آشپزی

طرز تهیه کیک آلو سیاه؛ کیک خوشمزه با پرک بادام

ما همیشه از آلو برای تهیه آلوچه و لواشک و یا خشک کردن آلوها برای خورشت و غذا استفاده می‌کنیم. غافل ازا ینکه این میوه ی ترش و خوشمزه در صنعت شیرینی پزی هم پرکاربرد است و کیک و شیرینی های مختلف و خوشمزه ای رو می‌توان با این میوه تهیه کرد. بله درست متوجه شدید امروز در اکالا تصمیم گرفتیم یک نوع کیک خیلی خوشمزه و خوش طعم با آلو سیاه رو براتون مهیا کنیم تا از دیگر کاربردهای این میوه‌ی خوشمزه غافل نمانید. اگر شما از علاقه‌مندان به این میوه هستید توصیه می‌کنیم تا فصل این میوه به پایان نرسیده حتما این کیک فوق العاده رو نیز تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید‌. بدون شک بعد از میل کردن این کیک غافلگیر خواهید شد و انتظار چنین طعم لذیذی رو نخواهید داشت!

شیرینی این کیک با آلوهای خرد شده که طعمی ترش و ملس به کیک می‌دهد یک طعم جذاب و متفاوت رو ایجاد کرده.

با ما همراه باشید با طرز تهیه کیک آلو سیاه و نکات این کیک زیبا و خوش عطر و طعم در اکالا بلاگ:

مواد لازم جهت تهیه کیک آلو سیاه:
آرددو پیمانه
شکر یک پیمانه
ماست خامه ای نصف پیمانه
آرد بادام دو قاشق غذاخوری
تخم مرغ درشتسه عدد
کره صد گرم
وانیل یک دوم قاشق چایخوری
بکینگ پودریک قاشق غذاخوری
جوش شیرین یک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم جهت تهیه کیک آلو سیاه

برای آماده سازی و تهیه این کیک خوشمزه اول کره هم دمای محیط رو داخل کاسه ای بریزید. شکر رو به کره اضافه کنید.

شکر را به کره اضافه کنید برای کیک آلو سیاهبا همزن برقی شروع کنید به همزدن و کره و شکر را هم بزنید. تا به خوبی با هم مخلوط شوند و کره و شکر نرم شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز مارمالاد آلو سیاه خانگی

    سپس سه عدد تخم مرغ رو به مخلوط شکر و کره اضافه کنید. وانیل رو هم اضافه کنید.

    وانیل را به تخم مرغ و مواد کیک آلو سیاه اضافه کنید

    و بعد با همزن برقی مواد رو به طور کامل حدود سه دقیقه هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود. ماست رو هم به مواد بیفزایید و مجدد کمی هم بزنید.

    ماست را به مواد کیک آلو اضافه کنیددر ظرف دیگری آرد رو بریزید. بکینگ پودر رو به آرد اضافه کنید.

    ارد را در ظرف دیگری بریزید و بکینگ پودر اضافه کنید

    همچنین جوش شیرین رو اضافه کنید. سپس آرد رو الک کنید تا به بافتی سبک و یکدست برسد و گلوله گلوله نباشد.

    بیشتر بخوانید:  طرز تهیه انواع کیک‌های خوشمزه؛ با فوت و فن‌های پخت

    آرد باید سبک و یکدست باشد و گلوله گلوله نشود برای کیک آلو سیاهحالا مخلوط آرد الک شده رو به مواد تخم مرغی که در ابتدا تهیه کردید اضافه کنید. اینکار رو به آرامی و در دو یا سه مرحله انجام دهید .با همزن کمی هم بزنید تا آرد با سایر مواد مخلوط شود.

    آرد را به مواد کیک آلو اضافه کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب آلو به روش خانگی

    سپس از یک لیسک کمک بگیرید و اطراف ظرف رو توسط لیسک تمیز کنید تا آردهای اضافی که به دیواره ظرف چسبیده نیز با مواد مخلوط شود. حالا آرد بادام رو به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود.

    آرد بادام را به مواد کیک آلو اضافه کنیددر مرحله پایانی سه تا چهار عدد آلو سیاه را برش دهید و به صورت نگینی یا برش های ریز خرد کنید. سپس آلوده‌آلوهای خرد شده را به مواد کیک اضافه کنید.

    آلو سیاه را به مواد کیک اضافه کنیدبه صورت دورانی مواد رو مخلوط کنید تا آلو ها هم با سایر مواد مخلوط شود‌. مواد کیک در این مرحله آماده ست. حالا وقت انتقال مواد به قالب است.

    قالب ۱۸ تا ۲۰ سانت برای پخت این کیک مناسب است‌. کف قالب رو با کاغذ روغنی بپوشانید.

    قالب را برای کیک آلو آماده کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع کیک ها

    سپس مواد کیک رو داخل قالب بریزید و با لیسک سطح روی مواد رو صاف کنید و مواد رو در همه قسمتهای قالب به یک اندازه پخش کنید.

    مواد کیک آلو سیاه را در قالب بریزیددو تا یه عدد آلو سیاه رو اسلایسی برش دهید و بعد برش های آلو رو روی سطح کیک بچینید.

    آلو سیاه را برش دهید تا روی کیک قرار دهیدو یه هر شکل که مایلید روی سطح کیک رو با آلوها بپوشانید. در نهایت روی سطح مواد مقداری پرک بادام بریزید و حالا قالب آماده انتقال به فر است.

    روی کیک آلو پرک بادام بریزید

    فر رو از حدود ده دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.فر حتما باید داغ باشد .سپس قالب کیک رو داخل فر داغ با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید و یک ساعت اجازه دهید تا کیک در فر بپزد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “کیک شلیل” با بادام

    مدت زمان پخت این کیک بین ۵۰ دقیقه تا یک ساعت است‌. کیک به خوبی باید پف کند و سطح روی کیک طلایی شده باشد. وقتی این اتفاق افتاد و حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه از پخت کیک گذشت، باید از یک خلال دندان یا سیخ چوبی کمک بگیرید و خلال دندان رو در کیک فرو کنید اگر تمیز از کیک خارج شد به این معنی است که کیک کاملا پخته شده و آماده است. اگر از مواد کیک چیزی به سیخ چسبید یعنی هنوز باید کیک در فر بماند پنج تا ده دقیقه دیگر زمان دهید تا فرآیند پخت کیک کامل شود.

    بعد از پخت کیک رو از فر خارج کنید . دیواره های کیک رو توسط چاقو از قالب جدا کنید. کیک رو روی توری خنک کننده قرار دهید تا سرد شود. کاغذ روغنی کیک رو هم حتما جدا کنید. حالا دیگر کیک آلو آماده شده و می‌توانید سرو کنید‌.در زمان سرو میتونید روی کیک رو مقداری پودر قند الک کنید و بپاشید و با پودر قند روی کیک رو پوشش دهید تا ظاهر جذاب‌تری داشته باشد.

    طرز تهیه کیک آلو سیاه به روش خانگی

    عطر این کیک زیبا فوق العاده ست و بافت بی نظیری دارد و مطمئنا با عطری که حین پخت فضای خونه رو پر میکنه بی صبرانه منتظر سرو و میل کردن این کیک خواهید بود…

    نکات تهیه کیک آلو سیاه

    • تمامی مواد باید به دمای محیط برسند.تخم مرغ رو حدود یک ساعت قبل از تهیه و اماده سازی کیک از یخچال خارج کنید و کره را حداقل نیم ساعت قبل، تا نرم شود.
    • برای داخل کیک از آلوی خرد شده استفاده کنید.برای اطمینان از اینکه آلوها در بافت کیک ته نشین نشوند میتونید قبل از مخلوط کردن در مواد کیک ،به مقداری آرد آغشته کنید به این صورت که یک قاشق آرد روی آلو ها بریزید و آلوهارو به آرد آغشته کنید بعد آرد اضافی را بتکانید و جدا کنید. البته در این کیک بدون اینکار هم ملاحظه میکنید که آلوها در تمام بافت کیک مشاهده می‌شود و ته نشین نشده اند.
    • برای روی کیک میتونید آلوها رو به صورت حلقه‌ای و گرد برش دهید یا برش های کوچیکتر استفاده کنید.
    • دقت کنید که آلوهایی که برای تهیه کیک استفاده می‌کنید باید سفت باشند و آلوی نرم و خیلی رسیده استفاده نکنیدکه زود له شود و به اصطلاح آب بیندازد.
    • حتما از آلوی سیاه استفاده کنید.
    • قالب مورد نیاز و مناسب برای پخت این کیک قالب ۱۸ تا ۲۰ سانت است.
    • بهترین سایز قالب همان ۱۸ است.برای قالی بزرگتر کیکی با ضخامت خیلی کم خواهید داشت و مناسب پخت این مقدار مواد نیست.
    • حتما فر رو از قبل شروع کار روشن کنید تا به خوبی داغ شود.
    • مدت زمان پخت کیک بین ۴۵ تا یکساعت با توجه به دمای فر متغیر است. البته مدت زمان اصلی پخت کیک حدود ۵۰ دقیقه است که حتما با استفاده از تستر یا یک سیخ چوبی و خلال دندان از پخت کیک مطمئن شوید.
    • آرد رو به همراه بکینگ پودر و جوش شیرین قبل از پخت حتما الک کنید.
    • آرد بادام رو ترجیحا حذف نکنید در عطر و طعم این کیک بسیار تاثیر گذار است.
    • یک پینج نمک هم اگر درتهیه کیک استفاده کنید به بالانس طعم آن خیلی کمک می‌کند.
    • کیک رو در یخچال نگهداری کنید و هر بار موقع سرو بهتر است نیم ساعت قبل از سرو از یخچال خارج کنید بخاطر وجود کره زمانی که کیک رو در یخچال قرار دهید بافت آن سفت خواهد شد و مجددا بعد از خروج از یخچال و هم دما شدن با محیط به بافت نرم می‌رسد.
    • در تهیه این کیک خوشمزه از مقداری پودر دارچین و هل به میزان نصف قاشق چایخوری هم می‌توانید استفاده کنید و به همراه آرد به مواد کیک بیفزایید‌.

    امیدواریم این کیک خوش بافت و خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و برای عصرانه و مهمانی های خود استفاده کنید و کام خود و مهمانان رو شیرین کنید‌. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.