دانستنی

۱۰ میان وعده خوشمزه برای افزایش هوش دانش آموزان!

مصرف تنقلات مفید می‌تواند به افزایش قدرت یادگیری و بهبود حافظه در دانش آموزان کمک کند. استفاده از تنقلات سرشار از ویتامین و مواد معدنی موجب می‌شود تا دانش آموزان تمرکز بیشتری داشته باشند و به راحتی مطالب جدید را به حافظه بسپارند. در این مقاله از بخش دانستنی در اکالا بلاگ می‌توانید با ۱۰ میان وعده برای افزایش هوش دانش آموزان در مدرسه آشنا شوید.

بهترین میان وعده‌ها برای افزایش هوش دانش آموزان

انتخاب غذاهای تقویت کننده هوش و حافظه در دوران تحصیل موجب تقویت یادگیری و بهبود حافظه در دانش آموزان می‌شود. برای بالا بردن هوش دانش آموزان با میان وعده می‌توانید از ۱۰ ماده غذایی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، استفاده کنید.

بهترین میان وعده‌ها برای افزایش هوش دانش آموزان
۱- شیر

شیر یک ماده غذایی فوق العاده مفید و سرشار از کلسیم، فسفر و پروتئین است که نه تنها به استحکام استخوان‌ها و بهبود رشد در دانش آموزان کمک می‌کند، بلکه به دلیل ترکیبات مقوی و مفیدی که دارد، برای تقویت هوش و حافظه نیز مفید است. مصرف شیر موجب بهبود توان حافظه در دانش آموزان می‌شود و نقش مهمی بر توانایی‌های یادگیری کودکان دارد.

۲- تخم مرغ

تخم مرغ یک غذای کامل و سرشار از پروتئین و ویتامین‌های گروه B است که به بهبود عملکرد سیستم عصبی در کودکان کمک می‌کند و برای رشد مغز کودک نیز ضروری است. مصرف تخم مرغ به عنوان میان وعده می‌تواند به افزایش انرژی کودکان کمک کند و جلوی خستگی بدن و ذهن را بگیرد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف تخم مرغ در دوران کودکی موجب افزایش رشد مغز می‌شود و برای سلامت کلی بدن کودک نیز مفید است. اگر دوست دارید فرزند شما در مدرسه عملکرد بهتری داشته باشد، می‌توانید برای میان وعده، یک عدد تخم مرغ آب پز شده برای او آماده کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ میان وعده خوشمزه و مقوی برای محل کار

۳- پرتقال

پرتقال یک میوه مفید و سرشار از ویتامین C و اسید فولیک است. اسید فولیک موجود در این میوه برای بهبود رشد مغزی کودک ضروری است و به بهبود حافظه او کمک زیادی می‌کند. از طرف دیگر ویتامین C موجود در این میوه از مغز در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و برای تقویت حافظه و افزایش هوش مفید است. مصرف پرتقال موجب افزایش توان یادگیری و افزایش هوش در کودکان می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف پرتقال و آب پرتقال تازه می‌توانید به بهبود فعالیت سلول‌های عصبی و همچنین افزایش جریان خون به مغز کمک کند و موجب افزایش هوش و حافظه در کودکان شود.

۴- بادام

بادام بهترین آجیل برای تقویت حافظه و افزایش هوش است که به دلیل منیزیم و ویتامین B زیادی که دارد، به بهبود عملکرد کودک در مدرسه کمک می‌کند. مصرف بادام از سلول‌های مغز در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و مانع ایجاد التهاب در بدن می‌شود. این ماده غذایی برای سلامت و رشد مغز اهمیت زیادی دارد و موجب افزایش هوش دانش آموزان می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۵- توت فرنگی

    توت فرنگی حاوی ترکیباتی به نام آنتوسیانین است که به طور مستقیم به تقویت مغز کمک می‌کند و موجب افزایش جریان خون به مغز می‌شود. مصرف توت فرنگی موجب بهبود یادگیری و حافظه در کودکان می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که از توت فرنگی و انواع دیگر توت‌ها به عنوان میان وعده استفاده می‌کنند، بهتر دروس را به خاطر می‌سپارند و عملکرد ذهنی قوی‌تری در مدرسه دارند.

    ۶- کاکائو

    کاکائو یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها برای کودکان است. کاکائو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به کاهش التهاب و بهبود سلامت مغز می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف کاکائو می‌تواند به افزایش جریان خون به مغز کمک کند و عملکرد ذهنی را در کودکان افزایش دهد. برای بهره‌مند شدن از خواص کاکائو بهتر است از یک تکه شکلات تلخ به عنوان میان وعده به کودک بدهید.

    بیشتر بخوانید: ۲۱ میان وعده خوشمزه و مقوی برای عصرانه

    ۷- ماست

    ماست بهترین خوراکی برای تقویت حافظه است که می‌تواند به تقویت حافظه و هوش در کودکان کمک کند. مصرف ماست موجب بهبود رشد مغز می‌شود و به افزایش فعالیت ذهنی کودک نیز کمک می‌کند. برای تشویق کودکان به مصرف ماست می‌توانید مقداری میوه را با آن ترکیب کنید و آن را در ظرف جذابی بریزید تا کودک به عنوان میان وعده از آن استفاده کنید.

    ۸- میوه خشک

    میوه خشک یکی دیگر از غذاهای تقویت حافظه برای درس خواندن است که هم راحت‌تر از میوه تازه مصرف می‌شود و هم برای بچه‌ها جذابیت بیشتری دارد. برای تقویت هوش و حافظه کودک می‌تواند از مقداری سیب، گلابی، زردآلو، هلو، آلبالو، انجیر، توت و انگور خشک شده استفاده کنید. میوه‌های خشک شده سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوع هستند و به افزایش انرژی و بهبود یادگیری کودکان کمک می‌کنند.

    ۹- پاپ کورن

    پاپ کورن یک میان وعده مقوی و خوشمزه برای مدرسه است که به عنوان معجزه تقویت حافظه نیز شناخته می‌شود. پاپ کورن‌های خانگی سرشار از آهن، ویتامین B، آنتی‌اکسیدان و ترکیبات مغذی مختلف هستند. مصرف پاپ کورن خانگی موجب بهبود عملکرد مغز در کودکان می‌شود و برای تقویت حافظه نیز مفید است.

    ۱۰- ساندویچ‌های خانگی

    مدرسه محل یادگیری، بازی و جنب و جوش برای کودک است و از همین رو ممکن است کودکان در زنگ تفریح احساس گرسنگی و کمبود انرژی را تجربه کنند. استفاده از ساندویچ‌های سالم خانگی یک راهکار فوق العاده برای بازیابی انرژی و همچنین تقویت هوش و حافظه کودک است. زمانی که کودک از ساندویچ سالم به عنوان میان وعده استفاده می‌کند، میل او به خوردن تنقلات ناسالم کمتر می‌شود و این موضوع برای سلامتی او اهمیت زیادی دارد.
    برای میان وعده مدرسه می‌توانید از ساندویچ مرغ، ساندویچ نان و پنیر و گردو، ساندویچ تخم مرغ، ساندویچ سیب زمینی و پنیر یا انواع کوکو و کتلت‌های خانگی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از سوسیس و کالباس به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای کودک نیست و بهتر است تنها از غذاهای ساده خانگی استفاده کنید.

    در این مقاله به ۱۰ خوراکی برای افزایش حافظه در شب امتحان و دوران مدرسه اشاره شد. با فراهم کردن این خوراکی‌ها به عنوان میان وعده کودک، می‌توانید به تقویت هوش و حافظه او در دوران مدرسه کمک کنید. به خاطر داشته باشید که بی توجهی نسبت به تغذیه کودک می‌تواند روی رشد مغز و همچنین عملکرد کودک در مدرسه موثر باشد. شما از چه خوراکی‌هایی برای میان وعده مدرسه استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا