آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه سیب زمینی پفکی خانگی؛ ترد و خوشمزه

سیب زمینی سرخ کرده پفکی، یکی از محبوب‌ترین غذاها در سراسر جهان است. اما بسیاری از افراد در سرخ کردن سیب زمینی با مشکلاتی نظیر نرم شدن، خمیری شدن و یا عدم سرخ شدن کامل آن مواجه می‌شوند.

اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید و دوست دارید یک سیب زمینی پفکی خوشمزه درست کنید، این قسمت از اکالا بلاگ را دنبال کنید.

مواد لازم جهت تهیه سیب زمینی پفکی

برای تهیه سیب زمینی پفکی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

سیب زمینی۳ عدد
بیکینگ پودر¼ قاشق چای‌خوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
نمک دریابه مقدار لازم
آب یخبه مقدار لازم
آب جوش به مقدار لازم

مراحل تهیه سیب زمینی پفکی

در ادامه، مراحل تهیه سیب زمینی پفکی را شرح خواهیم داد.

مرحله اول: آماده‌سازی سیب زمینی‌ها

برای تهیه سیب زمینی پفکی، ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و با استفاده از چاقو یا ابزار مناسب، سیب زمینی‌ها را به صورت ورقه‌ای برش بزنید. سپس، ورقه‌های سیب زمینی را به صورت نوارهای طولی با عرض نیم سانتی‌متر برش بزنید.

مراحل تهیه سیب زمینی پفکی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ناگت سیب زمینی خانگی

    مرحله دوم: قرار دادن سیب زمینی‌ها در آب یخ

    پس از خرد کردن سیب زمینی‌ها، برای ترد و خوشمزه شدن آن‌ها لازم است که نشاسته اضافی‌شان گرفته شود. برای این کار، سیب زمینی‌های خرد شده را درون آب یخ قرار دهید. بعد از خیس خوردن سیب زمینی‌ها در آب یخ، آن‌ها را آبکش کنید تا آب اضافی‌شان گرفته شده و خشک شوند.

    مرحله سوم: قرار دادن سیب زمینی‌ها در آب جوش و بیکینگ پودر

    در این مرحله، ¼ قاشق چای‌خوری نمک را به آب در حال جوش اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس، سیب زمینی‌ها را درون آب جوش قرار داده و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش بمانند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سیب زمینی پنیری بدون فر

    مرحله چهارم: سرخ کردن سیب زمینی‌ها

    پس از خارج کردن سیب زمینی‌ها از آب جوش، آن‌ها روی یک حوله آشپزخانه‌‌ی تمیز قرار دهید تا رطوبت اضافی‌شان گرفته شده و خشک شوند. سپس، در یک تابه گود به مقدار کافی روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.

    زمانی که روغن داغ شد، مقداری از سیب زمینی‌ها را به آرامی داخل تابه بریزید و اجازه دهید تا به طور کامل سرخ و طلایی رنگ شوند.

    توجه: از ریختن حجم زیادی از سیب زمینی در تابه خودداری کنید. سیب زمینی‌ها برای سرخ شدن به صورت یکنواخت و کرانچی شدن به فضای کافی احتیاج دارند.

    نکات و فوت و فن‌های تهیه سیب زمینی پفکی

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سیب زمینی بامیه‌ای خانگی

    مرحله پنجم: سرو کردن سیب زمینی پفکی

    پس از اینکه سیب زمینی‌ها سرخ و طلایی شدند، به مقدار لازم نمک دریا روی آن‌ها بپاشید و به همراه سس دلخواهتان سرو کنید. سیب زمینی پفکی و ترد شما آماده است. نوش جانتان!

    در این بخش از مجله آشپزی اکالا به شما آموختیم که چگونه سیب زمینی‌های پفکی و ترد در خانه درست کنید و از خمیری و نرم شدن آن‌ها جلوگیری کنید. با دنبال کردن این دستورالعمل می‌توانید این غذای محبوب و دوست‌داشتنی را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید.

    ۲/۵ (۳ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا