آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه پاناکوتای خرمالوی دو رنگ؛ دسر خوشمزه پاییزی!

با رسیدن فصل پاییز میتوان از میوه‌های پاییز بهره بسیار برد یکی از میوه‌های پاییزی خوش‌طعم و پرخاصیت خرمالو است که میتوان از آن برای تهیه دسر و کیک و … استفاده کرد. پاناکوتای خرمالو یکی از خوشمزه‌ترین و راحت‌ترین دسرهایی است که می‌توانید در منزل آماده کنید. اگر به طعم خرمالو علاقه‌مند هستید حتما از این پاناکوتا لذت خواهید برد. اگر بیرون آوردن دسر از قالب برای شما کار دشواری است می‌توانید این دسر را داخل لیوان و به صورت تک نفره آماده کنید. پاناکوتای خرمالوی دو رنگ خوشمزه و زیبا گزینه بسیار مناسبی است برای مهمانی و دورهمی‌ها و مطمئنا مهمان‌های شما از طعم عالی آن لذت خواهند برد.

در مجله اینترنتی اکالا همراه ما باشید با طرز تهیه پاناکوتای خرمالوی دو رنگ!

مواد لازم برای قسمت شیری پاناکوتای خرمالو
شیر۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
پودر ژلاتین۳ قاشق سوپ خوری
آب برای حل کردن ژلاتیندو سوم پیمانه
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم (نصف پاکت)

مواد لازم قسمت شیری پاناکوتای خرمالو

مواد لازم برای قسمت میوه‌ای
خرمالوی درشت۵ عدد
شکر۲ قاشق سوپ خوری
شیر۱ پیمانه
پودر ژلاتینیک و نیم قاشق سوپ خوری
آب برای حل کردن ژلاتینیک چهارم پیمانه

مواد لازم قسمت میوه ای پاناکوتای خرمالو

طرز تهیه دسر پاناکوتای خرمالو

در ادامه مراحل تهیه این دسر خوشمزه را بررسی میکنیم:

مرحله اول | پخت ژلاتین

برای تهیه این دسر اول قسمت شیری رو آماده می‌کنیم پودر ژلاتین رو روی آب سرد بپاشین و با قاشق مخلوط کنید و ظرف رو روی حرارت غیر مستقیم بخار آب بذارید تا ژلاتین کاملا به روش بن ماری حل و شفاف بشه.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    و بعد از روی حرارت بردارین اگه احساس کردین که دونه‌های ژلاتین حل نشده داخلش باقی مونده می تونید یکبار از صافی رد کنید.

    آماده کردن ژلاتین بن ماری شده برای پاناکوتای خرمالو

    مرحله دوم | شکر

    شیر رو داخل قابلمه ای بریزین و شکر رو بهش اضافه کنید و ظرف رو روی حرارت کم قرار بدین و مدام هم بزنید تا شکر حل بشه و ذرات شکر موقع هم زدن داخل شیر احساس نشن وقتی به این مرحله رسید حرارت رو خاموش کنید در حین حل شدن ذرات شکر، شیر اصلا نباید بجوشه و حل شدن شکر باید قبل از رسیدن به دمای جوش اتفاق بیفته.

    اضافه کردن شیر به شکر در دسر پاناکوتای خرمالو و جوشاندن آن

    طرز تهیه پاناکوتا ساده

    مرحله سوم | خامه و وانیل

    قابلمه رو از روی حرارت بردارین و خامه صبحانه رو داخل ظرف کمی با قاشق هم بزنید تا باز بشه و بعد به شیر اضافه و مخلوط کنید. تا کاملا یکدست بشه اگه به خوبی یکدست نشد میتونید از همزن برقی هم کمک بگیرین بعد وانیل رو اضافه کنید.

    اضافه کردن خامه صبحانه و وانیل به مواد شیری پاناکوتای خرمالو

    مرحله چهارم | گذاشتن در یخچال

    در آخر ژلانین بن ماری شده رو اضافه و کاملا مخلوط کنید. از دسر شیری داخل لیوان های دلخواه بریزین و داخل یخچال بذارین تا زمانی که کاملا ببنده و خودش رو بگیره ممکنه حدودا دو الی سه ساعت طول بکشه

    می‌تونید دسر شیری رو به صورت ساده داخل لیوان بریزین و نصف لیوان رو پر کنید و جا برای قسمت میوه ای نگه دارین و یا اینکه میتونید بعد از ریختن مواد داخل لیوان اون رو کج داخل یخچال بذارین تا قسمت شیری به صورت مورب خودش رو بگیره برای این کار کافیه لیوان رو به جایی تکیه بدین یا اون رو داخل ظرف دیگه ای به صورت کج قرار بدین.

    اضافه کردن ژلاتین بن ماری شده به مایه شیری پاناکوتای خرمالومرحله پنجم | آماده کردن بخش میوه ای

    وقتی دسر شیری خودش رو کاملا گرفت قسمت میوه ای رو آماده میکنیم.

    اول خرمالوها رو بشورین و پوست بگیرین و کمی با چنگال له کنید.

    پودر ژلاتین رو روی آب سرد بپاشین و مخلوط کنید و دوباره به روش بن ماری کاملا حل کنید.

    مرحله ششم | حرارت دادن

    شیر و شکر و خرمالو رو داخل قابلمه ای بریزین و روی حرارت کم قرار بدین و مخلوط کنید تا مواد به جوش برسن بعد حرارت رو خاموش کنید و اجازه بدین یک دقیقه بمونه و از دما بیفته بعد ژلاتین بن ماری شده رو بهش اضافه و مخلوط کنید.

    روی حرارت قرار دادن شیر و خرمالو و شکر و اضافه کردن ژلاتین بن ماری شده

    مرحله آخر | مخلوط کردن

    مواد رو داخل میکسر یا مخلوط کن یا غذا ساز بریزین و کاملا میکس کنید تا یکدست بشه. بعد اجازه بدین از دما بیفته و کمی خنک بشه بعد داخل لیوان و روی دسر وانیلی بریزین و دوباره داخل یخچال بذارین تا خودش رو بگیره.

    پاناکوتای خرمالو دو رنگ شما آمادست میتونید از میوه خرمالو یا خامه فرم گرفته برای تزئین استفاده کنید.

    طرز تهیه پاناکوتای دو رنگ خرمالو

    نکات تهیه پاناکوتای خرمالو:

    • برای تهیه این دسر خرمالو ها حتما باید نرم و رسیده باشن خرمالوهایی که سفت هستن و طعم گسی دارن باعث میشن دسر شما طعم گس داشته باشه.
    • می‌تونید این دسر رو به صورت قالبی هم آماده کنید و اون رو به صورت دو رنگ داخل قالب دلخواه بریزین و بعد برگردونید قالب سیلیکونی گزینه مناسبی برای این دسر هست اگه در آوردن دسر از قالب براتون دشواره میتونید خیلی کم قالب رو چرب کنید.
    • میزان شیرینی قسمت میوه‌ای به شیرینی خرمالو بستگی داره در صورت دلخواه میتونید شکر کمتر یا بیشتری بریزین و یا اینکه شکر رو با عسل جایگزین کنید.
    • در صورت دلخواه می‌تونید از مقداری زعفران حل شده هم داخل قسمت میوه‌ای استفاده کنید تا طعم و رنگ بیشتری به دسر بده.
    • ژلاتین برای بسته شدن دسر مصرف می‌شود استفاده زیادتر از حد معین باعث سفت شدن دسر و استفاده کمتر از حد معین باعث بسته نشدن دسر می‌شود.
    • ژلاتین حل شده رو نباید داخل شیر جوشیده شده ریخت چون شیر می‌بره. باید شیر بعد از جوشیدن کمی سرد بشه بعد ژلاتین رو با اون مخلوط کنید.
    • دسرها رو همیشه باید تازه سرو کنید موندن دسرها باعث تغییر مزه اونها میشه.
    • در تهیه این دسر به جای پودر ژلاتین از ورق ژلاتین هم می‌تونید استفاده کنید تا دسر براق تر و شفاف‌تری داشته باشین هر ورق ژلاتین معادل یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین هست نحوه استفاده از ورق ژلاتین به این صورت هست که ورق ژلاتین رو به مدت پنج دقیقه در مقداری آب سرد قرار بدید تا نرم بشه بعد از آب سرد خارج کنید و داخل دسری که گرم هست بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و حل بشه
    • از انواع آجیل یا ترافل یا میوه برش خورده برای تزئین روی دسر میتونید استفاده کنید.
    • اگه دوست دارین دسر شما رژیمی باشه میتونید شکر و خامه قسمت شیری رو کم کنید.
    • این دسر رو به صورت برعکس هم میتونید آماده کنید یعنی اول قسمت میوه‌ای رو آماده کنید و داخل لیوان بریزین و وقتی خودش رو گرفت قسمت شیری رو آماده کنید و روی لایه میوه‌ای بریزین تا خودش رو بگیره.

    خواص خرمالو

    حالا که از خرمالو داخل این دسر استفاده کردیم بد نیست بعضی از خواص آن را هم بدانیم:

    1. منبع ویتامین C: خرمالو حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و در مقابل بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها محافظت می‌کند.

    2. فیبر: خرمالو حاوی مقدار معقولی فیبر می‌باشد که به حفظ سلامت گوارش کمک می‌کند. فیبر موجب افزایش حجم مواد معلول در روده‌ها می‌شود و ممکن است به کنترل وزن و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی کمک کند.

    3. آهن و پتاسیم: خرمالو حاوی مقادیر قابل توجهی از آهن و پتاسیم است. آهن برای حمل اکسیژن در بدن ضروری است و پتاسیم به حفظ فشار خون سلامتی قلب کمک می‌کند.

    4. آنتی اکسیدان‌ها: خرمالو شامل آنتوسیانین، کاروتنوئیدها و دیگر آنتی اکسیدان‌هاست که به مقابله با استرس اکسیداتی و پیری زودرس کمک می‌کنند.

    5. کاهش خطر بیماری‌های قلبی: مصرف منظم خرمالو می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی مرتبط با عوامل ریسکی مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا کمک کند.

    6. مواد ضد التهابی: خرمالو حاوی موادی مانند کوئرسیتین و انتوسیانین است که خصوصیات ضد التهابی دارند و می‌توانند به کاهش التهاب‌های مزمن در بدن کمک کنند.

    7. حفاظت از پوست: ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در خرمالو می‌توانند به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اشعه مضر UV خورشید کمک کنند.

    8. کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با مغز: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف میوه‌هایی مانند خرمالو می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با مغز مانند آلزایمر کمک کند.

    به عنوان یک میوه مصرفی یا افزودنی به سالاد‌ها و دسرها، خرمالو می‌تواند به تغذیه سالم و متنوع شما افزوده شود. همچنین، مصرف خرمالوهای خشک‌شده نیز می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده سالم و پرانرژی مناسب باشد.

    امیدوارم از این طرز تهیه خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله اکالا سری بزنید. در ضمن این دسر خوشمزه را می‌توانید به عنوان دسر شب یلدا تهیه کنید و شب یلدای خوبی به همراه عزیزانتان داشته باشید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    ‫۲ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا