آشپزینکات آشپزی

۸ روش طلایی برای رفع شوری کشک بادمجان

کشک بادمجان یکی از غذاهای ساده و خوشمزه است که به راحتی و با صرف زمان کمی با داشتن چند عدد بادمجان و پیاز به همراه کشک و کمی نعناع خشک درست می‌شود.

اما برخی اوقات ممکن است هنگام تهیه این غذا با مشکل مواجه شوید و غذای شما شور شود؛ اصلا نگران نباشید! ما در این بخش از اکالا بلاگ ترفندهایی را برای رفع شوری کشک بادمجان به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

چگونه شوری کشک بادمجان را بگیریم؟

برای از بین بردن شوری کشک بادمجان ترفندهای زیر را به کار گیرید:

۱- افزودن بادمجان سرخ شدن بدون نمک

اگر کشک بادمجان شما شور شده است مقداری بادمجان سرخ شده‌ بدون نمک به آن اضافه کنید. با این کار شوری غذای شما تا حد زیادی از بین خواهد رفت و قابل نوش جان کردن خواهد شد.

۲- آبلیمو اضافه کنید!

می‌توانید در صورت تمایل برای رفع شوری کشک بادمجان مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید. به طور کلی ترشی در مقابل شوری قرار دارد. اما حواستان باشد که مقدار آبلیمو بیش از حد نشود تا طعم کشک بادمجان تغییر نکند.

رفع شوری کشک بادمجان با آبلیمو

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- استفاده از سیب زمینی

    یک عدد سیب زمینی را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. سپس آن را در کشک بادمجان در حال جوش بریزید و بعد از چند دقیقه و قبل از اینکه نرم و له شود، آن را خارج کنید. می‌توانید به جای سیب زمینی از تکه‌ای نان خشک نیز با همین روند استفاده کنید.

    ۴- رفع شوری کشک بادمجان با یک حبه قند!

    شاید کمی تعجب کنید اما هنگام شور شدن کشک بادمجان قند می‌تواند چاره کار شما باشد. یک حبه قند را بر روی قاشق گذاشته و به آرامی داخل کشک بادمجان فرو ببرید؛ به طوری که قند زیاد حل نشود. سپس آن را خارج کنید. با این کار به طور قابل توجهی شوری کشک بادمجان را از بین خواهید برد.

    بیشتر بخوانید: اگر ادویه غذا زیاد شد چه کنیم؟

    ۵- از خامه کمک بگیرید!

    استفاده از خامه نیز یکی دیگر از راه‌ حل‌های رفع شوری کشک بادمجان است. شما می‌توانید در صورت تمایل مقداری خامه را با آب مخلوط کرده و به کشک بادمجان اضافه کنید. شیرینی خامه، شوری غذا را تا حدی از بین می‌برد.

    ۶- مقداری نوشابه اضافه کنید!

    یکی از ترفندهای ساده‌ که می‌توانید برای کاهش شوری غذاهای مختلف استفاده کنید، اضافه کردن مقداری نوشابه است. متناسب با حجم کشک بادمجان، مقداری نوشابه به آن اضافه کرده و این کار را به تدریج انجام دهید. در هر‌ مرحله، طعم آن را تست کنید و تا جایی ادامه بدهید که شوری کشک بادمجان کاهش پیدا کند؛ اما طعم آن تغییری نکند.

    رفع شوری کشک بادمجان با نوشابه

    ۷- توجه به زمان افزودن کشک

    یکی از دلایل شایع شور شدن کشک بادمجان، اضافه کردن کشک در انتهای طبخ است. به این نکته توجه کنید که کشک به خودی خود شور است، بنابراین نباید مقدار زیادی نمک در ابتدای کار به بادمجان‌ها اضافه کرد.

    بیشتر بخوانید: روش‌های رفع تلخی لیمو عمانی

    ۸- استفاده از ماست یونانی

    ماست یونانی نیز می‌تواند هنگام شور شدن کشک بادمجان چاره کار باشد. با افزودن مقداری ماست به کشک بادمجان شور شده می‌توانید طعم غذا را به حالت نرمال برگردانید. همچنین می‌توانید مقداری کشک را با ماست یونانی مخلوط کنید و سپس آن را به بادمجان اضافه کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا به ترفندهای رفع شوری کشک بادمجان پرداختیم. امیدواریم که این نکات برایتان مفید واقع شود و شوری غذای خود را رفع کنید و از طعم آن لذت ببرید. 

    ۳/۵ (۳ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا