دانستنی

۱۴ مورد از خواص روغن بهار نارنج؛ برای پوست و بدن

روغن بهارنارنج با رایحه‌ای ملایم از شکوفه درخت نارنج یا پوست میوه آن استخراج می‌شود و حاوی مقادیر زیادی ویتامین، آنتی‌اکسیدان و ترکیبات درمانی شگفت انگیزی است که برای سلامت بدن و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم به خواص بی‌نظیر روغن بهار نارنج برای سلامتی بدن بپردازیم پس تا انتها ما را در این مقاله از اکالا بلاگ همراهی کنید.

سرشار از آنتی‌اکسیدان

روغن بهارنارنج حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است که با عوارض رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه می‌کند. این آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست در برابر استرس اکسیداتیو مراقبت می‌کند و ایجاد چین و چروک، لکه‌های پیری را کاهش می‌دهد.

درمان افسردگی

روغن بهارنارنج خواص درمانی زیادی برای افراد مبتلا به افسردگی دارد. این افراد می‌توانند برای تقویت روحیه، کاهش احساس ناراحتی، ناامیدی و ایجاد آرامش از این روغن استفاده کنند.

خاصیت ضد باکتریایی

روغن بهارنارنج با داشتن خاصیت ضد باکتری از ابتلا به عفونت جلوگیری می‌کند و به همین دلیل استفاده از این روغن برای روی زخم و جراحات باکتری‌ها و عفونت‌ها را از بین برده و همچنین عفونت‌های داخلی بدن از جمله روده، مجاری ادراری، پروستات و کلیه‌ها را نیز درمان می‌کند.

بیشتر بخوانید: طبع عرق بهار نارنج سرد است یا گرم؟

گرم نگه داشتن بدن

روغن بهارنارنج ماده‌ای با خاصیت و طبع گرم است که می‌توان از آن برای گرم کردن بدن بخصوص در فصل سرما استفاده کرد. همچنین با از بین بردن خلط دستگاه تنفسی تنفس را آسان می‌کند و گرفتگی گلو و سینه را نیز کاهش می‌دهد.

گرم نگه داشتن بدن با روغن بهار نارنج

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بهبود علائم نفخ

    روغن بهارنارنج خاصیت ضد نفخ دارد و به افراد دارای این مشکل در رفع گاز دستگاه گوارش کمک می‌کند. همچنین می‌توان از روغن بهار نارنج برای بهبود اشتها، درد شکم یا گرفتگی عضلات نیز استفاده کرد.

    جلوگیری از انقباض ماهیچه‌ها

    انقباض ماهیچه‌ها در نقاط مختلف بدن رخ می‌دهد و بر سیستم کلی بدن و اندام تاثیر می‌گذارد، روغن بهار نارنج با خاصیت ضدانقباضی از گرفتگی عضلات و ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند.

    خاصیت هیدارتاسیون و مرطوب‌کنندگی

    یکی دیگر از فواید روغن بهار نارنج مرطوب‌کنندگی پوست است. روغن بهارنارنج با مرطوب کردن پوست موجب نرم و شفاف شدن آن شده و از بسیاری عفونت‌های قارچی و باکتریایی یا ایجاد جوش و آکنه روی پوست جلوگیری می‌کند. همچنین روغن بهارنارنج با ایجاد تعادل در رطوبت پوست موجب درخشان شدن آن شده و به عنوان آبرسان طبیعی می‌توان از آن برای داشتن پوست نرم و صاف استفاده کرد.

    افزایش توان و نیروی بدن

    روغن بهار نارنج دارای خاصیت نیروبخشی است که به ترشح هورمون‌ها و آنزیم‌های مهم در بدن کمک می‌کند که به اندام داخلی بدن تاثیر دارد.

    بهبود التهاب و درد

    روغن بهارنارنج به دلیل ترکیبات بیولوژیکی قابلیت کاهش التهاب حاد و حساسیت‌های محیطی به درد را دارد.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای گرفتن تلخی بهار نارنج

    ضد تشنج

    تشنج به عنوان یکی از بیماری‌های مغز و اعصاب موجب ایجاد نشانه‌هایی مانند تکان دادن شدید و از دست دادن کنترل بدن می‌شود که می‌توان برای کاهش علائم این بیماری نیز از روغن بهار نارنج استفاده کرد.

    ضد تشنج از خواص روغن بهار نارنج

    بهبود خواب

    خاصیت آرامبخشی بهارنارنج کمک می‌کند تا افرادی که از اختلال خواب رنج می‌برند خواب راحت‌تری داشته باشند.

    کاهش استرس و سردرد

    خاصیت آرام‌بخشی روغن بهار‌نارنج موجب شده که از آن برای تسکین درد، کاهش استرس و درمان سردرد استفاده شود.

    کاهش سطح فشارخون

    با استفاده از روغن بهارنارنج به صورت اسپری کردن می‌توانید سطح فشارخون خود را کاهش دهید

    بیشتر بخوانید: بهترین زمان و طریقه مصرف عرق بهار نارنج

    تقویت و رشد و درخشندگی مو

    مواد مغذی موجود در روغن بهار نارنج از جمله ویتامین C به تقویت مو و کاهش شکنندگی آن کمک کرده و با استفاده منظم این روغن روی مو ضمن تقویت فولیکول‌های مو موجب رشد موی سالم می‌شود. برای این منظور می‌توانید پوست سر خود را با روغن بهار نارنج ماساژ دهید. همچنین روغن بهار نارنج به داشتن موهای درخشنده و براق کمک می‌کند.

    در این مطلب از مجله اکالا خواص روغن بهار نارنج برای سلامتی بدن بیان شد که با آگاهی نسبت به فواید این روغن می‌توانید از آن به بهترین شکل ممکن به عنوان روش درمانی طبیعی استفاده کنید و روغن بهار نارنج را در روتین پوستی خود قرار دهید تا از داشت پوست و موی شاداب لذت ببرید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.