آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه لوبیا کباب رشتی؛ خوشمزه و مجلسی

لوبیا کباب رشتی، یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و محبوب شمالی است که از ترکیب کباب چنجه و لوبیا چیتی تشکیل شده است. این غذای لذیذ در وعده صبحانه می‌تواند انرژی بسیار زیادی برای کل روز به شما هدیه دهد. اصالت این غذا به شهر رشت برمی‌گردد و جز قدیمی ترین غذاهای گیلانی است که در قهوه‌خانه ها یافت می‌شود.

این غذای لذیذ و جذاب به همراه پیاز، نان و لیمو ترش ترکیبی بسیار خوشمزه و منحصربه فرد است. اگر به دنبال طعم‌های متفاوت و جدید هستید به شما توصیه می‌کنیم حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید. ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ بهترین و ساده‌ترین طرز تهیه لوبیا کباب رشتی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله همراهمان باشید.

طرز تهیه لوبیا کباب رشتی

مقدار مواد اعلام شده مناسب برای ۲-۳ نفر است.

مدت زمان آماده سازی تهیه این غذا ۶۰-۹۰ دقیقه است.

درجه سختی تهیه این غذا در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه لوبیا کباب رشتی:
لوبیا چیتی۲ پیمانه
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
سیب زمینی ۱ عدد
آب۴ پیمانه
لیمو ترش۲ عدد

مرحله اول | خیساندن لوبیاچیتی

در اولین مرحله به سراغ خیس کردن لوبیاهایتان روید. بهتر است از ۲۴ ساعت قبل از پخت لوبیاها را تمیز کنید و با مقداری آب سرد بخیسانید. هر چند ساعت یک‌بار آب آن را تخلیه کنید و آب تازه به آن بیفزاید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه گمج کباب گیلانی

    لوبیا کباب رشتی

    مرحله دوم | آماده سازی سس لوبیاگرم

    در دومین مرحله به سراغ تهیه سس لوبیاگرم جذابتان روید. درون قابلمه مناسبی کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و درون روغن کمی تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شود. در همین مرحله سیرهای تازه را له کنید و به پیازها بیفزایید. مجدد کمی تفت دهید تا عطر سیرها آزاد شود.

    مرحله سوم | پوره کردن گوجه فرنگی

    در سومین مرحله گوجه فرنگی‌ها را بشویید و با کمک رنده یا میکسر به شکل پوره تبدیل کنید. پوره گوجه فرنگی را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و کمی زمان دهید تا گوجه‌فرنگی رنگ باز کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “بادمجان کباب” گیلانی

    مرحله چهارم | پختن لوبیاچیتی

    در چهارمین مرحله لوبیاچیتی‌های خیسانده شده را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و کمی بهم زنید تا مواد با هم ترکیب شوند. حال ۳-۴ پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه کنید. سیب زمینی را پوست بگیرید و بدون برش زدن به قابلمه اضافه کنید. حرارت را کم کنید و درب آن را ببندید و زمان دهید تا لوبیاها به خوبی بپزند.

    در ۳۰ دقیقه پایانی زمان پخت سیب‌زمینی را از قابلمه خارج کنید و در ظرفی با کمک چنگال به خوبی له کنید. پوره سیب زمینی را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و کمی زمان دهید تا همه مواد با هم بپزند.

    روش درست کردن لوبیا کباب رشتی

    مرحله پنجم | چاشنی کردن غذا

    در پنجمین مرحله به کمک آب لیموی تازه و مقداری نمک و فلفل سیاه چاشنی لوبیا گرمتان را تنظیم کنید و به سراغ تهیه کباب روید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پلو کبابی یا پلا کباب (محلی گیلانی)

    مرحله ششم | پختن کباب

    در ششمین مرحله گوشت‌های تکه شده را به سیخ بزنید و فقط مقداری نمک و فلفل سیاه روی سطح آن بپاشید. گوشت‌ها را روی کباب‌پز یا منقل کباب کنید. لوبیا گرم را در ظرف سرو بریزید و گوشت های کباب شده را روی ۀن قرار دهید.

    به همین راحتی غذای خوشمزه و خوش رنگ لعابتان آماده نوش جان کردن است. از این‌که تا پایان این مقاله از مجله آشپزی اکالا ما را همراهی کردید از شما سپاسگزاریم و تا آموزش‌های بعدی شما را به خداوند منان می‌سپاریم.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    1. ما که فقط قسمت اولش رو اگه بتونیم درست کنیم و بخوریم خودش کلی لذت بخش هست قسمت دومش دیگه فکر کنم مال اعیان و اشراف باشه که دویست گرم گوشت رو یه دفعه نوش جان کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.