برنامه غذایی

امروز ناهار چی درست کنم؟ (پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در سیزدهمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- ته چین مرغ مجلسی

ته چین یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که به دلیل طعم دلچسب و ظاهر شیک، در مراسم، مجالس و مهمانی‌های ایرانی جا باز کرد و سبب شد جزو اصلی‌ترین غذاهایی باشد که باید در منوی غذایی ایرانی وجود داشته باشد.

این غذای مجلسی طرز تهیه آسانی دارد و با مواد اولیه در دسترسی همچون برنج، سینه مرغ، پیاز، زعفران، خلال پسته، زعفران، ماست چکیده و… طبخ می‌شود.

طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه ته چین مرغ

    مراحل تهیه ته چین مرغ مجلسی به شرح زیر است:

    1. در ابتدا سینه مرغ را به همراه چند پیمانه آب و پیاز خرد شده و زرد چوبه در داخل یک قابلمه می‌ریزیم. سپس قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا مرغ شروع به پختن کند.
    2. بعد از پخته شدن سینه مرغ، قابلمه را از روی اجاق گاز برداشته و صبر می‌کنیم تا کمی سرد شود. سپس سینه مرغ را کاملا ریش ریش کرده و در یک ظرف می‌ریزیم.
    3. پس از پاک کردن برنج، آن را دو بار می‌شوییم. در داخل قابلمه‌ای که از قبل انتخاب کرده‌ایم، چند پیمانه آب، نمک و مقداری روغن را به همراه برنج ریخته و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار می‌دهیم.
    4. پس از گذشت چند دقیقه، برنج را تست می‌کنیم و زمانی که برنج به اندازه کافی نرم شد (به طوری که اطراف برنج پخته و مغز آن کمی سفت باشد)، برنج آماده‌ آبکشی است. لازم است برای آبکشی برنج، از آب ولرم استفاده کنیم.
    5. سپس  تابه مناسبی را انتخاب کرده و درون آن روغن می‌ریزیم. سپس بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار می‌دهیم. پس از اینکه روغن داغ شد، سینه مرغی که ریش ریش کردیم را در روغن شروع به تفت دادن می‌کنیم.
    6. برای ادویه ته چین مرغ از مقداری دارچین، نمک و فلفل سیاه استفاده می‌کنیم و به موادی که داخل تابه قرار دارد اضافه کرده و مجدد شروع به تفت دادن مرغ می‌کنیم.

    برای ادامه رسپی این غذای همه‌پسند و خوشمزه روی لینک طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی کلیک کنید.

    ۲- خورشت قیمه

    قیمه از جمله غذاهای سنتی ایرانی است که پایه ثابت خیلی از مناسبت‌های خاص و مهمانی‌های ما ایرانی‌ها به حساب می‌آید! این غذا خیلی راحت با مواد اولیه در دسترسی همچون گوشت خورشتی، لپه خیس خورده، پیاز، رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی، ادویه و… تهیه می‌شود، اما نکات ریز و فوت و فن‌های کوزه گری دارد که رعایتش برای خوشمزه شدن و داشتن یک قیمه‌ی مجلسی لازم است.

    طرز تهیه خورشت قیمه با سیب زمینی

    مراحل تهیه خورشت قیمه

    مراحل تهیه خورشت قیمه به شرح زیر است:

    1. در ابتدا لپه‌ها را به خوبی بشویید و از شب قبل از پخت یا حداقل چند ساعت قبل در آب بخیسانید و آب آن را عوض کنید. در غیر این صورت نیاز است قبل از تهیه خورشت، لپه‌ها را در کمی آب بجوشانید. حین جوشاندن لپه‌ها کف حاصل از جوشاندن را بگیرید و در آخر آب آن را دور بریزید.
    2. بعد از خیساندن یا پختن لپه، یک عدد پیاز درشت را نگینی ریز خرد کنید. روغن را در قابلمه‌ی مناسبی بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود و بعد پیاز را به روغن اضافه کنید.
    3. اجازه دهید پیاز کمی نرم و طلایی شود. نیازی به سرخ کردن پیاز نیست چون قرار است پیاز به همراه گوشت سرخ شود تا گوشت هم عطر پیاز را بگیرد. 
    4. پیازها که نرم و طلایی شد، گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کنید و به خوبی گوشت را تفت دهید تا گوشت کمی سرخ شود و تغییر رنگ دهد.
    5. ادویه‌های دلخواه که شامل زردچوبه، فلفل، چوب دارچین، هل و… هستند را هم اضافه کنید و با گوشت و پیاز به خوبی تفت دهید. 

    برای ادامه رسپی این غذای اصیل ایرانی روی لینک طرز تهیه خورشت قیمه مجلسی کلیک کنید.

    ۳- آش کنگر

    کنگر از جمله سبزی‌های فصل بهار است که علاوه بر طعم خوشمزه‌ای که دارد از خواص فوق العاده درمانی نیز برخوردار است. از این گیاه می‌توان علاوه بر خورشت در تهیه آش هم استفاده کرد. آش کنگر طرز تهیه بسیار آسانی دارد و با مواد اولیه متنوعی در مدت زمان کوتاهی قابل طبخ و نوش جان کردن است.

    مراحل تهیه آش کنگر

    مراحل تهیه آش کنگر

    مراحل تهیه آش کنگر به شرح زیر است:

    1. ابتدا باید نخود و گندم را بشوییم و به صورت جداگانه چند ساعت در آب خیس کنیم.
    2. برای شروع ابتدا پیاز را خلالی خرد کرده و آن را در تابه با روغن کم تفت می‌دهیم تا سرخ شود. یک سوم از پیاز سرخ شده را برای تزیین آش در آخر کار کنار می‌گذاریم.
    3. سپس به مابقی پیازها گندم و نخود را اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود.
    4. بعد همه مواد را داخل قابلمه‌ای مناسب می‌ریزیم و به همراه آب قلم روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا بجوشد. بعد از جوش آمدن مواد، حرارت را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا نخود و گندم در آب قلم بپزند.

    برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و مقوی بهاری روی لینک طرز تهیه آش کنگر کلیک کنید.

    ۴- اسنک مرغ

    اسنک‌ها از انواع غذاهای سریع و ساده بین خانواده‌ها به حساب می‌آیند. نکته مهم در مورد اسنک تنوع بالا در طرز تهیه آن‌هاست. اسنک مرغ نیز یکی از انواع اسنک‌های بسیار خوشمزه است که طرز تهیه آسانی دارد و شما می‌توانید آن را با مواد اولیه در دسترسی همچون سینه مرغ، نان تست، قارچ، فلفل دلمه، پیاز و… در ساندویچ ساز یا ماهیتابه تهیه و نوش جان کنید.

    طرز تهیه اسنک مرغ

    مراحل تهیه اسنک مرغ

    مراحل تهیه اسنک مرغ به شرح زیر است:

    1.  یک عدد سینه مرغ بدون استخوان را با چاقو به قطعات ریز تقسیم می‌کنیم.
    2. پیاز را نگینی ریز خرد می‌کنیم و داخل تابه با دو قاشق روغن تفت می‌دهیم تا سبک و طلایی شود.
    3. بعد مرغ‌های خرد شده را به پیاز اضافه می‌کنیم و روی حرارت تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ بدهد.
    4. سپس نمک، فلفل سیاه و آویشن را اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم مرغ‌ها بپزند تا آب‌ آن‌ها کشیده شود. از هر ادویه دلخواه دیگه‌ای هم می‌توانید برای طعم‌دار کردن مواد استفاده کنید. 
    5. قارچ‌های شسته و ورقه‌ای خرد شده را نیز به مواد اضافه می‌کنیم. حرارت را بالا می‌بریم تا قارچ‌ها بپزند؛ حرارت بالا مانع آب انداختن قارچ‌ها می‌شود و از سیاه شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

    برای ادامه رسپی این غذای فست‌فودی خوشمزه روی لینک طرز تهیه اسنک مرغ کلیک کنید.

    ۵- کوکو سیب زمینی زعفرانی

    کوکو سیب زمینی زعفرانی، یک غذای محبوب در ایران است که با مواد اولیه‌ ساده و در دسترسی تهیه می‌شود. زعفرانی که در این غذا استفاده می‌شود، عطر و طعمی بی‌نظیر به آن می‌بخشد و آن را به گزینه‌ای مناسب برای یک وعده غذایی ساده و دلچسب تبدیل می‌کند.

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی به شرح زیر است:

    1. ابتدا سیب زمینی‌ها را خوب بشویید تا هیچ آلودگی روی آن‌ها باقی نماند. سپس، ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه ریخته و سیب زمینی‌ها را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش آید و سیب زمینی‌ها آبپز شوند.
    2. پس از اینکه سیب زمینی‌ها کاملا پخته شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید و سیب زمینی‌ها را از قابلمه خارج کنید. سپس، سیب زمینی‌ها را به صورت ریز رنده کرده و در یک کاسه مناسب بریزید و اجازه دهید خنک شوند.
    3. تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و به سیب زمینی‌ها اضافه کنید. سپس، نمک، زعفران و فلفل سیاه را به مقدار دلخواه به مخلوط اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند.
    4. نعناع، جعفری و گشنیز را پاک کرده و بشویید. سپس آن‌ها را به صورت ریز خرد کرده و به مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوش‌عطر روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.