آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه ۱۰ نوع کوکو سیب زمینی به روش خانگی؛ خوشمزه و ارزان

کوکو سیب‌ زمینی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای حاضری برای وعده شام یا عصرانه است که در مدت زمان بسیار کم با مواد اولیه در دسترسی قابل تهیه است. همچنین با توجه به مقدار سیب‌ زمینی که در این غذا مصرف می‌شود از جمله غذاهای سریع‌ الپخت و پرکالری به حساب می‌آید. 

در ادامه با اکالا بلاگ همراه باشید تا با طرز تهیه انواع کوکو سیب زمینی آشنا شوید.

۱. کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام

 
سیب ‌زمینی متوسطدو عدد
تخم مرغدو عدد
پیاز متوسطیک عدد
سبزی شنبلیلهیک قاشق غذاخوری
آرد سوخارییک قاشق غذاخوری
کنجدیک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل قرمز، پودر سیر یا پیاز، ادویه به مقدار دلخواه
روغن مایعبه مقدار لازم

مواد لازم کوکو سیب زمینی

۱- در اولین مرحله به سراغ سیب‌زمینی‌هایتان بروید و آن‌ها را با رنده ریز، رنده کنید. اگر زمان کمی در اختیار دارد می‌توانید برای پوره کردن سیب‌زمینی‌ها از میکسر یا خردکن یا هر دستگاهی که در دسترس دارید کمک بگیرید. بعد از رنده کردن سیب‌زمینی‌ها به سراغ پیاز بروید و آن را هم با همان رنده ریز، رنده کنید.

۲- مرحله دوم درون ظرف مناسبی پوره سیب‌زمینی و پیاز را بریزید و به‌ خوبی با هم مخلوط کنید. تخم مرغ‌ها را دانه‌دانه به مواد کوکو اضافه کنید و به‌هم بزنید.

۳- در پایان این مرحله، تمامی ادویه‌ها و مواد خشک را به مواد کوکو اضافه کنید و به‌خوبی با قاشق به‌هم بزنید تا مواد کاملاً یک‌دست و طعم‌دار شوند. دقت داشته باشید مواد شما باید حدی متوسط از فرم یک مواد مایع را داشته باشد، نه زیاد سفت باشد و نه شل، اصطلاحاً مواد کوکو باید شبیه عسل کش بیاید.

۴- مواد اولیه ما به‌همین سرعت آماده شد. بهتر است چند دقیقه‌ای به آن زمان دهید تا طعم ادویه‌ها به خورد سیب‌زمینی‌ها برود.
حال به مرحله سوم یعنی زمان سرخ کردن کوکوها رسیده‌اید. اگر می‌خواهید کوکو یک تکه باشد اول تابه مناسب را روی شعله گاز قرار دهید و حرارت زیر آن را کم کنید تا تابه به آرامی گرم شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۵- مقدار لازم روغن را درون تابه بریزید و زمان دهید تا روغن به‌خوبی گرم شود. این کار باعث می‌شود تا زمان جدا کردن کوکو سرخ شده از تابه، کوکو به تابه نچسبد و به ‌راحتی از آن جدا شود.

    حرارت گاز را کم کنید و مواد کوکو را یک جا به تابه اضافه کنید و با کمک قاشق، سطح روی کوکو را صاف کنید.

    نکته: داشتن سرعت عمل در این مرحله بسیار حائز اهمیت است. تخم‌مرغ در اثر رسیدن به حرارت، سریع شروع به پخته شدن می‌کنند و اگر مواد را یک‌دست نکرده باشید شکل ظاهری بدی به خود می‌گیرد.

    ۶- زمانی که کوکو در تابه کوچک‌تر و اطراف آن طلایی شد، به این معنا است که کوکو سرخ شده و باید آن‌را برگردانید. بهتر است برای این کار، با کمک قاشق چوبی کوکو را برش بزنید تا به‌راحتی بتوانید آن را برگردانید تا طرف دیگر کوکو سرخ شود.

    در صورتی که تمایل داشتید کوکو را به شکل تک تک سرخ کنید، بعد از گرم شدن روغن، قالب را درون تابه قرار دهید و کمی منتظر بمانید تا قالب نیز گرم شود. حالا با کمک قاشق از مواد کوکو درون قالب بریزید و با سرعت سطح مواد را صاف کنید. زمان دهید تا به‌خوبی کوکو سرخ شود.

    با قالب دراوردن کوکو سیب زمینی و سرخ کردن

    زمانی که کوکو به مقدار کافی سرخ شده باشد اطراف آن طلایی رنگ می‌شود شما به‌راحتی با چشم می‌توانید آن را تشخیص دهید. طلایی شدن اطراف مواد در حال پخت، به این معنی‌ایست که زمان سرخ کردن طرف دیگر کوکو فرا رسیده است. طرف دیگر کوکو را نیز به همین راحتی سرخ کنید.
    بهتر است بعد از سرخ شدن کوکوها را روی دستمال جاذب روغن قرر دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

    در صورتی که دستمال جاذب روغن در دسترس نداشتید می‌توانید از چندین ورق دستمال کاغذی برای این کار کمک بگیرید.

    بیشتر بخوانید: لیست شام ساده با سیب زمینی

    نکته: آب پیاز را بعد از رنده شدن حتماً بگیرید. اضافه کردن آب پیاز به مواد کوکو باعث می‌شود مواد کوکو شل شود و زمان سرخ کردن کوکو بافت منسجم خود را از دست بدهد و شکننده شود.

    نکته: در انتخاب سایز تابه با توجه به مقدار موادتان توجه داشته باشید اگر تابه زیادی بزرگ باشد کوکو خیلی نازک و خشک می‌شود.
    اگر تابه نسبت به مواد کوکو کوچک باشد، کوکو مغز پخت نمی‌شود. و زمان سرخ کردن و برگرداندن آن دچار مشکل می‌شوید.

    طعم این غذای کم هزینه و مواد اولیه آن شباهت بسیار زیادی با طرز تهیه کتلت دارد اما تفاوت اصلی آن در استفاده از گوشت است.

    ۲- کوکو سیب‌ زمینی با سیب زمینی پخته

    کوکو سیب‌ زمینی با سیب زمینی پخته یکی از غذاهاى بسیار ساده و خوشمزه‌ای است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. اگر زمان کافی برای تهیه غذایی زمان‌بر را ندارید انتخاب این کوکو یکی از بهترین پیشنهادها می‌تواند باشد؛ زیرا مواد اولیه ساده و‌ در دسترسی دارد و در زمان کوتاهی آماده سرو است.

    مراحل تهیه کوکوسیب‌زمینی پخته

    سیب زمینی پخته

    ۳ عدد

    تخم مرغ

    ۲ عدد

    نمک، فلفل و زردچوبه

    به مقدار لازم

    روغن

    به مقدار لازم

    پیاز

    ۱ عدد (اختیاری)

    شنبلیله

    به مقدار دلخواه

    آب

    ۲ پیمانه

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی پخته

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی پخته به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله از تهیه کوکو سیب زمینی پخته به سراغ سیب‌زمینی‌ها روید. آن‌ها را بشویید و پوست بگیرید.
    2. حال سیب‌زمینی‌ها را به ۴-۶ قسمت برش زنید و درون قابلمه مناسبی بریزد.
    3. بعد از آن مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به سیب‌زمینی‌ها زنید. در همین مرحله آب را به محتوای درون قابلمه بیفزایید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.
    4. حرارت را زیاد کنید تا محتوا به نقطه‌جوش رسد سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید. ۳۰-۴۰ دقیقه زمان زمان دهید تا سیب‌ زمینی‌ها به‌خوبی بپزند و نرم شوند.
    5. پس از پخته‌شدن سیب‌زمینی‌ها آن‌ها را به ظرف مناسبی منتقل کنید و‌ زمان دهید تا سیب‌زمینی‌ها خنک شوند. حال با کمک چنگال یا گوشت‌کوب سیب‌زمینی‌ها را له و‌ پوره کنید.

    برای ادامه رسپی این کوکوی ساده و لذیذ روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی پخته کلیک کنید.

    ۳- کوکو سیب زمینی زعفرانی

    کوکو سیب زمینی زعفرانی، یک غذای محبوب در ایران است که با مواد اولیه‌ ساده و در دسترسی تهیه می‌شود. زعفرانی که در این غذا استفاده می‌شود، عطر و طعمی بی‌نظیر به آن می‌بخشد و آن را به گزینه‌ای مناسب برای یک وعده غذایی ساده و دلچسب تبدیل می‌کند.

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی

    سیب زمینی 

    ۴ عدد متوسط

    تخم مرغ

    ۲ عدد

    گشنیز

    ۱ قاشق غذاخوری

    جعفری

    ۱ قاشق غذاخوری

    نعناع

    ۱ قاشق غذاخوری

    پیاز

    ۱ عدد متوسط

    زعفران دم کرده

    ۴ قاشق غذاخوری

    آب

    ۲ پیمانه

    نمک و فلفل سیاه

    به میزان لازم

    روغن

    به میزان لازم

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی به شرح زیر است: 

    1. برای تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی، ابتدا سیب زمینی‌ها را خوب بشویید تا هیچ آلودگی روی آن‌ها باقی نماند.
    2. سپس، ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه ریخته و سیب زمینی‌ها را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش آید و سیب زمینی‌ها آبپز شوند.
    3. پس از اینکه سیب زمینی‌ها کاملا پخته شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید و سیب زمینی‌ها را از قابلمه خارج کنید.
    4. سپس، سیب زمینی‌ها را به صورت ریز رنده کرده و در یک کاسه مناسب بریزید و اجازه دهید خنک شوند.
    5. تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و به سیب زمینی‌ها اضافه کنید. سپس، نمک، زعفران و فلفل سیاه را به مقدار دلخواه به مخلوط اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند.

    برای ادامه رسپی این کوکوی خوشرنگ و خوش‌بو روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی کلیک کنید.

    ۴- کوکو سیب زمینی پاکستانی

    کوکو سیب زمینی پاکستانی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای پاکستان است که برای تهیه آن از زیره و گشنیز تازه استفاده می‌شود و به همین دلیل طعم متفاوتی نسبت به دیگر کوکوهای سیب زمینی دارد. در ادامه طرز تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی و همه فوت و فن‌های درست کردن آن را برایتان شرح خواهیم داد.

    طرز تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی

    سیب زمینی

    ۵ عدد

    پیاز

    ۱ عدد

    فلفل قرمز خرد شده

    ۱/۴ قاشق چای‌خوری

    برگ گشنیز خرد شده

    ۲ قاشق غذاخوری

    زیره سبز

    ۱ قاشق چای‌خوری

    تخم مرغ

    ۲ عدد

    نمک

    به مقدار لازم

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله باید سیب زمینی‌ها را بشویید و آن‌ها را همراه با کمی آب در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت صبر کنید تا سیب زمینی‌ها به طور کامل بپزند و نرم شوند.
    2. بعد از این که سیب زمینی‌ها پختند، کمی صبر کنید تا خنک شوند. سپس پوست آن‌ها را جدا کنید و سیب زمینی‌ها را رنده کنید. برای راحتی کار می‌توانید برای له کردن سیب زمینی‌ها از گوشت کوب دستی یا حتی دستگاه غذاساز نیز استفاده کنید.
    3. در این مرحله باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس زیره سبز را برای چند ثانیه در روغن داغ تفت دهید تا بوی آن بلند شود. سپس زیره را به سیب زمینی‌های میکس شده اضافه کنید.

    برای ادامه رسپی این کوکوی خوش‌عطر و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی کلیک کنید.

    ۵- کوکو سیب‌ زمینی قاشقی

    کوکو سیب زمینی قاشقی بافتی نرم و لطیف دارد و بر خلاف سایر مدل‌های کوکو باید با قاشق مایه اصلی آن را در تابه بریزید. این کوکو را با انواع نان در وعده‌های شام و یا به‌ عنوان فینگر فود به‌ صورت تک‌ نفره می‌توانید سرو کنید.

    روش درست کردن کوکو سیب زمینی قاشقی

    سیب‌زمینی

    ۳ عدد

    تخم مرغ 

    ۲ عدد

    جفری

    به مقدار دلخواه

    پیاز

    ۱ عدد

    نمک، فلفل و زردچوبه

    به مقدار دلخواه

    سیر

    ۲ حبه 

    کره

    ۱ قاشق غذاخوری

    آب

    به مقدار لازم 

    روغن

    به مقدار لازم

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی قاشقی

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی قاشق به شرح زیر است: 

    1. در اولین مرحله برای تهیه این کوکوی خوشمزه به سراغ سیب‌ زمینی‌ها روید. سیب‌زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را به ۴-۶ قسمت برش زنید.
    2. سیب‌زمینی‌هایی برش زده را به همراه مقداری نمک، فلفل، زردچوبه و آب درون قابلمه مناسبی بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به نقطه‌جوش رسد. سپس حرارت را کم کنید و درب آن را ببینید و ۲۰-۳۰ دقیقه زمان دهید تا سیب زمینی ها به خوبی بپزند و نرم شوند.
    3. سپس سیب‌ زمینی‌های پخته شده را درون ظرف مناسبی قرار دهید تا کمی خنک شوند. حال با کمک چنگال یا گوش کوب آن‌ها را له و پوره کنید. توجه داشته باشید که اگر سیب‌زمینی‌ها خیلی داغ باشند و آنها را پوره کنید در نهایت کوکو شما بافتی چسبنده به خود می‌گیرد.
    4. اکنون کره به دمای محیط رسیده را به ترکیب پوره سیب‌زمینی اضافه کنید و به‌خوبی به هم زنید تا کره به خورد سیب‌زمینی رود.

    برای ادامه رسپی این کوکوی خوشمزه روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی قاشقی کلیک کنید.

    ۶- کوکو سیب زمینی شکم پر؛ با گوشت چرخ کرده

    کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت چرخ کرده، یک غذای سنتی ایرانی است که طعمی جذاب و متفاوت دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای یک وعده غذایی کامل باشد. اگر به دنبال یک غذای سنتی ایرانی با طعمی متفاوت هستید، حتما این کوکوی متفاوت و خوشمزه را امتحان کنید.

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر

    سیب زمینی

    ۴ عدد بزرگ یا ۶ عدد متوسط

    تخم مرغ

    ۳ عدد

    جعفری خرد شده

    ۲ قاشق غذاخوری

    پودر سوخاری

    ۲ قاشق غذاخوری

    نمک

    به میزان لازم

    فلفل سیاه 

    به میزان لازم

    آویشن

    به میزان لازم

    پودر سیر

    به میزان لازم

    روغن

    به میزان لازم

    آب

    به میزان لازم

     

    گوشت چرخ کرده

    ۲۰۰ گرم

    پیاز

    ۱ عدد

    رب گوجه فرنگی

    به میزان لازم

    زردچوبه، فلفل، پودر سیر، پودر پول بیبر، نمک

    به میزان لازم

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر به شرح زیر است:

    1. در ابتدا، سیب زمینی‌ها را شسته و درون یک قابلمه قرار داده و به میزان لازم آب به آن اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا سیب زمینی‌ها کاملا بپزند.
    2. پیازها را شسته و پوست آن‌ها را بگیرید. سپس، پیازها را به صورت خلالی نازک و ریز خرد کنید. در ادامه، درون یک تابه مناسب مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. زمانی که روغن داغ شد، پیازها را درون تابه بریزید تا سرخ و طلایی شوند.
    3. زمانی که پیازها طلایی شدند، مقداری زردچوبه، فلفل، پودر سیر و پول بیبر را اضافه کرده تا عطر آن‌ها آزاد شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دهید. تفت دادن گوشت را تا زمانی که رنگ آن تغییر کند ادامه دهید.

    برای ادامه رسپی این کوکوی خوشمزه روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر کلیک کنید.

    ۷- ساندویچ کوکو سیب‌زمینی ساده

    ساندویچ کوکو سیب‌ زمینی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار برای میان وعده دانش آموزان و غذای مناسب پیک نیک است که با مواد اولیه بسیار ساده و در دسترسی تهیه می‌شود. مدت‌ زمان آماده‌سازی تهیه این کوکو ۲۰-۳۰ دقیقه است و درجه سختی تهیه آن در دسته‌بندی متوسط قرار دارد.

    طرز تهیه ساندویچ کوکو سیب‌زمینی ساده؛ غذای مناسب پیک نیک

    سیب‌زمینی

    ۳ عدد

    پیاز

    ۱ عدد

    تخم‌مرغ

    ۲ عدد

    نمک، فلفل و زردچوبه

    به مقدار دلخواه

    روغن

    به مقدار لازم

    نان ساندویچی

    ۲ عدد

    کاهو، خیارشور و گوجه

    به مقدار دلخواه

    مراحل تهیه ساندویچ کوکو سیب زمینی ساده

    مراحل تهیه ساندویچ کوکو سیب زمینی ساده به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ آماده‌سازی سیب‌زمینی روید. سیب‌زمینی را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک رنده ریز، رنده کنید. در همین مرحله باید آب سیب‌زمینی را با کمک‌صافی بگیرید. اگر صافی در دسترس ندارید، سیب‌زمینی را در دست بگیرید و به‌خوبی فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. 
    2. سیب‌زمینی‌های آب‌گرفته شده را درون ظرف مناسبی بریزید و به سراغ مرحله بعدی روید.
    3. پیاز را پوست بگیرید. با همان رنده ریز پیاز را رنده کنید و همانند مرحله قبل آب اضافی آن را بگیرید. برای بالاتر رفتن سرعت کار می‌توانید از میکسر یا خرد کن استفاده کنید. آب پیاز را تا حد ممکن بگیرید؛ زیرا در نهایت موجب انسجام کوکوی شما می‌شود.

    برای ادامه رسپی این کوکوی ساده و سریع روی لینک طرز تهیه ساندویچ کوکو سیب زمینی کلیک کنید.

    ۸- طرز تهیه کوکو سیب‌ زمینی با شیر

    کوکو سیب‌ زمینی انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها کوکو سیب زمینی با شیر است. این کوکوی خوشمزه با شیر، بافتی بسیار نرم و لطیف دارد و همان‌طور که از نامش پیداست سیب‌ زمینی و شیر مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن هستند. در ادامه طرز تهیه این کوکوی خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد.

    طرز تهیه کوکو سیب‌ زمینی با شیر؛ با طعمی فوق‌العاده خوشمزه

    سیب زمینی

    ۲ عدد

    شیر

    ۱ پیمانه

    سیر 

    ۱-۲ حبه

    هویج

    ۱ عدد

    تخم مرغ

    ۱ عدد

    پودر سوخاری

    ۱ قاشق غذاخوری

    نمک، فلفل و زردچوبه

    به مقدار دلخواه

    روغن

    به مقدار لازم

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با شیر

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با شیر به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ آماده‌سازی سیب‌زمینی‌ها روید. سیب‌زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. هر کدام از سیب‌زمینی‌ها را به ۴-۸ قسمت برش زنید.
    2. در دومین مرحله سیب‌زمینی‌ها را درون قابلمه مناسبی بریزید. به آن شیر اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.
    3. سیر را بشویید و پوست بگیرید و به ترکیب سیب‌زمینی و شیر درون قابلمه اضافه کنید.
    4. زمان دهید تا محتوای درون قابلمه به نقطه‌جوش رسد سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید.
    5. ۱۵-۲۰ دقیقه زمان دهید تا مواد سیب‌زمینی و شیر درون قابلمه به‌آرامی بپزد و شیر جذب سیب‌زمینی شود. توجه داشته باشید در این بازه زمانی چند بار قابلمه را بررسی کنید و محتوای درون آن را به هم زنید تا شیر ته نگیرد و نسوزد.

    برای ادامه رسپی این کوکوی خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی با شیر کلیک کنید.

    ۹- کوکو سیب زمینی یک تخم مرغی

    درست کردن کوکو سیب زمینی یک تخم مرغی برای افرادی که به هر دلیلی دوست ندارند در کوکو از تعداد زیادی تخم مرغ استفاده کنند، ایده فوق‌العاده‌ای است.

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی یک تخم مرغی

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی یک تخم مرغی

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی یک تخم مرغی به شرح زیر است:

    1. برای درست کردن این کوکو سیب زمینی ابتدا باید سیب زمینی‌ها را خوب بشویید و همراه با پوست در یک قابلمه بریزید. چند لیوان آب و ۱ قاشق چای‌خوری نمک به قابلمه اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا سیب زمینی‌ها بپزند و نرم شوند. در این مرحله مقدار آبی که به قابلمه اضافه می‌کنید باید به اندازه‌ای باشد که روی سیب زمینی‌ها را بپوشاند.
    2. بعد از این که سیب زمینی‌ها پختند، شعله گاز را خاموش کنید و آن‌ها را زیر آب سرد بگیرید تا خنک شوند. در ادامه پوست سیب زمینی‌ها را جدا کنید و آن‌ها را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. با گوشت کوب سیب زمینی‌ها را له کنید تا کاملا پوره شوند. سپس آن‌ها را برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید.
    3. در این مرحله باید ظرف سیب زمینی را از یخچال خارج کنید. سپس تخم مرغ را بشکنید و به آن اضافه کنید. 

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و راحت روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی یک تخم مرغی کلیک کنید.

    ۱۰- کوکو سیب‌ زمینی پیتزایی

    کوکو سیب‌ زمینی پیتزایی با ظاهری بسیار جذاب و شبیه به پیتزا می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای مهمانی و دورهمی‌هایتان باشد. اگر کودکان کم‌اشتهایی دارید می‌توانید کوکو سیب‌ زمینی را به این روش طبخ کنید، قطعاً مورد توجه و استقبال آن‌ها قرار می‌گیرد. به علاوه این کوکو طعمی بسیار متفاوت نسبت به سایر کوکوها دارد؛ زیرا از برخی از مواد اولیه مشابه در پیتزا در این کوکو استفاده می‌شود.

    طرز تهیه کوکو سیب‌ زمینی پیتزایی

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ سیب‌ زمینی‌ها روید. آن‌ها را بشویید و پوست بگیرید. سیب‌ زمینی‌ها را با کمک رنده ریز، رنده کنید. در همین مرحله با کمک ‌صافی کوچکی آب اضافی سیب‌ زمینی‌ها را بگیرید. توجه داشته باشید که به‌ خوبی آب اضافی سیب‌ زمینی‌ها گرفته شود تا در پایان کار کوکوهای شما منسجم باشند.
    2. سیب‌زمینی‌های آب ‌گرفته شده را کنار بگذارید و به سراغ آماده سازی قارچ روید. قارچ‌ها را بشویید و خشک کنید. آن‌ها را با کمک چاقو برش زنید. می‌توانید قارچ‌ها را نگینی خرد کنید. قارچ‌ها را درون تابه بریزید و کمی تفت دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود و تغییر رنگ دهند.
    3. در مرحله سوم فلفل‌دلمه‌ای را بشویید و با کمک چاقو به‌ صورت نگینی ریز خرد کنید. شما برای رنگارنگ‌تر شدن کوکو جذابتان می‌توانید از ½ فلفل‌ دلمه‌ای سبز، ½ فلفل‌ دلمه‌ای زرد یا قرمز استفاده کنید. فلفل‌های نگینی خرد شده را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.

    برای ادامه رسپی این غذای جذاب و لذیذ روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی کلیک کنید.

    پیشنهاد می‌کنیم حتما کوکوهایی که در این مطلب از مجله آشپزی اکالا برایتان آماده‌ کرده‌ایم را در لیست غذایی شام ساده با سیب زمینی خود جای دهید و از طعم بی‌نظیر و متفاوت آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    به علاوه اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنید و یا تمایل به خوردن غذاهای گوشتی ندارید، روی لینک غذاهای نونی بدون گوشت کلیک کنید.

    ۴.۲/۵ (۱۰ نظر)

    ‫۷ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا