سبک زندگیسلامت و زیبایی

با ۱۱ ماده خوراکی زگیل را به روش خانگی درمان کنید

زگیل نوعی بیماری بی‌ضرر است که روی بخش هایی از پوست انسان مشاهده می‌شود. این بیماری ممکن است خود به خود برطرف شود یا نیاز به درمان پزشکی مانند مصرف داروها، پمادها یا جراحی دارند. اما همه این روش‌ها گرانقیمت بوده و آسیب هایی را نیز برای بدن به همراه دارند.

از روش های دیگر درمان این بیماری درمان‌های سنتی و خانگی است.

برای درمان دندان درد اینجا کلیک کنید.

روش‌های خانگی برای درمان زگیل

این روش ها برای زگیل هایی که رو صورت پدید می‌آیند کاربرد ندارند.

اگر در نواحی صورت دچار زگیل شده این از آنجا که پوست صورت بسیار حساس است بهتر است از این روش ها استفاده نکرده و مستقیما پیش دکتر بروید.

برای رفع زگیل باید در نظر داشته باشید که از درمان های ضد ویروسی استفاده نمایید.

برخی از مواد موجود در منزل دارای اسید هستند و باعث از بین رفته قسمت های بیمار پوست می‌شوند. اما باز هم ممکن است زگیل ها دوباره ظاهر شوند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بسیاری از درمان های خانگی وجاهت علمی ندارند اما گزارش هایی از افرادی دیده می‌شود که می‌گویند، با برخی داروهای خانگی توانسته‌اند زگیل را برطرف کنند.

    ۱- سرکه سیب

    سرکه سیب برای درمان زگیل

    به نظر می‌رسد که سرکه سیب مانند اسید سالیسیک عمل کند. اسید سالیسیک درمان عمومی و رایج زگیل است و عملکرد آن به این صورت است که پوست آسیب دیده را از بین می‌برد.

    سرکه دارای خواص ضد می کروبی است که برای مقابله و از بین بردن ویروس تولید کننده زگیل مناسب است. اما در این زمینه تا اثبات مطلب باید تتحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

    برای استفاده از این روش دو پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کنید. سپس توسط دستمال به زگیل پای خود بمالید و پس از آن موضع را بانداژ کنید.

    سعی کنید همیشه سرکه سیب را با آب مخلوط کنید زیرا اگر این کار را نکنید شدت اسیدی بودن سرکه سیب باعث ایجاد سوختگی در بدن می‌شود.

    نکته دیگر اینکه هرگز از سرکه سیب برای ضدعفونی و شستن زخم های باز استفاده نکنید.

    ۲- پوست موز

    پوست موز برای درمان زگیل

    پتاسیم موجود در موز با ویروس زگیل مقابله می کند.البته هنوز هیچ تحقیقی مبنی بر اینکه پوست موز روی بیماری های ویروسی پوستی داشته باشد، انجام نشده است.

    برای انجام این کار می توانید روزی چند بار قسمت داخلی پوست موز را روی زگیل بمالید.

    ۳- سیر

    سیر برای درمان زگیل- درمان خانگی

    سیر یکی از گیاهانی است که در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد.

    سیر سابقه طولانی در درمان امراض پوستی داشته است. سیر برای بیماری های باکتریایی هم مفید است و برای درمان زگیل‌های ویروسی نیز بکار می‌رود. در سال ۲۰۱۴ برخی منابع معتبر اعلام کردند که با عصاره سیر ظرف چهار هفته زگیل ها درمان می‌شوند.

    جالب است بدانیم پس از درمان با سیر زگیل دوباره عود نکرده است.

    آلیسین که مهمترین ماده موجود در سیر است اثرات میکروبی دارد و با از بین بردن آنزیم‌های میکروب های دیگر انها را از بین می‌برد.

    برای درمان زگیل در خانه یک حبه سیر را رنده کرده و در آب بریزید با این مخلوط زگیل را شسته و بانداژ کنید. روزی سه تا چهار بار این کار را تکرار کنید می توانید بجای این کار یک حبه سیر را نصف کرده و به محل زگیل بمالید یا از آب سیر استفاده کننید.

    ۴- پوست پرتقال

    پوست پرتقال برای درمان زگیل

    درمان معروف دیگری که برای زگیل در خانه وجود دارد پوست پرتقال است. این روش بسیار ارزان است ولی هنوز هیچ سند علمی برای تایید آن وجود ندارد.

    در این روش پوست پرتقال را روزی یکبار روی زگیل بمالید احتمالا بعد از چند روز زگیل تغییر رنگ خواهد داد و تیره تر خواهد شد و در نهایت از جا کنده خواهد شد ولی چیزی حدود ۲ هفته یا بیشتر زمان لازم دارد.

    ۵- آناناس

    درمان زگیل با آناناس

    آناناس حاوی بروملین است این ماده ترکیبی از آنزیم هایی است که پروتئین را هضم می کنند. به نظر می رسد این انزیم ها پروتئین ویروس زگیل را هضم می کنند  ولی هنوز سند علمی در این رابطه وجود ندارد.

    افراد بسیاری گزارش کرده اند که توسط آناناس زگیل را درمان کرده اند. طریقه این روش این است که هر روز چند بار زگیل را داخل آب آناناس قرار بدهیم.

    ۶- سیب زمینی

    سیب زمینی برای درمان زگیل

    مردم بسیاری معتقدند که آب سیب زمینی باعث خشک شدن زگیل می شود.  اما هنوز تحقیق خاصی روی این مطلب انجام نشده است.

    برای استفاده از سیب زمینی ان را نصف کرده و روی زگیل خود بمالید تا کاملا با آب سیب زمینی آغشته شود.

    ۷- علف‌های قاصدک

    علف‌های قاصدک برای درمان زگیل

    بسیاری افراد تصور می کنند که قاصدک یک گیاه شفا بخش است؛ طب باستانی چین و خاور میانه از قاصدک برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کند. شیر قاصدک یک درمان رایج در درمان امراض پوستی مانند زگیل است که از قدیم رواج داشته است.

    در سال ۲۰۱۱ نشان داده شد که قاصدک برای ساخت کلاژن در بدن حیوانات مفید است و التهاب را کاهش می دهد در سال ۲۰۱۲ مطالعه ای دیگر نشان داد که قاصدک دارای خواص ضد میکروبی است. این خواص برای درمان زگیل مناسب هستند اما آزمایش ها بر روی انسانها باید بیشتر ادامه یابد تا به نتیجه نهایی برسیم.

    برای استفاده از قاصدک سافه این گیاه را شکسته و مایع سفید داخل آن را با فشار خارج کنید به مدت دو هفته روزی یک تا دوبار این شیره را بر روی زگیل بمالید.

    هرگز از قاصدک هایی که روی آنها مواد سمی پاشیده شده استفاده نکنید.

    برای درمان آفت دهان اینجا کیک کنید.

    ۸- آلوئه ورا

    آلوئه ورا برای درمان زگیل

    آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس یا سوختگی پوست استفاده می شود اگر زگیل ملتهب یا دردناک دارید می‌توانید از ژل آلوئه ورا برای التیام آن استفاده کنید.

    ژل آلوئه ورا با پاتوژن‌هایی مانند ویروس ها مقابله می‌کند  یک منبع معتبر در سال ۲۰۱۶ دریافت که این ژل بر روی برخی ویروس ها خوب عمل می‌کند اما هنوز سند علمی برای درمان ویروس های زگیل وجود ندارد.

    برای استفاده از آلوئه‌ورا پوست آن را کنده و روزانه روی زگیل بمالید.

    ۹- آسپرین

     Aspirin برای درمان زگیل

    آسپرین می تواند برای درمان زگیل مناسب باشد. آسپرین ماده اصلی تولید اسید سالیسیک است. این اسید درمان رایج زگیل است.

    اسید سالیسیک با کنده و از بین بردن پوست آن نواحی بده که زگیل دارند آن را از بین می‌برد.

    به نظر می‌رسد آسپرین نیز همین اثر را داشته باشد. روش استفاده به این شکل است که یک قرص آسپرین را از وسط نصف کرده و با آب مخلوط نمایید. محلول بدست آمده را روی زگیل بگذارید و آن را بانداژ کنید.

    ۱۰- ویتامین C

    ویتامین C برای درمان زگیل

    ویتامین سی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین این ویتامین برای درمان زخم ها و داشتن پوستی مناسب مفید است. به نظر می‌رسد این ویتامین با ویروس زگیل هم مقابله کند اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

    برای این کار قرص ویتامین سی را خرد کنید و داخل آب بریزید. بعد از این کار محلول را روی زگیل ریخته و روی ان را بانداژ کنید. روزانه این کار را تکرار کنید.

    برخی افراد فکر می کنند ترکیب این قرص با آب لیمو می تواند معجزه باشد. این به دلیل اسیدی بودن آبلیمو است. ممکن است آبلیمو طبیعی باعث التهاب پوست شود بنابراین آن را با احتیاط به کار ببرید.

    ۱۱- ویتامین E

    ویتامین ای برای رفع زگیل

    درمان خانگی دیگری که برای زگیل وجود دارد استفاده از ویتامین E است. این ویتامین برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. همچنین واکنش سیستم ایمنی بدن به زگیل را نیز بیشتر می‌کند. اما هنوز مدرکی برای تایید این حرف وجود ندارد.

    برای این کار می‌توانید روغن ویتامین را از داخل کپسول ویتامین E خارج کرده و روی زگیل بمالید. و شب ها روی ان را بانداژ کنید. برای دو هفته روزانه این کار را تکرار کنید.

    منابع: kidspot/healthline

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.