آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک خرمالو؛ کیک خوشمزه و متفاوت زمستونی❄☃

کیک خرمالو یکی از انواع کیک‌های خوشمزه با طعمی بسیار جدید و بافتی متفاوت است. با توجه به وفور خرمالو در این فصل حتما پیشنهاد می‌کنیم از این کیک فوق‌العاده خوشمزه و بی‌نظیر درست کنید. ادویه‌هایی که در این کیک مصرف می‌شود عطر و بوی زمستانی به شما می‌دهد. بی شک یک بار میل کردن آن خالی از لطف نیست. لازم به ذکر است، طعم گس این میوه در کیک امروز ما جای خود را به طعمی دل‌نشین داده است.

با مراحل تهیه کیک خرمالو با ما در قسمت آشپزی مجله اکالا بلاگ همراه باشید تا نکات طلایی و مهم پخت را تقدیم حضورتان کنیم.

طرز تهیه کیک خرمالو

مدت زمان تقریبی پخت برای این کیک یک ساعت است. این مقدار کیک برای هشت نفر مناسب است. (اگر با ضرب و تقسیم مقدار مواد را بیشتر یا کمتر می‌کنید حتما سایز قالب را نیز در نظر بگیرید.)

مواد مورد نیاز جهت تهیه کیک خرمالو :
خرمالوسه تا چهار عدد
شکریک پیمانه
آرد سفید قنادیدو پیمانه
بیکینگ‌پودر

یک قاشق چای‌خوری

دارچین و زنجبیلیک قاشق چای‌خوری
جوش شیرین

یک‌دوم قاشق چای‌خوری

رنده پوست نارنگی

یک دوم قاشق چای‌خوری

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    کرهصد گرم
    تخم مرغدو عدد
    گردو

    دو قاشق غذاخوری

    در ادامه مراحل تهیه کیک خرمالو را باهم مرور می‌کنیم:

    مرحله اول | آماده‌سازی مواد اولیه

    در اولین مرحله مواد خشک (آرد، بیکینگ‌پودر، پودر دارچین و زنجبیل) را با هم در ظرف مناسبی مخلوط کنید. مواد را به‌خوبی به‌هم بزنید تا مواد ترکیب شوند.

    مرحله دوم | هم زدن مواد

    در مرحله دوم کره به دمای محیط رسیده و شکر را با هم مخلوط کنید. با دور تند هم‌زن سه تا چهار دقیقه به‌هم بزنید تا مواد کرم‌رنگ روشنی حاصل شود.کیک خرمالو

    مرحله سوم | اضافه کردن جوش شیرین

    در سومین مرحله سراغ خرمالو‌ها بروید و آن‌ها در میکسر کاملا پوره کنید. اگر میکسر در دسترس ندارید، می‌توانید با کمک چنگال خرمالو‌ها را کاملا له و یک‌دست کنید.

    در این مرحله جوش‌شیرین را به خرمالو اضافه کنید و یک دقیقه زمان دهید. از خرمالوها به مقدار یک پیمانه را کنار بگذارید. پوره خرمالو را به شکر و کره که حسابی با هم مخلوط شده‌اند اضافه کنید و مواد را در حد ترکیب شدن به هم بزنید.

    مرحله چهارم | تخم مرغ

    در مرحله چهارم تخم مرغ‌های به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و یک تا دو دقیقه به‌هم ‌بزنید.طرز تهیه خرمالو کیک-کیک زمستونی

    مرحله پنجم | اضافه کردن گردو

    زمان فرا رسیدن اضافه کردن مواد خشک به مایع کیک است. مواد خشک را به مایع کیک اضافه کنید و با لیسک به‌هم بزنید. زمانی که مواد کاملا ترکیب شدند، می‌توانید گردو‌های خرد شده را به مواد کیک اضافه کنید؛ یا این‌که می‌توانید در آخرین مرحله گردوهای خرد شده را روی سطح کیک بریزید.پختن کیک خرمالو

    مرحله ششم | ریختن در قالب 

    قالب کمربندی کیک را با کاغذ روغنی کاور کنید و کمی آرد روی آن بپاشید. این کار کمک می‌کند تا بعد از پخت کیک به‌راحتی از قالب جدا شود. در آخرین مرحله مواد کیک را به قالب اضافه کنید و روی سطح کیک را با کمک لیسک صاف کنید.

    کیک را با دمای صد و هشتاد درجه، به‌مدت سی‌‌وپنج تا چهل دقیقه روی حالت پخت پایین و بالادر فر قرار دهید.

    بعد از سپری شدن زمان پخت، حتما با کمک یک خلال دندان پخته شدن کیک را چک کنید. به این صورت که خلال دندانی را از مرکز کیک تا ته قالب فرو کنید. اگر از مواد کیک به خلال دندان نچسبید و تمیز خارج شد، به این معناست که کیک خوش‌بو و خوش‌طعم شما آماده سرو است. اما اگر مایع کیک به خلال دندان چسبید به‌این معنا است که کیک به‌خوبی نپخته است و مجدادا باید به فر منتقل شود.

    نکته مهمی که در زمان سرو حائز اهمیت است، رعایت این موضوع است که صبور باشید تا کیک کاملا خنک شود بعد آن را از قالب جدا کنید.

    مرحله هفتم | تزئین

    شما می‌توانید بعد از جداکردن کیک از قالب با استفاده از شابلون یا برش‌های کاغذ یا هر ابزار دیگری که در دسترس دارید، با پودر قند و الک کیک خوشمزیتان را تزیین کنید. کیک خرمالو بافت بسیار شکننده‌ای دارد و برای برش زدن آن نیز باید زمان دهید تا کیک کاملا خنک باشد.

    کیک زمستونی-کیک خرمالو

    کیک بی‌نظیر زمستانی ما به پایان رسید. پیشنهاد می‌کنیم حتما این کیک خوشمزه را از انواع کیک درست کنید و از طعم جدید و متفاوت آن لذت ببرید. برقرار و پایدار باشید.

    خواص خرمالو

    از خواص بی‌نظیر خرمالو می‌توان به ویتامین A موجود در آن اشاره کرد که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. خرمالو ورم و التهاب بواسیر را التیام می‌دهد و یک انرژی‌زا طبیعی است که قطعا بعد از نوش جان کردن آن به این موضوع پی خواهید برد. جالبه بدونید این میوه خوش‌قیافه آرام‌کننده سکسکه است و به طرز عجیبی بندآورنده خون‌ریزی است.

    طبع این میوه دلبر گرم‌ و تر است. خرمالو میوه‌ای با خواص جادویی است که طرف‌داران خاص خود را دارد. داشتن طرفداران خاص، بواسطه طعم خاص این میوه است البته برخی از مردم هم به‌خاطر همین طعم منحصر به فرد و غیر معمول خرمالو، تمایلی برای مصرف آن ندارند. اما اگر خواص فوق‌العاده این میوه را بررسی کنیم، بدون تردید ترجیح می‌دهید این میوه با کیفیت، جایی در برنامه غذایی شما داشته باشد.

    • غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها: خرمالو حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین C و فلاونوئیدها است که می‌توانند در مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو در بدن کمک کنند و به پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی کمک کنند.
    • پشتیبانی از سیستم ایمنی: ویتامین C موجود در خرمالو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و از عفونت‌ها و بیماری‌های عفونی دور می‌کند.
    • حفظ سلامت قلب: مصرف منظم خرمالو می‌تواند به کاهش فشار خون، کنترل کلسترول خونی و کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند.
    • بهبود گوارش: خرمالو حاوی مقدار زیادی فیبر می‌باشد که به بهبود عملکرد سیستم گوارشی، جلوگیری از یبوست و تنظیم معده کمک می‌کند.
    • حفظ سلامت استخوان‌ها: ویتامین K موجود در خرمالو به حفظ سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با استخوان‌ها مانند اوستئوپروزیس کمک می‌کند.
    • کاهش التهابات: آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات فلاونوئیدی موجود در خرمالو می‌توانند به کاهش التهابات مرتبط با بیماری‌ها کمک کنند.
    • حفظ سلامت پوست: ویتامین C در خرمالو ممکن است به تولید کلاژن پوست کمک کرده و پوست را جوان‌تر نگه دارد.
    • کاهش وزن: خرمالو حاوی کمیتهای کم کالری و فیبر زیادی است که می‌تواند در کاهش وزن و کنترل اشتها کمک کند.

    سؤالات متداول

    در ادامه به پرسش‌های شما در رابطه با طرز تهیه کیک خرمالو پاسخ می‌دهیم:

    آیا برای تهیه کیک خرمالو باید از خرمالو پخته شده استفاده کنیم؟

    خیر، از خرمالو پوره شده استفاده می‌کنیم. بدین صورت ک هآن‌ها در میکسر کاملا پوره کنید. اگر میکسر در دسترس ندارید با کمک چنگال می‌توانید خرمالو‌ها را کاملا له و یک‌دست کنید.

    طبع میوه خرمالو چگونه است؟

    طبع این میوه گرم و تر است.

    میزان حرارت فر و مدت زمان پخت کیک خرمالو به چه صورت است؟

    کیک را با دمای صد و هشتاد درجه، به‌مدت سی‌‌وپنج تا چهل دقیقه روی حالت پخت پایین و بالادر فر قرار دهید.

    منبع :weelicious 

    ۴.۷/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.