برنامه غذایی

امروز ناهار چی درست کنم؟ (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در دهمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- واویشکا با گوشت چرخ کرده

واویشکا یکی از غذاهای بسیار ساده و البته خوشمزه‌ای است که اصالت آن به شمال کشورمان برمی‌گردد. این غذا اغلب بدون برنج سرو می‌شود و از غذاهای مقرون به صرفه‌ای است که با کمترین مواد اولیه موجود در خانه قابل طبخ است.

یک غذای پرطرفدار گیلانی که زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و می‌توانید آن را با انواع گوشت یا سبزیجاتی که متناسب با ذائقه‌تان است تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه واویشکا با گوشت چرخ‌کرده

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه واویشکا

    مراحل تهیه واویشکا با گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

    1. ابتدا به سراغ آماده سازی سیب زمینی‌ها روید. سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید، پوست بگیرید و آن‌ها را به ابعاد مکعبی شکل یکسانی برش زنید.
    2. حال سیب زمینی‌های برش زده را مدت ۵-۱۰ دقیقه در کاسه‌ای آب قرار دهید، سپس آن‌ها را بشویید و درون آبکش بریزید، کمی زمان دهید تا آب اضافی آ‌ها گرفته شود.
    3. سپس درون تابه مناسبی کمی روغن ریخته و سیب زمینی‌های نگینی شده را به تابه بیفزایید، حرارت را متوسط کنید و کمی زمان دهید تا سیب زمینی‌ها طلایی رنگ و برشته شود. پس از سرخ شدن سیب زمینی‌ها را از تابه خارج کنید و کنار گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.
    4. گوجه فرنگی‌ها را نیز به خوبی بشویید و با کمک رنده، میکسر یا خردکن آن‌ها را به صورت پوره درآورید. توجه داشته باشید که تبدیل گوجه فرنگی به پوره در نهایت ظاهری بسیار جذاب و زیبا به غذای شما می‌دهد اما اگر تمایل به اجرای این مرحله ندارید می‌توانید گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای نونی ساده و راحت روی لینک طرز تهیه واویشکا با گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

    ۲- خورش چغاله بادام و گوجه سبز

    خورش چغاله بادام یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های بهاری است که ترکیب آن با گوجه سبز طعمی بسیار متفاوت و منحصر به‌ فرد به این خورش می‌بخشد. اگر از طرفداران میوه‌های بهاری به خصوص چغاله بادام و گوجه سبز هستید به شما توصیه می‌کنیم که از خوردن این خورشت لذیذ و متفاوت غافل نشوید.

    مراحل تهیه خورش چغاله بادام و گوجه سبز

    مراحل تهیه خورش چغاله بادام و گوجه سبز

    مراحل تهیه خورش چغاله بادام و گوجه سبز به شرح زیر است:

    1. ابتدا قابلمه مناسبی را آب کنید و روی حرارت گذارید. منتظر بمانید تا آب به نقطه جوش رسد. تکه‌های مرغ شسته شده را درون آب جوش قرار دهید و ۵-۷ دقیقه‌ای منتظر بمانید تا تکه‌های مرغ درون آب بجوشند.
    2. پس از گذشت زمان اعلام شده مرغ‌ها را از آب جوش خارج کنید و با مقداری آب بشویید. با این کار مقدار زیادی از هورمون‌های مرغ گرفته می‌شود و به هیچ عنوان مرغ بوی زهم نمی‌دهد.
    3. حال پیاز را بشویید و پوست بگیرید. با کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد کنید. ته قابلمه مناسبی که قصد طبخ خورش را دارید مقداری روغن بریزید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود.
    4. حال تکه‌های مرغ را به پیاز اضافه کنید. کمی تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد. زردچوبه و فلفل را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و جذاب بهاری روی لینک طرز تهیه خورش چغاله بادام و گوجه سبز کلیک کنید.

    ۳- سوفله بادمجان با گوشت چرخ کرده

    سوفله بادمجان یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. آماده سازی مواد اولیه این غذا نظیر بادمجان، گوشت چرخ کرده، پیاز و… و طبخ آن در خانه تقریبا به ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد. پس اگر از طرفداران بادمجان هستید به شما توصیه می‌کنیم که از خوردن این غذا غافل نشوید. 

