک در کجا یافت می‌شود؟ از کجا گوگرد ارگانیک را می‌توانیم برای بدن خود به دست آوریم؟ از آب باران و آب دریا که جذب گیاهان می‌شود. پلانکتون، موجودی در اقیانوس‌های است که این ماده را از آتشفشان های زیر آب جذب می‌کند و بعد از آن، این ترکیبات گوگرد را به عنوان بخشی از چرخه طبیعی خود مجدداً در آب دریا آزاد می‌کند. این تبدیل به DMS، یک ترکیب گوگردی گازی شکل می‌شود که به صورت حباب به سطح آب می‌آید و به هوا منتقل می‌شود. ازن و اشعه ماوراء بنفش خورشید گاز گوگرد را به دیگر انواع گوگرد مانند DMSO و متیل سولفونیل متان (MSM) تبدیل می‌کنند. بعد از آن باران های دارای گوگرد ارگانیک شروع به بارش بر روی سطح آب‌ها و زمین‌هایی می‌کند که توسط گیاهان و جلبک‌های دریایی جذب می‌شود.

 

گوگرد

 

۷. رژیم غذایی حال حاضر انسان‌ها مانند رژیم غذایی گذشتگان دارای غذاهای سرشار از گوگرد ارگانیک نیست. در بیشتر طول تاریخ بشر، انسان‌ها میوه و سبزیجات تازه را از زمین دریافت کرده است و از آنجا که این خوراکی‌های تازه دارای مقدار مناسبی گوگرد بوده‌اند، بنابراین بدن انسان‌ها مقدار مناسبی از این مادهٔ معدنی بسیار مهم را به راحتی و به طور طبیعی دریافت می‌کرده و دیگر لازم نبوده که راجع به اینکه چگونه گوگرد را به بدن خود برساند فکر کند و به دنبال راه حلی برای این موضوع باشد. با این حال، ذخیره سازی مواد غذایی، حمل و نقل، فرآوری، پخت و پز، حتی شستشو و خشک کردن، MSM یا همان گوگرد موجود در خوراکی‌ها و محصولات غذایی را تا حدودی ازبین می‌برد و تخریب می‌کند. در حال حاضر به دلیل شیوه زندگی مدرن، انسان دسترسی خود را به گوگرد ارگانیک برای تأمین نیاز بدن خود از دست داده است. همچنین نیاز ما به گوگرد به دلیل آلودگی هوا و تخریب خاک و آب ما بیشتر شده است، بنابراین ضروری است که برای رسیدن به سلامتی مناسب به اندازه کافی از روش‌های دیگری مانند مصرف مکمل‌های رژیم غذایی دارای گوگرد ارگانیک، برای بدست آوردن این مادهٔ معدنی مفید استفاده کنیم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۸. گوگرد عملکرد ضد انگلی بسیار عالی و حیرت انگیزی دارد. هنگامی که انگل‌ها به روده شخص می‌چسبند، می‌توانند به طور نا محسوس و پنهانی زندگی کنند، تولید مثل کنند و مواد مفید غذایی را از بدن شخص دریافت می‌کنند. گوگرد ارگانیک در محل‌های گیرنده روده‌ها، روی غشای مخاطی قرار می‌گیرد و مانع چسبیدن این انگل‌ها به روده‌ها می‌شوند. هنگامی که انگل‌ها نمی‌توانند خود را به روده‌های شخص متصل کنند، به راحتی به همراه با گوگرد اضافی از سیستم خارج می‌شوند.
    ۹. گوگرد خواص ضد حساسیت خوبی دارد. گوگرد توانایی متصل شدن به غشاهای مخاطی و تشکیل یک سد طبیعی در برابر مواد حساسیت زا یا همان عامل‌های بوجود آورندهٔ آلرژی را دارد. راه دیگری که گوگرد می‌تواند آلرژی‌ها را کاهش دهد از طریق سم زدایی کردن بدن و از بین بردن رادیکال‌های آزاد (مولکول هایی که باعث آسیب رسیدن به بافت ها و سلول‌های بدن می‌شوند) و همچنین بهتر کردن خاصیت نفوذپذیری سلولی است.
    ۱۰. گوگرد و ویتامین C. بدن شما از گوگرد ارگانیک به همراه ویتامین C برای تولید سلول‌های جدید و سالم و بافت های همبند استفاده می‌کند. گوگرد ارگانیک به تعیین کردن و تنظیم کردن مقدار انعطاف پذیری پیوند بین سلول‌ها کمک می‌کند. تأمین کافی گوگرد و ویتامین C باعث راحت‌تر شدن بازسازی سالم سلول‌ها می‌شود. با تولید سلول‌های جدید، گوگرد یا در ساخت دیواره‌های سلول‌ها مشارکت می‌کنند. نتیجه این قضیه ایجاد دیواره‌های سلولی سالم است که قادر هستند مواد غذایی و مفید را بهتر جذب کنند.

    متیل سولفونیل متان یا همان (MSM) دارای ۳۴ ٪ گوگرد است و آن را به عنوان سرشارترین منبع گوگرد ارگانیک که در دسترس است می‌شناسیم. MSM بی خطر است، حساسیت زا نیست و به راحتی قابل هضم است.
    از آنجا که که گوگرد ارگانیک به صورت طبیعی در منابع گیاهی به مقدار بسیار کمی وجود دارد بنابراین شاید مجبور باشید روزانه حدود نیم کیلو سیر بخورید تا بتوانید مقدار گوگرد موجود در یک قاشق چای خوری از مکمل‌های دارای گوگرد دریافت کنید.
    منبع: healthfree

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.