آشپزیغذاهای رژیمی

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با خامه؛ خوشمزه و ساده

گوجه فرنگی یک منبع غنی است که همه باید آن را مصرف کنند. گوجه‌ها شامل مقدار فراوانی ویتامین آ، ث و کا هستند. افزایش قدرت حافظه و یادگیری، فراهم کردن خوابی راحت و بهبود حرکت عضله‌ها و همچنین جلوگیری از سرطان از خواص مهم این ماده مغذی است. با دستور بسیار آسان و سریعی که سوپ گوجه فرنگی دارد، در هر زمانی به‌راحتی قابل تهیه است. در اولین روزهای زمستان، طعم به یاد ماندنی سوپ گوجه‌ فرنگی را حتما مهمان خانه‌های گرمتان کنید.

بهترین شاخص انتخاب گوجه فرنگی توجه به پوست آن است. پوست گوجه فرنگی باید شفاف و صاف و بدون لکه و تیرگی باشد. به یاد داشته باشید گوجه فرنگی مرغوب از لحاظ وزن، سنگین‌تر از بقیه گوجه‌هاست.

همچنین بو کردن آن به شما کمک می‌کند تا متوجه تازگی آن شوید. صدها نوع از گوجه فرنگی وجود دارد، گوجه فرنگی رومی، گیلاسی و مرواریدی از معروف‌ترین آن‌هاست.

گوجه فرنگی مرواریدی همان گوجه‌های گوشتی هستند که در اغلب ساندویچی‌ها در بین ساندویچ نوش جان کرده‌اید. رومی‌ها برای سوپ‌ها و سس‌ها مناسب هستند. گوجه فرنگی گیلاسی مناسب برای انواع سالادها است.

اکنون به سراغ مراحل آماده‌سازی این سوپ سریع‌الپخت و خوشمزه می‌رویم. مدت زمان تقریبی جهت آماده‌سازی این سوپ، بیست تا سی دقیقه است. مقدار مواد لازم ذکر شده، مناسب برای دو نفر است.

مواد لازم جهت تهیه سوپ

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در قسمت آشپزی مجله اکالا بلاگ با طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی همراه ما باشید.

    مواد مورد نیاز جهت تهیه سوپ گوجه فرنگی

    گوجه فرنگیپنج عدد
    خامه صبحانهصد گرم
    جعفریصد گرم
    آبیک لیوان
    عصاره مرغدو عدد
    روغنیک قاشق غذاخوری
    پودر سیر، فلفل سیاه، نمکبه مقدار لازم

     

    طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی

    در ادامه طرز تهیه این سوپ خوش طعم و مقوی را با یکدیگر به‌ صورت مرحله‌ای می‌آموزیم:

    مرحله اول: پوره کردن گوجه فرنگی

    بعد از شستن گوجه فرنگی‌ها با آب سرد، آن‌ها را قاچ می‌زنیم و با نمک و جعفری تازه درون میکسر می‌ریزیم و همه مواد را به صورت پوره تبدیل می‌کنیم.پوره کردن مواد سوپ قرمزی-سوپ گوجه

    مرحله دوم: تفت دادن پودر سیر

    درون قابلمه مناسب روغن می‌ریزیم و منتظر می‌مانیم تا روغن گرم شود. در این مرحله پودر سیر را به قابلمه اضافه می‌کنیم و در حد چند ثانیه تفت می‌دهیم تا عطر و بوی سیر به‌راحتی احساس شود.

    مرحله سوم: قرار دادن مواد روی حرارت

    حالا گوجه فرنگی و جعفری پوره شده را به قابلمه اضافه می‌کنیم و حرارت را زیاد می‌کنیم تا مخلوط جادویی ما به جوش آید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ شیر

    مرحله چهارم: افزودن آب و عصاره مرغ

    بعد از جوش آمدن، یک لیوان آب را به قابلمه اضافه می‌کنیم و حرارت را کم می‌کنیم تا به آرامی سوپ بجوشد. عصاره‌ مرغ را بین انگشتانتان له کرده و به قابلمه اضافه می‌کنیم.پختن سوپ گوجه

    مرحله پنجم: ترکیب خامه و فلفل سیاه

    در این مرحله خامه صبحانه و فلفل سیاه را با هم مخلوط می‌کنیم و به‌هم می‌زنیم تا به خوبی ترکیب شوند و بافت یکسان و یک‌دستی به شما دهند. این کار باعث می‌شود زمان اضافه کردن به سوپ، به راحتی درون آن حل شود و خامه گلوله گلوله نشود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ انار با برنج

    مرحله آخر: افزودن خامه و جا افتادن سوپ

    پانزده تا بیست دقیقه که سپری شد، سوپ شما غلیظ‌تر می‌شود و آماده اضافه کردن خامه است. خامه را به قابلمه اضافه می‌کنیم و به آرامی هم می‌زنیم تا خامه در سوپ حل شود.سوپ گوجه-طرز تهیه سوپ قرمزی

    پنج تا ده دقیقه خامه را در قابلمه با حرارت کم بپزید. این سوپ خوش طعم، یکی از انواع سوپ است که می‌توانید در فصول سر از آن لذت ببرید.

    نکات مهم در تهیه سوپ گوجه فرنگی

    • برای پوره کردن و له کردن گوجه‌ها، از رنده یا هر ابزار دیگری می‌توان کمک گرفت. به جای استفاده از عصاره مرغ از آب مرغ پخته شده هم می‌توان استفاده کرد. همچنین به جای پودر سیر، از سیر تازه رنده شده یا پودر پیاز نیز می‌توانید استفاده کنید.
    • اگر سوپ شما رقیق بود و تمایل داشته باشید تا سوپ غلیظ‌تر شود، یک قاشق آرد برنج را در کمی آب حل کنید و در آخرین مرحله به سوپ اضافه کنید. حتما توجه داشته باشید به همین شکل این کار را انجام دهید تا آرد به خوبی در آب حل شود و در زمان اضافه کردن به سوپ گلوله گلوله نشود.

    دوستان عزیز، سرو این سوپ در این فصل به شدت پیشنهاد می‌شود؛ چون ویتامین ث موجود در آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بدن را در مقابل ابتلا به سرماخوردگی مقاوم می‌کند.

    امیدواریم که از دستور تهیه سوپ گوجه فرنگی کمال استفاده را برده باشید. روزگار بر کامتان، برقرار باشید

    سؤالات متداول

    در ادامه به بررسی سؤالات شما در رابطه با سوپ گوجه فرنگی می‌پردازیم:

    برای غلیظ‌ شدن سوپ گوجه فرنگی چه کاری می‌توان کرد؟

    می‌توانید از آرد برنج استفاده کرد. بدین صورت که یک قاشق آرد برنج را در کمی آب حل کنید و در آخرین مرحله به سوپ اضافه کنید.

    اگر پودر سیر نداشتیم، چه جایگزینی به جای آن برای تهیه سوپ گوجه فرنگی وجود دارد؟

    می‌توانید از سیر تازه رنده شده یا پودر پیاز استفاده کنید.

    خامه صبحانه را چگونه باید به سوپ گوجه فرنگی اضافه کنیم؟

    خامه صبحانه و فلفل سیاه را با هم مخلوط می‌کنیم و به‌هم می‌زنیم تا به خوبی ترکیب شوند و بافت یکسان و یک‌دستی به شما دهند. این کار باعث می‌شود زمان اضافه کردن به سوپ، به راحتی درون آن حل شود و خامه گلوله گلوله نشود.

    منبع: (asweetpeachef)

    ۳.۷/۵ (۳ نظر)

    ‫۲ دیدگاه ها

    1. خیلی خوب انسان تو این دورانهای بحران اقتصادی با این کارهاو اموزشها کمک حال و مشوق مردم باشه کارتون ستودنی هستش

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا