آشپزینکات آشپزی

۷ طرز تهیه پودر لبو قرمز یا چغندر خانگی؛ برای تزیین انواع غذا

استفاده از پودر لبو یا چغندر قرمز یک روش ساده برای تزیین انواع غذا و دسر است. شما می‌توانید با درست کردن پودر لبوی خانگی انواع دسر را به رنگ قرمز درست کنید و یا مقداری از آن را با برنج ترکیب کنید تا ظاهری صورتی و جذاب پیدا کند. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه پودر لبو قرمز یا چغندر خانگی برای تزیین انواع غذا آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه پودر لبوی خانگی در آفتاب:
لبوبه مقدار لازم

۱- طرز تهیه پودر لبو یا چغندر قرمز در آفتاب

درست کردن پودر لبو در خانه بسیار راحت است. برای این کار باید لبوها را کاملا خشک کنید و بعد آن‌ها را پودر کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل تهیه پودر چغندر قرمز به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول؛ لبوها را خرد کنید

در اولین مرحله از روش تهیه پودر لبوی خانگی باید لبوها را بشویید و سر و ته آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را به صورت حلقه‌ای نازک برش دهید. از آن جایی که لبوها باید زیر نور آفتاب کاملا خشک شوند، پس سعی کنید آن‌ها را به صورت نازک برش دهید تا با سرعت بیشتری آب خود را از دست بدهند.

طرز تهیه پودر لبو یا چغندر قرمز در آفتاب

مرحله دوم؛ لبوها را در آفتاب خشک کنید

در این مرحله باید یک سبد یا آبکش بزرگ تهیه کنید و لبوهای خرد شده را در آن بچینید. استفاده از سبد موجب می‌شود تا هوا بهتر بین لبوها جریان پیدا کند و سریع‌تر خشک شوند. به خاطر داشته باشید که لبوها به هیچ عنوان نباید روی هم قرار بگیرند.

در ادامه سبد را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید و هر روز لبوها را زیر و رو کنید تا همه قسمت‌های لبو به خوبی خشک شود. معمولا خشک کردن لبو زیر نور خورشید حدود ۲ روز طول می‌کشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم؛ لبوها را پودر کنید

    بعد از این که لبوها کاملا خشک و شکننده شدند، آن‌ها را در آسیاب بریزید و خوب خرد کنید. در ادامه لبوهای پودر شده را از الک رد کنید تا پودر لبوی شما کاملا یکدست شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک لبو با کرم مخصوص پنیری

    مرحله چهارم؛ پودر لبو را در شیشه بریزید

    بعد از آماده شدن پودر لبوی خانگی باید آن‌ها را در یک شیشه تمیز و خشک بریزید و درب شیشه را محکم ببندید. بهتر است پودر لبو را در یخچال قرار دهید تا کیفیت آن تغییر نکند. می‌توانید از این پودر لبوی خوشرنگ برای تهیه انواع کیک ردولوت، دسرهای رنگی و تزیین برنج استفاده کنید.

    طرز تهیه پودر لبو در مایکروفر

    ۲- طرز تهیه پودر لبو در مایکروفر

    برای تهیه پودر لبو قرمز یا چغندر خانگی در مایکروفر باید لبوها را با رنده درشت خرد کنید. در ادامه آب لبوها را جدا کنید. لبوهای رنده شده را در یک سینی پهن کنید و سینی را در مایکروفر قرار دهید.

    دستگاه را روی دمای کم تنظیم کنید و هر چند دقیقه یک بار لبوها را زیر و رو کنید تا کاملا خشک شوند. بعد از این که لبوها خشک شدند، آن‌ها را در آسیاب بریزید و پودر کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای لبو خوشمزه؛ به روش خانگی

    ۳- طرز تهیه پودر لبو روی بخاری یا شوفاژ

    برای تهیه لبو خشک روی بخاری و شوفاژ باید لبوها را خوب بشویید و آن‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید. سپس لبوها را در سینی بچینید و روی بخاری و شوفاژ قرار دهید.

    صبر کنید تا یک سمت لبوها خشک شود، سپس آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر لبوها نیز مثل چیپس خشک شود. در انتها لبوهای خشک شده را در آسیاب پودر کنید و پودر لبو را در شیشه بریزید.

    ۴- طرز تهیه پودر لبو در فر

    برای درست کردن پودر لبو در فر باید لبوهای شسته شده را به صورت حلقه‌ای خرد کنید. سپس آن‌ها را در سینی بچینید و سینی را در فر قرار دهید. فر را با کمترین دمای ممکن روشن کنید و درب آن را به صورت نیمه باز بگذارید.

    هر ۱۰ دقیقه یک بار لبوها را زیر و رو کنید و اجازه دهید کاملا خشک شوند. بعد از این که لبوها به طور کامل خشک شدند، آن‌ها را در آسیاب بریزید و پودر کنید و برای تهیه برنج رنگی یا انواع دسر استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد لبو و سیب زمینی

    طرز تهیه پودر لبو در فر

    ۵- طرز تهیه پودر لبو با لبوی پخته

    یک روش دیگر برای تهیه پودر لبو استفاده از لبوی پخته است. در این روش می‌توانید لبوها را بپزید و بعد رنده کنید یا می‌توانید لبوها را رنده کنید و بپزید. سپس لبوها را از صافی رد کنید و آن‌ها را به هر روشی که دوست دارید، در فر، زیر نور آفتاب، مایکروفر یا روی شوفاژ و بخاری خشک کنید. سپس لبوهای خشک شده را در آسیاب پودر کنید. در این روش رنگ پودر لبوی شما کمی تیره‌تر و پررنگ‌تر می‌شود.

    ۶- طرز تهیه پودر لبو در ماهیتابه

    برای تهیه پودر لبو می‌توانید لبوها را بشویید و رنده کنید. سپس یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت قرار دهید و لبوهای رنده شده را در آن بریزید. شعله گاز را با حرارت کم روشن کنید و لبوها را بدون روغن روی حرارت تفت دهید.

    این کار را ادامه دهید تا آب لبوها کاملا بخار شود. سپس می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید و لبوهای نیمه خشک شده را در سینی پخش کنید و در دمای اتاق یا در بیرون از منزل قرار دهید تا لبوها خشک شوند.

    برای جلوگیری از نشستن خاک روی لبوها می‌توانید یک پارچه نازک روی لبوها قرار دهید. هر چند ساعت یک بار لبوها را زیر و رو کنید و بعد از این که کاملا خشک شدند، آن‌ها را آسیاب کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد لبو و عدس

    ۷- طرز تهیه پودر لبو در میوه خشک کن

    راهکار بعدی برای تهیه پودر لبو قرمز یا چغندر خانگی این است که لبوها را بشویید و به صورت ورقه‌ای خرد کنید. حالا لبوهای خرد شده را در سینی دستگاه میوه خشک کن قرار دهید.

    دستگاه را با درجه حرارت مناسب روشن کنید و اجازه دهید لبوها به آرامی خشک شوند. بعد از این که لبوها کاملا ترد شدند، می‌توانید آن‌ها را آسیاب کنید.

    طرز تهیه پودر لبو در میوه خشک کن

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه پودر لبو قرمز خانگی

    در این بخش به چند نکته طلایی برای تهیه پودر لبو قرمز خانگی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • استفاده از لبو خشک شده برای چای بسیار مناسب است. می‌توانید از لبوی خشک شده یا پودر لبو برای خوشرنگ شدن چای استفاده کنید.
    • اگر برایتان سوال شده که پودر لبو در چه غذایی استفاده می‌شود، باید بگوییم که می‌توانید از پودر لبو برای تهیه برنج رنگی استفاده کنید یا با اضافه کردن مقداری از این پودر به انواع سس و دیپ خانگی رنگ فوق‌العاده‌ای به آن‌ها ببخشید. برای خوشرنگ شدن ماست، دمنوش، چای و همچنین تهیه شربت و سالاد و انواع دسر نیز می‌توانید از پودر لبوی خانگی استفاده کنید.
    • در پاسخ به این سوال که پودر لبو برای چی خوبه، باید بدانید که پودر لبو فواید زیادی برای سلامت پوست و مو دارد و می‌توانید از آن برای کاهش وزن، از بین بردن لک و جای جوش روی پوست و همچنین درمان آفتاب سوختگی استفاده کنید.
    • برای تهیه کیک ردولوت می‌توانید به جای رنگ قرمز، مقداری پودر لبو به مایه کیک اضافه کنید تا کیک شما صورتی و خوشرنگ شود.
    • در طرز تهیه پودر لبو برای تزیین برنج می‌توانید از لبوی خام یا پخته شده استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه موس لبو

    درست کردن پودر لبو در خانه بسیار راحت است و می‌توانید از آن برای تزیین انواع غذا و دسر استفاده کنید. این پودر رنگ فوق‌العاده‌ای دارد و اضافه کردن مقدار کمی از آن به خوراکی‌های مختلف می‌تواند جلوه‌ای بی‌نظیر به آن‌ها ببخشد. اگر تجربه درست کردن پودر لبو را دارید، حتما نظرات و پیشنهادات خود را با ما در این مطلب از مجله آشپزی اکالا در میان بگذارید.

    ۴.۳/۵ (۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.