آشپزیخواص مواد غذایی

فواید شگفت‌ انگیز خوردن عسل قبل از خواب!

عسل یک ماده غذایی مفید و سرشار از مواد مغذی است که مصرف آن در هر زمان از شبانه روز فواید زیادی برای بدن دارد. اما آیا تا به حال چیزی در مورد فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل از خواب شنیده‌اید؟ گفته می‌شود که مصرف عسل قبل از خواب می‌تواند به تجربه یک خواب راحت کمک کند و موجب بهبود عملکرد اندام‌های حیاتی بدن شود.

در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با فواید خوردن عسل قبل از خواب به طور کامل آشنا شوید.

۱۰ خاصیت خوردن عسل قبل از خواب

مصرف عسل قبل از خواب به افزایش جذب مواد مغذی آن کمک می‌کند و تاثیرات شگفت انگیزی روی سلامت دارد. عسل حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبا فعالی است که به تنظیم هورمون‌های بدن و بهبود کیفیت خواب کمک می‌کنند و در کاهش وزن موثر هستند.

در ادامه این بخش به ۱۰ مورد از فواید خوردن عسل طبیعی قبل از خواب اشاره شده است.

۱- بهبود کیفیت خواب

در عسل طبیعی ماده‌ای مغذی به نام تریپتوفان وجود دارد که موجب بهبود کیفیت خواب و افزایش حالت خواب آلودگی می‌شود. بدن ما برای تجربه یک خواب راحت به این ماده نیاز دارد، اما تریپتوفان در بدن تولید نمی‌شود و باید از طریق مواد غذایی جذب شود.

به علاوه بیدار شدن از خواب در نیمه‌های شب نیز به دلیل نیاز مغز به ماده‌ای به نام گلیکوژن ایجاد می‌شود. از آن جایی که عسل حاوی گلیکوژن است، مصرف عسل قبل از خواب مانع بیدار شدن شما در نیمه‌های شب می‌شود و از همین رو برای بهبود کیفیت خواب مفید است.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مطالعات نشان می‌دهد که خوردن سیاه دانه و عسل قبل از خواب می‌تواند به بهبود اختلالات خواب و رفع بی‌خوابی کمک زیادی کند. بنابراین می‌توانید برای تجربه یک خواب راحت به جای عسل از ترکیب عسل و سیاه دانه استفاده کنید.

    بهبود کیفیت خواب از فواید خوردن عسل قبل از خواب

    ۲- کاهش فشار خون

    عسل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که مصرف آن قبل از خواب موجب کاهش فشار خون می‌شود. اگر قبل از خواب یک قاشق چای‌خوری عسل میل کنید، فشار خون شما متعادل می‌شود.

    ۳- کاهش تری گلیسیرید

    افزایش تری گلیسیرید عامل افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت است. مصرف عسل قبل از خواب می‌تواند سطح تری گلیسیرید را کاهش دهد و چربی‌های غیرضروری را از بدن حذف کند.

    بیشتر بخوانید: عسل و دارچین؛ درمانی قدرتمند یا دروغی بزرگ؟

    ۴- تقویت سیستم ایمنی بدن

    عسل سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی مختلف است و مصرف آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مصرف عسل قبل از خواب از بدن در برابر عفونت‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها محافظت می‌کند. برای این که سیستم ایمنی بدن شما قوی‌تر شود، می‌توانید هر شب قبل از خواب مقداری عسل میل کنید.

    ۵- خوردن عسل قبل از خواب برای لاغری

    جالب است بدانید که مصرف عسل قبل از خواب موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و به افزایش گردش خون کمک می‌کند و همه این‌ها موجب افزایش حرارت بدن و در نتیجه افزایش چربی سوزی می‌شوند.

    مصرف عسل قبل از خواب به شما کمک می‌کند تا بدون تحرک و کوچک‌ترین تلاشی، میزان چربی سوزی را در بدن خود افزایش دهید. خوردن دارچین و عسل قبل از خواب موجب چند برابر شدن خواص عسل می‌شود و فرآیند سوخت و ساز چربی‌ها را بیشتر می‌کند. با مصرف این معجون قبل از خواب می‌توانید وزن خودتان را کاهش دهید و راحت‌تر لاغر شوید.

