سبک زندگیسلامت و زیبایی

آشنایی با انواع چاقی و راهکارهای خانگی برای درمان آن

زمانی که بافت چربی بیش از حد طبیعی خود در بدن جمع شود، چاقی به وجود می‌آید. در صورت عدم رفع چاقی، این مشکل می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری از جمله کاهش طول عمر و همچنین کاهش کیفیت زندگی را در بر داشته باشد. از آنجایی که زیبایی ظاهر برای هر شخص از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، بیماری چاقی می‌تواند این مورد را تحت تاثیر خود قرار دهد اما جای نگرانی نیست! در این مقاله قصد داریم با انواع چاقی و روش‌های سریع و خانگی هر یک آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

۱- درمان چاقی از دیدگاه طب سنتی:

  • در طب سنتی درمان چاقی و کاهش وزن بر دو اصل اساسی یعنی افزایش سوخت و ساز بدن و همچنین کمترین آسیب به بدن در طی دوره، استوار است. با توجه به اینکه کاهش وزن در طب سنتی بر اساس شرایط بدنی هر شخص صورت می‌گیرد بنابراین عوارض بسیار کمی را در این طب شاهد هستیم.
  • کاهش وزن در طب سنتی بر اساس طبع و مزاج هر شخص انجام می‌شود که با تشخیص مزاج که شامل مزاج دموی، صفرایی، بلغمی و سودایی می‎‌باشد راهکارهای درمانی صورت می‌گیرد. 

درمان انواع چاقی در مجله اینترنتی اُکالا

۲- درمانی چاقی مزاج‌های بلغمی در طب سنتی:

  • دیدیم که تشخیص مزاج از دیدگاه طب سنتی، اولین گام برای رسیدن به وزن ایده‌آل است بنابراین درمان در این طب بر اساس تشخیص مزاج صورت می‌گیرد.
  • در افراد بلغمی مزاج جمع شدن چربی‌ها، بیشتر در ناحیه شکم اتفاق می‌افتد. این افراد اغلب اوقات احساس خستگی و سنگینی و همچنین با چشمانی با حالت افتاده دارند. برای اینکه با سایر مشخصات بلغمی مزاج‌ها و همچنین درمان چاقی این افراد در طب سنتی بیشتر آشنا شوید می‌توانید مقالهدرمان چاقی بلغمی مزاج‌ها را مطالعه کنید.

درمان چاقی در بلغمی مزاج‌ها

۳- درمان چاقی ران با راهکارهای خانگی:

  • در بیشتر مواقع، روش‌های مختلفی برای کاهش چربی شکم ارائه می‌شود اما جالب است بدانید که تجمع چربی در قسمت ران‌ها نیز یک مشکل متداول است که اغلب افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. لازم است بدانید که نمی‌توان فقط چربی را در قسمت ران از بین برد بلکه با کاهش وزن و رژیم غذایی مناسب این کار امکان پذیر است.
  • همان‌طور که توضیح داده شد، به تنهایی نمی‌توان سایز ران‌ها را کاهش داد بلکه با کاهش وزن و سوزاندن چربی کل بدن این امکان وجود دارد. برای درمان چاقی ران پا راهکارهای ساده و خانگی وجود دارد که با مراجعه به مقاله درمان چاقی ران به سادگی و در کمترین زمان می‌توان این کار را انجام داد پس از مطالعه این مقاله غافل نشوید.

درمان خانگی چاقی ران

۴- درمان خانگی چاقی شکم و پهلو:

  • کاهش چربی در شکم و پهلو یکی از دغدغه‌های مهمی است که افراد برای رسیدن به وزن و اندام ایده‌آل خود به دنبال آن هستند. با انجام برخی از تمرینات ورزشی و همچنین با تغییر در سبک زندگی می‌توانید به وزن دلخواه رسید اما امروزه محصولات شیمیایی که چربی شکم و پهلو را از بین می‌برند کم نیستند ولی این داروها دارای عوارض بوده و در طولانی مدت خسارت‌های جبران ناپذیری را به همراه دارد.
  • استفاده از روش‌های طبیعی که در حین کاهش وزن می‌تواند به از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو کمک کند، بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است به همین جهت در مقاله درمان چاقی شکم و پهلو به تمامی راهکارهای ساده و خانگی که می‌تواند به ما در حل این مشکل کمک کند، پرداخته شده است پس مطالعه این بخش را از دست ندهید.

درمان چاقی شکم و پهلو

۵- علل و درمان چاقی کودکان با راهکارهای خانگی:

  • امروزه چاقی در کودکان همانند بزرگسالان، یک مشکل و بیماری شایع تلقی می‌شود که در صورت عدم درمان می‌تواند پیامدهای جبران ناپذیری بر روی سلامت جسم و حتی روان داشته باشد.
  • اگر چاقی کودکان در همین دوران برطرف نشود، می‌تواند تا بزرگسالی نیز ادامه داشته باشد بنابراین با توجه به عوارض چاقی در طولانی مدت و همچنین درمان سریع‌تر در سنین پایین، پیشنهاد می‌شود از همین دوران به فکر درمان باشید. در مقاله درمان چاقی کودکان می‌توانید به سادگی با درمان این مشکل با استفاده از روش‌های خانگی و در دسترس آشنا شوید.

درمان چاقی کودکان

۶- چرا چاق نمی‌شوم؟!

  • تا اینجا با انواع چاقی و راهکارهای درمانی هر یک آشنا شدیم اما شاید جالب باشد بدانید که چاق نشدن یکی از مشکلاتی است که افراد با وزن کم با آن مواجه هستند.
  • کمبود وزن مانند اضافه وزن نیز ممکن است ناشی از رفتارهای غلط غذایی باشد یا وجود بیماری‌های که سلامتی هر شخص را تهدید می‌کند. انواع مقالات جدید و متنوع را می‌توانید در مجله اینترنتی اُکالا مشاهده کنید.

چاق شدن

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در این مقاله با انواع چاقی و روش‌های درمان خانگی و موثر برای رفع این مشکل و همچنین با راهکارهایی برای چاق شدن آشنا شدیم. شما از چه روش‌های دیگری برای درمان چاقی استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.