سبک زندگیسلامت و زیبایی

در روز چقدر قند باید به بدن برسد؟

کسب اطلاعات در مورد این که در روز چقدر قند باید به بدن برسد و مقدار مجاز مصرف قند و شکر در روز چقدر است، به شما کمک می‌کند تا از افزایش قند خون جلوگیری کنید و نگرانی کمتری در مورد مصرف قند و شکر داشته باشید. در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که میزان قند مصرفی روزانه باید چقدر باشد.

مقدار مجاز مصرف قند و شکر در روز چقدر است؟

گلوکز یا همان قند ساده، اصلی‌ترین منبع انرژی ما محسوب می‌شود و همه سلول‌های بدن ما برای کسب انرژی از این ماده استفاده می‌کنند؛ از همین رو ما باید در طول روز به مقدار مجاز این ماده غذایی استفاده کنیم. حذف این ماده غذایی موجب بروز اختلالات جدی در خونرسانی به سلول‌ها و افت شدید قند خون می‌شود. از طرف دیگر زمانی که از قند و شیرینی بیشتر از نیاز بدن استفاده می‌کنید، قند خون افزایش پیدا می‌کند و عملکرد طبیعی بدن مختل می‌شود. در این شرایط فرد در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلفی مثل دیابت، اضافه وزن و… قرار می‌گیرد.

برخی کارشناسان معتقد هستند که میزان قند مورد نیاز بدن هر فرد در طول روز باید حدود ۱۵ درصد از کل کالری دریافتی او را تشکیل دهد و برخی دیگر بر این اعتقاد هستند که میزان قند مصرفی نباید از ۵ درصد کالری دریافتی روزانه بیشتر باشد. بهتر است برای تامین قند مورد نیاز بدن در طول روز از چند عدد خرما، کشمش، توت خشک یا عسل استفاده کنید و مصرف قند و شیرینی‌های مضر را تا حد امکان کاهش دهید تا از مضرات این مواد غذایی در امان بمانید.

در روز چقدر قند باید به بدن برسد؟
فراموش نکنید که مصرف قند در حد محدود برای سلامت بدن شما مفید است و نباید آن را به طور کامل حذف کنید. سطح نرمال قند خون بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم در دسی لیتر است و افزایش یا کاهش قند خون از این مقدار، نشان می‌دهد که شما باید تغییراتی در مصرف قند دریافتی خود ایجاد کنید. سعی کنید همیشه قند خون خود را در محدوده نرمال حفظ کنید و جلوی افزایش یا کاهش آن را بگیرید تا دچار مشکل نشوید. آمارها نشان می‌دهد که اکثر افراد در طول روز بیشتر از حد نیاز و چیزی در حدود ۲۲ قاشق چای‌خوری قند استفاده می‌کنند. اما میزان قند مصرفی در روز چقدر است؟ در ادامه به مقدار مصرف مجاز قند در طول روز اشاره شده است.

بیشتر بخوانبد: ۲ طرز تهیه قند رنگی خانگی به صورت قالبی

خانم‌ها نباید بیشتر از ۶ قاشق چای‌خوری یا ۲۵ گرم در روز از قند استفاده کنند. به عبارت دیگر میزان قند دریافتی روزانه در خانم‌ها نباید بیشتر از ۱۰۰ کالری باشد.

آقایان نباید بیشتر از ۹ قاشق چای‌خوری یا ۳۶ گرم قند در طول روز استفاده کنند. به عبارت دیگر میزان قند دریافتی روزانه در مردان نباید بیشتر از ۱۵۰ کالری باشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    چرا نباید در مصرف قند زیاده‌روی کنیم؟

    هر چند مصرف قند و شیرین به اندازه محدود برای بدن ضروری است، اما باید بدانید که زیاده‌روی در مصرف شیرینی‌جات می‌تواند خطرات جدی برای سلامت ایجاد کند. زیاده‌روی در مصرف قند خطر بروز بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد و موجب بروز دیابت و خستگی مداوم می‌شود. قند خون بالا موجب احساس درد عضلانی، تشنگی مداوم و اضطراب می‌شود و فرد را در معرض بیماری‌هایی چون سرطان، فشار خون بالا، کبد چرب و تخمدان پلی کیستیک قرار می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: کدام غذاها قند خون را افزایش می‌دهند؟

    مصرف به اندازه قند و خوراکی‌های شیرین می‌تواند سوخت مورد نیاز برای مغز و سلول‌های بدن را فراهم کند. برای تامین قند مورد نیاز بدن بهتر است از سبزیجات و میوه‌های حاوی قند استفاده کنید. مصرف ۲ تا ۳ تکه میوه در روز می‌تواند بخش زیادی از قند مورد نیاز بدن را تامین کند. به خاطر داشته باشید که استفاده از آبمیوه‌های حاوی شکر، شیرینی و کمپوت موجب افزایش قند خون می‌شود و می‌تواند سلامتی شما را تحت تاثیر قرار دهید و خطرات جدی برای شما ایجاد کند.

    در روز چقدر قند باید به بدن برسد؟

    سوالات متداول

    در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد مقدار مجاز مصرف قند در روز اشاره شده است.

    قند خون از چه عددی خطرناک است؟ در یک فرد طبیعی قند خون ناشتا باید کمتر از ۱۰۰ میلی‌گرم بر دسی لیتر باشد. در صورتی که مقدار قند خون بالاتر از این محدوده باشد، ممکن است فرد در معرض دیابت قرار بگیرد.

    سطح قند خون بعد از غذا باید چقدر باشد؟ در یک فرد نرمال مقدار قند خون بعد غذا باید کمتر از ۱۴۰ میلی‌گرم بر دسی لیتر باشد و معمولا بعد از ۲ ساعت سطح قند خون به حالت نرمال بازمی‌گردد.

    خوردن روزانه چقدر قند و شکر مجاز است؟ خانم‌ها نباید در طول روز بیشتر از ۶ قاشق چای‌خوری و مردان نباید بیشتر از ۹ قاشق چای‌خوری قند استفاده کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا