آشپزیغذاهای رژیمی

طرز تهیه بورانی لبو به روش خانگی؛ خوشرنگ و خوشمزه

بورانی لبو یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و خوش‌رنگی است که جذابیت زیادی به میز غذای شما می‌دهد. این بورانی طعمی بسیار دلچسب و متفاوت دارد. ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ بهترین و خوشمزه‌ترین طرز تهیه بورانی لبو را به صورت مرحله به مرحله و هرآنچه که در مورد لبو باید بدانید به شما آموزش خواهیم داد. پس تا انتهای این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

طرز تهیه بورانی لبو

مدت زملن آماده‌سازی تهیه بورانی لبو ۴۰-۵۰ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید و در حجم‌های بیشتری آن را تهیه کنید.

مواد لازم جهت تهیه بورانی لبو:
لبو۱ عدد
ماست۲۰۰ گرم
سیر۲ حبه
نمک و فلفلبه مقدار دلخواه
کنجدبرای تزیین

مرحله اول | آماده سازی و پختن لبو

چغندر قرمز پخته شده لبو نام دارد. شما برای تهیه این بورانی می‌توانید چغندر قرمز را تهیه کنید و خودتان آن را بپزید یا به صورت مستقیم چغندر پخته شده یا لبو خریداری کنید. اگر لبو پخته شده تهیه کرده‌اید کافی است که آن را بشوید و پوست بگیرید و با کمک رنده یا میکسر له کنید.

اگر چغندر قرمز خام تهیه کرده‌اید. ابتدا چغندر را به خوبی بشوید و تمیز کنید. حال به همراه مقداری آب درون قابلمه بریزید، توجه داشته باشید برای حفظ مواد مغذی لبو سر و ته آن را نبرید و لبو را به صورت درسته درون آب قرار دهید به شکلی که کاملا در آب غوطه ور باشد.

حال قابلمه را روی حرارت متوسط به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه قرار دهید تا چغندر به خوبی بپزد و تغییر رنگ دهد. (مدت زمان پخت با اندازه لبوهای شما و میزان حرارت رابطه مستقیمی دارد حتما قبل از خاموش کردن حرارت میزان پختگی لبو را تست کنید)

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بهتر است برای حفظ رنگ و خوشمزه‌تر شدن لبو در زمان پخت ۱-۲ قاشق غذاخوری سرکه و کمی نمک به آن بیفزایید. پس از پخته شدن چغندر را از قابلمه خارج کنید و زمان دهید تا خنک شود. با کمک چاقو پوست آن را بگیرید و با کمک میکسر یا رنده آن را له و پوره کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی انار و لبو قرمز

    مراحل تهیه بورانی لبو

    مرحله دوم | آماده‌سازی سیر

    در دومین مرحله به سراغ آماده سازی تهیه سیر روید. سیر را بشویید و پوست بگیرید و با کمک سیر له کن یا رنده آن را پوره کنید. برخی در این مرحه سیر را با کمی کره تفت می‌دهند تا عطر سیر آزاد شود سپس به سراغ مرحله بعد می‌روند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لبو خانگی خوش رنگ و خوشمزه

    مرحله سوم | ترکیب مواد بورانی

    درون ظرف مناسبی لبو رنده شده،سیر له شده و مقداری نمک، فلفل و ماست را بریزید و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. روی ظرف را بپوشانید و ۳۰-۴۰ دقیقه آن را در یخچال استراحت دهید تا طعم مواد به خوبی با هم ترکیب شود.

    توجه داشته باشید که این مرحله قابل حذف است و اگر زمان کافی برای استراحت دادن بورانی را ندارید در همین مرحله امکان سرو و میل کزدن آن وجود دارد.

    مرحله چهارم | سرو و تزیین بورانی

    در آخرین مرحله بورانی را در ظرف سرو بریزید و با لبوی قالب زده، کنجد و فلفل سیاه روی آن را تزیین و نوش جان کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه بورانی لوبیا سبز

    خواص لبو چیست؟

    لبو دارای کالری و کلسترول کمی دارد و سرشار از مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی است. لبو در درمان افسردگی به شما کمک می‌کند، برای آرام سازی ذهن مفید است و خاصیت ضدپیری دارد موجب تقویت قوای جنسی می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند.

    لبو برای پوست مفید است و از پوکی استخوان پیشگیری میکند همچنین لبو از احتمال مبتلا شدن به آب مروارید را کاهش می‌دهد و در بهبود سلامت مغز به شما کمک می‌کند.

    خواص بورانی لبو

    مضرات خوردن لبو چیست و چه کسانی باید از خوردن آن پرهیز کنند؟

    خوردن زیاد لبو موجب سودایی شدن مزاج و ترشح نامتعادل غده تیروئید می شود. لبو سرشار از آهن است و کسانی که آهن بدنشان بالاست بهتر است از آن استفاده نکنند. مس موجود در لبو موجب افت فشار خون می‌شود و اگر از داروهای فشار خون مصرف می‌کنید از خوردن لبو امتناع کنید.

    اگر شما از بیماری سنگ کلیه رنج میبرید باید از خوردن لبو پرهیز کنید. افرادی که بیماری دیابت دارند حتما قبل از مصرف با پزشک معالج خود مشورت کنند.

    بیشتر بخوانید: مدت زمان نگهداری دلال + رازهای ماندگاری بیشتر آن

    سوالات متداول

    در این بخش به چند سوال پرتکرار در رابطه با بورانی پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    خوشمزه‌ترین بورانی ها کدامند؟

    پرطرفدارترین بورانی‌ها بورانی اسفناج، بورانی بادمجان، براونی کنگر، بروانی کدوحلوایی، بروانی بروکلی و بروانی لبو هستند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی

    برای تهیه بورانی باید از چه نوع ماستی استفاده کنیم؟

    برای تهیه انواع بورانی بهتر است از ماست‌های چکیده، پرچرب و خامه‌ای استفاده کنید.

    لبو خوب چه ویژگیهای دارد؟

    برای انتخاب یک لبوی تازه و مرغوب به سراغ لبوهای کوچک و متوسط روید. توجه داشته باشید که هیچ نشانه‌ای از فساد یا خرابی روی آن نباشد. تمام قسمت‌های لبو را بررسی کنید که بیش از اندازه نرم نباشد. لبوهای بزرگ با ریشه ای پشمی اصلا انتخاب مناسبی نیستند زیرا این لبوها پیر شده‌اند و وسط آن‌ها بافتی ریشه‌ای شکل و چوبی دارد .

    از این‌که تا پایان این مقاله با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم و تا آموزش‌های بعدی شما را به خداوند بزرگ و منان می سپاریم.

    ۲.۶/۵ (۷ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا