خواص مواد غذایی

۱۶ مورد از مهم ترین خواص برگ مو

با فرا رسیدن فصل بهار، برگ مو جای ویژه‌ای در سفره غذایی ما باز می‌کند. دلمه برگ مو یکی از غذاهایی است که معمولا با برگ مو درست می‌شود. شاید تصور کنید که استفاده از برگ مو فقط برای پیچیدن دلمه‌هاست و این برگ‌ها خاصیت غذایی ندارند اما در پاسخ باید بگوییم این تصور کاملا اشتباه است. در این قسمت از اکالا بلاگ با توضیح خواص برگ مو همراه شما هستیم.

با کمی جست‌وجو درباره برگ مو و خواص آن به موارد بی‌شماری برخواهیم خورد که هر کدام به تنهایی ضرورت استفاده از این برگ‌ها را در رژیم غذایی افراد بیشتر می‌کند. برگ مو معمولا در انواع غذاهای مدیترانه‌ای به کار می‌رود و سرشار از ویتامین و مواد معدنی است.

در ادامه با ۱۶ مورد از خواص برگ مو بیشتر آشنا می‌شویم.

کاهش التهاب

برگ مو به دلیل داشتن امگا۳ و همچنین انواع آنتی اکسیدان، دارای خواص ضد التهابی است. از این رو ممکن است برای بیماران مبتلا به مشکلات التهابی مانند التهاب لوزه، آرتریت و گاستریت مزمن بسیار مفید باشد. مصرف منظم برگ انگور می‌تواند التهاب را کاهش دهد و بیماری‌های مزمن را درمان کند.

کنترل سطح گلوکز خون

برگ درخت انگور دارای بار گلیسمی پایینی است. به همین دلیل می تواند یک رژیم غذایی عالی برای بیماران دیابتی با هدف مدیریت سطح گلوکز خون باشد. این محصول طبیعی همچنین حاوی فیبر غذایی بالایی است که سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد.

تاثیر بر بهبود هضم

برگ‌‌های انگور حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر غذایی هستند که به بهبود عملکرد گوارشی و جذب مواد مغذی کمک می ‌کنند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برگ مو برای رفغ یبوست

    پیشگیری از یبوست

    همانطور که گفته شد برگ انگور دارای فیبر غذایی است و می‌تواند به پیشگیری از یبوست کمک کند. فیبر به هضم غذا کمک می‌کند تا مواد زائد به راحتی از بدن خارج شوند.

    محافظت از مخاط روده

    برگ انگور حاوی مواد معدنی مهمی از جمله روی است که به ترمیم و محافظت از مخاط روده کمک می‌کند. این ماده به روده یاری می‌رساند تا در زمان آسیب مخاطی مانند اسهال به سرعت بهبود یابد.

    بیشتر بخوانید: با خواص مصرف گوجه سبز با گلپر و نعنا آشنا شوید!

    پیشگیری از کم خونی

    برگ انگور غنی از آهن است که ماده معدنی شناخته شده برای پیشگیری از کم خونی به شمار می‌رود. این ماده نقش مهمی در تشکیل هموگلوبین در گلبول‌های قرمز دارد. برگ انگور همچنین حاوی ویتامین C است که به جذب آهن کمک می‌کند.

    تقویت سیستم ایمنی

    برگ انگور دارای مقادیر زیادی ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن معروف شده است. این ترکیب آنتی بادی‌ها را در حالت هشدار برای مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها قرار می‌دهد. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل و از بدن در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند.

    بیشتر بخوانید: خواص به لیمو + شیوه مصرف آن

    برگ مو برای جلوگیری از سرطان

    پیشگیری از سرطان

    برگ انگور از جهش سلول‌ها و تبدیل شدن آنها به سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. از این رو می تواند رشد تومورها را مهار کند.

    سلامت مفاصل

    برگ انگور حاوی مقادیر بالایی از منگنز است که نقش مهمی در تشکیل غضروف دارد. حرکت روان مفصل از جمله وظایف غضروف به شمار می‌رود می کند که از سطح اصطکاک کاسته و از ابتلای احتمالی به آرتریت پیشگیری می‌کند.

    بهبود عملکرد قلب

    پتاسیم برای حفظ انقباض طبیعی قلب بسیار مهم است. این ماده از پمپاژ خون به تمام قسمت های بدن به طور موثر پشتیبانی می کند. برگ مو حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم است و می‌تواند در سلامت قلب تاثیر بالایی داشته باشد.

    بیشتر بخوانید: خواص چاقاله بادام برای سلامت و شادابی پوست

    استخوان‌های قوی

    برگ انگور همچنین حاوی کلسیم است که برای تشکیل استخوان‌ها حیاتی است. این ترکیب به تقویت استخوان کمک و از آن محافظت می‌کند.

    سلامت دندان‌ها

    کلسیم موجود در برگ انگور همچنین باعث تقویت دندان‌ها می‌شود. مواد معدنی موجود در برگ انگور به شکل گیری و حفظ دندان‌های سالم کمک می‌کنند.

    برگ مو برای رفع گرفتگی عضلات

    رفع گرفتگی عضلات

    ترکیب منیزیم در برگ انگور به کاهش گرفتگی عضلات کمک و به عنوان یک شل کننده عضلانی در تمام قسمت‌های بدن عمل می‌کند.

    تشکیل کلاژن و سلامت پوست

    بدن برای تشکیل کلاژن به مس نیاز دارد که برای ایجاد پوستی جوان و سالم ضروری است. برگ انگور حاوی مقادیر بالایی مس است و اگر می‌خواهید پوست سالمی داشته باشید می‌توانید مصرف مداوم برگ انگور را در برنامه غذایی خود قرار دهید. علاوه بر این ویتامین E موجود در برگ مو برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است.

    بیشتر بخوانید: ۱۴ خواص شگفت انگیز تخم خرفه!

    سلامت سیستم عصبی

    برگ انگور دارای ویتامین B است که از سیستم عصبی محافظت می‌کند. این ماده همچنین علائم بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن را کاهش می‌دهد.

    بهبود عملکرد شناختی

    برگ انگور حاوی ویتامین B6 است که نقش مهمی در سیستم عصبی مرکزی بر عهده دارد. این ترکیب از مغز محافظت، عملکردهای شناختی آن را تقویت و از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کند.

    در این قسمت از اکالا بلاگ با برخی از مهمترین خواص برگ انگور آشنا شدیم. اگر شما هم خواص دیگری از این گیاه پر فایده می‌شناسید آن را با ما در میان بگذارید.

    ۳.۸/۵ (۱۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.