آشپزینکات آشپزی

مدت زمان نگهداری گوشت بیرون از یخچال + نکات کلیدی

در بین گوشت‌های قرمز، گوشت تازه گوسفندی و گاو بیشترین سرانه مصرف را در میان ایرانیان دارد. شاید شما هر روز یا چند روز یک‌بار از گوشت قرمز استفاده کنید به همین دلیل خرید روزانه آن سخت است و خرید در حجم‌های بیشتر و نگه‌داری گوشت‌ها در فریزر یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین روش‌هایی است که با توجه به امکانات امروزه از آن استفاده می‌شود. اما نحوه نگه‌داری این گوشت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ تمام مواردی که برای فریزر کردن گوشت و مدت زمان‌های نگهداری گوشت در یخچال، فریزر و دمای اتاق را باید بدانید به صورت کامل به جمع‌آوری کرده ایم و در قالب این مقاله به شما ارائه داده‌ایم پس تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

ترفندهای طلایی برای نگهداری گوشت قرمز

پس از انتقال گوشت قرمز به منزل سریع آن را به یخچال یا فریزر منتقل کنید. این عمل موجب حفظ شدن تازگی گوشت‌های خریداری شده شما می‌شود و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که برای تمیز کردن گوشت آن را می‌شویید بهتر است از آب سرد یا ولرم استفاده کنید و هرگز گوشت را با آب داغ نشویید. برخی معتقدند که شست‌شوی گوشت کار صحیحی نیست و طبخ آن در دمای مناسب تمام باکتری‌ها و میکروب های گوشت را از بین می‌برد.

هرگز گوشت تازه گوسفند یا گاو را به مدت طولانی در دمای محیط قرار ندهید، حداکثر تا ۲ ساعت می‌توانید گوشت را در دمای معمولی اتاق نگه‌داری کنید. مدت زمان ماندگاری گوشت تازه در یخچال نهایت ۱-۲ روز است و بررسی کنید که دمای یخچال باید منفی چهار درجه باشد. مدت زمان نگهداری گوشت در فریزر حداکثر ۱۰-۱۲ ماه است.

بیشتر بخوانید: مدت زمان نگهداری ماهی در فریزر

ترفندهای طلایی برای نگهداری گوشت قرمز

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳ نکته مهم که در مورد گوشت قرمز باید بدانید!

    در این بخش به چند نکته مهم در مورد گوشت قرمز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    1. خوردن گوشت فاسد موجب دل‌پیچه، تهوع، استفراغ و دردهای شکمی می‌شود. آب بدن به سرعت از بین می‌رود فرد مسموم بسیار بی‌حال می‌شود.
    2. گوشت چرخ‌کرده به سرعت در یخچال فاسد می‌شود.
    3. همیشه گوشت یا فرآوردهای گوشتی را در ظروف درب‌داری که هوا در آن‌ها نفوذ نکند نگهداری کنید. اگر گوشت را در زیپ‌کیپ یا کیسه فریز بسته بندی می‌کنید حتما توجه داشته باشید که پلاستیک شما سوراخ نباشد و هوایی به درون کیسه گوشت نفوذ نکند.

    بیشتر بخوانید: بهترین روش برای فریز کردن مرغ پخته

    فواید گوشت گوسفندی و گاو

    گوشت گوسفندی، درتقویت سیستم ایمنی بدن به شما کمک می‌کند، خواص ضد سرطانی دارد و از کم‌خونی جلوگیری می‌کند، برای سلامت و انسجام پوست مفید است و از اوتیسم جلوگیری می‌کند. گوشت گاو، ویتامین‌های گروه Bو Eو Kرا داراست که در بهبود پوست، خواب بهتر و بهبود اعصاب برای بدن مفید است.

    ویژگی و مشخصات گوشت تازه چیست؟

    گوشت تازه رنگی روشن و صورتی دارد، هرگز گوشت‌های تیره خریداری نکنید، نباید بافت سفت یا خیلی نرمی داشته باشد.

    بیشتر بخوانید: با بدترین عوارض غذاهای فریز شده آشنا شوید!

    3 نکته مهم که در مورد گوشت قرمز باید بدانید!

    ویژگی و مشخصات گوشت فاسد چیست؟

    گوشت فاسد سطحی لزج و چسبناک دارد در صورتی که گوشت تازه سطحی کاملا صاف و عادی دارد. گوشت فاسد رنگی مایل به قهوه‌ای دارد و بوی بدی دارد.

    بیشتر بخوانید: بهترین روش برای فریز کردن انواع خورشت‌ها

    بهترین طبقه برای نگهداری گوشت کدام است؟

    طبقات پایینی فریز که دمای پایین‌تری دارند بهترین طبقات برای نگه‌داری گوشت‌های بسته بندی شده هستند.

    از این‌که تا پایان این مقاله نیز با مجله آشپزی اکالا همراه بودید بسیار خرسندیم و تا آموزش‌های بعدی شما را به خداوند بزرگ و منان می‌سپاریم.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا