سبک زندگیسلامت و زیبایی

انواع ریزش مو؛ علل و موثرترین راهکارهای درمان خانگی

کاهش موی سر، ریزش مو یا آلوپسی نامیده می‌شود که علل مختلفی از جمله تاثیرات هورمونی، عوارض استفاده از داروها، ژنتیک و حتی کم خونی دارد. از آنجایی که موی سر بخشی از زیبایی هر فرد را تشکیل می‌دهد بنابراین مراقبت و درمان مو از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که در این مقاله قصد داریم به انواع ریزش مو و درمان خانگی هر یک به ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها بپردازیم پس با ما همراه باشید. ریزش مو یکی از مشکلات رایج مو است که برای دیدن سایر مشکلات مو و درمان هر یک می‌توانید به بخش درمان تمامی مشکلات مو مراجعه کنید.

۱- درمان ریزش مو با ماسک‌های موثر خانگی:

  • دیدن مو بر روی شانه و بالش از مواردی است که برای هر فردی ناراحت کننده است اما باید بدانیم که ریزش حدود ۸۰ الی ۱۰۰ تار مو در طول شبانه روز، کاملا طبیعی است ولی اگر بیش از این تعداد در طول روز ریزش مو داشته باشیم یا رشد مجدد موها با کندی صورت گیرد، این مسئله نگران کننده است.
  • استفاده از ماسک‌های طبیعی و خانگی برای درمان ریزش مو می‌تواند راه حلی مناسبی باشد که با استفاده از مواد طبیعی و در دسترس به سادگی می‌توان این مشکل را برطرف کرد. برای اینکه با چندین ماسک طبیعی و متنوع برای درمان ریزش مو آشنا شوید، می‌توان مقاله درمان ریزش مو با ماسک طبیعی را مطالعه کنید.

درمان انواع ریزش مو در مجله اینترنتی اُکالا

۲- درمان طبیعی و سنتی ریزش مو سکه‌ای:

  • ریزش مو سکه‌ای از مشکلات رایج مو می‌باشد که به دلیل نوعی اختلال در سیستم ایمنی بدن اتفاق می‌افتد. در این بیماری سیستم ایمنی به اشتباه به فولیکول‌های موی بدن حمله کرده و در نهایت سبب ریزش مو در نواحی مختلف بدن می‌شود.
  • در حال حاضر برای ریزش مو سکه‌ای درمان قطعی وجود ندارد اما می‌توان برای خفیف کردن این مشکل از درمان‌های سنتی استفاده کرد که برای مشاهده درمان این بیماری می‌توانید مقاله درمان ریزش مو سکه‌ای را مطالعه کنید. جدیدترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می‌توانید در بخش “سبک زندگی مجله اینترنتی اُکالا” مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: خواص بی‌نظیر سیر برای مو، ابرو و ریش

درمان ریزش مو سکه‌ای

۳- درمان و جلوگیری از ریزش مو زنان:

  • یکی از مشکلاتی که در اغلب افراد دیده می‌شود، ریزش مو سر و بدن در سنین مختلف است که از عمده‌ترین این موارد می‌توان به اختلالات هورمونی اشاره کرد که اغلب خانم‌ها در زمان قاعدگی و حتی زایمان این اختلالات را تجربه می‌کنند.
  • پیش از اینکه از ریزش مو جلوگیری کنیم، لازم است که موها را تقویت کنیم که برای این کار، روش‌های طبیعی و در دسترس وجود دارد که برای مطالعه این روش‌ها و سایر نکات می‌توانید مقاله درمان ریزش مو زنان را مطالعه کنید.

درمان ریزش مو زنان

۴- ریزش مو در مردان، مشکل قابل درمان:

  • به طور کلی راه حل دائمی برای رفع ریزش موها وجود ندارد اما با استفاده از روش‌های خانگی و حتی استفاده از داروها می‌توان سرعت این فرایند را کاهش داد و تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری کرد.
  • از آنجایی که موی سر در زیبایی نقش موثر و بسزایی دارد بنابراین توجه و مراقبت از مو بسیار حائز اهمیت است. در مقاله درمان ریزش مو مردان به تمامی نکات و روش‌هایی که می‌تواند در درمان ریزش مو موثر باشد پرداخته شده که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

درمان ریزش مو در مردان

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۵- درمان ریزش مو بعد از زایمان:

    • رشد موهای ضخیم در بدن خانم‌های باردار کاملا رایج است اما در کنار این موضوع، ریزش مو پس از زایمان نیز از مشکلاتی است که برای هر خانم بعد از زایمان اتفاق می‌افتد.
    • جالب است بدانید که ریزش مو پس از زایمان کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد که از مهمترین علت این مشکل را می‌توان تغییرات هورمونی قبل و بعد از زایمان دانست.  انواع مقالات جدید و متنوع را می‌توانید در مجله اینترنتی اُکالا مشاهده کنید.

    درمان ریزش مو بعد از زایمان

    در این مقاله با انواع مختلف ریزش مو آشنا شدیم و برای هر یک از این مشکلات، راهکارهای درمانی ارائه داده شد. شما با چه مشکلات دیگری از ریزش مو روبرو شده‌اید و از چه روش‌های درمانی استفاده کرده‌اید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.