برنامه غذایی

امروز ناهار چی درست کنم؟ (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در نوزدهمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب کوبیده مرغ زعفرانی

کباب کوبیده مرغ یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که طرز تهیه آسانی دارد و با چند قلم مواد اولیه ساده قابل تهیه است. این کباب، نسخه دیگری از کباب کوبیده گوشت به حساب می‌آید که با مرغ طبخ می‌شود. به همین دلیل، برای کسانی که به گوشت علاقه‌ای ندارند، عالی خواهد بود.

مراحل تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرانی

مراحل تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرانی

مراحل تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرانی به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. در مرحله اول سینه مرغ شسته شده را با چرخ‌ گوشت چرخ کنید. می‌توانید از غذاساز هم کمک بگیرید، البته چرخ گوشت نتیجه بهتری به شما خواهد داد. 
    2. سپس سینه مرغ چرخ شده را با پیاز و سیر رنده شده، نمک و فلفل سیاه، خامه صبحانه و زعفران سابیده شده مخلوط کنید. (زعفران را دم نکنید).
    3. اکنون مواد را با دست ورز دهید تا یکدست شود و روی آن سلفون بکشید. اجازه دهید یک ساعت در یخچال استراحت کند. در صورت تمایل، می‌توانید در این مرحله از فلفل دلمه‌ای هم استفاده کنید.
    4. بعد از گذشت ۱ ساعت، ظرف را از یخچال خارج کنید. آن را میان کیسه پلاستیکی قرار دهید و از کباب زن ساده کمک بگیرید. به مواد حالت دهید؛ می‌توانید در این مرحله از دست هم استفاده کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای جذاب و لذیذ روی لینک طرز تهیه کباب کوبیده مرغ کلیک کنید.

    ۲- خورش کرفس

    خورش کرفس، یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین خورشت‌های ایرانی است که می‌توان گفت همه آن را می‌شناسند. این خورش شباهت زیادی به خورشت قورمه‌ سبزی دارد و به روش‌های بسیار مختلفی طبخ می‌شود.

    مراحل تهیه خورشت کرفس

    مراحل تهیه خورش کرفس

    مراحل تهیه خورش کرفس به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ کرفس‌ها روید. ساقه‌های کرفس را از هم جدا کنید و درون ظرف آبی قرار دهید. قسمت ضخیم ساقه‌ها را با کمک چاقو ببرید. کرفس‌های شسته شده را درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود.
    2. حال با کمک چاقو ساقه و برگ‌های کرفس را به‌ صورت یک اندازه خرد کنید. کرفس بعد از پخته‌ شدن تغییر حجم می‌دهد و کوچک می‌شود. کرفس‌های خرد شده را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.
    3. اکنون پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه‌ای که قصد طبخ خورشت را دارید مقداری روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. حال پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه بیفزایید و تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.
    4. در ادامه مقداری زردچوبه و ادویه گوشت به خورش بیفزایید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. حال در همین مرحله گوشت‌های تکه شده را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوشت‌ها از حالت خامی خارج شوند.

    برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و خوشمزه روی لینک طرز تهیه خورش کرفس کلیک کنید.

    ۳- پاستا با سس پستو

    پاستا از غذاهای معروف و محبوب ایتالیایی است که به روش‌های مختلفی تهیه و همراه با سس پستو سرو می‌شود. شما نیز می‌توانید این غذای فانتزی را با مواد اولیه ساده نظیر آرد، روغن، تخم مرغ، پنیر پارمزان، سیر و… برای ناهار امروزتان آماده و نوش جان کنید.

    مراحل تهیه پاستا با سس پستو

    مراحل تهیه پاستا با سس پستو

    مراحل تهیه پاستا با سس پستو به شرح زیر است:

    1. ابتدا آرد را با نمک الک کنید. تخم‌ مرغ را کمی بزنید و کم‌کم با روغن روی آرد بریزید. اکنون آرد را با دست چنگ بزنید و سپس ورز بدهید تا خمیر یکدست و سفتی به دست آید.
    2. برای جلوگیری از اینکه خمیر به‌ دست نچسبد آرد را کم‌کم اضافه کنید و ورز دهید. خمیر را پیش از بریدن ۳۰ دقیقه بخوابانید. می‌توانید مقدار تخم‌ مرغ را کم کنید و به‌ جای آن آب استفاده کنید. در هر صورت خمیر باید سفت باشد و به‌ دست نچسبد.
    3. حال روی یک تخته آرد بپاشید خمیر را با وردنه روی تخته باز کنید و با کارد به هر شکلی که می‌خواهید برش بزنید.
    4. در این مرحله برای تهیه سس پستو ابتدا دو پیمانه ریحان سبز را داخل مخلوط کن بریزید. سعی کنید ریحان بنفش اضافه نکنید، زیرا رنگ سس را به یک دفعه تغییر  می‌دهد. رنگ سس پستو سبز رنگ است.

    برای ادامه رسپی این غذای بین المللی جذاب و لذیذ روی لینک طرز تهیه پاستا با سس پستو کلیک کنید.

    ۴- پیتزا با نان ساندویچی

    پیتزا با نان ساندویچی غذای بسیار خوشمزه و پرطرفداری است که روش‌های پخت و طعم‌های بسیار متنوع و زیادی دارد. شما نیز می‌توانید برای ناهار امروزتان این غذای خوشمزه را طی مدت زمان کوتاهی با مواد اولیه در دسترسی همچون نان همبرگر، قارچ، فلفل دلمه، نخود فرنگی، پنیر پیتزا و… طبخ و سرو کنید.

    درست کردن پیتزا مینی

    مراحل تهیه پیتزا با نان ساندویچی

    مراحل تهیه پیتزا با نان ساندویچی به شرح زیر است:

    1. ابتدا نان‌های همبری را از وسط به دو نیمه مساوی برش بزنید و با کمک وردنه و فشار دست، چندین بار روی آن‌ها فشار بیاورید تا سطح نان‌ها صاف و بافت آن‌ها منسجم‌تر و محکم‌تر شود. دقت کنید نان کاملا صاف و یک‌ دست شود.
    2. حال نان‌ها را درون سینی فر در کنار هم بچینید. نیاز به چرب کردن ته سینی نیست چون نان‌ها از قبل پخته شده‌اند و اصلا نمی‌چسبند.
    3. اکنون با سس کچاپ یا سس فلفلی روی سطح نان‌ها را کاملا کاور کنید. ابتدا سس‌ها را به‌ صورت دورانی روی سطح نان بریزید و سپس آن‌ را روی تمام سطح نان پهن کنید. این کار طعم بسیار خوبی به پیتزای شما می‌دهد پس توجه داشته باشید تمام سطح نان را با سس طعم‌دار کنید.
    4. انتخاب سس در این مرحله کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید متناسب با ذائقه خود نوع سس را تغییر دهید. حتی اگر سس در دسترس ندارید. می‌توانید با کمی رب‌ گوجه فرنگی و سیر رنده شده، روغن زیتون و آب نیز سس متناسب با سلیقه خود را تهیه کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و لذیذ روی لینک طرز تهیه پتیزا با نان ساندویچی کلیک کنید.

    ۵- دمپختک (دمی باقالی)

    دمپختک یکی از غذاهای سنتی و قدیمی تهران است که در شهرهای مختلف به روش متفاوتی تهیه می‌شود و گزینه جذاب و مناسبی برای وعده ناهار به حساب می‌آید.

    دمی باقالی یا کته باقالی، دمپختکی است که با باقالی زرد درست می‌شود و علاوه بر عطر و طعم بی‌نظیر، بسیار هم کم هزینه و مقرون به صرفه است‌. این غذای خوشمزه را می‌توانید با توجه به ذائقه‌تان همراه با تخم مرغ نیمرو، پیاز داغ، ترشی یا سالاد شیرازی نوش جان کنید.

    طرز تهیه دمی باقالی

    مراحل تهیه دمپختک (دمی باقالی)

    مراحل تهیه دمپختک (دمی باقالی) به شرح زیر است:

    1. برای آماده سازی اولیه، باقالی زرد یا همان لپه باقالی را می‌شوییم و داخل یک کاسه خیس می‌کنیم تا به مدت ۱ الی ۳ ساعت خیس بخورد. بعد باقالی را آبکشی می‌کنیم. لپه باقالی جزو حبوبات زودپر به شمار می‌رود و نیازی نیست از شب قبل آن را خیس کنیم.
    2. از طرف دیگر باید برنج را بشوییم و به ازای هر پیمانه برنج یک پیمانه آب بریزیم و با کمی نمک اجازه دهیم تا برنج هم به مدت ۱ ساعت خیس بخورد.
    3. سپس پیاز را خرد می‌کنیم و با مقداری روغن حیوانی تفت می‌دهیم. روغن حیوانی باعث خوشمزه‌تر شدن و خوش عطر شدن این کته می‌شود.
    4. بعد از اینکه پیازها طلایی شدند ادویه‌ها را که شامل زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل پاپریکا است به آن اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم تا عطر زردچوبه آزاد شود. 
    5. بعد از تفت خوردن ادویه‌ها لپه باقالی را که آبکش کرده‌ایم به آن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. تفت دادن لپه باقالی باعث می‌شود که در کته وا نرود و له نشود.

    برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و لذیذ روی لینک طرز تهیه دمپختک (دمی باقالی) کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا