سبک زندگیفرهنگ و هنر

۱۰ تا از بهترین انیمه‌های قهرمانی (به گفته کاربران IMDB)

انیمه‌های قهرمانی یکی از ژانرهای بسیار محبوب بین نوجوانان و حتی بزرگسالان است که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. دنیای ابرقهرمانان که پیش از این با ابرقهرمانان آمریکایی از داستان‌های مارول شناخته می شد این روزها در داستان‌های مانگاهای ژاپنی ساخته می‌شوند و این کشور را به غول صنعت انیمه سازی دنیا تبدیل کرده‌است.

این انیمه‌های الهام بخش با ترسیم فضای قهرمانی، معرفی شخصیت‌های خاص با قابلیت‌های پیچیده و نجات بخش دنیا و البته درگیر کردن عواطف و احساسات مخاطبان تبدیل به یکی از ژانرهای مهم و اصلی صنعت فیلم و سرگرمی ژاپن شده‌اند.

در این بخش از اکالا بلاگ به معرفی برترین انیمه‌های قهرمانی می‌پردازیم که بیشترین امتیاز را از کاربران سایت IMDb دریافت کرده‌اند.

۱. انیمه دراگون بال (Dragon Ball Z)

1. انیمه دراگون بال (Dragon Ball Z)

  • ژانر: اکشن،‌ ماجراجویی
  • زمان انتشار: ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶
  • امتیاز (IMDB) : ۸.۸ از ۱۰

این انیمه دوران کودکی بچه‌های دهه شصت است. داستان گوکو، رزمی‌کار کوشا که برای نجات سیاره زمین به بهترین شکل ممکن تمرین می‌کند. در مجموعه‌های جدید دراگون بال البته ماجرا قدری پیچیده‌تر شده است.

دراگون بال؛ مجموعه تلویزیونی انیمه ژاپنی است که توسط استودیو توئی انیمیشن ساخته شده است و اقتباسی از ۱۹۴ فصل نخست مجموعه مانگایی به همین نام اثر آکیرا توریاما به شمار می‌رود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    این مجموعه به تعداد ۱۵۳ قسمت از ۲۶ فوریه ۱۹۸۶ تا ۱۹ آوریل ۱۹۸۹ در شبکه فوجی تلویژن پخش می‌شد. این انیمه سری‌های مختلفی دارد اما دنباله‌ای که بیش از همه معتبر است، دراگون بال سوپر است.

    هایلایت:

    پسری جوان دم میمون نما به نام سان گوکو با یک دختر نوجوان به نام بولما آشنا می‌شود.

    آنها با هم به یک ماجراجویی می‌روند تا هفت گوی سری اژدها (دراگون بال) را پیدا کنند که توانایی احضار اژدها قدرتمند به نام شنرون را دارند، که می‌تواند بزرگترین آرزوی هر کسی که را برآورده کند. این سفر منجر به رویارویی با خوکی در حال تغییر شکل به نام اوولونگ و همچنین یک راهزن صحرایی به نام یامچا و همراهش پوار می‌شود که بعدا متحد می‌شوند.

    از طرفی امپراتور پیلاف، یک جِن آبی که به دنبال گوی اژدها برای تحقق آرزوی خود برای فرمانروایی جهان است نیز در تقابل با سان گوکو قرار می‌گیرد. سان گوکو تحت آموزش‌ها و تمرینات سخت زیر نظر استاد روشی قرار می‌گیرد تا بتواند در مسابقات تتکایچی بودوکای؛ «قوی‌ترین مسابقات هنرهای رزمی» شرکت کرده و قدرتمندترین مبارز جهان را به خود جلب کند.

    ۲. انیمه ناروتو: شیپودن (Naruto: Shippuden)

    2. انیمه ناروتو: شیپودن (Naruto: Shippuden)

    • ژانر: اکشن، ماجراجویی
    • زمان انتشار: ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷
    • امتیاز (IMDB): ۸.۷ از ۱۰

    بدون تردید مجموعه مانگا و انیمه ناروتو یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های قهرمانانه جهان است که کمابیش تمام دنیا آن را می‌شناسند یا اسمش را شنیده‌اند. به‌همین خاطر اغراق نیست اگر بگوییم ناروتو به شکلی یکی از علامت‌های تجاری فرهنگ ژاپن است. ناروتو؛ نام یک مجموعه مانگای پرطرفدار ژاپنی است که توسط ماساشی کیشیموتو نوشته و مصورسازی شده‌است و بر اساس آن چندین مجموعه تلویزیونی انیمه، لایت ناول، بازی ویدیویی، و کارت بازی نیز ساخته شده‌است.

    نخستین قسمت مانگای ناروتو در شمارهٔ چهل و سوم هفته‌نامه شونن جامپ در سال ۱۹۹۹ توسط انتشارات شوئیشا به چاپ رسید و چاپ آن تاکنون ادامه دارد. مجموعه تلویزیونی انیمه ناروتو توسط استودیو پیرو تهیه می‌شود. اولین قسمت انیمه ناروتو به تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۰۲ از شبکهٔ تلویزیونی تی‌وی توکیو پخش شد. سری اول انیمهٔ ناروتو شامل ۲۲۰ قسمت است. سری دوم این مجموعه نیز با نام ناروتو: شیپودن از تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۰۷ تا ۲۳ مارس ۲۰۱۷ به تعداد ۵۰۰ قسمت پخش شد. علاوه بر مجموعه‌های انیمه، استودیو پیرو تاکنون یازده فیلم سینمایی و چندین اووی‌ای (OVA) نیز تهیه کرده‌است.

    با به پایان رسیدن مجموعه مانگا و انیمه، ادامه داستان توسط پسر ناروتو، بوروتو اوزوماکی در بوروتو: ناروتو نسل‌های بعدی دنبال می‌شود که قصد دارد راه خودش را دنبال کند و از اینکه همه از او انتظار دارند که راه پدرش را دنبال کند خسته شده‌است.

    درون‌مایه داستان ناروتو بیشتر درباره نینجاهای دارای قدرت‌های مافوق طبیعی و استفادهٔآن‌ها از چاکرا برای جنگیدن است. شخصیت اصلی این ماجرا نینجایی نوجوان و پرشور و شوق به نام ناروتو اوزوماکی است که تلاش دارد توجه و احترام اطرافیانش را نسبت به خود جلب کند. بزرگ‌ترین آرزوی وی این است که روزی هوکاگه (بالاترین مقامی که یک نینجا می‌تواند در کونوها، دهکده ناروتو به‌ دست‌‌ آورد) شود.

    هایلایت:

    ۱۲ سال پیش از شروع داستان، موجودی شرور و افسانه‌ای به نام کیوبی (روباهی غول پیکر با ۹ دم) به کونوها حمله می‌کند. چهارمین هوکاگه با استفاده از یک طلسم و قربانی کردن خود موفق می‌شود کیوبی را داخل بدن ناروتوی تازه به‌دنیا آمده مهر کند.

    ناروتو پسری یتیم است و اکثر مردم کونوها او را همان کیوبی می‌بینند و از او تنفر دارند. بنا به فرمان هوکاگه سوم هیچ‌کس حق ندارد در مورد وقایع رخ‌داده مرتبط با حمله کیوبی حرفی بزند؛ برای همین همسالان ناروتو و همچنین خودش چیزی در این مورد نمی‌دانند. با این وجود به‌علت دیدگاه و رفتار بزرگسالان و تأثیر این رفتار بر روی فرزندانشان، ناروتو دوران کودکی خود را بدون هرگونه رابطه صمیمانه و دوستی سپری می‌کند. نتیجه این که ناروتو برای جلب توجه دست به انواع و اقسام شیطنت و خرابکاری می‌زند.

    در آغاز ناروتو بدترین شاگرد مدرسه نینجاها است؛ اما با تلاش فراوان قدرت‌های خودش را افزایش می‌دهد در همین بین ناروتو بالاخره فردی را پیدا می کند که به او ایمان دارد و بالاخره فارغ‌التحصیل می‌شود. پس از فارغ‌التحصیلی، نینجاهای مبتدی به گروه‌های سه نفره تقسیم می‌شوند. ناروتو نیز به همراه ساسوکه اوچیها (بهترین شاگرد مدرسه) و ساکورا هارونو (که ناروتو به او علاقه‌مند است) در یک گروه قرار می‌گیرند. تعلیم آن‌ها را هم کاکاشی هاتاکه یکی از بهترین نینجاهای کونوها (که همیشه ماسکی بر صورت دارد) به عهده می‌گیرد.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ انیمه سریالی برتر تاریخ از نگاه IMDB

    ۳. انیمه مرد تک مُشتی (One-Punch Man)

    3. انیمه مرد تک مُشتی (One-Punch Man)

    • ژانر: اکشن، کمدی
    • زمان انتشار: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹
    • امتیاز (IMDB): ۸.۷ از ۱۰

    انیمه مرد تک مُشتی نگاهی ژرف به یک جامعه قهرمان دارد. اینکه دنیا با حضور قهرمانان متعدد و پرآوازه به چه شکل خواهد بود؟

    وان پانچ من، یک وب‌کامیک ژاپنی از نویسنده‌ای با نام مستعار «وان» است که از سال ۲۰۰۹ در حال نگارش آن است. از این وب‌کامیک یک مجموعه مانگا با طراحی‌های یوسوکه موراتا اقتباس شده که توسط انتشارات شوئیشا از ژوئن ۲۰۱۲ در وبگاه توناری نو یانگ جامپ در حال انتشار است.

    قهرمان اصلی اما شخصیتی است به نام سایتاما که به قدری قدرتمند است که می‌تواند حریفان سرسخت خود را تنها با ضربه یک مشت شکست دهد. این قدرت زیاد البته عامل افسردگی او هم است. چون او برای پیدا کردن حریفی شایسته که توان به چالش کشیدنش را داشته باشد، به مشکل خورده است. از سوی دیگر او چندان شناخته شده نیست و اقدامات قهرمانانه‌اش هم زیاد به چشم نمی‌آید. سایتاما خسته از این وضعیت، شروع به تغییر رویکرد خود کرده و سعی می‌کند هم حریفی مناسب برای خود پیدا کند و هم روابطش را با سایرین گسترش داده و به قول معروف در مرکز توجه قرار بگیرد.

    هایلایت:

    داستان وان پانچ من در کلان‌شهری خیالی به نام «شهر Z» روایت می‌شود و دربارهٔ ابرقهرمانی به نام سایتاما است که به قدری سخت تمرین کرده‌است که به مرور زمان موهای سرش کم‌کم شروع به ریزش کرده و در نهایت به‌طور کامل کچل شده‌است. او می‌تواند بر هر دشمنی تنها با یک مشت غلبه کند، و به دلیل اینکه بسیار قدرتمند است و قادر است به راحتی حریفانش را شکست دهد این قضیه برایش خسته‌کننده شده و به دنبال پیداکردن حریفی قوی‌تر از خود است که بتواند با او مبارزه کند.

    ۴. انیمه یویو هاکوشو (YuYu Hakusho)

    4. انیمه یویو هاکوشو (YuYu Hakusho)

    • ژانر: اکشن، ماجراجویی
    • زمان انتشار: ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵
    • امتیاز (IMDB): ۸.۵ از ۱۰

    یویو هاکوشو؛ عنوان یک مجموعه مانگا ژاپنی است که توسط یوشیهیرو توگاشی نوشته و مصورسازی شده‌است. این مجموعه نخست توسط انتشارات شوئیشا از دسامبر ۱۹۹۰ تا ژوئیه ۱۹۹۴ در هفته‌نامه شونن جامپ به چاپ می‌رسید. این مجموعه شامل ۱۷۵ فصل است که در ۱۹ جلد تانکوبون گردآوری شده‌است.

    یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۱۱۲ قسمتی نیز بر پایه نسخه مانگا و به کارگردانی نوریوکی آبه توسط استودیو پیرو دستمایه اقتباس قرار گرفت که از ۱۰ اکتبر ۱۹۹۲ تا ۱۷ دسامبر ۱۹۹۴ در حال پخش بود. فرنچایز یو یو هاکوشو دو فیلم پویانمایی، مجموعه‌ای اووی‌ای، یک سریال لایو اکشن تلویزیونی، آلبوم‌های صوتی، بازی‌های ویدئویی و محصولات دیگری تولید کرده‌است.

    یویو هاکوشو، یکی از انیمه‌های کلاسیک و البته جذاب است. مجموعه انیمه‌ای با محوریت مسائل فوق طبیعی و هنرهای رزمی که از تلاش‌ها برای بهبود آینده صحبت می‌کند.

    هایلایت:

    «یویوسوکه» بزهکاری ۱۴ ساله است که در اتفاقی غیرمنتظره جان خود را به خطر می‌اندازد تا پسر جوانی را از مرگ نجات دهد. این همان فرصت معجزه آسایی است که در اختیار او قرار می‌گیرد تا همه چیز را تغییر دهد. فداکاری غیرمعمول او بزرگان قلمروی ارواح را به این فکر می‌اندازد که به او فرصتی دوباره برای زندگی کردن بدهند. به این ترتیب او می‌تواند با انجام یک سری وظایف مشخص، از شانس زندگی دوباره بهره ببرد.

    ۵.انیمه آکادمی قهرمانانه من (My Hero Academia)

    5.انیمه آکادمی قهرمانانه من (My Hero Academia)

    • ژانر: اکشن، ماجراجویی
    • زمان انتشار: ۲۰۱۶
    • امتیاز (IMDB): ۸.۳ از ۱۰

    مدرسه قهرمانانه من؛ یک مجموعه مانگا ژاپنی ابرقهرمانی به نویسندگی و تصویرگری کوهی هوریکوشی است. این مجموعه مانگا از ژوئیه ۲۰۱۶ تاکنون توسط هفته‌نامه شونن جامپ در حال چاپ است.

    یک مجموعه تلویزیونی انیمه توسط بونز نیز از این مانگا اقتباس شد. اولین فصل در ژاپن از آوریل تا ژوئن ۲۰۱۶ پخش شد، در دنباله آن یک فصل دوم از آوریل تا سپتامبر ۲۰۱۷ پخش شد. فصل سوم نیز از آوریل تا سپتامبر ۲۰۱۸ و فصل چهارم هم از اکتبر ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۰. فصل پنجم این انیمه در سال ۲۰۲۱ انتشار یافت.

    هایلایت

     سریال محبوب آکادمی قهرمانانه من به زندگی پسری جوان به نام ایزوکو میدوریا می‌پردازد که در دنیایی مملو از افرادی با قدرت‌ها و توانایی‌های خارق‌العاده زندگی می‌کند. این مسئله باعث می‌شود میدوریا هم در آرزوی تبدیل شدن به یک قهرمان، خیال‌پردازی کند. از آنجایی که قهرمان محبوب او آلمایت است، ایزوکو هم دوست دارد شخصیتی شبیه به او داشته باشد، بااین‌حال یک مشکل وجود دارد. اینکه او یکی از معدود افراد این دنیا است که از قدرت‌های خاص بهره‌ای نبرده است. اما ملاقات اتفاقی او و بت محبوبش آلمایت، فرصتی را برایش فراهم می‌کند تا وارد یکی از بهترین مدارس قهرمانان شود. جایی که او را برای تبدیل شدن به یک مبارز همه چیز تمام، آماده می‌کند.

    بیشتر بخوانید: بهترین انیمه‌های فانتزی

    ۶. انیمه زندگی فاجعه‌بار سایکی کی (The Disastrous Life of Saiki K)

    6. انیمه زندگی فاجعه‌بار سایکی کی (The Disastrous Life of Saiki K)

    • ژانر: کمدی، خیال‌انگیز
    • زمان انتشار: ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸
    • امتیاز (IMDB): ۸.۳ از ۱۰

    انیمه زندگی فاجعه‌بار سایکی کی براساس مجموعه مانگایی به قلم شوییچی آسو ساخته شده است، انیمه‌ای که به‌راحتی می‌تواند به‌عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین موارد معرفی شده در این فهرست شناخته شود. این انیمه محصول سال ۲۰۱۶ کشور ژاپن به کارگردانی هیرواکی ساکورای و نویسندگی داستان و فیلمنامه میچیکو یوکوته است.

    اولین قسمت از این مجموعه در جولای ۲۰۱۶ از شبکه تلویزیونی تی وی توکیو ژاپن نیز منتشر شد و پخش آن در این شبکه تلویزیونی و نام آشنای ژاپنی تا دسامبر ۲۰۱۶ ادامه یافت. در طول این مدت بیش از ۳ فصل ازاین سریال در تی وی توکیو نیز منتشر شد که با استقبال خوب تماشاگران و منتقدین نیز روبرو شد. این مجموعه که بر اساس یک کتاب مصور مانگا به همین نام نوشته شیوئیچی آسو به تولید رسیده است، سرمایه گذاری و تولید آن را استودیو انیمیشن سازی شوگاکوکان بر عهده داشته است.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ تا از بهترین انیمه‌های سریالی ۲۰۲۳

    هایلایت

     داستان این انیمه جذاب در محیطی مدرن جریان دارد، جایی که ما با شخصیت سایکی آشنا می‌شویم. او پسری دبیرستانی است که با قدرت‌های زیادی متولد شده است. البته همان‌طور که عنوان انیمه نشان می‌دهد، ظاهرا این قدرت‌ها زندگی او را فوق‌العاده دشوار کرده‌اند. او می‌تواند از آنچه در ذهن اطرافیانش می‌گذرد مطلع شده و آب‌وهوا را هم کنترل کند، البته میزان توانایی‌های او بسیار بیشتر از این چیزها است.

    این مسائل باعث می‌شود سایکی ترجیح بدهد وقتش را در تنهایی بگذراند. او تلاش می‌کند احساسات و توانایی‌های شگفت‌انگیز خود را از دیگران پنهان کند، در موارد متعددی زندگی دوستان و همینطور موجودیت این جهان را از خطرات نجات می‌دهد.

    ۷. انیمه مادوکا مجیکا (Puella Magi Madoka Magica)

    7. انیمه مادوکا مجیکا (Puella Magi Madoka Magica)

    • ژانر: اکشن، ماجراجویی
    • زمان انتشار: ۲۰۱۱
    • امتیاز (IMDB): ۸.۲ از ۱۰

    انیمه مادوکا مجیکا، برخلاف آنچه به نظر می‌رسد یک مجموعه قهرمانی کامل نیست. این انیمه را باید در اصل یک تریلر روانشناختی با پس زمینه‌ای تاریک دانست که انگشت روی نقاط ضعف هر شخصیت می‌گذارد. بااین‌وجود مادوکا مجیکا یک موفقیت بزرگ بود که جوایز متعددی را از آن خود کرد. داستان گروهی از دختران دبیرستانی به رهبری مادوکا که با موجودی فراطبیعی قراردادی امضا کرده و در ازای به‌دست آوردن توانایی‌های جادویی، به محافظت از بشریت متعهد می‌شوند.

    نکته جالب در مورد انیمه مادوکا این است که اصراری به پیروی کردن از عناصر متعارف یک داستان قهرمانی ندارد. در واقع با وجود اینکه قهرمانان این انیمه در حال تلاش برای نجات بشریت هستند، ما آن‌ها را در مقام یک قهرمان نمی‌بینیم. آن‌ها به شکل افرادی معیوب به تصویر کشیده شده‌اند که باید ضعف و کاستی‌های خود را پذیرفته و با واقعیت‌های جدید خود کنار بیایند. 

    هایلایت

     «مادوکا» دختر بسیار مهربانی هست که مدتی‌ است شب‌ها کابوس‌های بسیار وحشتناکی می‌بیند که در آن دختری با موهای سیاه در حال مبارزه با هیولاهای ترسناک است. به همین دلیل او آرام و قرار ندارد، تا زمانی که یک روز دختری با همان مشخصات، به مدرسه «مادوکا» می‌آید و او را نیز می‌شناسد. او به «مادوکا» پیشنهاد تبدیل شدن به یک دختر جادویی و مبارزه با جادوگران عجیب و غریب را می‌دهد.

    ۸. انیمه گاچمن (Gatchaman)

    8. انیمه گاچمن (Gatchaman)

    • ژانر: اکشن، ماجراجویی
    • زمان انتشار: ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۰
    • امتیاز (IMDB): ۷.۸ از ۱۰

    هاجیمه ایچینوسه یکی از محافظان افسانه‌ای شهر تاچیکاوا است که با نام گاچمن شناخته می‌شود و باید همچون یک ابرقهرمان معروف وارد عمل شده و هم از زندگی عزیزانش و هم از زندگی دیگران محافظت کند.

    هاجیمه حالا وظیفه سنگینی به‌عهده دارد، اما باید مراقب باشد هویتش هم افشا نشود. چون به‌هرحال قرار نیست گروه قهرمانان شناخته شوند و موجودیت این گروه باید مخفی نگه داشته شود. البته نجات بشریت تنها محدود به مقابله با دشمنان خودی نیست و گاچمن باید با چند بیگانه هم مقابله کند که به شهر حمله کرده و زندگی مردم را به خطر انداخته‌اند.

    هایلایت

     داستان گاچمن، در اوایل تابستان سال ۲۰۱۵ در ژاپن اتفاق می‌افتد. ۱۸۰هزار نفر در دومین شهر پر جمعیت به اسم تاچی کاوا که در نزدیکی توکیو قرار دارد زندگی می‌کنند. در بین آنها انسان‌هایی هستند که به عنوان گاچمن شناخته می‌شوند. جنگجویانی که لباس مخصوص دارند. مجلس کشور به دنبال پیدا کردن آدمهایی است که این قدرت مرموز را دارند تا از قدرت آنها برای مبارزه با جنایتکاران فضایی استفاده کند. در چند سال اخیر مجلس بعضی از گاچمن‌ها را برای دستگیری موجودی اسرارآمیز به اسم «مس» فرستاده تا او را دستگیر و تحویل بدهند.

    ۹. انیمه سیلورمون (Sailor Moon)

    9. انیمه سیلورمون (Sailor Moon)

    • ژانر: اکشن، ماجراجویی
    • زمان انتشار: ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷
    • امتیاز (IMDB): ۷.۷ از ۱۰

    نگهبانان زیبا یا سِیلر مون یک مجموعه مانگا شوجو ژاپنی است که توسط نائوکو تاکه‌اوچی نوشته و طراحی شده‌است. این مجموعه برای اولین بار توسط انتشارات کودانشا در مجله ناکایوشی به چاپ رسید. داستان مجموعه درباره ماجراجویی‌های دختری جوان به نام اوساگی سوکینو است که زندگی او بعد از آشنایی با لونا، گربه‌ای سخنگو دست‌خوش تغییر می‌شود. اوساگی پس از این ماجرا، مطلع می‌شود که یک سیلر مون است و وظیفه مبارزه با شیاطین و اجرای عدالت به نام ماه و پرنسس اسرارآمیز ماه را برعهده دارد.

    نسخه بازسازی شده این انیمه به نام نگهبانان زیبا سیلور مون کریستال، به مناسبت بیستمین سالگرد این عنوان محبوب شوجو، با کمی تأخیر از سال ۲۰۱۴ در رسانه‌های گروهی پخش شده است.

    هایلایت

     «سیلورمون» به ماجراهایی می‌پردازد که حول محور زندگی «اوساگی سوکینو» رخ می‌دهند، بچه گربه‌ای که در واقع تناسخ شاهزاده خانمی به‌نام «سرنیتی» است. او به همراه تناسخ نگهبانانش معروف به سیلور سنشی (Sailor Senshi)، وظیفه دارد از سیاره‌اش در مقابل هجوم تمدن‌های باستانی، امپراتوری‌ها، ناوشکن، سیرک شیطانی و البته یک ارباب کیهانی محافظت کند که به‌دنبال نابود کردن کل کهکشان است.

    انیمه «سیلورمون» از زمان نخستین انتشارش در اوایل دهه‌ نود میلادی، به‌سرعت معروف و محبوب شد و با گذر سال‌ها شاهد تأثیر عمیق آن روی دیگر تولیدات انیمه بودیم. شخصیت‌های این انیمه مورد توجه قرار گرفته و حالتی نمادین پیدا کردند و در این مسیر تنها شخصیت‌های انیمه‌هایی همچون پوکمون و دراگون بال توان رقابت با آن‌ها را داشتند.

    ۱۰. انیمه مرد شیطانی (Devilman Crybaby)

    10. انیمه مرد شیطانی (Devilman Crybaby)

    • ژانر: اکشن، درام
    • زمان انتشار: ۲۰۱۸
    • امتیاز (IMDB): ۷.۶ از ۱۰

    شاید انتظار نداشته باشید چنین انیمه‌ای با چنین موضوعی هم در شمار انیمه‌های قهرمانی قرار بگیرد، اما مرد شیطانی به‌حق نمونه‌ای عالی از ظاهر ابرقهرمانان دنیای انیمه است. با وجود داشتن یکی از تلخ‌ترین پایان‌بندی‌های تاریخ انیمه، مرد شیطانی اثری محبوب و خاطره‌انگیز است. انیمه‌ای که براساس مانگای مرد شیطانی اثر «گو ناگایی» ساخته شده است.

    شاید تا پیش از انتشار اقتباس ۱۰ قسمتی ماساکی یواسا از مانگای کلاسیک Devilman، نام گو ناگای افسانه‌ای به جز در محافل تخصصی انیمه و مانگا آنقدرها هم شنیده نمی‌شد. این مانگاکای افسانه‌ای که فعالیت حرفه‌ای خود را در دهه‌ شصت میلادی آغاز کرد، به‌عنوان پدر خوانده‌ بسیاری از زیر ژانر‌های مانگا از جمله سنین (بزرگسال)، مکا و دمنتیا شناخته می‌شود؛ با اینکه ردپایی کمرنگ از این ژانرها در آثار قبل از فعالیت گو ناگای مشاهده می‌شود، اما او در محبوبیت این سبک‌ها و تبدیل شدنشان به آنچه امروزه هستند نقشی غیر قابل انکار دارد. در راس این آثار تأثیرگذار گو ناگای «مرد شیطانی» قرار دارد به خاطر محبوبیت بالای خود بارها مورد اقتباس‌هایی مختلف‌ قرار گرفته که به جرات می‌توان بهترین آن‌ها را انیمه «مرد شیطانی» نامید.

    این انیمه توانست نام خود را به‌عنوان یکی از بهترین و مورد توجه‌ترین انیمه‌های سال ۲۰۱۸ مطرح کند و به یکی از پربیننده‌ترین انیمه‌های اورجینال سرویس پخش نتفلیکس بدل شود.

    هایلایت

     داستان این انیمه در مورد مرد جوانی به نام «آکیرا فودو» است. آکیرا در دنیایی به‌ظاهر معمولی زندگی می‌کند، هرچند که شیاطین هم در گوشه‌ و کنار این جهان و در میان سایه‌ها به زندگی خود ادامه می‌دهند.

    روزی ریو دوست دوران کودکی آکیرا، او را به یک باشگاه شبانه زیرزمینی می‌برد، جایی که شیاطین و انسان‌ها در کنار هم مشغول خوشگذرانی هستند. اینجا است که قهرمان داستان از سوی موجودی به‌ نام آمون مورد حمله قرار می‌گیرد. بااین‌وجود آکیرا اراده‌ای قوی دارد و اگرچه ظاهرش شبیه آمون می‌شود، اما قادر به کنترل رفتارهای خود است. او شیاطین را کشته و جان دوستش ریو را نجات می‌دهد. شاید او اکنون توانایی‌های ماورایی شیاطین را به‌دست آورده باشد، اما سعی می‌کند از آن‌ها برای نجات بشریت و محافظت از دوستان و عزیزان خود استفاده کند.

    در این قسمت از اکالا بلاگ با معرفی ۱۰ انیمه قهرمانی برتر همه دوران همراه شما بودیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با برنامه ریزی مناسب همه این انیمه‌ها را ببینید.

     

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا