فرهنگ و هنر

معرفی سریال‌های رضا عطاران؛ بهترین‌ها از نگاه مردم

رضا عطاران یکی از محبوب‌ترین بازیگران و بهترین کارگردان‌های کشور است که تا کنون در فیلم‌های متعددی ایفای نقش کرده است. در دهه ۸۰ عطاران پای ثابت محبوب‌ترین سریال‌های طنز تلویزیونی بود و پس از بازی در فیلم بزنگاه در سال ۸۷، بازی در فیلم‌های تلویزیونی را به طور کامل کنار گذاشت و تجربه‌ای جدید در دنیای سینما و فیلم‌های جدی را در کارنامه خود رقم زد.

در این مقاله از اکالا بلاگ قصد داریم تا به معرفی سریال‌های رضا عطاران و بررسی هر سریال بپردازیم.

بهترین سریال‌های رضا عطاران

در این بخش به معرفی ۵ سریال از رضا عطاران خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

۱- سریال دفتر یادداشت

سریال دفتر یادداشت جدیدترین سریال رضا عطاران است که اولین قسمت از آن در ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در شبکه‌های نمایش خانگی پخش خواهد شد. این سریال ماجرای دو دوست صمیمی است که از کودکی همراه هم بودند. در قسمت اول علی با بازی رضا عطاران به بیماری سختی دچار می‌شود و پزشکان اعلام می‌کنند که تنها چند ماه دیگر زنده می‌ماند.

زمانی که محمد با بازی حسن معجونی متوجه این موضوع می‌شود، دفتر خاطرات خودش را به علی می‌دهد تا خاطرات زندگی‌اش را در این دفتر یادداشت بنویسد. پس از مرگ علی، محمد تصمیم می‌گیرد تا برای زنده نگه داشتن خاطرات دوست صمیمی‌اش، نوشته‌های او را به صورت کتاب چاپ کند.

این فیلم پر از صحنه‌های کمدی، عاطفی و همچنین تفکر برانگیز است که مخاطب را هر لحظه برای تماشای قسمت بعدی مشتاق‌تر می‌کند. پیشنهاد می‌شود حتما این سریال رضا عطاران را از طریق پلتفرم‌های تلویزیون خانگی مشاهده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- سریال خانه به دوش

    سریال خانه به دوش یکی دیگر از سریال‌های فوق‌العاده محبوب رضا عطاران در تلویزیون است که در سال ۱۳۸۳ پخش شد. این سریال در آن زمان به حدی محبوب بود که اکثر خانواده‌های ایرانی را در ماه رمضان دور هم جمع می‌کرد. خانه به دوش با کارگردانی رضا عطاران و بازی او، داستان زندگی ۲ خواهر است که فاصله طبقاتی زیادی با هم دارند و دائما با هم در رقابت هستند.

    آقا ماشاالله با بازی حمید لولایی تمام تلاش خود را می‌کند تا زندگی راحتی برای خانواده‌اش تامین کند، اما دائما با مشکلات مختلف روبرو می‌شود و همین موضوع موجب اتفاقات خنده‌دار و گاهی در این سریال می‌شود. خانه به دوش اولین کار رضا عطاران بود که آنقدر برای مخاطب جذاب بود که به یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های کمدی چند ساله ایران تبدیل شد.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم برتر عاشقانه ایرانی که حتما باید تماشا کنید!

    بهترین سریال‌های رضا عطاران

    ۳- سریال متهم گریخت

    یکی دیگر از سریال‌های به یاد ماندگی عطاران در لیست معرفی سریال‌های رضا عطاران، سریال پرطرفدار متهم گریخت است. این سریال نیز در ماه رمضان پخش شد و رضا عطاران علاوه بر کارگردانی در آن ایفای نقش کرده است.

    در این فیلم هاشم خان با بازی مرحوم سیروس گرجستانی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فیلم است که در کنار مریم امیر جلالی و علی صادقی لحظاتی به‌یادماندنی را برای مخاطب ایجاد می‌کنند. ماجرای این سریال مربوط به خانواده‌ای فقیر است که از شهرستان به تهران کوچ می‌کنند و با مشکلات مختلفی روبرو می‌شوند.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۴

    ۴- سریال بزنگاه

    سریال بزنگاه آخرین سریال تلویزیونی رضا عطاران است که این سریال هم مثل دیگر سریال‌ها او بسیار جذاب، دیدنی و پرمخاطب بود. این مجموعه پس از ۲ مجموعه محبوب عطاران، در سال ۱۳۸۷ ساخته شد. عطاران در این سریال نیز هم به عنوان کارگردان و هم بازیگر فعالیت داشت و آقا صابر با بازی حمید لولایی یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های این سریال محسوب می‌شد.

    از آنجایی که این فیلم با اصلاحیه‌های پی در پی مدیران و تغییر خط سریال روبرو شد، پس از این سریال عطاران به طور کامل با فیلم‌های تلویزیونی خداحافظی کرد و از دنیای سریال‌های تلویزیونی برای همیشه فاصله گرفت.

    ماجرای این سریال درباره مردی معتاد به نام نادر (با بازی عطاران) است که از همسر خود جدا شده و با دخترش درسا زندگی می‌کند. زمانی که پدر نادر فوت می‌کند، او با برادر و خواهر و شوهر خواهرش بر سر تقسیم ارث و میراث به مشکل برمی‌خورد. رضا عطاران، حمید لولایی، مرجانه گلچین، غلامرضا نیک خواه، سوسن پرور، هنگامه حمیدزاده، نیکی نصیریان و احمد پورمخبر در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.

    معرفی سریال‌های موفق و پربیننده رضا عطاران

    بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای جهان

    ۵- سریال ترش و شیرین

    سریال ترش و شیرین که در نوروز ۱۳۸۶ پخش شد، یکی دیگر از سریال موفق رضا عطاران است که توانست مخاطبین زیادی را به خود جذب کند. این سریال کمدی نیز به کارگردانی رضا عطاران در ژانر کمدی و اجتماعی ساخته شود. ماجرای این سریال مربوط به زنی به نام نصرت خانم است که پس از مرگ شوهرش، سختی‌های زیادی را برای بزرگ کردن فرزندان قد و نیم خود متحمل می‌شود.

    ماجرا درست از زمان آغاز می‌شود که مهلت خانه اجاره‌ای نصرت خانم با بازی مریم امیرجلالی تمام می‌شود و همین موضوع موجب می‌شود تا او به همراه خانواده به مکانی جدید نقل مکان کنید.

    شما کدام سریال این بازیگر را بیشتر دوست دارید؟

    رضا عطاران یکی از محبوب‌ترین بازیگران کشور است که علاوه بر سریال‌های محبوبی که از او می‌شناسید، در فیلم‌های سینمای زیادی نیز ایفای نقش کرده است. از آنجایی که سریال‌های رضا عطاران اکثرا قدیمی هستند، پیشنهاد می‌شود که جدیدترین سریال رضا عطاران با عنوان دفتر یادداشت را حتما دنبال کنید و از تماشای این فیلم جذاب، کمدی و دیدنی لذت ببرید.

    شما کدام سریال این بازیگر را بیشتر دوست دارید و چرا؟

    ۳.۷/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.