    طرز تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ‌کرده

    مراحل تهیه سوفله بادمجان

    مراحل تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

    1. بادمجان‌ها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را حلقه‌ حلقه به قطر یک سانتی‌متر برش زنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و هر دو ‌طرف حلقه‌های بادمجان‌ را در تابه سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. بادمجان‌های سرخ شده را روی دستمال جاذب روغن گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.
    2. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون همان تابه که بادمجان‌ها را سرخ کردید کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید. منتظر بمانید تا روغن کمی داغ شود. پیازهای نگینی خرد شده را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود.
    3. در این مرحله به مقدار دلخواه نمک، زردچوبه و فلفل به پیاز اضافه کنید. کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. سپس رب گوجه فرنگی را به ترکیب درون تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب رنگ باز کند.
    4. گوشت چرخ‌ کرده را به محتوای درون تابه اضافه کنید. چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی گوشت گرفته شود و گوشت تغییر رنگ دهد.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

    ۴- ماکارونی با گوشت چرخ کرده قلقلی

    همه‌ی ما درست کردن ماکارونی را بلدیم. اما گاهی یک دستور پخت متفاوت می‌تواند یک تنوع عالی ایجاد کند! دنبال کردن این طرز تهیه برای کسانی که برای دفعه اول می‌خواهند ماکارونی درست کنند نیز انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. پس امروز با ما همراه باشید تا یک رسپی کاملا متفاوت در عین سادگی ولی خوشمزه برایتان شرح دهیم.

    طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده قلقلی

    مراحل تهیه ماکارونی

    مراحل تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده قلقلی به شرح زیر است:

    1. پیاز و نصف سیرها را رنده می‌کنیم و آب اضافی آن‌ها را با کمک یک پارچه نخی تمیز می‌گیریم. (به این صورت که پیازهای رنده شده را داخل پارچه می‌ریزیم و قسمت بالایی پارچه را جمع می‌کنیم و فشار می‌دهیم تا آب اضافی پیاز گرفته شود.)
    2. گوشت چرخ کرده را حسابی ورز داده و با مواد مخلوط می‌کنیم؛ سپس توپک‌هایی به اندازه گردوی درشت درست کرده و به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت می‌دهیم.
    3. بعد از نیم ساعت توپک‌های گوشت را داخل روغن از قبل داغ شده سرخ می‌کنیم. دقت کنید که توپک‌ها را در روغن بچرخانید که در تمام سطح سرخ شوند.
    4. همزمان با سرخ کردن توپک‌ها یک قابلمه آب روی حرارت می‌گذاریم تا آب به جوش بیاید.

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده قلقلی کلیک کنید.

    ۵- بوریتو مرغ

    بوریتو مرغ، یک ساندویچ بسیار کامل و خوشمزه است که اصالت آن به مکزیک برمی‌گردد. این غذا را می‌توانید با نان تورتیلا یا انواع نان‌های پیتا، لواش یا حتی نان‌های خانگی که خودتان در منزل تهیه می‌کنید آماده سازید.

    این ساندویچ حجیم پرطرفدار با سینه مرغ یا گوشت قرمز همراه با فلفل دلمه، سیر، پنیر پارمسان، جعفری تازه، برنج، ذرت پخته شده و… قابل آماده‌ سازی و سرو کردن در وعده ناهار است.

    مراحل تهیه بوریتوی مرغ

    مراحل تهیه بوریتو مرغ

    مراحل تهیه بوریتو مرغ به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ برنج روید. برنج را تمیز کنید و بشویید. آن را از چند ساعت قبل از طبخ غذا بخیسانید. پس از خیساندن برنج باید آن را با مقداری آب، نمک و روغن به‌ صورت کته‌ای بپزید. برنج پخته شده را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.
    2. در دومین مرحله به سراغ ذرت روید. دانه‌های ذرت را با مقداری آب درون قابلمه مناسبی بریزید و ۱۰-۱۵ دقیقه زمان دهید تا ذرت‌ها پخته شوند. پس از پخته‌شدن آن‌ها را آبکشی کنید و کنار گذارید. برای بالاتر رفتن سرعت پخت می‌توانید از کنسرو ذرت آماده نیز استفاده کنید.
    3. اکنون به سراغ آماده‌ سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها طلایی و برشته شوند.
    4. حال سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن را به کمک سیر له کن پوره کنید و به پیازهای درون تابه اضافه کنید. سیرها را نیز تفت دهید تا عطر آن‌ها آزاد شود.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و جذاب مکزیکی روی لینک طرز تهیه بوریتو مرغ کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.