    خوردن عسل قبل از خواب برای لاغری

    ۶- درمان سرفه

    عسل خاصیت ضد التهابی دارد و به درمان سرفه کمک می‌کند. اگر گلودرد دارید یا شب‌ها دچار سرفه می‌شوید، می‌توانید هر شب قبل از خواب یک قاشق عسل را با آب گرم ترکیب و سپس میل کنید.

    این معجون سوزش گلو را برطرف می‌کند و برای درمان سرفه مفید است. عسل حاوی آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی است که به درمان گلودرد و سرفه کمک می‌کند.

    ۷- جلوگیری از پیری سلول‌های بدن

    مصرف آنتی اکسیدان‌ها از آسیب رادیکال‌های آزاد به بدن جلوگیری می‌کند. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و از همین رو استفاده از آن می‌تواند از سلول‌های بدن در برابر آسیب محافظت کند و روند پیری را به تعویق بیندازد.

    برای جلوگیری از پیری پوست و جلوگیری از آسیب به اندام‌های حیاتی بدن می‌توانید شب‌ها یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی و ارگانیک مصرف کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیر عسل خانگی

    ۸- جلوگیری از افسردگی

    عسل حاوی یک ماده شیمیایی به نام پلی فنول است که از آسیب سلول‌های مغز جلوگیری می‌کند. مصرف عسل قبل از خواب برای درمان افسردگی مفید است و به حفظ سلامت روان و بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند.

    عسل حاوی موادی مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب تسکین و آرامش مغز می‌شوند و برای بهبود گردش خون در مغز و همچنین تجربه احساس آرامش و بهبود قدرت تصمیمی گیری و حافظه کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: نحوه درمان رفلاکس معده با عسل!

    ۹- بهبود عملکرد مشکلات گوارشی

    عسل حاوی آنزیم‌هایی است که به هضم غذا و بهبود عملکرد معده کمک می‌کند. مصرف عسل قبل از خواب نفخ را کاهش می‌دهد و موجب آرامش معده و جلوگیری از مشکلات گوارشی می‌شود.

    افرادی که به رفلاکس یا سوزش معده مبتلا هستند، می‌توانند قبل از خواب مقداری عسل میل کنند تا التهاب مری و معده کاهش پیدا کند و احساس سوزش کمتری را تجربه کنند.

    خوردن عسل قبل از خواب موجب آرام شدن گوارش می‌شود و از ضعف معده در نیمه‌های شب نیز جلوگیری می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف عسل قبل از خواب به تنظیم آنزیم‌های معده کمک می‌کند و مانع ایجاد زخم و مشکلات گوارشی می‌شود. عسل خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد و از همین رو برای تسکین مشکلات گوارشی نیز مفید است.

    بهبود عملکرد مشکلات گوارشی از فواید خوردن عسل قبل از خواب

    ۱۰- درمان اسهال

    اگر به اسهال مبتلا هستید، می‌توانید از مقداری عسل استفاده کنید. عسل خاصیت ضد عفونی کننده، ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد و از همین رو مصرف آن برای بهبود اسهال و رفع مشکلات گوارشی مفید است. با مصرف مقداری عسل قبل از خواب یا استفاده از ترکیب عسل با آب گرم می‌توانید به بهبود اسهال کمک کنید.

    همانطور که در این مطلب از مجله آشپزی اکالا گفته شد مصرف عسل قبل از خواب فواید بی‌نظیری برای بدن دارد و می‌تواند به کاهش وزن، بهبود عملکرد سیستم گوارش و همچنین بهبود کیفیت خواب کمک کند.

    در مورد مضرات خوردن عسل قبل از خواب نیز باید بدانید در برخی افراد ممکن است مصرف عسل موجب افزایش قند خون شود و این موضوع به خصوص برای افراد مبتلا به دیابت مضر است. اگر قند خون شما زیاد است، بهتر است عسل را چند ساعت قبل از خواب میل کنید.

    به خاطر داشته باشید که در مصرف عسل در شب زیاده‌روی نکنید و شب‌ها تنها از یک تا ۲ قاشق چای‌خوری عسل استفاده کنید.

    ۱.۵/۵ (۲ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا