آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک آجیلی، کیک مغزدار بی‌نظیر

کیک آجیل یکی از بهترین گزینه‎های برای سرو در مهمانی و از کیک‌های معروف یلدایی محسوب می‌شود. کیک آجیلی بمب انرژی و یکی از دسرهای مورد علاقه کودکان هم است. نکته خوشحال‌کننده اینکه تهیه این کیک بسیار ساده و سریع است. ما در این مقاله از بخش آشپزی در اکالابلاگ، طرز تهیه کیک آجیلی را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. برای آموزش سریع و تصویری این کیک، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک آجیلی

برای پخت این کیک حدودا یک ساعت زمان نیاز دارید. مواد مورد نیاز برای تهیه کیک آجیلی در جدول زیر با شما به اشتراک گذاشته شده است.

مواد مورد نیاز جهت تهیه کیک آجیلی:

تخم مرغ۴ عدد
روغنیک پیمانه
شکریک پیمانه
آرددو پیمانه
پودر کاکائویک دوم پیمانه
بیکینگ پودریک قاشق
وانیلنوک چاقو
آبیک پیمانه
خلال بادام، پسته، کنجد، پودر نارگیل، مغز گردواز هر کدام یک قاشق

مرحله اول: هم زدن شکر و تخم مرغ

در اولین مرحله تخم مرغ‌ها و شکر را با دور تند هم‌زن هشت دقیقه به‌هم می‌زنیم. سپس وانیل را اضافه می‌کنیم.

نکته: بهتر است تخم مرغ‌ها به دمای محیط رسیده باشند. این کار کمک می‌کند تا کیک هنگام پخت بیشتر پف کند. بنابراین به‌محض خارج کردن تخم‌مرغ‌ها از یخچال از آن‌ها استفاده نکنید.

مرحله دوم: اضافه کردن آب و روغن مایع

در مرحله دوم آب و روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می‌کنیم و در حد چند ثانیه با دور کند هم‌زن به‌هم می‌زنیم. این کار را تا زمانی انجام دهید که مواد صرفا با هم ترکیب شوند. دقت کنید در این مرحله زیاد به مواد را به‌هم نزنید. این کار باعث شل و آبکی شدن مخلوط خواهد شد.کیک آجیلی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: اضافه کردن آرد

    آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را سه بار از الک رد می‌کنیم. اگر این اصل را رعایت کنید قطعاً متوجه لطافت بافت کیک خود بعد از پخت خواهید شد. تقریبا همه آشپزها این فوت کوزه‌گری را رعایت می‌کنند. اگر تمایل دارید که کیک شما عطر و بوی خاصی بدهد، در این مرحله چندین قطره اسانس به مواد اضافه کنید. آرد را طی دو مرحله به مواد کیک اضافه می‌کنیم و با دور کند هم‌زن در حد مخلوط شدن به‌هم می‌زنیم.

    نکته: به‌هم زدن زیاد مواد کیک در این مرحله باعث می‌شود که بافت کیک سفت شود و مواد پف نکنند. مواد را آرام و در حدی که با هم ترکیب شوند، هم بزنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی پنجره‌ای

    بعد از مخلوط شدن تمامی مواد با لیسک در جهت عقربه ساعت به صورت دورانی مواد را به‌هم می‌زنیم.

    مرحله چهارم: گذاشتن مایه کیک در قالب

    ته قالب کمربندی را با کاغذ روغنی کاور می‌کنیم و مقداری آرد روی کاغذ می‌پاشیم. حتماً این کار را انجام دهید چون کمک می‌کند تا کیک بعد از پخت به سادگی از قالب جدا شود.

    طرز تهیه کیک شکلاتی آجیلی

    مرحله پنجم: اضافه کردن آجیل

    در این مرحله از تهیه کیک آجیلی برای شب یلدا یک قاشق غذاخوری آرد به مغزهایمان اضافه می‌کنیم و در ظرف مناسب به‌هم می‌زنیم تا مغزها با آرد کاور شوند. چندبار مغزهارو زیرورو کنید تا مطمئن شوید همه به آرد آغشته شده‌اند. سپس به آرامی و با قاشق، مغزها را روی کیک بپاشید. آرد کمک می‌کند تا مغزها در کیک فرو نروند و روی سطح آن باقی بمانند.

    بیشتر بخوانید: انواع ترکیبات آجیل برای شب عید

    مرحله ششم: پخت کیک در فر

    برای نحوه پخت از پخت بالا و پایین استفاده کنید. دمای ۱۷۵ درجه به مدت سی و پنج دقیقه برای پخت این کیک مناسب است. بعد از سپری شدن زمان مذکور با خلال دندان یا چاقو نازک در مرکز کیک تا ته فرو کنید.

    اگر به خلال دندان چیزی از مواد کیک نچسبیده بود به معنای این است که کیک به‌خوبی مغز پخته شده و آماده سرو است.

    نکته: بهتر است بعد از پخته شدن کیک، کنار درب فر را پنج تا ده دقیقه باز بگذارید و کیک را در فر نگه دارید. این کار باعث می‌شود پف کیک یکباره فرو ننشیند. اگر به‌دنبال زیبایی کیک هستید حتماً این نکته‌رو رعایت کنید.

    در این کیک به دلیل انتخاب نحوه پخت بالا وپایین حرارتی که از بالا به مغزها می‌خورد باعث می‌شود تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود و طعم خیلی خوبی به آن دهد.

    کیک آجیلی-طرز تهیه کیک شب یلدا

    سوالات متداول

    در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با طرز تهیه کیک آجیلی آشنا کنیم. شما می‌توانید انواع دستور پخت کیک و شیرینی را در اکالابلاگ دنبال کنید. اگر شما هم تجربه پخت این کیک را دارید یا نکته‌ای مدنظرتان است، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    در کیک آجیلی از چه مغزهایی استفاده کنیم؟

    شما می‌توانید در تهیه این کیک از انواع مغز به دلخواهتان استفاده کنید. عموما از پسته، بادام، کنجد و گردو در تهیه این کیک استفاده می‌شود.

    کیک آجیلی چند کالری دارد؟

    این کیک به ازای هر برش متوسط حدودا ۳۱۹ کالری انرژی دارد.

    منبع: (finecooking)

    ۱/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.