سبک زندگی

۵ روش مؤثر برق انداختن سنگ توالت به بهترین شکل

یکی از چالش‌های تمیز کردن سرویس بهداشتی تمیز و درخشان بودن سنگ توالت است.خیلی مهم است که هم برای اعضای خانواده هم میهمانانی ما سرویس بهداشتی، تمیز درخشان و عاری از هر گونه آلودگی باشد.

 سرویس بهداشتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه است. ما به صورت روزانه از این محل استفاده می‌کنیم و در صورتی که به بهداشت آن اهمیت ندهیم، می‌‎توان عامل انتقال بیماری‌های بسیاری به ما شود. 

در این مطلب از اکالا بلاگ قصد داریم ۵ روش مؤثر برای برق انداختن سنگ توالت را معرفی و بررسی کنیم.

۱- استفاده از محلول‌های سفید کننده

احتمالا بهترین راه برای برق انداختن سنگ توالت و سرامیک‌های اطراف آن، استفاده از محلول‌های سفیدکننده‌ای است که امروزه در تمامی مغازه‌ها یافت می‌شوند. این مواد با توجه به ترکیبات شیمیایی که دارند، به خوبی می‌توانند محیط را تمیز و براق کنند. همچنین این مواد توانایی ضدعفونی کردن نیز دارند و همین موضوع کمک می‌کند که محیطی پاکیزه‌تر داشته باشید.

عموما این مواد دارای غلظت بالایی هستند و. نیاز است که با آن‌ها را با آب مخلوط کنیم. اشتباهات رایجی در استفاده از مواد شوینده غلیظ وجود دارد که نتیجه کار را چندان رضایت‌بخش نمی‌کند. حتما در استفاده از مواد شوینده غلیظ نکات زیر را رعایت کنید:
اگر توالت شما از نوع فرنگی است، آب آن را تخلیه کنید. آب موجود در توالت از قدرت پاک‌کنندگی محلول می‌کاهد.
وقتی که محلول را روی سنگ توالت اسپری می‌کنید حداقل ۱۰-۱۵ دقیقه صبر کنید. نباید بلافاصله پس از اسپری کردن روی سطح دستمال بکشید. محلول‌ها فرآیندی در پاک‌سازی دارند که نیازمند گذشت زمان است.
برای پاک کردن سطح روی سنگ از یک دستمال مرطوب یا دستمال میکرو استفاده کنید و هنگام پاک کردن فشار مناسب اعمال کنید.

البته بسیاری افراد معتقد هستند که مواد شیمیایی می‌تواند برای بدن ما مضر باشد و در نهایت باعث آسیب رساندن به پوست و سیستم تنفسی شود. در این بخش، انتخاب با شماست. 

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیز کردن کف اتو

    استفاده از محلول‌های سفید کننده برای تمیز کردن سنگ توالت

    ۲- استفاده از محلول جوش شیرین و نمک و.سفیدکننده

    این یک ترکیب فوق‌العاده کاربردی برای تمیز کردن و برق انداختن کاسه توالت است. در درست کردن این محلول حتما مقادیر اعلام شده را رعایت کنید.
    نسبت هر سه مورد یعنی جوش شیرین، نمک و سفیدکننده باید مساوی باشد
    ابتدا کار خود را با یک فنجان شروع کنید
    ۱ فنجان جوش شیرین
    ۱ فنجان نمک
    ۱ فنجان سفیدکننده
    با هم مخلوط کنید و اگر نیاز بود مقداری آب به آن اضافه کنید. محلول را روی سطح مورد نظر اسپری کنید و ۱۰-۱۵ زمان دهید تا اثر کند. سپس به کمک دستمال نانو مرطوب با فشار روی سطح بکشید. برای فضای درون کاسه توالت یا سنگ توالت از فرچه استفاده کنید.
    به خاطرداشته باشید که هنگام اسپری کردن سطح توالت و کاسه آن عاری از آب باشد، وجود آب در کاسه توالت فرنگی اثر محلول را کاهش می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: تمیز کردن سینک ظرفشویی

    ۳- استفاده از محلول جوش شیرینی و سرکه

    یکی از بهترین پاک‌کننده‌های طبیعی که قدرت تمیزکنندگی و درخشندگی بالایی دارد. سرکه یک محلول جادویی برای استفاده در تمیز کردن سطوح مختلف از کف زمین تا بدنه خودرو و حمام و دستشویی است. سرکه خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و میکروب‌زدایی بالای نیز دارد به همین منظور استفاده از آن در تمیزکردن سرویس بهداشتی بسیار رایج است.

    نیاز است تا ۳ قاشق جوش شیرین و ۲ قاشق سرکه سفید را ترکیب کنید. البته باید کمی صبر کنید تا محلول از حالت جوش آمدن فاصله بگیرید و کم کم به شکل یک خمیر درآید. در نهایت می‌توانید خمیر را به فرچه بمالید و با آن نقاطی که قصد دارید تمیز شوند را به خوبی بسابید. حدود ۱۵ دقیقه برای مشخص شدن نتیجه و خروجی کار زمان لازم است.

    بیشتر بخوانید: در خانه تکانی چی را با چی قاطی نکنیم؟

    برای بخش‌هایی غیر از کاسه توالت می‌توانید از اسپری این محلول استفاده کنید. حتی برای پاک کردن شیرآلات موجود در سرویس این محلول بسیار کاربردی است.

    با استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه، برق انداختن سنگ توالت کار آسانی خواهد بود. این ترکیب هم طبیعی است و هم قیمتی ارزان‌تر نسبت به محلول‌های شیمیایی قابل خریداری خواهد داشت. دسترسی به آن سخت نیست و در هر موقعیتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

    ۴- استفاده از محلول سرکه و الکل

    یکی دیگر از روش‌های برق انداختن سنگ توالت، استفاده از محلول سرکه و الکل است. همانطور که تا این مرحله متوجه شدیم، سرکه نقش مهمی در تمیز کردن جرم‌ها دارد. از طرفی الکل با توجه به خاصیت ضدعفونی کنندگی، می‌تواند گزینه مناسبی برای بهداشت محیط باشد.

    برای تمیز کردن دستشویی با محلول سرکه و الکل، نیاز است تا نصف پیمانه الکل و نصف پیمانه آب را ترکیب کنید و محلول رقیق ایجاد کنید. در ادامه به آن یک چهارم پیمانه سرکه اضافه کنید.

    محلول به دست آمده را روی سطح بریزید و ۱۵ دقیقه زمان دهید تا به خوبی جرم‌گیری انجام شود. در نهایت با فرچه سطح را به خوبی بسابید و آب‌کشی کنید. با این روش، سنگ توالت به خوبی براق و تمیز می‌شود.

    بیشتر بخوانید: ۱۵ راهکار موثر برای تمیز کردن دستشویی و حمام

    ۵- استفاده از نوشابه مشکی!

    صحبت‌های زیادی در خصوص قدرت پاک‌کنندگی و لکه‌بری نوشابه مشکی شده است. این صحبت‌ها واقعیت هم دارند. نوشابه مشکی می‌تواند به خوبی لکه‌ها را از بین ببرد و باعث تمیز و براق شدن سنگ توالت شود.

    استفاده از نوشابه مشکی برای پاک کردن سنگ توالت

    برای استفاده از نوشابه به عنوان محلول سفیدکننده، بهتر است شب قبل از خواب آن را در سنگ بریزید و صبح روز بعد آن را با فرچه و آب بشویید. مطمئنا از دیدن نتیجه غافلگیر می‌شوید! البته همیشه نیاز نیست تا یک روز برای شستن آن صبر کنید. می‌توانید نوشابه را داخل سنگ توالت بریزیدی و همان لحظه با فرچه آن را بشویید.

    بیشتر بخوانید: تمیز کردن ماشین ظرف‌شویی

    روش‌های مختلفی برای تمیز کردن و برق انداختن سنگ توالت وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. نکته مهم در تمیز کردن دستشویی، استمرار است. بهتر است حداقل دو بار در هفته دستشویی را بشویید تا از ایجاد لکه‌های بزرگ جلوگیری کنید. همچنین این کار به بهداشت فردی و زندگی نیز کمک بسیاری می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا