غذاهای سنتی

طرز تهیه لوبیا پلو با پودر گل محمدی؛ مرحله به مرحله

لوبیا پلو یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی در تمام نقاط کشور دارد. اما اگر به دنبال تنوع و تجربه‌ای جدید هستید، پودر گل محمدی را به عنوان چاشنی به این غذا اضافه کنید. این کار نه تنها طعمی منحصر به فرد به لوبیا پلو می‌دهد بلکه عطر دل‌انگیز گل محمدی، اشتهایتان را دو چندان خواهد کرد. در این قسمت از اکالا بلاگ به طرز تهیه لوبیا پلو با پودر گل محمدی خواهیم پرداخت.

مواد لازم جهت تهیه لوبیا پلو با پودر گل محمدی

گوشت چرخ کرده۴۵۰ گرم
لوبیا سبز خرد شده۶۰۰ گرم
برنج۵ پیمانه
پیاز۱ عدد بزرگ
پودر گل محمدی۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
زعفران حل کرده۳ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار لازم
فلفلبه مقدار لازم
دارچینبه مقدار لازم
آببه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم

مراحل تهیه لوبیا پلو با پودر گل محمدی

در ادامه، مراحل تهیه لوبیا پلو با پودر گل محمدی را به صورت گام به گام شرح خواهیم داد.

مراحل تهیه لوبیا پلو با پودر گل محمدی

مرحله اول: خیساندن برنج

برای پخت لوبیا پلوی خوش عطر و طعم با پودر گل محمدی، ابتدا باید برنج را خیس کنید. برای این کار، ابتدا برنج را به خوبی بشویید و سپس با مقداری آب و نمک مخلوط کنید. اجازه دهید تا برنج به مدت چند ساعت در محلول آب و نمک خیس بخورد.

مرحله دوم: پختن لوبیا سبز

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و مقداری آب و نمک داخل آن بریزید. حالا لوبیاهایتان را به قابلمه اضافه کنید. سپس، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه دهید تا لوبیاها به طور کامل بپزند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ته چین لوبیا پلو با گوشت

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

ابتدا پیازها را به خوبی بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید و به صورت خلالی یا نگینی خرد کنید. سپس در تابه‌ای روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. زمانی که روغن به طور کامل داغ شد، پیازهای خرد شده را به آن اضافه کنید و به طور مرتب هم بزنید تا پیازها به طور یکسان سرخ شده و رنگشان طلایی شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله چهارم: تفت دادن گوشت چرخ کرده و لوبیا

    پس از تفت دادن پیازها، گوشت چرخ‌ کرده را به آن‌ها اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و عطر آن بلند شود. سپس لوبیاهای پخته شده را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و مجدد تفت دهید تا مواد به طور کامل با یکدیگر مخلوط شوند.

    مرحله پنجم: اضافه کردن رب گوجه فرنگی و ادویه‌جات

    بعد از اینکه گوشت و لوبیاها به طور کامل تفت داده شدند، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل را به آن‌ها اضافه کنید. سپس مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا رب گوجه فرنگی رنگ باز کند و طعم خامی آن از بین برود.

    نکته: اگر رب گوجه فرنگی ندارید، می‌توانید از گوجه رنده شده استفاده کنید.

    مرحله ششم: اضافه کردن زعفران و آب

    در انتهای پخت، زعفران را به همراه یک لیوان آب به مواد لوبیا پلو اضافه کرده و شعله را کم کنید تا همه مواد به آرامی با هم بپزند و به روغن بیفتند.

    مرحله هفتم: آبکش کردن برنج

    برنج خیس خورده را درون آب جوش بریزید و مقداری نمک به آن اضافه کرده و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید. برای اطمینان از پخت برنج، یک دانه از آن را برداشته و بین انگشتان خود فشار دهید. اگر دانه برنج نرم بود، آن را آبکش کنید و آب اضافی آن را بگیرید. سپس، ته قابلمه مورد نظرتان را با روغن چرب کنید و ته دیگ دلخواهتان را کف قابلمه قرار دهید.

    مرحله هشتم: اضافه کردن مواد لوبیا پلو به برنج

    بعد از آبکش کردن برنج، مقداری از آن را کف قابلمه بریزید. سپس، یک لایه از مواد لوبیا پلو را روی برنج بریزید. این کار را لایه به لایه تکرار کنید تا مواد تمام شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت تکه ای

    مرحله نهم: اضافه کردن دارچین، پودر گل محمدی، روغن و آب

    پس از اضافه کردن مواد لوبیا پلو به برنج، یک فنجان آب داغ و مقداری روغن را به همراه دارچین و پودر گل محمدی روی برنج بریزید. سپس درب قابلمه را گذاشته و آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا لوبیا پلو به آرامی دم بکشد و عطر و طعم دارچین و پودر گل محمدی در تمام دانه‌های برنج نفوذ کند.

    مرحله دهم: سرو کردن لوبیا پلو با پودر گل محمدی

    پس از آنکه لوبیا پلو به طور کامل دم کشید، آن را در ظرف مورد نظر بکشید و با مخلفات دلخواه خود سرو نمایید. لوبیا پلو با پودر گل محمدی آماده میل کردن است. نوش جانتان!

    سرو کردن لوبیا پلو با پودر گل محمدی

    راز خوشمزه‌تر شدن لوبیا پلو با پودر گل محمدی

    در ادامه به یک نکته طلایی برای خوشمزه‌تر شدن لوبیا پلو با پودر گل محمدی اشاره می‌کنیم. یکی از نکات کلیدی برای پخت لوبیا پلوی خوشمزه، استفاده از روغن جامد یا کره به جای روغن مایع است.

    در این بخش از مجله آشپزی اکالا طرز تهیه لوبیا پلو با پودر گل محمدی را به شما آموزش دادیم. امیدواریم از طبخ و سرو این غذای خوشمزه لذت ببرید.

    ۳/۵ (۲ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا