سبک زندگیسلامت و زیبایی

۴ روش مصرف آبلیمو برای درمان کبد چرب

درمان کبد چرب با آبلیمو یکی از روش‌های محبوب برای برطرف کردن علائم این بیماری در طب سنتی است. کبد چرب یکی از بیماری‌های شایع و خاموش است که موجب رسوب ذرات چربی در کبد می‌شود و علائمی مثل ضعف، خستگی و درد را در فرد ایجاد می‌کند.

اما طرز مصرف آبلیمو برای کبد چرب چگونه است و مدت زمان پاکسازی کبد در این روش چقدر است؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با روش درمان کبد چرب با آبلیمو آشنا شوید.

چطور کبد چرب را با آبلیمو درمان کنیم؟

لیمو یک میوه مفید و سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است که در طب سنتی از آن برای درمان کبد چرب استفاده می‌شود. گفته می‌شود که مصرف آب لیمو ترش تازه می‌تواند روند درمان کبد چرب را سریع‌تر کند و جلوی بروز این بیماری را بگیرد.

اما طرز مصرف آبلیمو برای کبد چرب چگونه است؟ در ادامه این بخش به روش‌های مختلف درمان کبد چرب با آبلیمو اشاره شده است.

۱- مصرف خاکشیر و آبلیمو برای کبد چرب

خاکشیر و آبلیمو هر دو فواید زیادی برای پاکسازی کبد دارند و به خاطر وجود آنتی‌اکسیدان‌های مختلف برای کاهش التهاب، تنظیم سطح چربی در کبد و همچنین حفاظت از سلول‌های کبد مفید هستند. استفاده از این دو ماده در کنار هم می‌تواند به کاهش سطح چربی در کبد کمک کند و جلوی آسیب به بافت و سلول‌های کبد را بگیرد.

برای درمان کبد چرب می‌توانید مقداری آب لیمو ترش تازه در آب بریزید و بعد خاکشیر را اضافه کنید. مواد را هم بزنید و بعد روزی یک بار از این نوشیدنی استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید از مقداری عسل در این نوشیدنی استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- درمان فوری کبد چرب با مصرف آب گرم با آبلیمو ناشتا

    برای درمان کبد چرب می‌توانید صبح‌ها به صورت ناشتا از ترکیب آب گرم با مقداری آب لیمو ترش تازه استفاده کنید. در این روش باید حدود ۲ قاشق آب لیمو ترش تازه را در یک لیوان آب گرم بریزید و هر روز صبح قبل از صبحانه میل کنید. به خاطر داشته باشید که این نوشیدنی باید به صورت ولرم مصرف شود و سرد شدن آب موجب کاهش اثربخشی آن می‌شود.

    درمان فوری کبد چرب با مصرف آب گرم با آبلیمو ناشتا

    ۳- مصرف معجون سیر و لیمو برای کبد چرب

    یکی دیگر از نسخه‌های موثر برای درمان کبد چرب در خانه استفاده از ترکیب سیر و لیمو است. در این روش باید ۱۵ عدد لیمو ترش کوچک را بشویید و از وسط نصف کنید. سپس با کمک یک چاقو هسته‌های لیمو را خارج کنید.

    اگر از لیمو ترش‌های بزرگ استفاده می‌کنید، می‌توانید از ۵ تا ۶ عدد از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه ۱۵ حبه سیر را نیز پوست بگیرید و همراه با لیمو ترش‌ها در مخلوط کن بریزید. برای تهیه این معجون باید پوست لیموها را به خوبی بشویید و از آن‌ها همراه با پوست استفاده کنید.

    مواد را به خوبی میکس کنید و بعد در یک قابلمه بریزید. ۵ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس شعله گاز را خاموش کند و ترکیب به دست آمده را از صافی رد کنید.

    به خاطر داشته باشید که معجون نباید بیشتر از یک بار بجوشد و بعد از جوشیدن باید به سرعت شعله گاز را خاموش کنید. معجون را در یک شیشه درب دار بریزید و در یخچال قرار دهید.

    طریقه مصرف معجون سیر و لیمو برای کبد چرب به این صورت است که باید بعد از شام و بعد از ناهار نصف استکان از آن استفاده کنید. اگر معده‌تان اذیت نمی‌شود، بهتر است از این معجون قبل از شام و ناهار استفاده کنید.

    به خاطر داشته باشید که نباید از ۱ استکان بیشتر در روز این معجون استفاده کنید. هر چند پاکسازی کبد در این روش از هفته اول اتفاق می‌افتد، اما بهتر است به مدت سه هفته از این معجون استفاده کنید تا کبد شما به طور کامل پاکسازی شود.

    بیشتر بخوانید: بهترین صبحانه برای افراد مبتلا به کبد چرب

    مصرف معجون سیر و لیمو برای کبد چرب

    ۴- معجون سیر، لیمو و جعفری برای کبد

    راهکار بعدی برای درمان کبد چرب استفاده از ترکیب جعفری تازه با لیمو و سیر است. در این روش باید ۲۰۰ گرم جعفری با ۱۵ عدد لیمو ترش کوچک و ۱۵ حبه سیر در غذاساز یا مخلوط کن بریزد و خوب با هم میکس کنید.

    سپس این ترکیب را نصف استکان بعد از ناهار و نصف استکان بعد از شام مصرف کنید تا کبد شما پاکسازی شود. به خاطر داشته باشید که باید یک دوره ۲۱ روزه از این معجون را استفاده کنید تا کبد به طور کامل پاکسازی شود.

    از آن جایی که مصرف سیر و لیمو موجب افت فشار خون می‌شود، بهتر است برای جلوگیری از سرگیجه این معجون را بعد از غذا میل کنید. افرادی که از دارو استفاده می‌کنند، نباید بدون مشورت با پزشک از این معجون استفاده کنند.

    بیشتر بخوانید: فواید انار برای کبد چرب

    فواید آبلیمو برای درمان کبد چرب

    آب لیمو یک عصاره فوق العاده موثر برای پاکسازی کبد و تقویت معده است. مصرف آبلیمو موجب رقیق شدن خون و پاکسازی آن می‌شود و سموم را از بدن دفع می‌کند. آبلیمو حرارت بدن را کاهش می‌کند و جلوی افزایش چربی زائد در بدن را می‌گیرد.

    جالب است بدانید که آب لیمو ترش تازه برای کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن مفید است و به پاکسازی کبد کمک می‌کند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین فواید آبلیمو برای کبد چرب اشاره شده است.

    • افزایش تولید صفرا در کبد
    • سم زدایی کبد
    • تنظیم آنزیم‌های کبدی
    • محافظت از کبد
    • جلوگیری از مواد سمی به کبد
    • کاهش حرارت کبد
    • پاکسازی خون
    • کاهش وزن
    • جلوگیری از ذخیره چربی در بدن
    • افزایش سوخت و ساز چربی
    • کاهش سطح چربی در کبد
    • کنترل قند خون
    • کاهش التهاب کبد

    فواید آبلیمو برای درمان کبد چرب

    بهترین زمان خوردن لیمو ترش برای کبد چرب

    اضافه کردن لیمو ترش به رژیم غذایی روزانه می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کند و متابولیسم چربی‌ها را افزایش دهد. می‌توانید از لیمو ترش در کنار وعده‌های غذایی یا قبل از غذا استفاده کنید.

    به طور کلی اثربخشی لیمو ترش در صبح‌ها بیشتر است و از همین رو بهتر است برای درمان کبد چرب صبح‌ها قبل از صبحانه از مقداری آب لیمو ترش تازه همراه با آب گرم استفاده کنید. اگر معده حساسی دارید، می‌توانید مقداری عسل به این نوشیدنی اضافه کنید و بعد آن را میل کنید.

    آبلیمو یک درمان فوق العاده برای کبد چرب است که اگر به روش درست و با استفاده از ترکیبات مناسب استفاده شود، اثربخشی آن چند برابر می‌شود. اگر به کبد چرب مبتلا هستید، قبل از هر چیزی باید با یک پزشک در مورد شدت علائم و شروع درمان صحبت کنید و تغییراتی اساسی در سبک زندگیتان ایجاد کنید.

    استفاده از یک دوره آبلیمو نیز می‌تواند به بهبود عملکرد کبد و تنظیم آنزیم‌های کبدی کمک کند. اگر تجربه استفاده از آبلیمو برای درمان کبد چرب را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا