سبک زندگیسلامت و زیبایی

دندان درد را با ۱۴ روش خانگی و سریع درمان کن!

دندان درد بسیار آزار دهنده است، مخصوصا زمانی که در شب این اتفاق بیفتد. اینکه شب دچار دندان درد بشویم می‌تواند باعث نخوابیدن و خوابالودگی در طول روز بعدی شود. در این مقاله قصد داریم به راهکارهای درمان سریع و خانگی درد دندان بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

۱۴ روش خانگی و سریع برای بهبود و تسکین درد دندان:

در این قسمت می‌خواهیم به درمان خانگی و تسکین دندان درد بپردازیم پس مطالعه این بخش را از دست ندهید.

۱- استفاده از مُسکن:

  • یکی از روش‌های بسیار معمول از بین بردن درد‌های دهانی استفاده از استامینوفن یا ایبوبروفن است. این مسکن‌ها در ابتدای دندان درد به خوبی می‌توانند دندان درد را کنترل و آن را کاهش دهند.
  • برای استفاده از این مُسکن‌ها همیشه دوز داروی مصرفی را رعایت کنید. اگر دندان درد شما شدید بود و نتوانستید با مسکن آن را درمان کنید مراجعه به پزشک نیز توصیه می‌شود.

۲- کمپرس سرد:

استفاده از کمپرس آب سرد باعث التیام درد دندان می‌شود. برای این کار از یک کیسه پلاستیکی استفاده کنید و داخل آن مقداری یخ بریزید. این کار باعث انقباض رگ‌های خونی دهان شده و درد را کاهش می‌دهد. هر بار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در هر چند ساعت از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راه‌های جلوگیری از عفونت‌ گوش در زمستان

کمپرس برای دندان درد

۳- در ارتفاع قرار دادن سر:

یکی از روش‌هایی که می‌توان توسط آن دندان درد را مخصوصا در شب کنترل کرد استفاده از بالش‌های بلند که ارتفاع سر را بالاتر نگه می‌دارد، است. کاهش فشار خون در سر با بالاتر قرار گرفتن سر اتفاق می‌افتد و بنابراین شما موقع خواب درد کمتری حس می‌کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۴- غرغره آب نمک:

    توسط آب و مقداری نمک، محلول آب نمک تهیه کرده و داخل دهان و دندانی که درد می‌کند، غرغره می‌کنیم. آب نمک نوعی آنتی باکتری طبیعی است لذا می‌تواند باعث کاهش التهابات دندان شود همچنین از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. غرغه آب نمک همچنین باعث پاک شدن خرده‌های غذا در دهان می‌شود.

    نمک خوب است یا بد؟

    آب نمک برای دندان درد

    ۵- غرغره پروکسید هیدروژن:

    پریودنتیتیس نوعی التهاب لثه است که باعث درد و خونریزی لثه‌ها می‌شود. در سال ۲۰۱۶ برخی مطالعات نشان داد که غرغره پروکسید هیدروژن می‌تواند باعث بهبود این بیماری شود.

    ۶- چای نعناع:

    خوردن چای نعناع یا جویدن کیسه‌های چای نعناع می‌تواند به بهبود درد شما کمک کند. نعناع دارای خواص آنتی باکتریایی است. منتول موجود در نعناع یک آنتی اکسیدان فعال دارد که این ماده می‌تواند باعث بی‌حسی موضعی نیز شود.

    خواص شگفت انگیز عرق نعناع

    چای نعناع برای دندان درد

    ۷- میخک:

    • در تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام داده شد، مشخص شد که استفاده از عصاره میخک برای التیام درد دندان‌ها مفید است. ماده موثر میخک باعث بی‌حسی موضعی می‌شود. برای استفاده از عصاره میخک آن را با قطره چکان روی دندانی که درد می‌کند، چکانده و زمانی که داخل دندان شد، آن را از دهان خارج کنید.
    • اگر عصاره میخک در دسترس ندارید به سادگی خود میخک را در دهان بجوید و عصاره آن را در دهان به دندانی که درد می‌کند با زبان منتقل کنید. این درمان برای کودکان مناسب نیست، چرا که ممکن است میزان زیادی میخک یا عصاره را مصرف کنند. میخک مزه تند و تیزی دارد و باعث ایجاد درد در دهان کودک می شود.

    بیشتر بخوانید: روش تسکین سردردهای فصلی در زمستان

    میخک برای دندان درد

    ۸- سیر:

    • خواص آنتی باکتریایی سیر می‌تواند باعث از بین رفتن باکتری‌های دندان شده و درد را کاهش دهد. سیر یکی از درمان‌های رایج خانگی است که باعث کنترل درد دندان می شود.
    • ماده آلیسین که در سیر وجود دارد خواص آنتی باکتریایی قوی دارد و می‌تواند باکتری‌های موجود در دهان را که باعث دندان درد می‌شوند را از بین ببرد و از این طریق دندان درد را کنترل کند.
    • جویدن یک حبه سیر و قرار دادن خمیر آن در دهان در کنار دندانی که درد می‌کند روشی برای کنترل دندان درد است. سیر مزه قوی و تندی دارد بنابراین این درمان برای هر کسی مناسب نیست.

    ۱۱ خاصیت شگفت انگیز سیر

    ۹- آویشن:

    • آویشن از مواد گیاهی در دسترسی است که خواص ضد التهابی بالایی دارد و برای مواردی چون برونشیت و التهاب ریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    متنوع‌ترین مقالات در “مجله اینترنتی اُکالا”

    • برای استفاده از آویشن در شستشوی دهان، یک قطره از روغن آویشن را در یک لیوان آب ریخته و در دهان غرغره کنید. این کار باکتری‌های ایجاد کننده التهاب دندان را از بین برده و باعث بهبود دندان درد می‌شود.

    آویشن برای دندان درد

    ۲۰ خاصیت آویشن؛ گیاه معجزه‌گر در درمان بیماری‌ها

    ۱۰- آلوئه ورا:

    • ماده موجود در گل و گیاه آلوئه ورا به صورت ژل مخصوص در بازار وجود دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده برای رفع التهابات، درد‌، سوختگی و جراحات کاربرد دارد.
    • مطالعات نشان می‌دهند که آلوورا دارای خواص ضد باکتریایی است که از این جهت می‌توان از آن برای از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده درد و التهاب در دهان استفاده کرد. این ژل باید در نواحی دردناک مورد استفاده قرار بگیرد و از ماساژ استفاده شود.

    ۱۴ ماسک مو با ژل آلوئه ورا

    آلوئه ورا برای درمان دندان درد

    ۱۱- عصاره وانیل:

    برای استفاده از عصاره وانیل، دو تا سه قطره از این عصاره را روی پارچه نخی ریخته و روی دندانی که درد می‌کند، می‌مالیم. عصاره وانیل خواص ضد التهابی دارد که می‌تواند باعث کاهش درد دندان شود. جدیدترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی را می‌توانید در بخش “سبک زندگی مجله اینترنتی اُکالا” مطالعه کنید.

    ۱۲- چای کیسه‌ای:

    در این روش یک چای کیسه‌ای را خیس کرده و روی دندانی که درد می‌کند قرار دهید. مواد موجود در چای نیز خاصیت آنتی باکتریایی داشته و باعث کاهش درد دندان می‌شود.

    ۱۰ برند درجه یک چای محبوب مردم دنیا

    ۱۳- روغن نارگیل:

    در این روش ابتدا روغن نارگیل را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در دهان بچرخانید و بعد آن را خالی کرده و دهان خود را با آب گرم بشویید. پس از اینکار به طور معمولی دندان‌های خود را مسواک بزنید.

    ۲۵ ماسک مو با روغن نارگیل

    روغن نارگیل برای دندان درد

    ۱۴- پیاز:

    یکی از موارد دیگری که بخاطر خواص آنتی باکتریایی شهرت دارد، پیاز است. مقداری پیاز را خرد کرده و روی دندانی که درد می‌کند، قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا اثرات آن کامل شود. پیاز به دلیل آنتی باکتریایی بودن خود باعث از بین رفتن باکتری‌های دهان شده و دندان درد را کنترل می‌کند.

    پیاز برای درمان سریع دندان درد

    در این مقاله به ۱۴ روش خانگی و سریع برای دندان درد پرداخته شد. نظر شما راجع به سایر راهکارهایی که می‌تواند برای دندان درد به کار رود چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    منابع: dental / medicalnews

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.