آشپزیترشیجات و سس ها

طرز تهیه رب ازگیل خانگی خوشرنگ و خوشمزه؛ مرحله به مرحله

رب ازگیل در آشپزی کاربردهای زیادی دارد، این میوه دارای کالری بسیار کمی است و فیبر فراوانی دارد. ازگیل میوه‌ای سرشار از پتاسیم است به همین علت برای افرادی که مبتلا به فشار خون هستند مناسب است. در طب سنتی نیز از آن استفاده‌های زیادی می‌شود که بهتر است برای استفاده از آن در زمینه‌های درمانی حتماً با پزشک خود مشورت کنید. این میوه در شهرهای مختلف کشور با نام‌های متفاوتی شناخته می‌شود اما بیشتر خواص و فواید آن در انواع مختلفش یکسان است.

ازگیل در کاهش وزن، کاهش قند خون، جوانسازی پوست صورت و پیشگیری از سرماخوردگی،کاهش ریزش مو و درمان یبوست برای بدن شما بسیار مفید است. در برخی از فصول میوه تازه ازگیل در دسترس شما نیست به همین دلیل با داشتن رب ازگیل می‌توانید از خواص و فواید این میوه اعجاب انگیز استفاده کنید. ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ، طرز تهیه رب ازگیل را به صورت کامل و مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد پس تا پایان این مقاله همراهمان باشید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه رب ازگیل:
ازگیلبه مقدار دلخواه
آببه مقدار لازم
نمکبه مقدار دلخواه

طرز تهیه رب ازگیل

مدت زمان آماده سازی رب ازگیل ۴ تا ۵ ساعت است و درجه سختی تهیه آن در دسته‌بندی آسان قرار می‌گیرد.

مرحله اول | شستن میوه‌ها

در اولین مرحله از مراحل طرز تهیه رب ازگیل به سراغ شستن و ضدعفونی کردن میوه‌ها روید، برگ‌ها و شاخه‌های ازگیل را جدا کنید و میوه‌ها را درون ظرف مناسبی بریزید. مقداری آب سرد به آن بیفزایید و ۴-۵ دقیقه‌ای زمان دهید تا میوه‌ها درون آب غوطه‌ور بمانند. حال با کمک دست کمی آنها را ماساژ دهید تا گرد و غبار و حشرات ریز چسبیده به میوه توسط آب پاک و تمیز شود. میوه‌های له شده یا خراب را جدا کنید و میوه‌های شسته شده را درون آبکش بریزید و به سراغ مرحله دوم روید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب فلفل بازاری به روش سنتی

مرحله دوم | پختن رب ازگیل

در دومین مرحله در قابلمه مناسبی ازگیل‌های شسته شده را بریزید و به آن آب اضافه کنید، به شکلی که آب روی سطح میوه‌ها را بپوشاند. حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید. ۲-۳ ساعت به آن زمان دهید تا میوه‌ها به خوبی بپزند.

رب ازگیل خانگی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم | صاف کردن رب ازگیل

    کمی زمان دهید تا میوه‌های پخته شده خنک شوند سپس به آرامی و با حوصله به کمک یک صافی هسته‌ها و پوست میوه را جدا کنید. مایه یکنواخت و یک دستی که از صافی رد می‌شود رب ازگیل خوشمزه شماست. توجه داشته باشید که با توجه به بافت گوشتی میوه در این مرحله از صافی با دانه‌های نسبتاً درشت استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس گوجه فرنگی (کچاپ) خانگی?

    اگر رب غلیظتری نیاز دارید مجدد محتوای رب ازگیل را روی حرارت کم قرار دهید و بپزید. آب رب تبخیر می‌شود و رب بافت غلیظ‌تری به خور می‌گیرد. دقت داشته باشید پختن رب در این مرحله حساس است و رب ته می گیرد حتما حرارت را کم کنید و مرتب رب را بهم زنید.

    به همین راحتی و با طی کردن سه مرحله ساده رب ازگیل شما آماده است. حال منتظر بمانید تا رب ازگیل شما کاملا خنک شود سپس آن را به ظرف شیشه‌ای کاملاً تمیز عاری از هرگونه چربی و آلودگی منتقل کنید درب شیشه را محکم ببندید و آن را در یخچال نگهداری کنید.

    ۳ نکته مهم که در تهیه رب ازگیل باید بدانید!

    در این به ۳ نکته مهم در رابطه با تهیه رب ازگیل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

    1. در تهیه رب ازگیل از ازگیل‌های رسیده استفاده کنید تا رب شما خوش طعم‌تر شود. ازگیل‌های نارس و کال طعم تلخی به رب شما خواهند داد.
    2. در صورت شیرین بودن میوه‌ها می‌توانید در پایان زمان پخت از مقداری نمک برای ملس کردن طعم رب استفاده کنید.
    3. از این رب می‌توانید به عنوان سس برای چاشنی انواع مرغ و ساندویچ استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس فرانسوی بازاری

    امیدواریم که این مقاله برایتان مفید باشد و شما هم زمانی که ازگیل‌های زیادی دارید و نمی‌توانید آن را نگهداری کنید با کمک این روش رب ازگیل خوشمزه و خانگی تهیه کنید و در چاشنی انواع غذاهایتان از آن استفاده کنید.

    از این که تا پایان این مقاله همراه مجله آشپزی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.