برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در دهمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب کوبیده مرغ زعفرانی

کباب کوبیده مرغ یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که طرز تهیه آسانی دارد و با چند قلم مواد اولیه ساده قابل تهیه است. این کباب، نسخه دیگری از کباب کوبیده گوشت به حساب می‌آید که با مرغ طبخ می‌شود. به همین دلیل، برای کسانی که به گوشت علاقه‌ای ندارند، عالی خواهد بود.

مراحل تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرانی

مراحل تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرانی

مراحل تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرانی به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. در مرحله اول سینه مرغ شسته شده را با چرخ‌ گوشت چرخ کنید. می‌توانید از غذاساز هم کمک بگیرید، البته چرخ گوشت نتیجه بهتری به شما خواهد داد. 
    2. سپس سینه مرغ چرخ شده را با پیاز و سیر رنده شده، نمک و فلفل سیاه، خامه صبحانه و زعفران سابیده شده مخلوط کنید. (زعفران را دم نکنید).
    3. اکنون مواد را با دست ورز دهید تا یکدست شود و روی آن سلفون بکشید. اجازه دهید یک ساعت در یخچال استراحت کند. در صورت تمایل، می‌توانید در این مرحله از فلفل دلمه‌ای هم استفاده کنید.
    4. بعد از گذشت ۱ ساعت، ظرف را از یخچال خارج کنید. آن را میان کیسه پلاستیکی قرار دهید و از کباب زن ساده کمک بگیرید. به مواد حالت دهید؛ می‌توانید در این مرحله از دست هم استفاده کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای جذاب و لذیذ روی لینک طرز تهیه کباب کوبیده مرغ کلیک کنید.

    ۲- ته چین لوبیا پلو با گوشت

    لوبیا پلو یکی از اصیل‌ترین غذاهای ایرانی است که طرفداران بی‌شماری دارد. حال طعم خوش لوبیا پلو را با ته‌ چین تصور کنید، این غذا از آن دسته غذاهایی است که حتما باید یکبار آن را امتحان کنید.

    ته‌ چین لوبیا پلو با گوشت که ترکیبی از دو غذای بسیار خوشمزه یعنی ته‌ چین با همان ته‌ دیگ طلایی و لوبیا پلو، همان ترکیب جادویی برنج و لوبیا سبز است، در بیشتر شهرهای ایران شناخته شده است و نام‌های مختلفی دارد.

    نکات و فوت و فن‌های تهیه ته چین گوشت و بادمجان

    مراحل تهیه ته چین لوبیا پلو با گوشت

    مراحل تهیه ته چین لوبیا پلو با گوشت به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ پیاز روید. آن را بشوید و‌‌ پوست بگیرید. پیاز را به‌ صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید. پیازها را تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.
    2. در مرحله دوم فلفل و زردچوبه را به پیازها اضافه کنید، تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. حال رب گوجه‌ فرنگی را نیز به محتوای درون تابه اضافه کنید. رب را نیز کمی تفت دهید تا رنگ‌باز کند.
    3. در سومین مرحله به سراغ گوشت‌های گوسفندی‌تان روید. گوشت‌ها را بشویید و‌ به کمک چاقو مکعبی شکل برش زنید. گوشت‌های خرد شده را به محتوای درون تابه اضافه کنید. کمی تفت دهید تا گوشت‌ها تغییر رنگ دهند و بوی خامی‌شان گرفته شود.
    4. حال لوبیا سبزها را بشویید و سر و ته آن‌ها را با کمک چاقو جدا سازید. لوبیاها را به ابعاد دلخواه و یکسان برش زنید. لوبیا سبز خرد شده را به ترکیب درون تابه اضافه کنید و همه مواد را با هم ترکیب کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه ته چین لوبیا پلو با گوشت کلیک کنید.

    ۳- دلمه مرغ با پنیر

    یکی از غذاهای لذیذ که هم می‌تواند به عنوان پیش غذا و هم غذای اصلی در وعده شام درست شود دلمه مرغ با پنیر است. این غذا برای کودکان هم می‌تواند یک گزینه بسیار عالی باشد و برای مادر خانواده هم همینطور چون بسیار سریع و راحت درست می‌شود.

    مراحل تهیه دلمه مرغ با پنیر

    مراحل تهیه دلمه مرغ با پنیر

    مراحل تهیه دلمه مرغ با پنیر به شرح زیر است:

    1. گوشت مرغ را روی یک تخته قرار دهید و با یک بیفتک کوب آن را بکوبید تا باز شود. دقت کنید تا جایی بکوبید که گوشت خیلی نازک شود. بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید اما اگر از ران مرغ هم استفاده کردید می‌توانید استخوان آن را خارج کنید و بعد آن را بکوبید.
    2. روی مرغ‌های نازک شده کمی نمک، فلفل و کره بمالید و اجازه دهید تا مزه دار شود.
    3. در این مرحله هویج‌ها را به شکل نگینی ریز خرد کرده و می‌گذاریم تا بپزد. بعد از آنکه از حرارت افتاد کمی از آن را روی یکی از مرغ‌های نازک شده می‌ریزیم.
    4. سپس کمی از پنیر چدار را روی هویج ها می ریزیم و شروع به رول کردن مرغ می کنیم. دقت کنید که رول کردن طوری باید باشد که مواد از درون آن بیرون نزد و شبیه دلمه کاملا بسته باشد.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و جذاب روی لینک طرز تهیه دلمه مرغ با پنیر کلیک کنید.

    ۴- اشکنه گوجه سبز

    اشکنه گوجه‌ سبز یک غذای فصلی است که اغلب در فصل بهار یعنی در زمان وفور گوجه‌ سبز تهیه می‌شود. پس اگر از طرفداران طعم این غذا هستید می‌توانید مقداری گوجه‌ سبز را در فریز نگهداری کنید تا در زمان‌های دیگر نیز بتوانید این غذای خوشمزه را تهیه کنید.

    اشکنه گوجه‌ سبز به روش‌های متنوعی طبخ می‌شود که آن را می‌توان به‌ عنوان یک غذای کامل در وعده شام سرو کرد. در تهیه این غذا از هیچ نوع گوشتی استفاده نمی‌شود به همین دلیل این غذا پیشنهاد بسیار مناسبی برای گیاهخواران است.

    نکات و فوت و فن‌های تهیه اشکنه گوجه‌ سبز

    مراحل تهیه اشکنه گوجه سبز

    مراحل تهیه اشکنه گوجه سبز به شرح زیر است:

    1. ابتدا پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ اشکنه را دارید کمی روغن بریزید و پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید. کمی تفت دهید تا پیازها سبک شود.
    2. آرد سفید و شنبلیله را به پیازهای درون قابلمه اضافه کنید و چند ثانیه‌ای تفت دهید تا عطر شنبلیله آزاد شود و بوی خامی آرد گرفته شود.
    3. سپس زردچوبه را به محتوای درون تابه بیفزایید. چند ثانیه دیگر تفت دهید تا عطر زردچوبه نیز آزاد شود. حال ۲-۳ پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید. منتظر بمانید تا محتوای درون قابلمه به نقطه جوش رسد.
    4. حال تخم مرغ‌ها را درون کاسه‌ای بشکنید. نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و با چنگال به هم زنید تا تخم مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شوند.
    5. اکنون ترکیب تخم مرغ را کم‌کم به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و مدام به هم زنید تا تخم مرغ‌ها در آب جوش نبندند و تکه تکه نشوند.

    برای ادامه رسپی این غذای بهاری خوشمزه و متفاوت روی لینک طرز تهیه اشکنه گوجه سبز کلیک کنید.

    ۵- اسکالوپ سیب زمینی

    اسکالوپ سیب‌زمینی یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی بدون گوشت است که اغلب به عنوان پیش غذا سرو می‌شود. همچنین این غذا را می‌توان به عنوان فینگرفود برای دورهمی‌ها و جشن تولد نیز در وعده شام تهیه کرد.

    ترفندهایی برای خوشمزه‌تر شدن اسکالوپ سیب‌زمینی

    مراحل تهیه اسکالوپ سیب زمینی

    مراحل تهیه اسکالوپ سیب زمینی به شرح زیر است:

    1. ابتدا سیب‌ زمینی‌ها را شسته، پوست گرفته و به صورت حلقه حلقه برش بزنید.
    2. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و روی آن پنیر پارمزان بریزید. سپس سیب‌ زمینی‌های حلقه شده را کف سینی چیده و به مدت نیم‌ ساعت در دمای ۱۸۰ درجه داخل فر قرار دهید.
    3. در این مرحله تابه‌ای مناسب را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن زیتون بریزید تا داغ شود، سپس اسفناج‌های خرد شده را داخل آن تفت دهید. پس از تفت خوردن اسفناج آن را از روی حرارت بردارید.
    4. در ادامه پنیرخامه‌ای را به همراه مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.
    5. مواد را کاملا با هم مخلوط کرده و در ادامه سیب‌ زمینی‌ها را از فر خارج کنید. در ادامه نصف پنیر پیتزا، مخلوط اسفناج و سوسیس‌های حلقه شده را روی سیب‌ زمینی ریخته و مابقی پنیر پیتزا را به همراه جعفری روی سیب‌زمینی‌ها پخش کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و جذاب روی لینک طرز تهیه اسکالوپ سیب زمینی کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.