سبک زندگیسلامت و زیبایی

درمان زردی ناخن با راهکارهای سریع و موثر خانگی

ناخن‌ها می‌توانند در مورد سلامتی انسان‌ها نقش مهمی ایفا کنند چرا که هرگونه تغییر در شکل عادی آن‌ها می‌تواند ناشی از نوعی بیماری باشد. تغییر رنگ در ناخن‌ها می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد؛ می‌تواند به این معنی باشد که که ناخن شما دارای عفونت یا قارچ شده باشد، یا ناخن‌های شما توسط لاک رنگ شده و یا اینکه می‌تواند نشان دهنده‌ی واکنش آلرژیک نسبت به یک ماده باشد. همچنین در برخی موارد، تغییر رنگ ناخن، می‌تواند نشانه‌ای از موارد جدی‌تر و بدخیمی همچون شرایط مزمن ریوی، بدخیمی داخلی، انسداد لنفاوی و یا حتی آرتریت روماتوئید باشد. اگر می‌خواهید با تمام مشکلات ناخن و راهکارهای درمانی آن آشنا شوید می‌توانید مقاله درمان مشکلات ناخن را مطالعه کنید.

دلایل و عوامل موثر در زرد شدن ناخن

  • معمولا پس از استفاده از محصولات گوناگون بر روی ناخن‌های خود متوجه تغییر رنگ آن می‌شوید. این تغییر رنگ به هنگام استفاده این محصولات کاملا طبیعی بوده ولی باید پس از استفاده، رنگ ناخن به حالت اولیه و طبیعی خودش باز گردد. در غیر اینصورت این مورد می‌تواند نگران کننده باشد چرا که می‌تواند نشانگر مواردی جدی در دیگر نقاط بدن باشد. از این موارد می‌توان به کمبود ویتامین یا مواد معدنی اشاره کرد. البته این مورد ممکن است با مصرف مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی رفع شود.

درمان لکه‌های سفید روی ناخن 

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    درمان زردی ناخن با روش‌های خانگی در مجله اینترنتی اُکالا

    • در برخی موارد دیگر زردی ناخن می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های تیروئید یا پسوریازیس باشد. در برخی موارد بسیار نادر نیز، زردی ناخن می تواند نشانه‌ای از سرطان پوست باشد. و یا سندروم ناخن زرد “YNS نشانگر مشکلات تنفسی و یا لنفاوی است.

    ۱- ناخن‌های پولیش شده:

    استفاده از لاک ناخن برای مدت طولانی به خصوص رنگ‌های تیره می‌تواند باعث تغییر رنگ ناخن‌ها شود. این مورد جایی برای نگرانی ندارد؛ این زردی فقط رنگی است که از لاک در بافت ناخن شما باقی مانده است. این مورد خطرناک نبوده و می‌توان با استفاده از یک لاک روشن‌تر از لاک قبلی از آن جلوگیری کرد.

    ویژگی‌های یک لاک ناخن خوب

    لاک ناخن موثر در زردی ناخن

    ۲- نیکوتین:

    افرادی که سیگار می‌کشند، نمی‌توانند از زرد شدن ناخن‌هایشان اجتناب کنند. آسیب ناشی از سیگار بر روی ناخن‌ها زیاده نبوده، البته حداقل نسبت به ریه‌های شما!

    سیگار کشیدن موثر در زردی ناخن

    ۳- عفونت قارچی:

    اگر دو دلیل قبلی برای شما صدق نمی‌کند، ممکن است یک عفونت قارچی داشته باشید. طبق گفته “کلینیک مایواین بیماری شایع با لکه‌های سفید یا زرد رنگ در زیر ناخن ظاهر می‌شود و ممکن است برای درمان لازم باشد به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

    ۴- سایر مشکلات بهداشتی:

    به گفته مجله علمی بالینی انکولوژی، گرچه ناخوشایند بودن ناخن‌ها ممکن است نشان دهنده یک مشکل بهداشتی مانند عفونت در کبد، قلب یا ریه‌های شما باشد در نتیجه اگر دلیلی بر این باور دارید به پزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید مراقبت پزشکی و معالجه مورد نیاز خود را دریافت کنید.

    مراجعه به پزشک برای درمان زردی ناخن

    درمان زردی ناخن با موثرترین روش‌های خانگی

    پس از اینکه عوامل و دلایل زردی ناخن آشنا شدیم در این بخش قصد داریم به روش‌های موثر درمان خانگی زردی ناخن بپردازیم.

    ۱- روغن درخت چای:

    مطالعه دانشمندان نشان داده است که روغن درخت چای می‌تواند به طور موثری جلوی رشد انواع متدوال قارچ ناخن را بگیرد. اگر ناخن‌های شما به دلیل عفونت، باکتری یا قارچ تغییر رنگ یافته‌اند، روغن درخت چای یکی از درمان‌های آسانی است که می‌توانید به راحتی آن را امتحان کنید. برای استفاده کافی است یک یا دو قطره روغن درخت چای را با روغن حامل مانند روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا مخلوط کنید و مخلوط را روی ناخن آسیب دیده استعمال کنید.

    فواید روغن‌های گیاهی

    روغن درخت چای برای درمان زردی ناخن

    ۲- جوش شیرین:

    قارچ‌ها فقط می‌توانند در محیطی رشد کنند که سطح PH محیط مورد نظر اسیدی باشد. جوش شیرین به دلیل خاصیت بازی که دارد، در از بین بردن قارچ‌ها نقش بسزایی داشته باشد. مرطوب کردن انگشتان پا و دست در آبگرم به همراه جوش شیرین به دلیل ایجاد محیط قلیایی، از رشد قارچ‌ها جلوگیری کرده و باعث تسریع بهبودی می‌شود.

    ترفندهای استفاده از جوش شیرین

    استفاده از جوش شیرین برای درمان زردی ناخن

    ۳- روغن پونه کوهی:

    روغن پونه کوهی دارای خواص ضد باکتریایی است که در مقابله با انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که علت زردی ناخن‌های خود را نمی‌دانند به راحتی می‌توانند از روغن پونه کوهی استفاده کنند چرا که به دلیل نداشتن عوارض جانبی، نگرانی پس از استفاده ایجاد نمی‌کند. مشابه استفاده از روغن درخت چای برای درمان، روغن پونه کوهی نیز قبل از استفاده موضعی روی ناخن یا ناخن‌های آسیب دیده باید با روغن حامل مخلوط شود.

    درمان جوش” با راهکارهای سریع خانگی

    روغن پونه کوهی برای درمان زردی ناخن

    ۴ -آب اُکسیژنه:

    طبق تحقیقات انجام شده پراکسید هیدروژن، منبع معتبری است که بیشتر برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌شود. پراکسید هیدروژن توانایی اکسید کنندگی دارد در نتیجه می‌تواند لکه‌های متنوعی از جمله زردی ناخن را از بین ببرد. برای اثرگذاری بیشتر کافی است پس از مخلوط کردن آب اکسیژنه و آبگرم، جوش شیرین را نیز به آن بیفزایید و سپس ناخن‌های خود را در آن قرار دهید.

    درمان خانگی و سریع تمامی “مشکلات مو

    آب اکسیژنه برای درمان زردی ناخن

    ۵- ویتامین E :

    ویتامین E به سلول‌ها کمک می‌کند رطوبت خود را حفظ کرده و سالم‌تر به نظر برسند. هنگامی که ویتامین مورد نیاز بدن را داشته باشید، پوست، مو و ناخن‌های شما ظاهر شاداب‌تری خواهند داشت. ویتامین E سبب رشد ناخن‌ها شده و همچنین جلوگیری از شکسته شدن آن‌ها را نتیجه می‌دهد؛ در نتیجه با مصرف ویتامین E به صورت خوراکی و یا استعمال آن به صورت موضعی بر روی ناخن‌های خود، کمک بسزایی به بهبود شما می‌کند.

    همه چیز درباره “عرق کردن بدن

    ویتامین E برای درمان زردی ناخن

    ۶- داروهای تجویزی:

    اگر علت زردی ناخن‌های شما مخمرها و یا باکتری‌ها هستند، با استفاده از روش‌های فوق می‌توانید روند بهبودی خود را به راحتی تسریع دهید. اما اگر زردی ناخن‌های شما بر اثر قارچ‌ها باشند، می‌توان از داروهای تجویزی همچون تربینینین (لامیسیل) یا ایتراکونازول (Sporanox) استفاده نمود. البته توجه داشته باشید که این داروها باید توسط پزشک تشخیص داده شود چرا که استفاده از این داروها عوارض خطرناکی همچون تاثیر مخرب بر روی کبد، اسهال و درد شکم را به همراه دارد. جدیدترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می‌توانید در بخش “سبک زندگی مجله اینترنتی اُکالا” مطالعه کنید.

    استفاده از دارو برای درمان زردی ناخن

    راهکارهای ساده برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های زرد بر روی ناخن:

    شما می‌توانید با مراقبت‌های بهداشتی از ناخن‌های خود، از تغییر رنگ و زرد شدن آن‌ها جلوگیری کنید. اگر برای بهداشت ناخن‌های خود به سالن‌های آرایشی مراجعه می‌کنید، در نظر داشته باشید که از وسایلی استفاده شود که عامل ایجاد عفونت‌های قارچی و یا باکتریایی نباشد. توجه کنید که فرد مانیکور کننده برای هر فرد یک کیت جدید و بهداشتی استفاده نماید. ناخن‌های خود را بیش از یک بار در هفته پولیش نکنید و برای پاک کردن آن از پاک کننده‌های بدون استون استفاده کنید. انواع مقالات جدید و متنوع را می‌توانید در مجله اینترنتی اُکالا مشاهده کنید.

    مراقبت از ناخن برای جلوگیری از زردی ناخن

    در این مقاله با عوامل، دلایل و راهکارهای درمان خانگی زردی ناخن آشنا شدیم. شما از چه روش‌های دیگری برای درمان این مشکل استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    منبع: healthline

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.