آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه نان سیر پیتزایی با نان تست و خمیر

نان سیر پیتزایی یک پیش غذای خوشمزه و فوق العاده محبوب است که برای تهیه آن می‌توانید از پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خرد شده و چاشنی‌های مختلف استفاده کنید. برخی افراد برای درست کردن این نان از خمیر خانگی استفاده می‌کنند و برخی دیگر آن را با نان باگت و تست آماده می‌کنند. در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ می‌توانید با ۲ روش طرز تهیه نان سیر پیتزایی رستورانی به طور کامل آشنا شوید.

طرز تهیه نان سیر پیتزایی با نان تست

  • آماده کردن مواد اولیه این نان خوشمزه حدود ۱۵ دقیقه و پخت آن حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • مواد اولیه به کار رفته در این نان برای ۴ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه نان سیر فوری با نان تست

نان تست۴ عدد
سیر۳ حبه
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
ژامبون۲ ورق
قارچ۳ عدد
فلفل دلمه‌ای۱/۲ یک فلفل
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سیر هندی؛ خوشمزه و سنتی

مراحل طرز تهیه نان سیر پیتزایی با نان تست

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه نان سیر با نان تست آشنا شوید.

طرز تهیه نان سیر پیتزایی با نان تست
مرحله اول: سیر را رنده و قارچ‌ها و فلفل دلمه را خرد کنید

برای شروع باید پوست سیرها را جدا و آن‌ها را به صورت ریز رنده کنید. در ادامه قارچ‌ها را بشویید و آن‌ها را به صورت ورقه‌ای یا نگینی خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را هم بشویید و آن را به صورت نگینی خرد کنید.

مرحله دوم: سس سیر را آماده کنید

برای تهیه سس سیر باید سیر رنده شده را در یک کاسه بریزید و بعد مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم: فرا را روشن کنید

در این مرحله باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. قالب مورد نظرتان را نیز با کمی روغن چرب کنید.

مرحله چهارم: نان تست‌ها را برشته کنید

نان تست‌ها را داخل قالب بچینید و بعد با یک برس نان‌ها را به سس سیری که آماده کرده‌اید، آغشته کنید. حالا قالب را برای ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا برشته شوند. سپس قالب را از فر خارج کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله پنجم: نان سیر پیتزایی را آماده کنید

    حالا مقداری سس کچاپ روی نان‌ها بریزید و خوب پخش کنید. در ادامه پنیر پیتزا را اضافه کنید. کمی ژامبون خرد شده، قارچ و فلفل دلمه‌ای روی نان‌ها بریزید.

    مرحله ششم: نان را بپزید

    بعد از آماده کردن نان باید آن را مجدد در فر قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و بعد مقداری پنیر پیتزا روی نان‌ها بریزید. نان‌ها را برای ۱۰ دقیقه دیگر در فر بگذارید تا پنیر پیتزا کاملا آب شود. بهتر است در ۲ دقیقه نهایی پخت این پیش غذا، گریل فر را روشن کنید تا پنیر پیتزا طلایی شود. بعد از آماده شدن نان می‌توانید آن را با سس دلخواه سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

    طرز تهیه نان سیر پیتزایی با خمیر

    • آماده کردن مواد اولیه این نان حدود ۸۰ دقیقه و پخت آن حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.
    • مواد اولیه به کار رفته در این نان برای ۲ نفر مناسب است.

    مواد لازم برای تهیه خمیر نان سیر پیتزایی

    آرد سفید۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
    شکر۱/۲ قاشق غذاخوری
    خمیر مایه فوری۱ قاشق چای‌خوری
    نمک۱ قاشق چای‌خوری
    آب ولرم۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    سیر۳ حبه
    جعفری خشکبه مقدار لازم

    مراحل طرز تهیه نان سیر پیتزایی با خمیر

    در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن نان سیر پیتزایی آشنا شوید.

    طرز تهیه نان سیر پیتزایی با خمیر
    مرحله اول: خمیر نان را آماده کنید

    برای شروع باید آرد را الک کنید و بعد آن را با شکر، نمک و خمیر مایه ترکیب و خوب مخلوط کنید. در ادامه وسط آرد را گود کنید و آب ولرم را کم کم به مواد خشک اضافه کنید. با قاشق مواد را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کنند. سپس روغن زیتون را اضافه کنید. در صورتی که خمیر سفت شد، می‌توانید یک تا ۲ قاشق آب دیگر به آن اضافه کنید. خمیر را برای ۵ دقیقه با کف دست ورز دهید و اگر خمیر به دست می‌چسبد، به جای آرد از مقداری روغن استفاده کنید. اضافه کردن آرد زیاد به این خمیر موجب سفت شدن آن می‌شود.

    مرحله دوم: خمیر را استراحت دهید

    بعد از این که خمیر آماده شد، آن را در یک ظرف قرار دهید. مقداری روغن زیتون روی خمیر بریزید و روی ظرف را با یک پارچه تمیز و کمی نم دار بپوشانید. ظرف را برای مدت ۱ تا ۲ ساعت در مکانی گرم و نسبتا تاریک قرار دهید تا حجم آن ۲ برابر شود.

    خمیر را استراحت دهید
    مرحله سوم: خمیر را در قالب بریزی

    قالب مورد نظرتان را آماده و کف آن را چرب کنید. سپس پف خمیر را بگیرید و آن را در قالب قرار دهید. بهتر است برای تهیه این نان از قالب مستطیلی استفاده کنید.

    مرحله چهارم: سس سیر را آماده کنید

    ۲۰ گرم کره را روی بخار کتری آب کنید و زمانی که نرم شد، ۳ تا ۴ حبه سیر را رنده یا له کنید و در ظرف کره بریزید. مواد را مخلوط کنید و بعد با برس روی خمیر بمالید.

    مرحله پنجم: نان را آماده کنید

    در این مرحله باید مقداری پنیر پیتزا روی نان بریزید و بعد کمی هم جعفری خشک به آن اضافه کنید. برای مزه دار کردن این نان سیر می‌توانید از هر نوع سبزیجات خشکی که دوست دارید استفاده کنید.

    مرحله ششم: نان را بپزید

    فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا داغ شود. سپس قالب را برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا نان شما آماده شود. بعد از این که نان آماده شد، آن را از فر خارج کنید و به اندازه دلخواه برش دهید.

    بیشتر بخوانید: ۲ روش تهیه نان سیر و جعفری خوشمزه خانگی

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه نان سیر پیتزایی

    • نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه نان سیر پیتزاییبرای تهیه این نان بهتر است از سیر تازه استفاده کنید، اما اگر به سیر دسترسی ندارید، می‌توانید از پودر سیر نیز استفاده کنید.
    • مقدار سیری که برای تهیه این نان استفاده می‌شود، اختیاری است و در صورت تمایل می‌توانید مقدار آن را کم یا زیاد کنید.
    • درست است که نان سیر به عنوان پیش غذا شناخته می‌شود اما این نان یک غذای کامل است و می‌توانید از آن به عنوان وعده غذایی نیز استفاده کنید.
    • قبل از اضافه کردن سیر به نان پیتزایی می‌توانید سیر را برای ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید و بعد به نان اضافه کنید. این کار موجب کاهش بوی سیر در نان می‌شود.
    • برای مزه دار کردن نان سیر می‌توانید از ترکیب سیر رنده شده، سس خردل، نمک، فلفل، سس مایونز و جعفری خرد شده استفاده کنید.
    • در برخی از رسپی‌ها برای مزه دار کردن این نان از مقداری آویشن خشک نیز استفاده می‌شود.
    • طرز تهیه نان سیر با نان باگت درست مثل درست کردن این نان با نان تست است، در این روش تنها باید نان باگت را از وسط نصف کنید و چاشنی‌ها و طعم دهنده را داخل آن قرار دهید.

    نان سیر پیتزایی یک پیش غذای خوشمزه و کامل است که می‌توانید آن را در خانه آماده کنید. این نان مزه فوق‌العاده‌ای دارد و می‌توانید آن را برای شام یا عصرانه نیز تهیه کنید. شما از چه روشی برای تهیه نان سیر پیتزایی استفاده می‌کنید؟ می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی در میان بگذارید.

     

    ۵/۵ (۱ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا